Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 23 Oktober 2012

BURUH YANG TELAH DI BANGANG KAN OLEH GEROMBOLAN



KOMENTAR TUKAR TIUB
tak perlu ugut ugut
perjuangan pakatan bukan ugut ugut

inilah contoh pemandu yang telah dibangangkan
buruh yang hanya berupaya membuat ugutan
tidak faham bahawa perjuangan pakatan rakyat
ialah untuk menegakkan keadilan
keadilan untuk semua
keadilan untuk anak semua bangsa
buruh seluruh pekerja

inilah contoh kaum buruh yang telah dibodohkan
mereka tidak sedar apa  yang diperjuangan oleh rakyat

mereka ini menjadi buruh sampah atau lumpen proletariat
kaum buruh yang tak tentu hala arah perjuaangan
kaum buruh yang orputuns

untuk buruh yang bersiakap sademikian
mereka boleh jalan
boi liau
 
pakatan rakyat TIDAK memerlukan
kumpulan ini kerana
kumpulan sademikian ini
akan lebih banyak membawa mudarat

harap harapkan
akan muncul pimpinan kaum buruh
yang akan membawa pencerahan
yang akan mempersekolahkan
para pemandu ini  untuk melihat
perjuagan itu bukan melalui ugutan

NOTA:
ini gunakan trik ibrahim ali
kalau tak bagi kerusi di pasir mas
akan masuk pakatan
kah kah kah
tapi pakatan pun  tak ambil pot
kah kah kah

 
 NOTA:
nanti bila kita turun berdemo
geng iniklah yang cakap mereka
tak dapat buat rezeki


PEMANDU TEKSI UGGUT SOKONG  PAKATAN JIKA KERAJAAN TIDAK TUNAIKAN JANJI – minsider

KUALA LUMPUR, 23 Okt — Pemandu teksi hari ini mengugut akan menyebarkan sokongan terhadap Pakatan Rakyat (PR) jika permintaan mereka tidak dipenuhi kerajaan.

Lima puluh orang pemandu teksi melancarkan kumpulan pendesak, Tuntutan Pemandu Teksi Malaysia (TEKSI) pagi ini, menuntut 11 tuntutan termasuk memberi permit teksi serta membatalkan perkhidmatan bas percuma GO-KL.

“Kami membawa satu juta penumpang setiap hari. Bayangkan kami jadi duta kepada PR daripada duta pelancongan,” kata pengerusi TEKSI, Mohammad Ridzwan Mohamad Daud memberitahu wartawan dalam sidang media.

“Banyak benda boleh berubah dalam masa dua minggu sebelum pilihan raya umum.”

Pemandu teksi turut merancang untuk membuat bantahan aman setiap Sabtu di seluruh Malaysia hingga tuntutan mereka dapat ditunaikan.


BERSEDIA 
UNTUK BERDEMO LAGI

BERITA BERGAMBAR YANG MEMBUATKAN SERONOK HIDUP






NOTA
gambar gambar ini
adalah contoh perlawanan dari rakyat

orang ramai kata jangan saman
tapi united malays national organistion
nak kayakan kroni
buat undang undang untuk pastikan
kroni pungut duit

gambar di bawah adalah
langkah orang ramai

mereka melawan

NOTA
nanti gerombolan akan swastakan polis
akan swastakan askar

jika boleh united malays national organisation
akan swastakan oxygen
akan swasta cahaya matahari
dengan mengeluar ayat suci
yang berbunyi:
...na ah mano... wal berikun  tum tom
la angin nun  wal ca ha ha ya run..




RAKYAT JAWAB
wal kami turun
ke jalan raya won
satu juta ron
baru lah bagus rin


KE JALAN RAYA SEBELUM KE PILIHAN RAYA



Kenyataan Umum
23 Oktober 2012
BERSEDIA UNTUK KE JALANRAYA ATAU DITIPU

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini memandang serius khabar angin mengatakan PRU makin hampir dan kemungkinan diadakan tahun ini. Kelihatan parti - parti politik atau aktivis yang melawan regim nampaknya juga sedikit terhanyut dengan persiapan PRU yang memperlihatkan betapa peluang untuk menang tinggi berdasarkan mood perubahan rakyat.

