.

Isnin, 20 November 2017

BRIM BIKIN LAGI SUSAH








BETUL CAKAP

PAKAR EKONOMI

BR1M hanya menyusahkan rakyat!


SHAH ALAM - Pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) hanya menyusahkan rakyat, demikian menurut Penganalisis Ekonomi Universiti Putra Malaysia (UPM), Dr Mohd Yusof Saari.

Beliau berkata, BR1M yang diberikan sejak tahun 2012 bertujuan membantu golongan berpendapatan rendah dan miskin menangani kos sara hidup, tetapi ia sudah tidak lagi relevan pada masa ini.

“Kos sara hidup merujuk kepada jumlah perbelanjaan isi rumah ke atas barangan dan perkhidmatan untuk mengekalkan taraf hidup.

“Kos sara hidup dipengaruhi pergerakan peningkatan harga dan pertumbuhan gaji dan upah. Kajian mendapati, harga meningkat dengan kadar yang lebih tinggi berbanding dengan gaji dan upah yang bertumbuh secara perlahan.


TAPI 

PAKAR EKONOMI

TAK FAHAM

TUJUAN BRIM 

BUKAN

MEMBANTU

BRIM BERTUJUAN

UNTUK KELENTONG

ORANG RAMAI

AGAR UNDI

NAJIB & ROSMAH

KEMUDIAN

ROSMAH

BOLEH REMBAT

HARTA NEGARA

DAN NAJIB

BOLEH GADAI

TANAH MELAYU

PADA

CHINA MERAH


---------------------

PANTUN UNTUK GUCCI GRACE






PANTUN UNTUK

GUCCI GRACE

BERSUCI SUCI DULU
BERBEDAK BEDAK KEMUDIAN
NYAHKAN GUCCI GRACE DULU
DISUSULI  BADAK BIRKIN KEMUDIAN






----------------

TEATER - KELAS JATI



SATU LAGI

PROJEK AMAL

BUDAK BANGSAR

Hi Semua

SK Bukit Lanjan & Kelas Jati akan mempersembahkan satu teater kanak-kanak -
 Tujal dan Angin. 
Semua dijemput hadir.

Sinopsis 
Tujal dan Angin merupakan sebuah teater kanak-kanak arahan Maisyarah Mazlan, yang diadaptasi daripada cerpen nukilan Stephen-John Curtis dan Shaq Koyok. 

Ia mengisahkan tentang pengembaraan seorang anak Temuan dari Kampung Jati bernama Tujal. Tujal yang pertama kali mengembara seorang diri ke dalam hutan telah bertemu dengan beberapa watak haiwan liar dan diganggu oleh semangat angin yang jahat sehingga tersesat. Berkat semangat tidak mahu berputus asa dan dengan bantuan Sang Kancil yang baik hati, Tujal berjaya bertemu dengan neneknya. Di akhir pengembaraan, seluruh penduduk kampung mengadakan keramaian bagi meraikan kejayaan Tujal. 

Tarikh: 
25 November 2017 (Sabtu)
Masa: 
8pm
Tempat: 
Dewan Seri Temuan, Desa Temuan Bukit Lanjan
No6. Petalin Jaya, Jalan PJU 8/7, Damansara Perdana, 47820 Petaling Jaya, Selangor
Koordinat: (3.168058, 101.603473)

Harga Tiket: 
RM10

Link Pembelian Tiket: 
https://goo.gl/forms/BCCneWBmVltfw1ZH2

No. Talian Tiket: 
012 - 555 7970 (Su Li)
012 - 687 3422 (bee ling)
Facebook: Kelasjati - https://www.facebook.com/kelasjati/
FB Event: https://www.facebook.com/events/1903858213276278/

*Jika anda berminat menaja pementasan ini, sila hubungi:
019 - 318 0132 (Syu)
012 - 687 3422 (bee ling)





--------------------

RATU BIRKIN MASIH KEKAL







RATU BIRKIN
Hehehe ratu birkin masih kekal utuh tanpa digugat. Rakyat malaysia semua baik hati, cukup makan dan kaya raya. Malah rakyat berbangga ada ikon mcm ratu birkin. Takbir!!! on 
KE JALAN RAYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/19/1




--------------

GUCCI GRACE LARI







BADAK 

BIRKIN

Gucci Grace dah lari tinggal Mugabe sorang2. Birkin Mah mustahil tinggal Mugajib. Nanti Mugajib cari China doll atau Mongol doll. on BADAK BIRKIN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 7:37 PM





