.

Selasa, 21 Oktober 2014

TAHU NAMA TAK ADA GUNA









KOMENTAR

apa perlu dedahkan nama
nak buat dengan nama
kalau sudah ada nama
kenapa tak tangkap
dan dakwa


Ahli politik dibiayai hasil perjudian haram

 | October 21, 2014
Parti politik bertanggungjawab untuk mengambil tindakan terhadap ahli-ahlinya yang mendapat pembiayaan daripada hasil kegiatan ini.
PUTRAJAYA : Menteri Dalam Negeri, Ahmad Zahid Hamidi berkata terdapat ahli politik dipercayai dan dikesan dibiayai dengan hasil pendapatan daripada pusat perjudian haram di tiga kawasan iaitu Pekan Kuala Sepetang, Bagan Panchor dan Pulau Kuala Sangga di Perak.
“Walaupun tidak ada ahli politik yang terlibat secara langsung tetapi mungkin ada yang memperolehi wang daripada pendapatan hasil perjudian itu untuk melakukan kegiatan politik’” kata beliau kepada Bernama.

“Dedahkan ahli politik yang ‘ditaja’ pusat judi haram”

 | October 21, 2014
Ahli politik tidak boleh dibiayai oleh mana-mana pihak swasta. Sama ada haram atau halal kerana ia boleh menyebabkan mereka hilang kebebasan
PETALING JAYA: Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad menggesa supaya Menteri Dalam Negeri,  Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan nama ahli politik yang dipercayai dan dikesan dibiayai dengan hasil pendapatan daripada pusat perjudian haram.
Ahli politik tersebut dikesan di tiga kawasan iaitu Pekan Kuala Sepetang, Bagan Panchor dan Pulau Kuala Sangga di Perak.
“Saya minta Zahid dedahkan siapa dan jika perkara ini benar, maka memang amat tidak wajar.

KAH KAH KAH


kita tunggu
apa jadi
jangan hot hot
chicken shit

KAH KAH KAH

----------

ULAMA PERANGAI MACAM ANJING




KOMENTAR
jangan hina anjing
jangan samakan anjing
dengan ulamak
anjing tak jual agama
untuk cari makan



Asri: Jangan lupa 'ulama' perangai macam 

anjing

Bekas mufti Perlis  Dr Mohd Asri Zainul Abidin mengingatkan umat Islam agar tidak lupa "ulama yang bersikap bagaikan anjing" dalam kesibukan membincangkan isu kempen menyentuh bintang itu.

Merujuk sepotong ayat al-Quran, tokoh agama itu menjelaskan ayat tersebut telah menyamakan ulama yang menjual nilai ajaran Allah demi kepentingan dunia sepertimana anjing yang sentiasa menjelirkan lidah.

"Padahal jika dia berpegang atas prinsip ilmu dia tetap akan mendapat kemuliaan. Namun, dia gopo
h dengan silauan tawaran dunia. Samalah dia seperti anjing yang sentiasa menjelirkan lidah.

Dr Mohd Asri membidas tindakan ulama yang “mengampu mempertahankan kesalahan pihak yang diampu” dan mencari kesalahan pihak musuh dengan pelbagai dalil.

"Jika musuh pihak yang diampu membuat salah, dia mencari puluhan dalil yang memasukkan mereka ke dalam neraka. Jika pihak yang diampu itu betul, berlebih-lebihan dia memuji dengan segala dalil agama.

"Jika musuh pihak yang diampu betul, dia cuba mencari dalil agama untuk melihat kelemahan dari sudut yang lain," katanya.

Memetik sepotong ayat al-Quran lain yang mengingatkan ancaman azab Allah terhadap ulama yang menyembunyikan kebenaran, Dr Mohd Asri yang mengakui bahawa ulama bukan malaikat atau nabi yang maksum.



KAH KAH KAH

woit
ini sudah lebih
ini sudah terlampau
ini lintas batasan
tolong jangan

samakan umalak dengan anjing
tolong jangan hina anjing



KAH KAH KAH


-----------

WABAK EBOLA - RANCANGAN JAHAT




KOMENTAR
waspada wabak ebola sedang menular
ramai para saintis kini
merasa curiga tentang wabak ini
para saintis merasakan
ini adalah sebahagian dari
senjata perang bioloji
yang sedang disediakan
oleh kuasa imperial amerika

sila baca
sila kaji
sila berhati hati

Ebola Manufactured by Western Pharmaceuticals, US 

baca disini:
http://www.informationclearinghouse.info/article40012.htm




DoD?: Scientists Allege

By Dr. Cyril Broderick, Professor of Plant Pathology


US Bio-warfare Laboratories In West Africa Are The Origins Of The Ebola Epidemic.