Namun SAMM mahu semua pihak sedar, regim pewaris penjajah ini sudah terlalu banyak jenayah terkumpulnya. Mereka pernah berikrar biar hancur tulang namun Putrajaya harus dipastikan tidak terlepas. Maka dalam PRU kali ini semua elemen akan digunakan untuk memastikan 'kemenangan' parti regim. SPR sudah tentu menjadi aparat utama untuk melaksanakan penipuan.

 Bukan setakat penipuan media tetapi penipuan lebih dasyat lagi. Klik sini lihat penipuan janji Najib. Yakinlah jika melalui pilihanraya Bn akan hilang kuasa maka pilihanraya ini juga akan diharamkan. Lihat sahaja Pilihanraya Kerajaan Tempatan ketika menyaksikan parti regim kalah teruk tanpa segan silu pilihanraya kerajaan tempatan inipun diharamkan dan perbagai mitos direka sehingga pengharaman yang menjadi tragedi buruk demokrasi negara berjaya ditelan rakyat walaupun secara paksa.

PRU ke 13 akan dilangsungkan dengan penuh penipuan. Bayangkan telah terbukti warganegara Filipina yang telah mengaku membeli kad pengenalan di mahkamah tetapi namanya dengan kad pengenalan yang dibeli itu ada dalam senarai pemilih.Klik untuk baca lanjut.

Itu belum lagi bagaimana nama dan no kad pengenalan dalam senarai pengundi tidak wujud dalam daftar pendaftaran negara. klik sini untuk baca lanjut.

antara contoh lain ialah Mohd Nawi Daud, bernombor kad pengenalan 500508-03-5345 mengundi di Daerah Mengundi Seksyen 16 mengikut daftar pemilih 2008.

Daftar turut menunjukkan alamatnya ditanda sebagai ‘Tiada’ dengan nombor rumah ditulis sebagai ’28′.

Ada berpuluh ribu rumah di Shah Alam, di Seksyen 16. Yang mana satu? Apa tujuan kemaskini tetapi dirombak dengan begitu mengelirukan?
Kejanggalan dalam senarai daftar pemilih berlaku apabila ada permohonan menjadi pengundi sebelum lahir. 
 
H’ng Sau Ching bernombor kad pengenalan 790823-08-5885, lahir pada 23 Ogos 1979 di Parlimen Parit Buntar memohon menjadi pengundi pada 15 Januari 1950.

Contoh permohonan menjadi pengundi pada hari kelahiran pula berlaku pada individu bernama Nur Khalida Salmi Mohd Nawar, pengundi di Serdang dengan nombor kad pengenalan 821026-10-5010.

Manakala permohonan sebelum umur masuk persekolahan berlaku di Parlimen Setiu kepada individu bernama Zulkarnain Harun bernombor kad pengenalan 790531-06-5559.

Individu ini memohon menjadi pengundi ketika berumur 11 bulan 29 hari.
Sehingga kini belum ada petanda daftar pemilih diperbaiki.

Pilihan raya mungkin akan diadakan pada Januari 2013. Rekod tak jelas. Bermakna pilihan raya akan dijalankan dalam penipuan,

Kepada parti - parti politik melawan Bn ketahuilah bahawa anda sedang diperdaya dan ditipu untuk memasuki gelanggang PRU yang penuh penipuan. Jangan nanti setelah masuk gelanggang dan tewas dengan penipuan baru mengajak rakyat melawan, rakyat akan bosan.

Tidak ada sesiapa pertikai perlunya menumbang regim untuk menyelamatkan negara tetapi lebih perlu membersihkan pilihanraya sebelum memasukinya. Jawatankuasa BERSIH juga perlu lebih bersifat terbuka menjalinkan hubungan dengan perbagai pihak. Perjuangan BERSIH bukan milih satu - satu pihak tetapi milik rakyat Malaysia, masa untuk forum dan bincang duduk dalam dewan sudah tamat. Ini masanya untuk turun ke jalanraya. Regim pekak ini harus diasak dengan berani.

Perlu usaha serius dari semua pihak ! Satu juta ke jalanraya "bubar SPR sebelum bubar Parlimen Malaysia"



che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia

APA DIA SUKUK - APA DIA PENIPUAN

Sukuk Global dapat langganan lebih AS$6 bilion

Cetak
SUKUK Global Malaysia dikenali sebagai ‘Emas’ yang dilancarkan pada 19 Mei lalu mendapat sambutan memberangsangkan dengan menyaksikan saiz terbitannya ditingkatkan kepada AS$1.25 bilion berbanding cadangan awal AS$1 bilion. 

