.

Ahad, 31 Disember 2017

SELAMAT SAMPAI 2018





SELAMAT

SAMPAI

2018





UCAPAN TAHUN BARU












UCAPAN



SELAMAT

TAHUN BARU

KEPADA 

SEMUA

PEMBACA

TUKAR TIUB

DENGAN

HARAPAN

SEGALA

TUNGGANG

LANGKANG

REBAH 

BANGUN

JATUH

BANGKIT

TURUN 

NAIK

HIDUP ANDA

PADA 

TAHUN 

HADAPAN

HANYA AKAN

BERLAKU

DIATAS 

KATIL

AMIN






---------------------------

SATU BUKTI SAHEH







BUKTI

Sudah jadi bukti. Babi boleh terbang. Kahkahkah.. Sama mcm Hadi cakap hal 1mdb. on 
BABI MULA TERBANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/30/17






SEBELUM TAHUN 2017 BERAKHIR







SEBELUM

2017

BERAKHIR
Add caption









---------------------

SEMUA TURUN MALAM INI









TURUN

BERDEMO

MALAM INI




Satu derap, satu harapan di Himpunan Turun-Turun malam ini

Pemuda Pakatan Harapan (PH) akan menganjurkan suatu himpunan membantah kenaikan harga petrol dan diesel yang dinamakan “Himpunan Turun! Turun! – Turun Harga Minyak, Turun Najib Razak” bertempat di hadapan bangunan Sogo di ibu negara pada jam 11 malam ini bertepatan dengan sambutan ketibaan tahun baharu 2018.
Peserta himpunan kemudian akan berarak ke Dataran Merdeka, kata Pengarah Mobilisasi Pemuda Harapan (PH) Malaysia, Shazni Munir Mohd Ithnin dalam satu kenyataan hari ini.


SEMUA

TURUN




--------------

MALAM INI JAM 11 - DI SOGO











MALAM INI
JAM 10

DEMO

DI SOGO






------------------

BERITA BAIK










BERITA

BAIK


“54 kerusi parlimen, 92 kerusi Dun di Felda tidak lagi selamat buat BN”

Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan Mazlan Aliman berkata, berdasarkan situasi semasa di Felda, apatah lagi skandal membabitkan Tanah Felda di Jalan Semarak, Anak berkeyakinan 54 kerusi parlimen dan 92 Dun di Felda, bukan lagi simpanan tetap bagi kerajaan sedia ada.
Kehadiran Dr Mahathir telah menarik sokongan ribuan warga Felda. Ia suatu gelombang yang tidak pernah berlaku sebelum ini melainkan era reformasi pimpinan  Anwar Ibrahim, kata beliau dalam satu kenyataan semalam.

BERITA BAIK

TAPI AWAS

ADA BANYAK

LAGI CARA

TIPU HELAH

SPR



---------------

LAWAK TAHUN BARU










TUAN AJI

BUAT LAWAK

TAHUN BARU

KAH KAH KAH

Sistem kewangan negara kukuh dan baik


KUALA LUMPUR - Sistem kewangan di negara ini berada pada tahap kukuh dan baik, kata Menteri Kewangan Kedua  Tuan Haji  Johari Abdul Ghani.

Beliau berkata, kedudukan yang baik itu dapat menjamin kestabilan dan mendorong kerancakan ekonomi negara secara keseluruhannya.


KAH KAH KA KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

BURET

BINI HANG

LUAS

NYIRU

KAH KAH KA KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH



----------------

MAKIAN BANGANG TUUUR





NGANG


saya tak faham melayu msia nie, dah terang bersuluh masih cakap semua fitnah. bohong dan masih tidur agaknya...mdb hilang billion itu hakikat. tanah aset digadai dijual itu hakikat, gst itu real, bauksit jual real, air jual, pasir jual, kenapa hidup lebih susah, bila.berniaga tanah, harta aset kita patut banyak duit, 

NGOK

tapi ringgit jatuh, kilang tututp, semua lingkup, tapi najib & co masih kata ekonomi cemerlang, pelaburan terbilang, kote terangkat tinggi...bofoh sangat kah...paloi teruk kah...aduh seksa patut dah baoing selipar, dah baling tahi, org kurang tamadun lebuh mulia akhlak...kah kah kah 
on NGOK LAGI NGANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/31/17

MAKIN

si ngoblok data basi.. putar belit siok sendiri.. serupa obat man di lima kaki.. temberang auta setiap kali.. tak boleh tegur tak tahan perli.. humban ko penjara nanti pergi.. 
on NGOK LAGI NGANG
Anonymous
on 12/31/17


BANGANG

...betui la cakap dia, nak hutang lagu mana, sapa nak bagi, duit nak bayaq balik pun takdak. Memang diani men`3' pacak gile la... on NGOK LAGI NGANG
dNAN SAhARA
on 12/30/17


TUUUR

Hutang rumah susut, hutang kerajaan membukit.... on NGOK LAGI NGANG





-----------------------

EKONOMI MAKIN JATUH










EKONOMI
Kerajaan mengesahkan lapan syarikat multinasional (MNC) telah menutup kilang mereka di Malaysia. 

