.

Jumaat, 27 Januari 2017

MAT LANCHAU DAPAT AMARAN






APA MAKNA

BERITA INI?

INI AMARAN 

DAN ARAHAN

UNTUK SPRM

TAMBAH DAN 

BUAT LAGI 

BANYAK 

SANDIWARA

Ku Nan: Umno tak rasuah

Setiausaha Agung Umno  Tengku Adnan Tengku Mansor menerima amaran Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) malam tadi untuk lebih berjaga-jaga.
Bagaimanapun, katanya, Umno tidak mengamalkan rasuah.
Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tuan Haji Dzulkifli Ahmad Dzulkifli malam tadi memberi amaran tidak akan melepaskan ahli politik, ahli perniagaan atau pegawai GLC yang korup.

MAT LANCHAU

AKAN TAKUT

LALU PENTAS

LAGI BANYAK

SANDIWARA

PASTIKAN

KES NAJIB CURI

DUIT 1MDB 

TAK DIDAKWA


-----------------

BAWA CHINA DAN PERANG MASUK





KERANA

HUTANG 1MDB

NAJIB GADAI

TANAH MELAYU

PADA CHINA


Malaysia kini di ambang perang?

SIK- Implikasi daripada pelaburan di antara Malaysia dan China didakwa bakal mengheret negara ini dalam konflik peperangan yang sama seperti di Timur Tengah.

Timbalan Presiden Bersatu, Mukhriz Mahathir berkata, China menggunakan pelaburan sebagai satu bentuk penjajahan alaf baru.

"Negara seperti Sri Lanka, Pakistan dan Afrika yang terhimpit dengan konflik perang, keadaannya sebelum itu sama dengan Malaysia ketika ini. China membina pelabuhan ataupun lapangan kapal terbang dengan kos besar hingga tanggungan hutang itu tidak terbayar oleh sesebuah negara.

"Akhirnya diambil alih dan kemudian dituntut macam-macam. Pelabuhan yang sepatutnya untuk perdagangan tiba-tiba kapal tentera yang melabuh," katanya kepada Sinar Harian selepas tamat program Dialog 'Nasib Peneroka' di Felda Teloi Timur, semalam.

Tambahnya, China juga didakwa menjadikan pelaburan di negara ini untuk menguasai Selat Melaka.

"Selat Melaka sangat penting, niat negara China sebenarnya adalah untuk mengawal dan kuasainya dan Malaysia hanya menjadi kuda tunggangan," katanya.

Menurutnya, tindakan Najib menyelesaikan masalah peribadi dengan membawa masuk pelaburan dari China mendedahkan negara kepada perebutan kuasa -kuasa besar.

"Dasar kerajaan Malaysia daripada dahulu adalah berkecuali, kita adalah anggota aktif dalam Gerakan Negara-Negara Berkecuali dan tidak memihak kepada Barat, China atau Rusia.
"Sebelum ini Malaysia berada di tengah-tengah yang boleh berurusan dengan semua pihak, tetapi sekarang ini kita terang-terang cenderung kepada China dan itu mengundang bahaya,"katanya.

Mukhriz berkata, Libya antara contoh mangsa perang disebabab perebutan kuasa besar.

"Contohnya Libya yang banyak menerima pelaburan dari China dalam loji minyak contohnya, akhirnya terjebak dalam kancah peperangan.

"Perkara pertama Amerika lakukan apabila masuk ke Libya adalah bom semua loji-loji minyak dibina China, lebih daripada 40, 000 pekerja China dihantar pulang. Bayangkan jika perkara sama berlaku di Malaysia dan situasi itu bagi saya tidak mustahil berlaku," katanya.

Mukhriz berkata, BN sebenarnya dalang kepada perpecahan yang menggugat kedaulatan negara
"Sambil-sambil Umno menuduh kita kononnya  ingin menyerahkan kuasa kerajaan kepada DAP tetapi dalam sama merekalah yang membuka pintu seluas-luasnya kepada negara asing.

"Dalam masa sama jangan ada orang salah paham dengan segaja lontarkan fitnah dan timbulkan rasa marah kerana kita kononnya anti negara China, bukan begitu tetapi ia berkaitan Najib yang gadaikan negara," katanya.




