Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 13 November 2008

TERBARU !! HOT !! PKR MENANG SATU ADUN DI SERAWAK !! Mkini

Gabrile Adit Adun BEBAS Ngemah akan masuk Parti Keadilan Rakyat. Satu upacara sambutan akan diadakan Sabtu ini.

Pucuk pimpinan – PKR, DAP dan PAS – akan hadir dalam satu jamuan ‘ Sahabat PKR ‘ pada malam Sabtu yang sama ini di Sibu untuk meraikan kesampaian Adun baru ke dalam Pakatan Rakyat.

Akan di rayakan sama ialah Dr. James Masing Salleh dan berapa ratus penyokongnya dari masyarakat Iban yang akan menjadi ahli PKR.




NAJIB - FLIP BINTI FLOOOOP

Najib: Bumiputera quota is still national policy

By Shannon Teoh – Malaysian Insider

KUALA LUMPUR, Nov 13 - Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Razak clarified today the 30 per cent Bumiputera equity remains a national policy despite yesterday's announcement to relax the requirement.

"This is just to make it as easy as possible to implement," he explained. Yesterday, Najib, who is also Finance Minister, announced that the government would allow non-Bumiputeras to take up unsubscribed shares of companies that were looking to be floated on the Bursa Malaysia.

He said the relaxation, which would take effect immediately, was to ensure that the Malaysian capital investment market stays progressive and competitive.

Today, after announcing the Childcare and Early Education National Policy
, he explained to reporters that companies seeking to be listed will still have to go through the same procedures.


kah kah kah… ingat tak 2 minggu dulu munkee ni cakap DASAR EKONOMI BARU tak boleh pakai lagi….. esoknya dia kata DEB MASIH DASAR NEGARA…. kah kah kah..

kelmarin dia kata…. TAK PERLU 30% BUMIPUTERA…. kah kah kah…. hari ini dia kata MASIH PERLU DAN GUNA DASAR LAMA…. kah kah kah…. kah kah kah…

woit munkeee…. dulu mat ngantuk jadi flip flop… ni mat mongol pun flip flooooop… kah kah kah….

apa terjadi ?.... kah kah kah…. mula munkee ni buat dasar menteri keduitan…. pulang ke rumah… ada menteri keduiatan yang lebih godang…. kah kah kah….bik mama sudah bamboooo…. kah kah kah …. kena tukar polisi….. FLIP BINTI FLOOOOP…kah kah kah



NAZRI TIPU LAGI : ENAM HAKIM KANAN ‘MEMANG DIPECAT ’ - melayau

KUALA LUMPUR 13 Nov. - Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz berkata, bekas Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abbas dan lima hakim kanan yang lain `sememangnya dipecat.

Menurutnya, beliau kesal dengan kesilapannya semasa menjawab satu soalan mengenai pembayaran ex-gratia kepada bekas Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abbas dan lima hakim kanan yang lain, di Parlimen baru-baru ini.

Katanya, kenyataan beliau mengenai kemungkinan kesemua hakim tersebut telah dipecat 20 tahun lalu adalah tidak benar, sebaliknya sememangnya mereka telah dipecat namun mereka masih menerima bayaran pencen atas dasar ganti rugi sejak itu.

kah kah kah…. munkee kaki kelentong…. cam mana boleh jadi munkee undang undang…. tipu sana… tipu sini….

woit munkee… cukuplaaaa…. tak payah bodek mahafirauan….

munkee ni ingat politik macam dulu ke…. kah kah kah… dah ada 5 negeri bawah pakatan…. selangor… perak… pulau pinang … tiga suku pendapatan malaysia dari negeri ini…. kah kah kah… tak sedar lagi…. kah kah kah..

dalam parlimen dah ada 80 ahli pakatan…. tak sedar lagi… nak tipu lagi…. kah kah kah…

cukuplaaa… hentikanlaaa tipu melayu… jangan laaa bodohkan melayu…. dah 50 melayu do bodohkan…. ukuplaaa… dah ramai melayu bodoh…




FORUM MALAM INI - DEWAN PERHIMPUNAN CINA KUALA LUMPUR

FORUM MALAM INI: SEPULUH TAHUN REFORMASI – MALAYSIA/INDONESIA

AHLI PANEL:

1. Sdr. Amirudin Shaari
ADUN Batu Caves

2. Sdr. Fathi Aris Omar
Pengarang Berita Malaysiakini, Penulis Buku “Patah Balek”

3. Sdr. Ngurah Termana
Aktivis Komunitas “Taman 65” Bali, Indonesia

4. Sdr. Yoshi Fajar Kresno Murti
Aktivis Kampung-Kota Yogyakarta, Indonesia

5 .Tukar Tiub

Moderator: Faisal Mustaffa

Tempat DEWAN PERHIMPUANAN CINA SELANGOR
KHAMIS 13 November 2008
Waktu 8 - 11 pm

Pertanyaan Zulhabri: 019 389 3804



UMNO MESTI SINGKIRKAN CALON RASUAH :MADEY - melayau

PUTRAJAYA: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Umno mesti mengambil tindakan drastik untuk menyingkirkan mana-mana calon yang terbabit dalam politik wang dalam pemilihan parti.

