Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 13 Januari 2012

APAKAH FATWA TENTANG BERITA INI?





KESEHATAN DIDAHULUKAN





MALAYSIA BAKAL JADI PENGELUAR KONDOM UTAMA DUNIA - meloya

NEW DELHI 13 Jan. - Malaysia kini diambang menjadi pengeluar kondom utama di dunia pada tahun ini, dengan meninggalkan Thailand di belakang sebagai peneraju pasaran, demikian menurut Majlis Promosi Eksport Getah Malaysia (MREPC).

MREPC berkata, Malaysia kini menguasai satu pertiga daripada pengeluaran dunia, yang dengan mudah melepasi paras satu bilion.

"Kita boleh menjadi pengeluar nombor satu dunia tahun ini berikutan banjir di Thailand. Angka pengeluaran tahun lepas boleh melepasi angka satu bilion kondom,” kata Pengarah Pemasaran dan Pembanguan majlis itu, Low Yoke Kiew kepada Bernama.

Pada 2010, Malaysia, pengeluar getah asli keempat terbesar dunia, telah mengeksport sarung kontraseptif bernilai hampir RM300 juta, iaitu hampir tiga kali nilai eksport pada 2005.

Pengeluar utama Asia — Thailand, China, India, Jepun dan Malaysia — terus membanjiri pasaran global dengan jumlah lebih 10 bilion keping, yang dijual di dalam pelbagai warna, walau pun di negara yang konservatif seperti India.

Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) turut menggalakkan pengguna kondom berikutan kesedaran terhadap kesihatan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...MARI KITA TUNGGU.... kah kah kah..

ka kah kah...BILA MAJLIS FATWA NAK BERSIDANG.... kah kah kah..

kah kah kah....SELURUH DUNIA NAK TUNNGU FATWA TENTANG BERITA INI...kah kah kah

TERHEBAT DARI MALAYSIA



SATU KONSPIRASI DIGAGALKAN LAGI





TENGGELAM SATU MIMPI








HASAN ALI DIGUGUR DARI JAWATAN EXCO KERAJAAN SELANGOR - mkini

Sultan Selangor hari ini perkenan untuk membatalkan pelantikan Hasan Ali - yang telah dipecat sebagai ahli PAS Ahad lalu - daripada jawatan exco kerajaan negeri Selangor.

Keputusan itu dibuat selepas Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim mengadap baginda di Istana Kayangan di Shah Alam pagi ini.

"Memandangkan Hasan bukan lagi ahli PAS, saya telah membuat keputusan bahawa beliau tidak boleh lagi menjadi ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri dan telah menasihati DYMM Tuanku Sultan untuk membatalkan pelantikan beliau.

"DYMM Tuanku Sultan telah bersetuju dengan pendapat saya dan baginda akan menulis surat pembatalan pelantikan YB Hasan sebagai ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri," kata menteri besar dalam satu sidang media selepas mengadap Sultan Selangor pagi tadi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah...INNALILAH.... kah kah kah..

kah kah kah...AL- FATIHAH.... kah kah kah..

kah kah kah...SEDIH.... SUGUL ...MURUNG...kah kah kah..

NOTA:
wafatnya kerja bodohnya
gagalnya satu rancangan
terpeleooknya satu konspirasi
matinya satu harapan
maka pilihanraya tyerpaksa ditangguhkan
kah kah kah


NOTA:
yang paling rugi ialah
harakah hilang 900 ribu ringgit
hangus walakum kan pulun al hangus sun
kah kah kah


NOTA:
surat khabar siasah
akan ditutup kerana
air tak masuk masuk
kah kah kah




SATU KESAH PADA PETANG JUMAAT









AL-KESAH SEBUAH RIWAYAT

seorang ayah dan anak
membawa saekor kaldai
mereka berjalan dari ladang untuk pulang ke rumah

mereka lalu di hadapan warong
ada pelanggan warung yang memberi komen
- sepatutnya si anak itu naik kaldai -
mendengar ini si ayah pun menaikkan si anak diatas keldai

lalu mereka melintasi sebuah lagi warong
si ayah terdengar lagi komen dari dalam warong
- sepatutnya ayah yang naik - kerana anak masih muda -
ayah pun menurunkan anak dan dia naik pula

jalan punya jalan lintas lagi satu warong
kali ini ada lagi komen dari warong
- patutnya ayah ini bawalah anaknya naik sama -
lalu si ayah membawa anaknya naik ke atas kaldai

jalan punya jalan melintas lagi satu warong
terdengar lagi satu komen
- manusia tak patut seksa kaldai ini -
lalu si ayah dan anak turun dari kaldai
dan mereka pula mengangkat kaldai ini pulang

kaldai ini mengelinjang bila diangkat
lalu mereka bertiga jatuh ke dalam sungai
kah kah kah