TANAH MELAYU

AKAN JADI

TANAH JAJAHAN

NEGERI CHINA

BANI MELAYU

MEREMPAT

JADI MACAM

RED INDIAN 

TAK CAYA 

TUNGGU LIHAT


--------------------

BUAT TEMBOK MELAYU




SAPA TUAN NEGERI INI
Tadi gwa pi jln kaki di Jln Pudu, off Jln Silang. Pada thn 80an dulu zon ini adalah tempat gwa berenjut dgn awek gwa lepas keje. Sebelah zon ini ada Pasar Seni .. dulu tmpat artis lepak .. Rahim Makrop. Adi Jagat, ramai lagi yg gwa pernah terserempak. 

Tapi ari tu gwa hampir sawan lihat suasana zon itu .. cepat gwa terpikir sapa Tuan negeri ini .. apakah negeri ini dah tak de Tuan lagi. Kalau gwa ada magik .. hendak juga gwa jemput Sang Kapir D.Trump jadi calon PRU14. on TEMBOK BESAR TANAH MELAYU
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 1/27/17




---------------------------

KAPAL PAS SUDAH BOCOR







Ketika Harakah umpama kapal bocor, Pas lagi menyedihkan, kata Lutfi

Bekas ketua pengarang Harakah, Ahmad Lutfi Othman menyifatkan akhbar milik Pas itu kini umpama 'kapal yang bocor menunggu masa untuk tenggelam' manakala nasib partinya pula, Pas, lagi menyedihkan. 
Dalam tulisan pertamanya selepas 26 bulan tidak menulis, Lutfi dalam tulisan pertamanya di Malaysia Dateline berkata, "Gugatan media baru memang satu faktor besar tetapi kurangnya persiapan untuk mencabar ancaman baru itu, bagi saya, lebih berperanan untuk menjatuhkan lagi jumlah cetakan akhbar."
Lutfi yang tidak sihat sejak beberapa tahun lalu tamat perkhidmatannya secara rasmi dengan Harakah akhir Disember tahun 2016 lalu.
Kini beliau menyertai akhbar mingguan Amanah yang dimiliki oleh parti pecahan dari Pas itu sebagai Penasihat Editorial mula menulis dengan Malaysia Dateline mulai hari ini.
Ahmad Lutfi menjadi ketua pengarang Harakah yang ketiga di kalangan kakitangan akhbar itu selepas Zulkifli Sulong dan Suhaimi Mokhtar. Sebelum itu, Ketua Pengarang Harakah adalah pemimpin politik Pas.
Harakah mencapai puncak kegemilangannya pada tahun 1998 - 2000 apabila edaran Harakah ketika itu adalah antara 300,000 hingga 380,000 setiap keluaran. 
Dalam tulisan ini, Lutfi berkata, ketika sedih dengan apa yang berlaku kepada Harakah, beliau lagi sedih dengan apa yang berlaku kepada Pas.
"Dari jauh saya mengikuti perkembangan dalaman Pas yang cukup menyedihkan. Saya masih sempat mengheret kaki ke muktamar Pas di Batu Pahat pada 2014. Beriyani gam tidak lagi dapat memikat selera.
"Suasana perbahasan tawar dan ada kalanya menjengkelkan. Saya terasa kehilangan yang amat sangat sepanjang hadir di situ," tulis Lutfi.
Menurut Lutfi yang kini menjalani hemodilisis tiga kali seminggu, beliau pulang lebih awal dari muktamar 2014 itu.
Dalam perjalanan balik ke Kuala Lumpur, yang diiringi hujan lebat, beliau mencuri dengar ucapan pimpinan Pas melalui radio internet.
"Harapan saya, biduk lalu kiambang bertaut. Pembahas boleh menimbulkan apa saja yang terbuku di dada, termasuk membacakan "doa yang pelik-pelik" untuk diaminkan, tetapi keadaan diharap menjadi reda dengan ucapan penutup pimpinan.
"Air mata saya mengalir dan dada berkocak kencang mendengar ucapan penggulungan Presiden. Retak tidak lagi menunggu pecah, malah sudah terburai.
"Gurau senda anak-anak dan isteri sepanjang perjalanan hilang ditelan kegelisahan. Minda saya mula menjangka, Pas sudah tidak sama seperti dulu. Sedih, sebak dan marah bersilih-ganti," katanya.
Sejak saat itu, katanya, secara perlahan-lahan, beliau seolah-olah tidak lagi mengenali watak dan keperibadian Pas walhal itulah parti Islam yang beliau yakin wajib disokong dan didukung seawal zaman kanak-kanak, tanpa pilihan.
"Episod ini cukup melukakan. Peluang untuk mencipta sejarah baru politik tanahair menjadi kabur. Kekuatan oposisi merosot teruk," katanya.


