Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 3 Januari 2009

GEMPAR!! ANJING DI BAWAH - WAN FARID LEBIH UNDERDOG DARI CALON PAS – KHIR TOYO - bernama

(Bernama) - Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo menyifatkan Datuk Wan Farid Wan Salleh, calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil kawasan Parlimen Kuala Terengganu, 17 Jan ini, sebagai calon "bukan pilihan."

Beliau berkata ini kerana pada pilihan raya umum lepas, BN hanya menang satu daripada empat kerusi Dewan Undangan Negeri di kawasan Kuala Terengganu.



kah kah kah…. UNDERDOG?.... woit ni kena tanya dewan bahasa dan petaka…. ANJING DI BAWAH KE? ….. ATAU ANJING GEMPAL ISAP CIGAR DAVIDOFF….kah kah kah….

woit… ini satu perkembangan sehat…. bila mat botox kata underdog…. ada makna yang besar… kah kah kah…. bila bernama bawa berita ini…. lagi ada makna yang lagi besar…. kah kah kah….

woit….semua ini nak kasi mat mongol susah hati… kah kah kah…kah kah kah… kah kah kah



BERITA BAIK !!! PEJUANG BAHASA MELAYU DEMO ALA BERSIH - malaysiaKini



Pejuang-pejuang bahasa Melayu, yang membantah pengajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris, bercadang menganjurkan perhimpunan besar seperti Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih) pada 2007.

Demonstrasi besar itu, yang digelar "Himpunan 100 Ribu Selamatkan Bahasa Melayu", bagi menyerahkan memorandum kepada Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara.

Keputusan mengadakannya dicapai dalam mesyuarat sekumpulan NGO Melayu dan parti pembangkang di Kuala Lumpur akhir bulan lalu, kata ketua pengarah jawatankuasa pelaksana kempen tersebut Hasni Abas dalam satu kenyataan hari ini.

kah kah kah…. satu lagi petanda yang rakyat sudah berani keluar berdemo… kah kah kah

woit…. semua mesti sokong demo ini… tapi jangan hangat hangat air kencing…. cakap gempaq… tunggu punya tunggu satu habuk tak jadi…. kah kah kah…

woit… nak tanya sikit… dewan bahasa dan petaka apa cerita?.... kah kah kah… segerawan melayu apa cerita?.... kah kah kah…

PERHATIAN : Semua yang anti-papan tanda di Pulau Pinang wajib turun dan berdemo… kah kah kah…. jangan cakap saje… turun dan tunjukkan perasaan… kah kah kah




PAKATAN SEDIA HADAPI GERKAN KHAS BN SELANGOR - mStar


PETALING JAYA: Pakatan Rakyat Selangor mengalu-alukan penubuhan Suara Rakyat Selangor (Suaras) oleh Barisan Nasional (BN) negeri itu dalam usaha menggesa kerajaan negeri menunaikan manifesto pilihan raya umum yang lalu.

Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata, beliau tidak kisah dengan penubuhan badan tersebut dalam usaha BN untuk mengadakan satu gerakan khas bagi menggesa kerajaan negeri dikuasai Pakatan yang terdiri daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR), PAS dan DAP kerana ia akan membolehkan pihaknya bekerja dengan lebih baik.

"Jika mereka nak buat, buatlah. Jika ada tekanan seperti itu, kita akan bekerja dengan lebih baik lagi," katanya ketika dihubungi mStar Online, hari ini.

lihat ini lah contoh kerajaan Pakatan yang terbuka dan telus.

kah kah kah…kesian mat botox… dah tidak ada cara nak kempen jadi ketua pemuda…. kah kah kah…

kah kah kah…. munkeee ni sanggup jadi baruan Pakatan…. kah kah kah…

woit…munkee ni kerja keras untuk memastikan manifesto Pakatan di jalankan…. kah kah kah….

kah kah kah... mat botox ni betol bodoh… kah kah kah…. bila Pakatan menjalankan manifesto kempuananlaaa munkee ni… tak dapat lagi curi pasir…. kah kah kah…



200 SERTAI PERHIMPUNAN BANTAH KEKEJAMAN ISREAL - mStar



KUALA LUMPUR: Kira-kira 200 aktivis yang terdiri daripada ahli parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengadakan perhimpunan secara aman di hadapan Kedutaan Palestin bagi membantah kekejaman Israel ke atas rakyat Palestin.

Perhimpunan yang diketuai oleh Timbalan Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin turut menyerahkan memorandum sokongan kepada Duta Palestin ke Malaysia, Abdel Aziz Abu Ghoush.

Antara kandungan memorandum tersebut ialah dengan menyatakan tanda sokongan padu barisan pemuda Malaysia bagi menuntut kebebasan dan keamanan di Genting Gaza.

kah kah kah…. mangkuk mangkuk ni bukan pergi mengutuk kedutaan amerika…kah kah kah…

woit….200 ekor mangkuk ni tak sedar yang isreal tu boneka amerika…kah kah kah..

woit…. takut nak tunjuk perasaan anti amerika ke ….kah kah kah

kah kah kah…. pergi jumpa duta palestin buat apa?.... kah kah kah… pergi lah demo anti amerika... di hadapan kedutaan amerika… kah kah kah… baru ada telor... kah kah kah...buat apa jumpa tok arab …kah kah kah....

kah kah kah... nak tanya sikit... cakap ahli ada 3 juta... kah kah kah... tak kan hanya 200 sahaja yang datang.... kah kah kah.... ini pun laporan berita hairan... entah entah 20 orang yang datang.... kah kah kah




ABDUL AZIZ MAJID DIGUGUR JAWATAN KETUA PEMUDA UMNO KANGAR- berita hairan


KANGAR: Ketua Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Kangar, Abdul Aziz Abdul Majid, digugurkan daripada jawatan yang disandangnya itu selepas dikesan menghadapi pertuduhan di bawah kes jenayah di mahkamah.

Pengguguran Abdul Aziz disahkan Setiausaha Umno Bahagian Kangar, Aziz Had, hari ini.

kah kah kah….woit ketua gerombolan ini ada kes jenayah?.... kah kah kah..

woit … pelik berita akbar ni… tak bagi tahu pulak kes jenyah apa… apa punya tuuuur punya media…kah kah kah

kah kah kah…. kes jenayah apa?... rogol?.... rompak?.... tipu?....tak kan orang ramai tidak di beri tahu jenyah apa?.... entah entah seludup candu?…. kah kah kah….atau nak seludup tenggiling ke siam… kah kah kah…

woit... kalau ini ketua pemuda PKR mesti ada aji no moto ... mesti ada gambar bergari bersama polis..... kah kah kah