.

Ahad, 22 Mac 2015

SIAPA SABOTAI NAJIB?






PEMANDU

TEKSImula naik minyak
KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
pemandu teksi pulak
naik minyak
kah kah kah
ini sapa punya kerja
ini sapa sabotaj
kah kah kah






-------------

SISTEM TELAH GAGAL








LEBAI HUDUD
Ha Ha Ha ! Oooi Lebai ! Hudud lebih utama ke ? KeAdilan Allah nak campak kat mana ? Oooooi Lebai ! Hudud bermuara Furu'Uddin Ooooi Lebai ! Seluruh Furu'Uddin bermuara UhsulUddin . Ooooi Lebai ! Jangan Jadi Labi dan Labu Ooooi Lebai ! Seluruh UhsulUddin bermuara KeAdilan Ilahi. Lebai Oh Lebai ! UhsulUddin perbetulkan dulu lah .

 Lebai Oh Lebai - Pemahaman UshulUddin akan menemui KeAdilan Illahi . KeAdilan kepada Allah dan KeAdilan sesama makhluk sebahagian dari UshulUddin Hudud dah lama Ujud sebab Allah Ujud. Peeei Ngaji lagi lah. Aku Berlindung Dari Syaitan Syaitan Yang Di Rejam .l on SERUAN SAEKOR JINNEKOLOGIS
Anonymous
on 3/20/15
QARADHAWI
seperti yang dinyatakan Qaradhawi- “dasar [berkenaan perlaksanaan hudud ialah] tidak dilaksanakan [hukum] hudud melainkan apabila kita telah melaksanakan-seperti yang telah saya katakan-ajaran-ajaran Islam keseluruhannya yang berkaitan akidah, syariat, akhlak, tata susila dan nilai-nilai [murni], kita bangunkan masyarakat Islam, dalam keadaan ini, kita laksanakan [hukum] hudud”. fakta ini bermakna, perlaksanaan hukum hudud adalah peringkat atau ‘projek’ terakhir dalam agenda perlaksanaan Islam. 

Kenyataan Qaradhawi ini secara tidak langsung menidakkan pandangan yang melihat 'perlaksanaan hudud' sebagai 'agenda teratas' dalam sesebuah negara Islam. ada blog bagi hint yg dia ni ialah sleeper agent dalam pas. dan sleeper agent ini memang terdapat di dalam semua parti politik. projek menanam barua2 dalam organisasi parti musuh adalah projek yang lama dan terancang. on SERUAN SAEKOR JINNEKOLOGIS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/20/15
ISLAM CARI MAKAN
Negara yg tempat Harun Din menuntut ilmu iaitu Mesir pun belum mampu melaksanakan Hukum hudud. Mesir adalah pusat ilmu yg disanjungi oleh lebai2 PAS. Para ilmuwan mesir lagi jauh pintar dari pak2 lebai bani melayu....mereka lagi memahami hukum Islam...yg mana perlu diberi keutamaan.

Mereka bukan menentang hukum Allah, tetapi meneliti semua aspek utk mendapat kesempurnaan hukum Allah. Mereka belum berkemampuan Hanya negara munafik dan anjing amerika dan israel iaitu saudi arabia yg melaksanakan hukum hudud yg songsang ala wahabi yg lebih pada penindasan kepada kaum wanita dan golongan miskin...raja2 dan kerabat mereka kebal dari undang2 hudud.

Sungguh memalukan islam dari kacamata bukan islam..seolah olah islam mengalakkan Penindasan & kezaliman. Padahal penindasan & kezaliman adalah musuh islam. on SERUAN SAEKOR JINNEKOLOGIS
Anonymous
on 3/20/15


-----------

PEGUAM ERIC DITANGKAP LAGI



PECAH 

BERITA
peguam erick paulsen
baru sabentar tadi ditangkap
atas akta hasutan baginda queen
ketika ditangkap eric bersama
seorang lagi peguam
cun melissa sasidaran

berita menyusul...


sekarang dibawa 
ke rumah pasong dang wangi
------------

MALAM INI DATARAN MERDEKA





MALAM INI
pesta anak muda
duduk bantah
jangan jadi poyo
jadi cool
datang ramai-ramai 

------------

JADI SEWEL








  1. Hubungan PM dengan  Mahathir tiada masalah, kata Khairy

    www.themalaysianinsider.com/.../hubungan-pm-deng...

    Translate this page
    3 days ago - Hubungan PM dengan  Mahathir tiada masalahkata Khairy ... baru-baru ini, Najib dan  Mahathir berbicara seperti biasa dan tidak menunjukkan reaksi berbeza. ... "Umno sebuah parti besar, ada yang sokong dan tidak.


Dr Mahathir tidak percaya 1MDB beri manfaat kepada negara

 | March 22, 2015
Penjelasan yang dibuat tidak memberi pencerahan tentang apa-apa. Kerajaan tidak perlu memperjudikan wang dalam dana lindung nilai.

KUALA LUMPUR: Mahathir Mohamad berkata beliau tidak percaya syarikat pelaburan strategik kerajaan 1MDB memberi manfaat kepada negara dalam apa jua keadaan.
Dalam wawancara oleh Clare Rewcastle Brown, seorang wartawan penyiasatan United Kingdom (UK) yang merupakan pengasas dan pengarang portal berita Sarawak Report yang kritikal terhadap kerajaan Malaysia, bekas Perdana Menteri mendakwa kerajaan ‘memperjudikan wang dalam dana lindung nilai’.
Dalam wawancara pada 14 Mac lalu itu, Mahathir berkata beliau tidak berpuas hati dengan pengumuman terbaharu 1MDB bahawa dana AS$2.32 bilion yang diletakkan di Kepulauan Cayman telah ditebus sepenuhnya.
Beliau juga mempersoalkan dana berbilion ringgit yang dilaburkan dalam syarikat cari gali PetroSaudi International.