NOTA:
hidup ini hanya sekali
tidak ada ulang tayang
jalanni lah hidup
seperti yang kamu ingini



DARI FACE BOOK ZUNAR KARTUNIS

Majlis Fatwa Kebangsaan keluar fatwa pasal hukum guna facebook. Dulu keluar fatwa pasal hukum makan belangkas. Saya rasa kalau macam ini, letak jawatanlah semua ahli-ahli majlis ini dan lantik Tukar Tiub jadi Pengerusi Majlis Fatwa, barulah akan ada fatwa haram rasuah, haram makan komisyen kapal selam, haram guna duit zakat untuk bayar peguam, haram tangkap orang tanpa bicara. Setuju?
Like · · 27 minutes ago ·


DARI PEMBACA

brader tukar tiub, saya memang suka sangat tulisan2 kreatif sedara kat sini dan sudah tentu saya suka baca sebab saya ni pun bukan penyokong kerajaan. tapi sedara ni boleh tak jadi lebih bertanggungjawab dan jgn liberal sgt?semua pun nak main hentam sampai bab agama pun nak bawak main.ada ke apa2 salah yg majlis fatwa tu cakap?maybe diorang tak keluarkan fatwa pasal isa, auku tu, tapi tak bermakna diorang silap untuk keluarkan fatwa untuk benda2 yang lain.sedara ni penulis yg ramai follower dan bila sedara dah menghentam sesuatu maka ramailah yang turut memberi komen dan menyokong.

saya tahu sedara ni berilmu tinggi, tapi bukan semua follower sedara berilmu tinggi.takkan la sedara tak nampak kesan dia.sampai ada dah yang tahap menghina majlis fatwa dan lg teruk memain dgn hukum hakam.pandai pulak buat hukum sendiri.walaupun diorang ni(majlis fatwa) sedara katakan sebagai pro kerajaan bagai, tapi kita tak boleh nafikan mereka ni ialah orang yang mempunyai ilmu agama yang tinggi.

nak hentam boleh tapi kalau diorang ada buat salahla.abis nak suruh sapa yg guide kita dgn hukum2 islam on isu2 kontemporari?DSAI?Azmin?Guan Eng?Hishamudin Rais?agaknya esok2 majlis syura pas pun kena persoal jugak kalau diorang keluarkan somtin yang bertentangan on idea2 liberal sedara ni.. sila jadi lebih bertanggungjawab wahai sedara tukar tiub..jangan terlalu seronok ye..
By Anonymous on INI FATWA DARI S. EFFENDY on 1/13/12




SATU LAGI PANDANGAN

hisham, kau setakat ilmu agama yg tk sbrapa, apa hak kau nak hentam hassan ali? kau ni mcm manusia tkda akidah, gunakan politik nak hentam semua org sampai hassan yg jauh mcm langit dgn bumi banding dgn perangai kau.

hassan tak pernah lari lintang pukang tinggalkan negara sendiri sampai 20 tahun mcm kau, dia jauh lagi kredibel dari kau, dia tak buat benda2 mungkar, tak hentam org lain mcm org2 pkr dan pas.. kau mmg melayu lupa daratan mcm dah tkada agama, kuncu2 taksub kau dlm blog ni bersorak gumbira n mencaci cela hassan yg berani menegakkan sinar islam di selangor...

kau ada telor nak buat mcm ni hisham? ni namanya politik picisan n jalanan, hentam apa saja janji BN dan org yg pro BN. Siapa lagi yg melayu islam yg boleh diharap kat selangor? pooorahhhh..semua kene cucuk hidung dgn dap, pas pun ikut telunjuk azmin nak pecat hassan. bn tak bagus mana sangat, tapi aku tak pernah lihat parti n org2 melayu sebangsat ni sampai peminpin pas sendiri yg nak tegak islam kene pecat serta merta sebab tak sokong ketaksuban org2 anuar.

