Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 3 Julai 2011

BERITA DARI KELANTAN




GERAM TAMBAH GERAM



ROYALTI : SAMSENG BERSENJATA PARANG SERANG SUKARELAWAN GERAM

Lebih kurang jam 10:30 malam tadi beberapa Sukarelawan GERAM yang sedang membuat kerja-kerja memasang Banner Royalti Rakyat Kelantan telah diserang oleh sekumpulan Samseng dipercayai upahan UMphorNO.

Samseng seramai lebih kurang 30 orang, bersenjatakan Kayu, Pedang Samurai dan Parang tersebut datang dengan menaiki 6 biji kereta ke lokasi Sukarelawan GERAM memasang Banner Royalti Rakyat iaitu di atas Jejantas berhadapan dengan Ma'ahad Muhammadi Lelaki.

Sebelum kejadian tersebut, pihak Sukarelawan pada sebelah siangnya telah menggantung beberapa Banner Royalti Rakyat tetapi dipercayai telah dibuang oleh Samseng yang sama dan ketika kejadian, Sukarelawan GERAM sedang menggantikan Banner-banner yang telah dibuang dengan yang baru.

Samseng-samseng bersenjata kemudian datang dengan tiba-tiba, terus menyentap Banner-banner tersebut sambil mengugut akan mencederakan Sukarelawan GEGAR jika terus memasang Banner-banner tersebut dan mengarahkan mereka untuk beredar jika tidak mahu dicederakan.

Bimbang dicederakan, Sukarelawan GERAM yang hanya seramai 5 orang sahaja terpaksa menurut sahaja arahan Samseng-samseng bersenjata tersebut dan beredar meninggalkan tempat kejadian.

Dipercayai Samseng-samseng tersebut telah bertindak demikian hasil arahan pihak atasan UMNO kerana Banner tersebut dipasang dilaluan Perdana Menteri ke Lapangan Terbang Pengkalan Chepa selepas selesai Jamuan Rakyat di Wisma Persekutuan dalam lawatan seharinya ke Kelantan.

Pihak GERAM sebelum ini telah memasang hampir 20 banner di sepanjang laluan Najib dalam lawatannya ke Kelantan iaitu di Pasir Putih, Machang, Kota Bharu dan Pengkalan Chepa namun kesemua banner-banner yang tertulis "UMNO/BN Pengkhianat Nafikan Royalti Kelantan!!!" telah dibuang oleh pihak yang disyaki Samseng upahan UMNO.

BERSIH SEDUNIA





BERSIH KEMPEN GLOBAL




THE BERSIH 2.0 GLOBAL TELEPHONE CAMPAIGN

Calling ALL concerned Malaysians around the world to pick up the phone and call your local high commission or embassy this week to voice your concern over the way the Malaysian government is grossly mishandling the Bersih 2.0 rally for free and fair elections and violating the basic human rights of many of its citizens. This action will only take 5 minutes of your time, but it could make the Malaysian government sit up and seriously think twice about its heavy handed approach and crack down on civil liberties in recent weeks. It could also help prevent further abuse if the Malaysian government gets the clear and loud message that the entire world is watching and this sort of response to legitimate and peaceful calls for free and fair elections in Malaysia is hardly befitting of a member of the UN Human Rights Council and is extremely counterproductive to their efforts to be seen as an open and mature democracy.

For further information on the background to events of recent weeks, please read our accompanying online petition (and even better- sign it too!). When you call the high commission or embassy, remember to remain calm and polite and state that you are a concerned Malaysian (although non-Malaysians are very welcome to participate too,we just need as many callers as possible!) and that Bersih 2.0 Global is calling on the Malaysian government to do the following:

• Release all activists who have been arrested immediately and unconditionally and drop all unfounded charges against them;
• Ensure all those detained have access to lawyers, their family members and any medical care they may require;
• Stop the use of repressive laws such as the Police Act and Sedition law to criminalize peaceful political activities;
• Respect the right to freedom of expression and peaceful assembly.