----------------------

TUNGGU SAMPAI KIAMAT



'Hanya satu kata: tunggu'

Kepada ahli politik yang terlibat dalam rasuah, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memberi peringatan, masa tidak akan lama untuk mereka ditangkap
Enggan mendedahkan butiran lanjut, Ketua Pesuruhjaya SPRM,  Tuan Haji Dzulkifli Ahmad, berkata mereka mempunyai strategi tersendiri dan akan menentukan sendiri bilakah tindakan akan diambil.
"Kepada ahli politik yang korup, saya ada satu perkataan sahaja - tunggu.



---------------------

APA AKAN JADI DENGAN NEGARA BANGSA JOHOR




NEGARA BANGSA JOHOR JADI CHINA
menteri mca ni orang mana bro.. kalo 700,000 made in china ready nak masuk,negara tu bole jadi negara bangsa johor china bro...dulu menteri2 china tak suka menteri mca ni sb kes mh hilang..

kini menteri mca wajib mebayar agar china tanah besar percaya kpd wakil baru china di negara johor darul komunis... on MCA JELAS AJEN CHINA CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/26/17





----------------

KUASA IMPERIAL ANGLO-AMERIKA BERUBAH








INI BERITA

AMAT BAIK



KOMENTAR
trump sedang mengalih
dasar luar amerika yang
suka campur tangan
perang di iraq
pernag di afghansitan
perang di libya
perang di syria
semua ini dasar anglo-amerika

kini presiden donald trump
inigin merubah ke dasar baru
dunia mengalu-alukan

masalah yang muncul dalam dunia
hari ini semuanya berpunca dari
dasar luar anglo-aamerika

kini kaum kapitalis gergasai
kini kaum pemodal besar
pemilik bank
pemilik kilang senjata
sedang merancang strateji
untuk menjatuhkan trump
kerja sedang dijalankan
deep state/daulah terpendam
sedang berusaha dengan
bantu 6 syarikat media dunia

kita lihat dan tunggu
berapa lama trump akan bertahan

NOTA
theresa may yang akan
melawat rumah puteh kini
sedang bersama mengubah
dasar luar anglo-amerika

Theresa May opens Trump visit by attacking past foreign policy failures

Britain and the US must never again intervene in other sovereign countries’ affairs in a bid to “remake the world in our own image”, Theresa May has told senior Republican policymakers in Philadelphia.

In a foreign policy speech that marks a clear break with the liberal interventionism of the Tony Blair and David Cameron eras, the prime minister said there must be “no return to the failed policies of the past” that saw Britain bogged down in conflicts in the Middle East.
As she prepared to meet Donald Trump in Washington, amid profound anxiety in Europe about how he will choose to exercise American power, May insisted that the “days of Britain and America intervening in sovereign countries in an attempt to remake the world in our own image are over”.

SELAMAT MATI

NEO CON

SELAMAT KUBUR

NEW AMERICAN

CENTURY

SELAMAT MAUT

SAUDI ARABIA


-------------------

BERAPA LAMA NAK TUNGGU










LANCHAU

TUNGGU LAH

BILA NAJIB

NAK DITANGKAP

TUNGGU SAMPAI

BILA? SAMPAI

KIAMAT KE

LANCHAU !

Cibai Lancahau Profiles | Facebook

https://www.facebook.com/public/Cibai-Lancahau

View the profiles of people named Cibai Lancahau. Join Facebook to connect with Cibai Lancahau and others you may know. Facebook gives people the power ...