apa yg PAS nak perjuang lagi? apa nik aziz n hadi nak buat? apa yg bagus sgt pekerti anuar sampai dijunjung nk jadi pm walau tkda telor nak tanding dlm pkr, hanya lantik diri sendiri jadi penasihat, dan pilih anak bini jaga pkr? hancur negara, punah agama pasal org mcm anuar n hisham. tak caya,,,tunggu apa jadi kalau hangpa menang, lingkup agama, raja n negara.
By Anonymous on TUKAR TIUB TEPAT DAN RAPAT on 1/10/12


KETAWA TENGAH HARI 13 JUMAAT





NOTA:

sila teka
siapa kaki pukul itu
kah kah kah





LEMBU PERGI BERCUTI




LEMBU PUN BERCUTI




SHARIZAT BERCUTI BOLEHKAN PUTRAJAYA REDAKAN KEMELUT NFC - minsider

Keputusan Shahrizat Abdul Jalil mengambil cuti tiga minggu daripada tugas menteri bermula hari ini dilihat sebagai rancangan meredakan keadaan oleh Putrajaya buat Ketua Wanita Umno dan partinya ekoran penyelewengan dana kerajaan melalui syarikat penternakan yang dibiayai kerajaan, demikian menurut kenyataan satu sumber dalaman.

The Malaysian Insider difahamkan pentadbiran Najib merasakan itu adalah langkah terbaik dalam situasi sekarang walaupun sesetengah pihak beranggapan cutinya itu atas dasar rasa bersalah terhadap skandal projek Pusat Fidlot Nasional (NFC).

Turut berkemungkinan tindakan akan diambil terhadap suami dan anak-anaknya selepas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan pihak polis selesai menjalankan siasatan terhadap projek bernilai RM250 juta yang memperolehi pinjaman mudah pada 2008.

Laporan Ketua Audit Negara 2011 menyatakan terdapat kecelaruan di dalam projek tersebut.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... LEMBU INI NAK BERCUTI KE MANA?.... kah kah kah..

kah kah kah.... KESIAN LEMBU INI.... kah kah kah...

kah kah kah.... SENGSENG LENGAN.....DAH SELESAI.... kah kah kah..

kah kah kah...BILA PULAK NAK SELAK KAIN..... kah kah kah





HUJAN TIDAK RIBUT TIDAK KAH KAH KAH



LIHAT APA MELOYA KATA







NOTA:
sekilas ikan di air
kita dah tahu
ikan masin
atau ikan pekasam
kah kah kah







POLIS BUKAN DALANG LETUPAN – berita hairan

Ketua Polis Negara, Ismail Omar, semalam menyangkal sekeras-kerasnya tuduhan bahawa Polis Diraja Malaysia (PDRM) terbabit dalam tiga insiden letupan di sekitar kawasan Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur, Jalan Duta di sini, sejurus keputusan perbicaraan kes liwat Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim diumumkan, Isnin lalu.

Beliau turut menganggap tuduhan itu sebagai berniat jahat, selain cubaan pihak tertentu menjejaskan imej pasukan dan kerajaan, lebih-lebih lagi dalam mendukung penguatkuasaan Akta Perhimpunan Aman 2011.

“Sebagai Ketua Polis Negara, saya amat kesal, kecewa dan marah dengan tuduhan sebegini... walau sebaik mana pun pegawai dan anggota saya melaksanakan tugas, orang masih kata kita (polis) jahat.

“Justeru, kita menawarkan sagu hati RM10,000 kepada mana-mana individu atau pihak yang boleh menyalurkan maklumat hingga tertangkapnya dalang utama kejadian itu,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...TAK PASAL PASAL PULAK TERASA.... kah kah kah..

kah kah kah..KAH KAH KAH...kah kah kah..

NOTA:
ingat tak macam mana
cara untuk baca akhbar
di malaysia kah kah kah


KARTON DARI TIMES OF OMAN





TIMES OF OMAN PUN KUTUK NAJIB






DARI PEMBACA

Di kepilkan gambar kartoon dari sebuah negara Teluk Arab bertarikh semalam, 11/01/2112. Apa yang menarik ialah sampai kartoonist Arab pun tahu Judiciary Bolehland di bawah ketiak Najib dan "ruling party" UMNO. Kah, kah, kah, kah. . .! Nampak macam Najib kecewa aje, macam tak rela nak lepaskan Anwar walaupun Lady Justice menunjukan isyarat selamat jalan kepada Anwar. Kah, kah, kah, kah. . .!