Please email any responses or feedback on your encounters tobersih2.0global@gmail.com which will help us track the impact the international Malaysian community is making. We have only 5 days to do this is but there are over 1 million Malaysians living abroad, so let’s show the world that we are standing in solidarity with our brothers and sisters back home in Malaysia. Let’s unite to join in the global solidarity walks around the world on July the 9th because we care, and for many of us who are fortunate to live in real democracies, because WE CAN…

Thank you for taking action

In Solidarity
Bersih 2.0 Global Solidarity Network





KEMPEN BERSIH DI CANADA



NOTA:


satu instalasi bersih
telah di buat dipersimpangan
jalan di dalam kota montreal canada

satu kerja seni dari seniman malaysia
yang tinggal di luar negara



INTALASI BERSIH DI MONTREAL








KENYATAAN RESMI



PENAHANAN : HINA PARLIMEN DAN DEMOKRASI


Saya mengecam penahanan Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr Michael
Jeyakumar Devaraj bersama lima yang lain di bawah Seksyen 3(1) dan
Seksyen 4(1) Ordinan Darurat. Selain Ahli Parlimen Sungai Siput, turut
ditahan adalah M Saraswathy, Choo Chon Kai, M Sukumaran, A Letchumanan
dan Sarat Babu. Peruntukan tersebut membolehkan pihak berkuasa menahan
individu terbabit selama 60 hari tanpa bicara.

Sebagai Ketua Pembangkang Dewan Rakyat Malaysia, saya menegaskan
penahanan Dr Michael Jeyakumar di bawah Ordinan Darurat merupakan
suatu penghinaan terhadap amalan Demokrasi dan Institusi Parlimen
negara ini. Beliau selaku Ahli Parlimen yang dipilih berhak
menyuarakan hasrat rakyat yang mahukan pilihanraya yang bersih dan
adil.

Beberapa hari ini pihak pemerintah cuba memintal fitnah dengan
mengaitkan tuntutan Pilhanraya yang bersih dan adil dengan gerakan
subversif. Sedangkan sudah beberapa kali Sekretariat Bersih menegaskan
perhimpunan yang bakal diadakan pada 9 hb Julai 2011 ini merupakan
perhimpunan aman. Malah Sekretariat Bersih sedaya upaya berbincang
dengan pemerintah agar tuntutan berkaitan pilihanraya dapat
dilaksanakan. Akan tetapi gesaan dan tuntutan itu ditolak dengan penuh
keangkuhan. Sewajarnya pemerintah tidak perlu gentar dengan tuntutan
yang berharap membawa kebaikan buat rakyat dan negara Malaysia.

Saya menggesa pemerintah dengan segera membebaskan semua yang ditahan
kerana dituduh terlibat dengan Bersih termasuk Dr Jeyakumar Devaraj
dan lima yang lain. Saya juga menuntut pemerintah menghormati dan
mematuhi prinsip Kedaulatan Undang-Undang serta Perlembagaan
sepertimana yang termaktub dalam Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan.

ANWAR IBRAHIM
Ketua Pembangkang
Dewan Rakyat Malaysia

INI BUKAN FITNAH




TERBAIK DARI PEMBACA

la muka pantek ado laei! tak cukup makan ko apo? sifat koling ni jika ekau tolak dio bila masuk dlm rumah ekau doa bangkit balik. molojang mcm gotah sekrap atuk den. mengalahkan ularrrr.. dah jiko bukan kerano umnoo kerano sapo pulak? jiko kerano koling semato, tak payah la tunjuk bolang. makcik felda pun dah tau. tapi bilo pulis nonggok yo tak buek apo-apo, sah la memang dio ado mafia dari umnoo. kok suruh bakar bangunan tu pun... lu org komen la sendili. den raso dio org tak bawak otak dah tapi bawa kolopir kek kepalo. tak tau dah mano nak lotak malu. kulit dah toba mcm kulit boyo. ado maruah ko takdo ni? ontah-ontah dah tertolan selipar tt. boroi yo. otak yg baik lakuannya baik. hati yg bersih tindakannya pun bersih. kok nak jadi penyanggak, buek botul-botul mcm jack sparrow!!go underground. tunjuk banggang mcm samseng buak malu umnoo yo. yg untung pr. yg tengok dunio. why najis allow such hoodlooms run spree in this beautiful land? dlm tasauf, sifat amarah belongs to the lowest class! chitt!