EKONOMI Sukuk Global dapat langganan lebih AS$6 bilion 2010/05/29 - 06:09:01 AM Cetak Emel Kawan SUKUK Global Malaysia dikenali sebagai ‘Emas’ yang dilancarkan pada 19 Mei lalu mendapat sambutan memberangsangkan dengan menyaksikan saiz terbitannya ditingkatkan kepada AS$1.25 bilion berbanding cadangan awal AS$1 bilion. 


KOMENTAR TUKAR TIUB
berita ini muncul dua minngu lalu
ketika itu tukar tiub tak faham apa itu sukuk

tukar tiub buat kajian maka ditemui makna sukuk

SUKUK IALAH CAKAP ARAB BERMAKNA BOND

menggunakan bahasa arab untuk menipu orang melayu
sukuk ini tak ada beza dari jual bond
dua dua pinjam duit
satu cakap arab
satu cakap orang puteh

APA MAKNA JUAL BOND

jual bond maknanya pinjam duit

berikan surat akuan janji
dengan bunga tahunan
lebih tinggi bunga
lebih banyak bond terjual

APA MAKNA JUAL SUKUK

jual sukuk maknanya pinjam duit

berikan surat akuan janji
dengan bunga tahuanan
lebih tinngi bunga
lebih banyak sukuk terjual

MENGGUNA BAHASA ARAB
tujuan guna bahasa arab ini untuk menipu
kerana orang ramai faham makna bond
bila kerajaan jual bond
maknanya kerajaan tak ada duit
jual bond ertinya pinjam duit

JUAL SUKUK GLOBAL MALAYSIA
dengan nama emas ke
dengan nama intan ke
dengan nama tempoyak ke
semua tak penting
yang penting kerajaan sudah tak ada duit
kerana itu pinjam duit

KEMANA DUIT PERGI
beli kapal selam
beli jet pejuang
mengalir keluar kerana saham sawit jatuh
kerana saham sawit jatuh dan dan dan..

kerajaan secara senyap senyap telah arahkan
kwsp beli saham kalau tidak runtuh lagi

SUKUK SAMA DENGAN CUKAI DAN SAMAN
sukuk ini pinjam dengan bunga 
dalam negara kerana tak ada duit
kerajaan gunakan saman
kerajaan kenakan cukai Gasak Sampai Terbarai


NOTA:
orang ramai tak ada pilihan
kita wajib ke jalan raya
sebelem ke pilihan raya





ORANG PASIR MAS TAK MAHU KATAK MEREKA MAHU LEMBU



PERKASA SERU AHLI SOKONG BARISAN NASIONAL - meloya

KUALA LUMPUR 22 Okt. - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menyeru ahli-ahlinya memberi sokongan padu kepada calon-calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang termasuk daripada parti-parti komponennya seperti MCA dan MIC.

MENANGIS TAK DAPAT KERUSI
 
 Ibrahim Ali berkata, hal itu kerana Perkasa melihat hanya BN yang mampu memastikan keamanan dan keselamatan negara dapat dikekalkan.

Katanya, keputusan itu dicapai setelah beliau melakukan proses percambahan idea bersama Ahli Majlis Tertinggi Perkasa yang terdiri daripada bekas anggota tentera, pensyarah dan tokoh-tokoh dalam bidang tertentu.

"Berdasarkan sesi percambahan idea itu, kami membuat satu resolusi bahawa kita tiada pilihan selain memberi sokongan kepada BN pada pilihan raya umum akan datang demi kepentingan dan keselamatan negara.

"Kami tidak mahu mengambil risiko memilih pakatan pembangkang yang nampaknya bercelaru dan tidak yakin pakatan berkenaan mampu menjamin keselamatan negara," katanya ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini.

BAIK LEMBU INI
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... TAK PAYAHLAA BOOODEK LAGI.... kah kah kah..

 kah kah kah...JAMIN TAK DAPAT KERUSI.... kah kah kah..

kah kah kah... PUTAR PUTAR TAK GUNA....kah kah kah..

kah kah kah... JUMPA BIK MAMA PUN TAK GUNA.... kah kah kah...

kah kah kah.... GEROMBOLAN PASIR  AKAN BERONTAK..kah kah kah..

kah kah kah....JIKA CALON MEREKA SAEKOR KATAK.... kah kah kah..

kah kah kah... GEROMBOLAN PASIR MAS LEBIH SEDIA MENERIMA  LEMBU JADI CALON.... kah kah kah..