MALAYSIA
Lapan syarikat itu ialah 
Rubicon Technology Inc, 
Seagate Technology PLC, 
British American Tobacco (BAT), 
Samsung, Amphenol Corp, Fairchild Semiconductor International Inc, 
STR Holdings Inc 
dan 
SunEdison Semiconductor Ltd. 

MAKIN

Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) mendedahkan hal ini dalam jawapan bertulis parlimen kepada anggota parlimen Ranau Datuk Ewon Ebin yang meminta pengesahan terhadap laporan beberapa MNC telah menutup operasi mereka di Malaysia. 
JATUH

KAH KAH KAH NOTHING MORE TO SAY MI LORD TERBAIK TERGEMILANG TERBANYAK DERMA SEMUA AKAL PANJANG SEMUA PAKAT LARI DARI MALAYSIA SELAMAT MAJU 2050 KAH KAH KAH on 
SEBELUM BERGERAK DARO SOGO
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/30/17





---------------------

KORBAN KRISMAS






KORBAN KRISMAS
Apa kata jika Isa Kontot ini didapati bersalah ..kita salib kan je dia. Aku rasa palang salib tu panjang 5 kaki cukup . Lagi pun kita masih dlm mood Krismas. on 
HARI RAYA KORBAN KRISMAS
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/30/17






-----------------

MALAM INI DI SOGO













MALAM

INI

JAM 10

DI SOGO








---------------------

USTAD JUAL AGAMA







JUAL

Ustart Pas pun dah berjaya. Dulu2 masuk kampung naik motor, sekarang pandu Audi Q7, Porsche, Range Rover bagai. Alhamdulillah syukur kepada Allah yg tumbuhkan balak balak di hutan. 

AGAMA

Islam dah maju, jubah dan serban putih bersih dan suci dari kain mahal harga ribu riban. Sesungguhnya kenderaan yg baik, pakaian suci bersih dan isteri yg ramai adalah lambang kebesaran dan kemajuan islam. Amiin syukur ya Ilahi. on SEKOLAH DAN BELAJAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/30/17






---------------------

BODOH LAGI BANGANG










BANGANG
Ramai xlayak berhutang dah...susutla. Helo umno.. rakyat tkmo data2 bodohla. Rakyat nk kehidupan lbh baik dpd keadaan hidup yg mncengkam skrng. Kau makanlah2 data2 tu sampai kenyang on 
NGOK LAGI NGANG
Publish | Delete | Spam
HADIGOL
on 12/31/17



------------

Sabtu, 30 Disember 2017

NGOK LAGI NGANG






FACE BOOK

5 hrs 
 
Stupid Joking for the end of year 2017...bagero





Comments
Siti Rohaidah Mohd Danan Cer check.....demam ons ke apa. Buat kenyataan berdasarkan apa ntah. Klu takat nk ckp2 kosong pengaruh rakyat....mmmm xde bahasa nk sebut dh 😏
Manage
LikeShow more reactions
Reply5h
Abdul Khair Hj RRais Duit tarak tak buleh belibeli susut laaa utg
Manage
LikeShow more reactions
Reply4h


-----------------

SEKOLAH DAN BELAJAR











SEKOLAH

BELAJAR
dibangku sekolah kita telah belajar
untuk berlumba-lumba
agar kita berjaya

berjaya ertinya
kita belumba lumba
mengumpul harta
mengumpul duit
mengumpul  kuasa

kita 
diasuh diajar dididik
untuk bijak berkata-kata
untuk bijak memanipulasi
untuk 
menjual diri kita
agar 
kita dilihat berjaya

kita gagal faham
erti persahabatan  setia
erti setiakawan berpanjangan
tanpa
memikir untung rugi

akibatnya
masyarakat kita jadi kacau
nilai yang kita bawa
menghuru harakan keadaan

sabenarnya ramai
antara kita mahukan
sebuah masyarakat
berasaskan kasih sayang
bantu membantu
tolong menolong
berseraya
bergotong royong
membina hidup bersama
dalam satu masyarakat kamil

niat dan cita cita ini
adalah 
sama hebatnya
sama gagahnya
saperti niat
mereka yang mahu
mengumpul
 semua harta kekayaan




---------------

NYAHKAN NAJIB - KITA SELAMAT









BUKAN

SALAH

PENIAGA

SALAH

NAJIB

Harga barangan Tahun Baru Cina dijangka naik 10% hingga 20%, kata peniaga


PARA peniaga barangan perayaan Tahun Baru Cina bersedia dengan jumlah jualan yang tidak memberangsangkan walaupun tempoh sambutan hanya sebulan setengah lagi.

Mereka berkata harga hiasan dan barangan makanan, terutamanya makanan laut kering, biasanya meningkat antara 10% hingga 20% setiap tahun, dan kali ini, ringgit yang lemah mungkin akan menjejaskan lagi jualan.




RINGGIT

MURAH

KERANA

DUNIA

TAK YAKIN

DENGAN

NAJIB

BILA KITA

NYAHKAN

NAJIB

RINGGIT

MELONJAK

NAIK





--------------------