By Aggeliki Dimopoulou
Could Ebola Have Escaped From US Bio-warfare Labs? American law professor Francis A. Boyle, answers questions for tvxs.gr and reveals that USA have been using West Africa as an offshore to circumvent the Convention on Biological Weapons and do bio-warfare work.
Is Ebola just a result of health crisis in Africa - because of the large gaps in personnel, equipment and medicines - as some experts suggest?

That isn’t true at all. This is just propaganda being put out by everyone. It seems to me, that what we are dealing with here is a biological warfare work that was conducted at the bio-warfare laboratories set up by the USA on the west coast of Africa. And if you look at a map produced by the Center of  Disease Control you can see where these laboratories are located. And they are across the heart of  Ebola epidemic, at the west coast of Africa. So, I think these laboratories, one or more of them, are the origins of the Ebola epidemic.

Francis A. Boyle is a leading American professor, practitioner and advocate of international law. He was responsible for drafting the Biological Weapons Anti-Terrorism Act of 1989, the American implementing legislation for the 1972 Biological Weapons Convention. He served on the Board of Directors of Amnesty International (1988-1992), and represented Bosnia - Herzegovina at the World Court. Professor Boyle teaches international law at the University of Illinois, Champaign. He holds a Doctor of Law Magna Cum Laude as well as a Ph.D. in Political Science, both from Harvard University.
He is also the author of "Biowarfare and Terrorism". The book outlines how and why the United States government initiated, sustained and then dramatically expanded an illegal biological arms buildup.

baca disini:

http://www.informationclearinghouse.info/article40012.htm
----------

HADI PUNCA MASALAH









Hadi antara punca kejatuhan kerajaan PAS Kedah

 | October 20, 2014
Kegagalan Hadi menangani masalah dalaman PAS, berhubungkait dengan Allahyarham Ustaz Azizan dilihat sebagai salah satu faktor kejatuhan PAS.
SEREMBAN: Penulis buku politik popular, Mohd Sayuti Omar, berpendapat antara punca utama kejatuhan kerajaan PAS di Kedah pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lalu adalah disebabkan oleh sikap tidak peduli Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam menangani krisis dalaman PAS Kedah.
Mohd Sayuti yang turut dikenali sebagai MSO berkata, punca kekalahan besar Kerajaan PAS Kedah adalah disebabkan oleh sikap Abdul Hadi yang berkeras tidak mahu Menteri Besar Kedah ketika itu, (Allahyarham) Tan Sri Azizan Abdul Razak diganti dengan Menteri Besar baharu.

KAH KAH KAH
i have nothing
to add my lord
i rest my case
my lord

KAH KAH KAH

“Abdul Hadi gagal menangani krisis dalaman PAS Kedah.Malah kredibiliti beliau juga boleh dipersoalkan apabila beliau tidak ada akauntabiliti atau tanggungjawab di atas kekalahan Kerajaan PAS di Kedah pada 2013 dan Terengganu pada 2004.



-----------

PARTI GERAKAN CAKAP BENAR






NOTA
minta maaf
jika selera makan
terganggu



UNDANG JELEBU

Isham. Kau boleh jadi undang luak jelebu la. Undang jelebu skang kosong tuu. Kahkahkah dato mendika menteri akhirulzaman ishamrais. Aku sokong! on TERBAIK DARI GERAKAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/20/14

MANA ZUL B ISUL
Mana Brahim ali?mana Zul bisul?adakah dua-dua malaon ini juga pendatang?sah brahim ali dari negara siam dan zul bisul dari negara pasir berdegun.kah..kah..kah// on TERBAIK DARI GERAKAN
Anonymous
on 10/20/14
MAMAK KUTTY
anak haram tukartiub aka hishamuddin rais anjing, itu lu kasi up gambar bapak si mamakutty tu bukan bapak dia lah anak haram tukartiub aka hishamuddin rais anjing . itu K. M. Mathew hahahaha gua tau lah lu ni indon jenis mak pelacur yang dah sasau kena rasuk hantu karl marx sampai meroyan tak kahwin je yang buat cerita bodoh bebal mcm ni. Syukur mamakkutty tak leyapkan lu dari bumi malaysia ni. KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH  on TERBAIK DARI GERAKAN
Anonymous
on 10/20/14

SEMUA PENDATANG

Ini bebudak KHORDHING GHELL semua pendatsng.... Apa lah malaysia tanpa pendatang, Kenapa pakai Topi Tanduk yea ? Kesian si bahalol kena tanduk siang malam. Mamak , teh tarek kasi mari satu !!!! on TERBAIK DARI GERAKAN
Anonymous
on 10/20/14