Beliau berkata terdapat kemungkinan besar pencalonan bagi jawatan Timbalan Presiden Umno turut membabitkan politik wang.

Dr Mahathir berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan ucaptama pada Siri Wacana Perdana bertajuk ’Bangsa Malaysia’ di sini hari ini.

kah kah kah…. madey cakap hal rasuah?..... kah kah kah…. madey cakap hal rasuah????…. kah kah kah….kah kah kah …

madey cakap hal rasuah samalah macam najib cakap tentang hadis nabi….. kah kah kah….

madey cakap hal rasuah samalah macam khir toyo cakap dia tak pernah rasuah…kah kah kah

madey cakap hal rasuah samalah macam najib tak kenal altantuya…. kah kah kah

madey cakap hal rasuah samalah macam bangkai monolak buaya…. kah kah kah….SALAH… kah kah kah…. buaya menolak bangkai…. kah kah kah…

kalau tak ade rasuah…. kah kah kah…. macam mana ahli united malays national organisation nak idup…. kah kah kah….miss soru… matilaaa beeeb… kah kah kah




NAJIB MINTA SEMUA PASAR RAYA IKHLAS TURUNKAN HARGA -melayau

PUTRAJAYA 12 Nov. Datuk Seri Najib Tun Razak meminta semua pasar raya besar agar secara ikhlas melakukan penurunan harga dan bukan kerana sekadar mengikut arahan kerajaan.

Timbalan Perdana Menteri berkata, penurunan harga yang dilakukan dengan tulen akan memberi manfaat yang besar kepada rakyat selepas mereka terbeban oleh krisis ekonomi global kebelakangan ini.

Memang kita sedia maklum dengan usaha dan kempen-kempen yang dilakukan oleh kerajaan untuk mencapai dua matlamat induk, iaitu untuk memastikan negara masih terus membangun di tengah-tengah kegawatan ekonomi global, dan menjamin pertumbuhan ekonomi pada kadar yang munasabah dengan meneruskan program-program yang berkaitan dengan rakyat.


kah kah kah….minta turun harga?.... kah kah kah…. munkee ngoook ni dari mana?...kah kah kah …. ingat kapitalis ni boleh ikhlas ikhlas ke…. kah kah kah… ingat kaum kapitalis ni nak buat sedekah jariah….. ngoooook… kah kah kah…

negara masih terus membangun di tengah-tengah kegawatan ekonomi global…. kah kah kah…. mana satu yang betul…. kah kah kah…. membangun?.... kah kah kah… di tengah-tengah kegawatan ekonomi global…. kah kah kah….

woit cukuplaaaa…. jangan tipu melayu… hentikan laaa…sudah 50 tahun bodohkan melayu…. kah kah kah…. udah banyak melayu bodoh…. cukuplaaaa… jangan lah buat projek bodohkan melayu lagi…. kah kah kah



EXCO SELANGOR MINYA KELUARGA ZAKARIA KOSONGKAN HALAMN DALAM MASA SEBULAN - melayau

SHAH ALAM 12 Nov. Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri hari ini meminta keluarga bekas Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang Datuk Zakaria Md Deros mengosongkan tanah seluas 2,269 meter persegi yang melibatkan halaman banglo di Pandamaran, Klang dalam tempoh sebulan.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata Majlis Perbandaran Klang (MPK) telah diarahkan untuk memberitahu keluarga Allahyarham supaya mengosongkan tanah itu, halaman kediaman mereka yang kini dipagar, dalam tempoh yang ditetapkan dan kompaun akan dikeluarkan kerana kesalahan menceroboh tanah kerajaan.

Jika gagal berbuat demikian, kerajaan negeri akan membawa kes ini ke mahkamah kerana didakwa menceroboh tanah kerajaan, katanya kepada pemberita di sini selepas mesyuarat EXCO yang tamat pada pukul 7 malam.

Katanya tapak banglo itu seluas 4,049 meter persegi sendiri tidak termasuk dalam arahan pengosongan tersebut tetapi denda RM19,373 telah dikenakan MPK terhadap Zakaria kerana pembinaan premis itu pada awal 2006 dilakukan tanpa kelulusan pelan bangunan pihak berkuasa tempatan.

Mengikut rekod, Jawatankuasa Tanah Daerah pada 14 Dis tahun lepas telah menolak permohonan pemilikan tanah halaman itu dan membuat keputusan jika ada sebarang rayuan ia hendaklah dikemukakan kepada EXCO kerajaan negeri.

kah kah kah…. abang zak… oooo abang zak…. kah kah kah… kan jawatankuasa tanah daerah dah kata tak boleh…. kah kah kah….

ini tahun lalu….. zaman sapa hah?.... kah kah kah…. zaman munkee botox…. kah kah kah…. jangan nak tuduh pakatan rakyat pulak… kah kah kah…

yb pun ceroboh tanah kerajaaaan… kah kah kah….


munkee botox cam mana?.... apa jadi dengan ratus-ratus ekar tanah yang di samun dulu… kah kah kah

buka fail… jangan tak buka….korek… jangan tak korek…. kah kah kah….