----------------

JINAJIN





JINAJIN
Hookom dgn nyuruh badak air jadi kobau. Tu lah tat .. masalah eay FLOM ni tak tau mano leher dio. Kobau nampak lehernyo.. tak do leher tanggalo tak boleh nak pasang. Tak do tanggalo tak boleh bajak. Nampak eay FLOM ni torlopeh mcm tu jolah. Buleh ko tat pesalah torlopeh cam tu jo? on JINAJIN
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 11/19/17



HAJJAH FLOM
Bulan puasa hajjah f.l.o.m. ajak budak2 mengaji di masjid. Bulan tak puasa hajjah f.l.o.m. ajak budak2 mengkaji di permata. Bulan lain hajjah f.l.o.m. ajak haji pengiran isteri menggaji penyiasat persendirian p.I. atau menggaji cif inspektor dan koporal polis atau menggaji penjual karpet atau menggaji penjual permata dan henbeg. Bersuci sungguh murninya hati kedua2 hajjah f.l.o.m. dan haji pengiran isteri. 
on HAJJAH FLOM
Anonymous
on 11/19/17




-------------------

Ahad, 19 November 2017

BARU SEKARANG SEDAR?





PELIK PELIK

BARU SEKARANG


SEDAR
 
95 peratus miskin adalah Bumiputera

KUALA LUMPUR – Kadar kemiskinan di Malaysia pada masa ini disumbangkan oleh kaum Bumiputera.

Naib Presiden Perkasa, Tuan Haji Ruhanie Ahmad berkata, sebagai bangsa teras, kaum Bumiputera sudah jauh ketinggalan dalam bidang sosioekonomi.

“Pergilah Pavilion, kita gigit jari tengok kedai-kedai dalam tu. Berapa ‘kerat’ orang Bumiputera yang ada kedai dalam tu?

“Adalah seorang dua yang berniaga itupun gerai-gerai di luar, bukan kedai, sedangkan Melayu adalah bangsa teras,” katanya dalam ucapan pembukaan dalam Forum Belanjawan 2018 - Di mana keistimewaan Bumiputera?, di sini malam tadi.

Beliau berkata, sejak akhir-akhir ini wujud pelbagai petanda di mana kedudukan sosioekonomi Bumiputera dalam bahaya.

KALAU DAH

SEDAR 

KENAPA TAK

HEBOHKAN PROJEK

NAJIB NAK

JUAL & GADAI 

TANAH MELAYU

PADA 

CHINA MERAH?

-----------

BADAK BIRKIN






GUCCI GRACE

BADAK BIRKIN
Gucci Grace dah tergolek dog...Birkin Badak bila lagi????? on 
MEGHALAU RATU GUCCI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/19/17







------------------

INI POLITIK N







BUKAN

POLITIK M

TAPI

POLITIK N

BUKAN

MATANG

TAPI

NATANG










----------------

MUSTAHIL TAK SEDAR









INI

BERITA

BOHONG
Internet faktor penentu dalam pilihan raya
KUALA LUMPUR - Menteri Komunikasi dan Multimedia Tuan Haji Salleh Said Keruak berkata internet menjadi faktor penentu dalam pilihan raya memandangkan politik dan kempen politik kini lebih banyak bergantung dengan media dalam talian dan elektronik.

Salleh berkata penggiat politik mula menggunakan Internet pada 1998 untuk mempengaruhi pandangan  umum namun 10 tahun kemudian, rakyat Malaysia menyedari tentang impak internet dalam mempengaruhi undi.



DALAM PRU

YANG 

TENTUKAN

SAPA AKAN

MENANG

SAPA KALAH

IALAH

SPR

MUSTAHIL

TAK SEDAR



---------------------

JALAN RAYA - BUKAN PILIHAN RAYA








JALAN RAYA

BUKAN

PILIHAN RAYA

BERJAYA HALU

RATU GUCCI

KE JALAN RAYA







AKHIRNYA

JALAN RAYA

JADI

PILIHAN 

UNTUK 

MENHALAU

RATU GUCCI





-----------------

MEGHALAU RATU GUCCI




RAKYAT

ZIMBABWE

TURUN

KE JALAN RAYA

MENGHALAU

RATU GUCCI 











RATU BIRKIN

MENUNGGU

UNTUK DIHALAU






------------

JINAJIN






BERAKHIR

RATU BIRKIN
Ana cadangkan flom dihukoom tarik bajak diganti dgn kobao. Sosok badan flom molek bonar utk kerja2 membajak. Ok tak cadangan ana tu, tat??? on FLOM TAK ADA LEHER
Anonymous
on 11/18/17