KAPITAN KLING
TT.aku rasa la masa mesyuarat umngok jln kapitan kling penang dia buka majlis dgn assalamualaikum wbth.selawat,lps tu kulu kulek kulu kulek kulu kulek kulu kulek appa ammaa shoru sapdek muttek sampai sdh.akhir waalaikumussalam.aku agak jer laaa.kah kah kah on TERBAIK DARI GERAKAN
air gunung
on 10/20/14
PEROGOL AMAH
kah kah kah..woit TT, ternyata tuan TT yang bijaksana tersilap dalam hal ini.. si perogol amah rais yatim bukan asal dari Medan, Sumatera Utara. Medan, Sumatera Utara ni majoriti orangnya orang BATAK. Tapi rais anak lelaki yatim ini asal suku minangkabau dari Padang, Sumatera Barat...kah kah kah on TERBAIK DARI GERAKAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/20/14
PADAM  SELERA
Oh tuan tt,selera pagi ini btl btl tersentap gara gara gambar eeee ni,tolong la tuan tt jgn siarkan lagi gambar eee ini,ampun tuan tt.... on TERBAIK DARI GERAKAN
bundle mania
on 10/20/14

ADA SATU KELING
 TAK NGAKU MELAYU
SIAPA DIA
KAH KAH KAH




-----------

PROGROM SEBELUM MASUK PENJARA





SEBELUM 

MASUK 

PENJARA


SOLIDARITI BERSAMA ANWAR IBRAHIM



21 Oktober 2014 (Selasa)
1) 3.00 – 5.00 ptg – Bersama Masyarakat India Menjelang Deepavali
LOKASI : Little India, Jalan Tengku Kelana Kelang
Depan Ajuntha (Sebelah Masjid India)
22 Oktober 2014 (Rabu) – Pulau Pinang & Kedah
1) 12 .00 tghari - Sambutan Rumah Terbuka Deepavali
Yb Prof Dr Ramasamy TKM 2 Pulau Pinang
LOKASI : No11 A , Lorong 16 Tmn Tambun Indah, Simpang 4 ,
Batu Kawan, Pulau Pinang




2) 7.00 – 9.00 mlm – Sambutan Rumah Terbuka Deepavali Kedah
Yb Dr Krishnamoorthy Adun Bukit Selambau
LOKASI : Jalan 5 , Cinta Sayang Resort Home ,
Sg Petani, Kedah
3) 8.00 - 12.00 mlm – Himpunan Solidarity Bersama Anwar Ibrahim
LOKASI : Dewan Lip Seang Khor, Sg Petani
(Depan Hospital Lama, Sg Petani)
4) 9.00 - 12.00 mlm - Himpunan Solidariti Bersama Anwar Ibrahim
LOKASI: Tapak Expo Seberang Jaya, Pulau Pinang
Bersama: YAB Lim Guan Eng, YAB Azmin Ali, dan Sdr Mat Sabu
23 Oktober 2014 (Khamis) – Pulau Pinang & Perak
1) 12.00 tghari – Sambutan Rumah Terbuka Deepavali Pulau Pinang
LOKASI : Dewan Jubli Home, Sg Dua, Pulau Pinang
2) 2.00 ptg - Perasmian Pusat Khidmat Adun Machang Bubuk
Yb Lee Khai Loon
LOKASI: Pusat Perniagaan Alma
3) 5.00 – 7.00 ptg – Perjumpaan MPN Perak,
LOKASI: MH Hotel, Ipoh
4) 7.00 – 9.30 mlm – Rumah Terbuka Depavali Perak
LOKASI: Kediaman M Tinagaran, No 1, Jalan Bandar Baru 3,
Bandar Baru Tambun
5) 9.00 - 12.00 mlm - Himpunan Solidariti Bersama Anwar Ibrahim
LOKASI : Batu 3, Temoh, Tapah, Perak
24 Oktober 2014 (Jumaat) - Terengganu
1) 9.00 – 12.00 mlm – Himpunan Solidariti Bersama Anwar Ibrahim
LOKASI : Dataran Pulau Warisan, Kampong China,
Kuala Terengganu
25 Oktober 2014 (Sabtu) – Pahang
1) 9.00- 12.00 mlm – Himpunan Solidariti Bersama Anwar Ibrahim
LOKASI : Pusat Khidmat PKR Cabang Maran,
Taman Bandar Baru Permai 2,
Maran , Pahang
26 Oktober 2014 (Ahad) – Melaka & Johor
1) 6.30 - 9.30 mlm – Majlis Makan Malam
LOKASI: Flat Koperasi, Kg Baru, Machap Baru, Alor Gajah
2) 8.00 – 11.00 mlm – Himpunan Solidariti Bersama Anwar Ibrahim
LOKASI : Taman Cheng Perdana, Cheng, Melaka
(Belakang CIMB)
3) 8.00 – 12.00 mlm – Himpunan Solidariti Bersama Anwar Ibrahim
LOKASI : Grand Seaview Restaurant, Batu Pahat, Johor
27 Oktober 2014 (Isnin) – Selangor
1) 7.00 mlm – Solat Maghrib & Hajat
LOKASI : Kediaman  Anwar Ibrahim, Bukit Segambut,
2) 7.00 - 11.00 mlm – Majlis Makan Malam
LOKASI : Dewan Civic MPPJ, Petaling Jaya
TEATER : BILIK KABINET
3) 8.30 - 12.00 mlm – Himpunan Perdana Solidariti Bersama
 Anwar Ibrahim
LOKASI : Stadium MPSJ 3K,
Jalan SS 13/1e, Subang Jaya, Selangor
TURUT BRSAMA :
YAB AZMIN ALI
YAB LIM GUAN ENG
SDR MAT SABU 