kah kah kah.... KATAK?.... NO WAY.... kah kah kah..

kah kah kah..LEMBU..... OKAY WAY.... kah kah kah


SEMUA BERSEDIA UNTUK TURUN
TARIKH TEMPAT AKAN DITETAPKAN
SILA LAYARI TUKAR TIUB

RAKYAT TELAH BOSAN - SEMUA HAMU TURUN KE JALAN RAYA



DARI SUARA RAKYAT TELAH BOSAN 
TELAH MUAK KENA TIPU
MAKA KIAT BERDEMO LAGI
TUNGGU TARIKH DAN MASA
LAYARI TUKAR TIUB


 PENCERAHAN DARI PEMBACA
Didi, betul tu. Kalo dia xcall mst xda org tahu. Oh ye, tuhan tunjuk rumah jiran dulu. Next, kalo lu xsedar dr jahat lu, nanti org lain tlg cl bomba sbb rumah lu runtuh semasa lu baca suratkhabar. on SPR MULA BUAT SANDIWARA UNTUK TIPU ORANG RAMAI
Anonymous
on 10/22/12

auta auta auta ..apa lagi nak cakap on SPR MENIPU SEKALI LAGI
Anonymous
on 10/22/12
  
Lain yg orang mintak, lain yg dia kasi... on SPR MULA BUAT SANDIWARA UNTUK TIPU ORANG RAMAI
Anonymous
on 10/21/12

KE JALAN RAYA LAGI 
Ayuh TURUN RAMAI2...Tetapkan tarikh! RAKYAT MAHU PILIHANRAYA BERSIH! RAKYAT MAHU PILIHANRAYA BERSIH! RAKYAT MAHU PILIHANRAYA BERSIH! RAKYAT MAHU PILIHANRAYA BERSIH! RAKYAT MAHU PILIHANRAYA BERSIH! RAKYAT MAHU PILIHANRAYA BERSIH! on SPR MULA BUAT SANDIWARA UNTUK TIPU ORANG RAMAI
Pak Tam
on 10/21/12

hahahah...ada serindit , tempat cari........boy or girl? on SPR MENIPU SEKALI LAGI
Anonymous
on 10/21/12
 
senor tt, bila ..bila bersih kali ni..bila..leh plan awai2 ni. on SPR MENIPU SEKALI LAGI
Saiful
on 10/21/12

JANGAN BUANG MASA - KITA DEMO
TT, Kalau SPR bohong nak buat apa? Nak hantar memo pada agong? Nak buat rundingan meja bulat? Nak kasi amaran dalam masa 24jam atau 7hari kena minta maaf? Nak buat kenyataan akhbar? Nak bincang di parlimen?

 atau Nak buat laporan polis? Nak desak pengerusi SPR letak jawatan? kau kasi tau laa mcmana nak buat? atau nak mintak pakcik soros tolong? kah kah kah on SPR MENIPU SEKALI LAGI
baju kuning
on 10/21/12
 SPR KAKI TIPU
Tanya SPR samada boleh buktikan senarai pemilih 20 thn lalu dengan yg terbaru 2012. Adakah nama2 mereka msh sama dan umur mereka yg pastinya telah melebehi 41thn. Jgn buat alasan dan penafian tp BUKTIKAN baru lah rakyat percaya. Jika sebaliknya rakyat beranggapan SPR adalah PENIPU.... on SPR MENIPU SEKALI LAGI
Anonymous
on 10/21/12

PENGUNDI HANTU KERJA SPR
Salam TT, aku rasa fenomena ratusan pengundi disatu alamat ada logiknya 30 tahun dahulu, sekitar tahun 70an hingga 80an. Tapi yang hairannya jika waktu sekarang pun masih muncul fenomena macam ni, itu dah kira menipu. Riuh satu dunia kata Malaysia dah maju tapi orang masih kongsi alamat.

Memang SPR ni ingat rakyat Malaysia yang kononnya dikatakan maju masih macam otak lembu macam dia. Tapi TT, sampai sekarang SPR tak boleh jawab apa itu pengundi hantu. Hantu-hantu ni dah banyak kami tangkap, alasan mereka penyokong BN.