Oleh Tanpa Nama pada INI BUKAN FITNAH pada 11/07/03




INI BUKTI EEE


















UMNO PULAU PINANG NAFI TERBABIT DEMONSTRASI DI KOMTAR – berita hairan

GEORGETOWN: UMNO Pulau Pinang menafikan pembabitannya dalam demonstrasi di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini semalam.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri, Zainal Abidin Osman berkata, UMNO negeri itu tidak pernah mengarahkan demonstrasi berkenaan diadakan.

"Saya mendapat banyak panggilan daripada rakan-rakan semalam berhubung perkara ini. Ingin saya maklumkan bahawa UMNO negeri langsung tidak terbabit dalam demonstrasi di Komtar atau mana-mana tempat.

"Kita sedia maklum anggota UMNO di Pulau Pinang berjumlah 150,000 orang. Kalau UMNO yang buat demonstrasi, jumlahnya bukan 1,000 orang seperti semalam tetapi jumlahnya akan jadi berpuluh ribu orang," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…UNTUK PERTAMA KALINYA MALAON INI CAKAP JUJUR…kah kah kah..

kah kah kah…MEMANG BETUL…BUKAN GEROMBOLAN YANG BERDEMO…kah kah kah..

kah kah kah…SILA JANGAN TUDUH DAN BUAT FITNAH….. kah kah kah…

kah kah kah…TOLONG SIASAT BETUL BETUL…. kah kah kah..

kah kah kah…LIHAT BUKTI AMAT JELAS…. kah kah kah..

woit…DALAM GAMBAR SEMUANYA ADALH EEEE…. BUKAN GEROMBOLAN…kah kah

kah kah kah…EEE DAH PANDAI BERDEMO…. kah kah kah..

APA YANG BESAR?




INI BERSIH LAH




MUHYIDDIN : KUASA BESAR BOLEH MASUK JIKA MALAYSIA BERGOLAK - minsider


Muhyiddin Yassin mendakwa kemungkinan kuasa besar dunia akan campur tangan dalam urusan negara ini jika berlaku pergolakan akibat daripada perhimpunan 9 Julai ini.
“Apabila bergolak, kuasa besar boleh masuk... kita tidak mahu Malaysia yang dibangunkan sejak 50 tahun berdepan dengan masalah seperti itu,” katanya.

Dia berkata, apabila berlaku pergolakan, akan berlaku ketidakstabilan yang menjejaskan ekonomi dan merosakkan perpaduan antara kaum dan agama yang telah dibina selama ini.

Muhyiddin (gambar) berkata rakyat tidak harus terjebak dengan perbuatan mungkar yang didalangi kononnya oleh pertubuhan bukan kerajaan (NGO) tetapi sebenarnya turut didokongi parti-parti pembangkang yang bermatlamat untuk mengambil alih kerajaan supaya pemimpin mereka menjadi Perdana Menteri.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit…KUASA BESAR INI MACAM MANA?.... kah kah kah..

kah kah kah…. BESAR MANA KUASA BESAR INI?..... kah kah kah..

kah kah kah…ADAKAH SEBESAR MUKA MALIKUL SEMBAB?… kah jah jkah…

kah kah kah…. MACAM MACAM DI BUAT…. SEMUA NAK MENIPU…kah kah kah…

kah kah kah…SEMUA NAK TIPU MELAYU… kah kah kah…

nota:
tolong jangan kelentong
amerika dah masuk dalam negara ini

tentera amerika dah masuk berlatih disini
tentera amerika ada kerjasama dg tentera malaysia
kapal nuklear amerika pernah berlabuh di klng

jangan nak tipu tipu
china pun dah masuk ke sini
tak caya ke?
tak caya china pun ada masuk?

china hantar banyak china doll
kah kah kah