KAH KAH KAH

woit
mana menantu ayah
mana menantu bijak
suka yang slim
kahwin yang gemok
terseksa badan
tu pasal politik sewel
kah kah kah

KAHWIN
 POLITIK GEMOK 

-------------

PROGRAM MENGHASUT MALAM INI






MALAM INI


DUDUK BANTAH

JAM 9:00 MALAM


-----------

LEBIH BAK KU TEE




 28 MAC  2105
JUMPA DI SOGO

Musa Hitam desak Umno tegas, jangan lebih PAS dari PAS
Menegaskan yang hudud tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia, Tun Musa Hitam hari ini melahirkan kekecewaannya terhadap Umno yang sehingga kini masih belum menyatakan pendirian rasminya berhubung pelaksanaan hukum itu di Kelantan.

"Umno tidak mampu dianggap seolah-olah cuba melebihi PAS dalam hal ini. Umno janganlah hendaknya mahu menjadi lebih PAS daripada PAS sendiri! 'Umno should not be trying to out-PAS PAS!'," katanya. 

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/musa-hitam-kecewa-umno-tiada-pendirian-tegas-dalam-isu-hudud#sthash.NnK0Hwhq.dpuf

KAH KAH KAH
woit
parti ketuanan melayu
sudah jadi
lebih riduan bak ku tee
dari riduan bak ku teh
kah kah kah

BAK KU TEE

-----------

MALAM INI SATU JEMPUTAN






JEMPUTAN
semua dijemput datang
festival filem jalanan
di dataran merdeda
untuk merayakan
nak anak muda
yang sedang
duduk bantah


DUDUK BANTAH

---------------

MEREKA PUNYA PASAL






Hasut keluar Sabah, Sarawak, politik ‘kehaiwanan’, kata Isma

Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu, Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) hari ini membidas tindakan gerakan pemisah yang mahu Sabah dan Sarawak keluar dari Malaysia, menyifatkannya sebagai 'politik kehaiwanan'.
Presiden Isma Abdullah Zaik Abd Rahman berkata, wujudnya gerakan yang mahu memisahkan Sabah dan Sarawak dari Malaysia jelas merupakan satu komplot yang bukan sahaja mengancam jatidiri dan identiti, bahkan memusnahkan perpaduan masyarakat.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hasut-keluar-sabah-sarawak-politik-kehaiwanan-kata-isma#sthash.a9Un6Ltx.dpuf

KAH KAH KAH

woit
itu mereka punya pasal
nak jadi haiwan ke
nak jadi bujang senang ke
itu negara dayak
itu negara iban
itu negara kadazan
itu negara murut
mereka punya negara
mereka punya hak
mereka punya ketut
mereka punya bau
pasal apa nak campur

MUKA GATAL
------------

JAM 5 PAGI









JAM 5 PAGI
gwa datang tengok
untuk pastikan
anak muda duduk bantah
selamat
tanpa gangguan












-------------

PAGI INI DI DATARAN MERDEKA





JAM 3 PAGI

gwa baru pulang
dari dataran
ini catatan sejarah
 hari pertama

ANAK MUDA BUAT
KERJA SENI


HASIL KERJA SENI

DINDING BILIK MALAM INI

DUDUK BANTAH DAN LAWAN

 MUSIK DARI BANGSAR

 NURUL BACA PUISI

KERAWANG BERKASI 
CHAIRIL ANWAR

Krawang-Bekasi
Karya: Chairil Anwar
Kami sekarang mayat 
Berilah kami arti 
Berjagalah terus di garis batas pernyataan dan impian
Kenang-kenanglah kami
 Yang tinggal tulang-tulang diliputi debu
 Beribu kami terbaring antara Karawang – Bekasi
Kami bicara padamu dalam hening di malam sepi 
Jika dada rasa hampa dan jam dinding yang berdetak 
Kami mati muda. 
Yang tinggal tulang diliputi debu.
 Kenang, kenanglah kami.
Kami sudah coba apa yang kami bisa 
Tapi kerja belum selesai, 
belum bisa memperhitungkan arti 4-5 ribu nyawa
Kami cuma tulang-tulang berserakan

 Tapi adalah kepunyaanmu
 Kaulah lagi yang tentukan nilai tulang-tulang berserakan
Atau jiwa kami melayang untuk kemerdekaan 
kemenangan dan harapan atau tidak untuk apa-apa, 
Kami tidak tahu, kami tidak lagi bisa berkata
 Kaulah sekarang yang berkata
Kami bicara padamu dalam hening di malam sepi 
Jika ada rasa hampa dan jam dinding yang berdetak

Kenang, kenanglah kami Teruskan, 
teruskan jiwa kami
 Menjaga Bung Karno 
menjaga Bung Hatta 
menjaga Bung Sjahrir

Kami sekarang mayat
 Berikan kami arti
 Berjagalah terus di garis batas pernyataan dan impian

Kenang, kenanglah kami yang tinggal tulang-tulang diliputi debu 
Beribu kami terbaring antara Krawang-Bekasi
Chairil Anwar (1948)

--------