JINAJIN

Nk hukum from ni mudah, suruh dia kurus...tu je on FLOM TAK ADA LEHER
Anonymous
on 11/18/17



HOTOK
jgn ssekali mrke diberi belas kasihan!. kami mau mrke dihukum dgn hukum hudud. strusnye jg jike jls terbukti, kami jg mau hudud dijlnkn atas mrke'2 yg mempunyai kuase/kedudukan dlm pentadbiran negare. last.. jgn dilupai hudud bt lebai'2 yg bersubahat!. tak-beer!! on 
HARI HARI AKHIR SAEKOR FLOM
Publish | Delete | Spam
noname
on 11/18/17







--------------

PAKAR DAGING TERSEPIT







EDDY WANG 

PAKAR 

DAGING TERSEPIT
bab2 daging mentah tersepit nie xboleh nk lwn lebai la kerne mmg dh tertulis pn sjk azali lg die pakarnye .. masekan tidak, masing ade stock 3-4 ketul woi! on 
PUNAT EDDIE WANG
Publish | Delete | Spam
noname
on 11/18/17





-----------------

HAJJAH FLOM






HAJJAH FLOM
Oi zunar! Cis! Kau berlagak pandai sangat! Kau tu yang sebenarnya kartun! Kau tu yang muka kartun! Kau tu yang cakap macam kartun! Kau tau tak, haji najib yang berhati suci (seperti yang diperaku sendiri oleh testimoni hajah senator yang berlatarbelakang pendidikan guaman dan telah berbakti bertahun-tahun pada masyarakat konstituensi yang mengundi beliau) 

RATU 

sesungguhnya haji najib takde masa nak layan budak muda hingusan yang berhabis masa dengan kartun apatah lagi nak tengok kartun buatan budak hingusan tu, maka haji najib tak tahu pun wujudnya kartun itu lalu takde tersentuh terasa sedikit pun maka takde haji najib nak sebok dakwa budak hingusan tu hingga masuk penjara atau sebagainya.

BIRKIN

Yang dakwa nak budak tu kena penjara cumalah orang2 sekeliling haji najib yang cuba membodek dan melobi haji untuk imbuhan kedudukan atau projek. Jadi jangan salahkan haji najib yang hatinya suci murni okey! on 
MANA LEBIH LUCAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/19/17







----------------------

Sabtu, 18 November 2017

MANA LEBIH LUCAH




 ANTARA

PANTEK MAKKAU

DENGAN

BURIT MAKKAU

MANA LEBIH

LUCAH?

SAJE TANYA

SEBELUM 

MASUK SAHOR


Zunar
21 hrs
Penjara 4 bulan kerana kartun menghina Najib?
Darul Kartun betul!
Hari ini mahkamah Majestrit Petaling Jaya menjatuhkan hukuman 4 bulan penjara ke atas Mohamad Hamizan Ghazali kerana mengaibkan Perdana Menteri. Dia dituduh memuat naik lukisan kartun yang dikatakan mengandungi perkataan lucah terhadap Perdana Menteri dalam facebook. Dia dituduh mengikut Seksyen 233(1)(a)(ii) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Pendirian:
1. Kata-kata kesat dan lucah dalam facebook adalah perkara biasa (walau saya tidak setuju). Ia hanya satu kesalahan moral dan bukan kesalahan jenayah.

2. Jika kerajaan menganggap ianya satu jenayah, kenapa yang ditangkap dan didakwa ialah mereka yang mengaibkan Najib saja? Sedangkan mereka yang mengaibkan lawan politik atau pengkritik Najib bebas tanpa tangkapan atau tuduhan?
3. Ia diburukkan lagi dengan kewujudan hakim-hakim tanpa "common sense" yang hanya membaca buku tapi tanpa hati nurani.
4. Kerajaan Najib sekarang sudah sangat tergugat sehingga apa saja akan dianggap mengancam. Orang baling belon ditangkap, orang lukis kartun disekat, dan buku-buku semakin banyak diharamkan. Memang negara ini Darul Kartun!
5. Perdana Menteri yang kuat tidak akan memperdulikan hal-hal remeh seperti ini.
Zunar 
17 Nov 2017






-----------------