Kepala bana, sokong ketika hari mengundi saja, tapi hari lain tak nampak muka pun.Lepas itu datangnya berbiji-biji bas pula, plat pendaftaran pelik-pelik pula tu.Andoi, SPR ni nak menipu pun janganlah ingat rakyat Malaysia ni masih duduk zaman kuno lagi. on SPR MENIPU SEKALI LAGI


SHAHRIRAT JALIL - JANGAN BUAT BUAT LUPA






DEMO LAGI -SILA TUNGGU 
TARIKAH DAN MASA


KOMENTAR TUKAR TIUB
apa makna berita ini?
dimana kunci berita ini?

ini  kuncinya:

"Sebenarnya saya telah menyokong Raja (Nong Chik) sejak tiga tahun yang lalu, cuma hari ini saya umumkan

kenapa sekarang umumkan?

ini kerana  raja nong chik telah ditolak oleh bahagian lembah pantai
ini kerana ada nama lain telah dinaikan dari lembah pantai

nak tahu sapa punya kerja?
dengan senyap senyap shahrizat telah pasang kaki
tikam  raja yang tak ada rakyat dari belakang ini

kenyataan shahrizat ini terpaksa di buat
shahrizat tak ada pilihan kerana huru hara
sedang berlaku di lembah pantai
dan jika huru hara berlaku
laporan akan dibuat kepada badan displin
shahrizat jalil adalah kepala taiknya
yang buat huru hara di lembah pantai

justeru sebelum dikenakan tindakan lembaga dsiplin
makan shahrizat buat kenyataan ini

dengan kenyataan ini sharizat 
akan jadi tamu allah lagi
untuk minta agar najib berikan dia satu kerusi
kalau tak ada kerusi
maka penjara menunggu anak bini

 
PELIK BINTI BANGANG
shahrizat boleh ingat janji nurul izzah
tapi di mahkamah bila hakim tanya
anak sendiri kerja apa
malaon muka buntal ini jawab ‘ saya sudah lupa’

NOTA:
shahrizat kau ingat tak
jangan cuba buat buat lupa
masa kau duduk blok A fifth kolej univeristi malaya
sapa kau first bagi blow job
kalau lupa tukar tiub boleh ingat kan
dan tukar tiub pun tahu dimana?
kah kah kah

TAPI
zahid hamidi pun di fifth kolej
tapi hang jangan takut
zahid  ini budak skema lagi poyo
dia tak tahu kesah malam itu
hanya boys from EEE BLOCK yang ingat
tiap kali reunion fifth college
kesah blowjob shahrizat dengan..... akan dibuka
kah kah kah

 
NOTA:
jangan risau
al-bakry pun tak tahu hal ini

NOTA:
siapa yang pro kak ijat
sila sampaikan berita ini
kah kah kah

NOTA:
siapa pulak al-bakry ini?
cari cari jangan tak cari
siapa  al-bakry ini
mustahil kak ijat lupa
mesti ingat punya

KUNCI UNTUK SHAHRIZAT
' tompek tokontut lagi den ingat
ini pulak tompek den kono isap"

SHAHRIZAT SOKONG RAJA NONG CHIK CALON LEMBAH PANTAI – mStar

Shahrizat Abdul Jalil pada Isnin menyatakan sokongan terhadap  Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin sebagai calon Barisan Nasional (BN) untuk kerusi Parlimen Lembah Pantai pada pilihan raya umum ke-13 yang akan diadakan tidak lama lagi.

 
Shahrizat yang merupakan anggota Parlimen Lembah Pantai sejak pilihan raya umum 1995 setelah mengalahkan bekas ketua hakim negara Tun Mohamad Salleh Abas dari parti Semangat46 dengan majoriti 13,361 undi gagal untuk mempertahankan kerusi tersebut untuk penggal ke-empat pada pilihan raya umum lepas.

Shahrizat telah dikalahkan oleh Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat Nurul Izzah Anwar. Nurul Izzah mendapat kelebihan sebanyak 2,895 undi.

Raja Nong Chik berkata hubungan beliau dengan Shahrizat tidak pernah putus walaupun terdapat dakwaan bahawa beliau menjadi punca karier politik Shahrizat berakhir.

"Semasa dalam kabinet, saya duduk sebelah menyebelah dengan Shahrizat. Saya akui kadang-kadang saya ada perbezaan pendapat, tapi saya tidak pernah bergaduh dengan Shahrizat.

"Sebenarnya yang nak sangat kami gaduh cuma pembangkang, mereka seboleh-boleh mahu Umno berpecah supaya mereka menang dengan mudah. Kalau parti Umno ini bersatu padu, mustahil mereka akan dapat menang," katanya.