DAN PIMPINAN UTAMA PAKATAN RAKYAT

--------

KETUANAN MELAYU TAKUT






 | October 20, 2014
ridhuan tee
Sekolah vernakular SJKC akan terus kekal dan apa yang perlu dilakukan adalah penambahbaikan More 



KAH KAH KAH

woit
ketuanan melayu
bukan tak berani
hapus sekolah cina
nak hapuskan
ridhuan tee pun
tak berani

KAH KAH KAH






-----------

PENGUMUAN UNTUK SEMUA





 JANGAN JADI


HASAN MALEK


DIBERI TAHU
kelas falsafah tidak ada
pada rabu malam ini
kita menyambut
 hari dewali

kelas akan mula kembali
pada rabu malam
29 oktober 2014




-------------

MAT MATA RASUAH




HEBAT HEBAT DAN LIPAT







273 anggota, pegawai polis disiasat berkaitan rasuah - Bukit Aman

KUALA LUMPUR : Seramai 273 anggota termasuk pegawai Polis Diraja Malaysia (PDRM) disiasat dan didakwa atas pelbagai kesalahan berkaitan rasuah sejak 2012 sehingga September tahun ini.

KAH KAH KAH

woit
yang 273 ini
mesti tok sarjan
mesti koperal
mata mata biasa
paling tinggi pun inspektor
atas lagi tak kena tahan
mereka tak rasuah
mereka kebal

KAH KAH KAH

-----------

HARI HARI USIK TAHIK






KOMENTAR
yang ini masuk akal
kalau tidak macam mana
hari hari usik tahik
melayu cina india
islam buddha christian
hari hari usik tahik
lepas tu basuh
semua beres


Sentuh anjing tak haram dalam Islam, kata bekas mufti


Hukum menyentuh anjing tidak haram walaupun haiwan itu tergolong dalam najis berat, kata bekas mufti Perlis  Dr Mohd Asri Zainul Abidin.
Asri berkata ulama sepakat mengatakan anjing yang kering tidak najis, namun ‎najis boleh disentuh tetapi dengan syarat perlu dibasuh jika hendak beribadat atau pun berurusan dengan masyarakat.
Katanya, jika najis itu dianggap haram, ‎maka haram juga seseorang menyentuh najis dirinya, ataupun anaknya ataupun sesiapa di bawah jagaannya ketika membersihkannya. ‎
Begitu juga dengan ‎mereka yang bekerja yang membabitkan bahan bernajis seperti mencuci tandas ataupun darah ataupun nanah dan lain-lain, katanya.‎
"‎Begitu juga dengan doktor veterinar. Maka itu kesimpulan hukum yang cetek."
‎Menyentuh isu memelihara anjing dalam rumah, katanya jika tiada tujuan selain buruan atau menjaga ternakan, hukumnya adalah makruh.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sentuh-anjing-tak-haram-dalam-islam-kata-bekas-mufti#sthash.R8TZaCvd.dpuf
KAH KAH KAH
woit
rajin rajinlah membaca
rajin rajin buka kitab
rajin rajin mengkaji
buka otak
jangan melopong mendengar
jangan jadi pak turut
jangan tergadut gadut

KAH KAH KAH


-
-----------

HUBAYA HUBAYA DENGAR DENGAR






FACE BOOK


Fekah mudah: Sentuh anjing harus, tak haram. Tapi kena samak sebab najis, itu pun kalau basah. Susah sangat ke faham?
  • Amin Ahmad and 2 others like this.
  • Mummy Ellya Dean bang Madie mmg kena samak tp yg jd masalah yg pegang tu mandi wajib pun TAK BERAPA NAK PAS ni nk MNYAMAK la pulak. Emmm kekadang biorlah kita ni faham dan mahir hukum yg mudah dari duk susah2 nak faham fekah. Rukun solat bagi perbetul haaaa...ada baiknya disitu. Pendapat je pun...
    1 hr · Like
  • Jimadie Shah Othman Kalau mandi wajib pun tak lepas, jauh lagilah nampaknya.
    1 hr · Like · 1
  • Mummy Ellya Dean hihihi..bebudak sekarang nak RARE la konon.Ilmu?! Akal?! Jauh la..
    1 hr · Like














-------------