Sementara itu, Shahrizat juga menuntut Nurul Izzah menunaikan janji untuk memberikan elaun saraan dari RM600 hingga RM1,500 kepada suri rumah jika menang pilihan raya umum 2008.

 
"Semasa kempen 2008, beliau menjanjikan elaun saraan kepada suri rumah, sekarang sudah empat tahun, mana dia janji-janji mereka?

"Ternyata ini adalah janji kosong mereka, asalkan mereka dapat menang pilihan raya, mereka tidak lagi mempedulikan rakyat," katanya.


INI BUKTI PENIPUAN SEDANG DI RANCANG







KOMENTAR TUKAR TIUB
sila baca berita di bawah ini
tukar tiub dari awal lagi telah mengatakan
bahawa penipuan sedang dirancang
secara licik spr telah dan sedang merancang penipuan
untuk memasstikan united malays national organisation akan menang

isi berita dibawah seolah-olah kesilapan teknikal
tetapi :
bukan kesilapan kerani
bukan kesilapan ejaan
bukan kesilapan yang tidak disengaja
bukan kesilapan teknikal

semua ini dirancang
semua diatur
semua disusun

tujuan:
untuk mengagalkan pakatan rakyat dari berkuasa
untuk memastikan pakatan rakyat kalah
untuk memastikan gerombolan dan kuncu-kuncunya menang


 

RATUSAN RIBU DAFTAR PEMILIH PINCANG, SELANGOR PALING PARAH : ANWAR – suara kleadilan

KUALA LUMPUR 22 Oktober: Terdapat kepincangan besar dalam daftar pemilih Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) melibatkan ratusan ribu pengundi di negara ini, dedah Ketua Pembangkang,  Anwar Ibrahim.

Menurutnya, antara permasalahan tersebut membabitkan permohonan daftar pemilih sebelum kelahiran, pada hari kelahiran dan sebelum umur persekolahan.

Katanya, kaji selidik juga mendapati ribuan nombor rumah pengundi yang tidak dicatat, hilang alamat dan penggabungan lokaliti sehingga menyukarkan usaha menjejak pengundi.

“Paling parah di Selangor. Ini melibatkan ribuan alamat,” kata Anwar.

Beliau berkata, antara contoh kes ialah Mohd Nawi Daud, bernombor kad pengenalan 500508-03-5345 mengundi di Daerah Mengundi Seksyen 16 mengikut daftar pemilih 2008.

Daftar turut menunjukkan alamatnya ditanda sebagai ‘Tiada’ dengan nombor rumah ditulis sebagai ’28′.

“Ada berpuluh ribu rumah di Shah Alam, di Seksyen 16. Yang mana satu? Apa tujuan kemaskini tetapi dirombak dengan begitu mengelirukan?” soal Anwar pada perbahasan Rang Undang-Undang Perbekalan 2013 di Dewan Rakyat hari ini.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu memberitahu, maklumat tersebut diperolehi selepas audit berkomputer ke atas data SPR oleh Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) untuk penambahbaikan pilihan raya pada 25 Mac lalu.

Belum lahir, tapi layak mengundi

Jelas Anwar, kejanggalan dalam senarai daftar pemilih berlaku apabila ada permohonan menjadi pengundi sebelum lahir.
H’ng Sau Ching bernombor kad pengenalan 790823-08-5885, lahir pada 23 Ogos 1979 di Parlimen Parit Buntar memohon menjadi pengundi pada 15 Januari 1950.

Contoh permohonan menjadi pengundi pada hari kelahiran pula berlaku pada individu bernama Nur Khalida Salmi Mohd Nawar, pengundi di Serdang dengan nombor kad pengenalan 821026-10-5010.

Manakala permohonan sebelum umur masuk persekolahan berlaku di Parlimen Setiu kepada individu bernama Zulkarnain Harun bernombor kad pengenalan 790531-06-5559.

Individu ini memohon menjadi pengundi ketika berumur 11 bulan 29 hari.
“Belum ada petanda daftar pemilih diperbaiki. Kita rujuk kepada senarai SPR. Mereka ini (SPR) banyak bercakap. Sila betulkan dahulu.

“Pilihan raya mungkin akan diadakan pada Januari 2013. Rekod tak jelas. Bermakna pilihan raya akan dijalankan dalam penipuan,” tegas Ketua Umum KEADILAN itu.