Cibai Lancahau | Facebook

https://www.facebook.com/cibai.lancahau
Cibai Lancahau is on Facebook. Join Facebook to connect with Cibai Lancahau and others you may know. Facebook gives people the power to share and ...

Cibai Lancahau Profile | Facebook

https://de-de.facebook.com/public/Cibai-Lancahau

Translate this page
Profile von Personen mit dem Namen Cibai Lancahau anzeigen. Tritt Facebook bei, um dich mit CibaiLancahau und anderen Personen, die du vielleicht...
RASUAH: AHLI POLITIK JUGA DISIASAT
27 Januari 2017
KUALA LUMPUR - Dalam siri tindakannya bagi memerangi gejala rasuah di negara ini, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak pernah mengetepikan perhatiannya terhadap ahli-ahli politik yang dipercayai melakukan perbuatan itu

Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tuan Haji Dzulkifli Ahmad berkata pihaknya hanya menunggu masa untuk mengambil tindakan terhadap ahli-ahli politik berkenaan.

"SPRM akan mengambil tindakan tegas terhadap ahli-ahli politik yang terlibat dengan rasuah...saya hanya mempunyai satu perkataan sahaja - tunggulah," katanya ketika ditemu bual oleh saluran berita Astro Awani malam ini.

SEMUA YANG

KENA TANGKAP

ADALAH TEATER

SANDIWARA

NAK TUTUP

KES 1MDB NAJIB




--------------

BILA CIBAI TEMBAM AKAN DITANGKAP




BILA CIBAI TEMBAM 
AKAN DITANGKAP

Kalau di perhatikan gambar OKT ini ada iras iras saperti gambar cina gemok yang membuat onar dengan anak tiri Najib. Bila kah agak nya si cibai tembam ini nak di tangkap? on MUKA CIBAI KENA TANGAP
Publish | Delete | Spam
Saadun Sulaiman
on 1/26/17




-------------------

AL-FATIHAH









Lapan lagi mayat penumpang bot pancung karam ditemui


Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) semalam menemui lapan lagi mayat lelaki pendatang asing tanpa izin (PATI), yang hilang dalam tragedi bot pancung karam di perairan Tanjung Leman pada hari Isnin.

Timbalan Pengarah Maritim Wilayah Maritim Selatan Kapten Maritim Saiful Lizan Ibrahim berkata mereka ditemui terapung kira-kira 7.30 pagi di kedudukan lima batu nautika selatan Pulau Mungging, Kota Tinggi iaitu kira-kira 60 batu nautika dari tempat bot itu karam.

Beliau berkata penemuan itu menjadikan jumlah mangsa yang dijumpai setakat ini adalah 24 orang yang terdiri daripada tujuh wanita dan 17 lelaki.

Selain itu, dua mangsa lagi iaitu seorang lelaki dan wanita dijumpai selamat.

"Operasi hari keempat hari ini melibatkan pencarian di perairan Tanjung Sedili hingga ke perairan Teluk Ramunia yang sejauh 60 batu nautika.




--------------------

LAGI PROJEK TIPU MAK CIK FELDA




MAK CIK FELDA  MAKAN CAVIAR
projek ternakkan stugeon ini terletak di mersing di negara bangsa johor..sharir org bangsa johor juga..bot karam juga di mersing..org felda dapat merasa ikan ni ke atau dpt rasa kaviar? ataupun org2 felda tak dpt rasa ikan, ataupun kaviar mahupun saham felda..nak jual saham pun tak bole sb felda ada 200unit.

hutang bank kena bayar..silap2 warga china yg duduk ditanah bebas cukai, hijau dan pegangan bebas di forest city bole membeli semua saham2 felda..pastu bukan setakat forest city china sapu, silap2 semua tanah2 felda dan tananam serta projek ny juga disapu..

pada ketika ini, china melihat pegawai2 melayu makan rasuah, maka pegawai2 china yg setia adalah perlu utk menjadi galang ganti... on SANDIWARA DIPENTASKAN LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/26/17





---------------

TEMBOK BESAR TANAH MELAYU




PROJEK SELUDUP MANUSIA
Apa ni ..TukarTiub sebar propaganda Xenophobia ke?UMNO tak menghalang pendatang masuk,Bangla ke ,Burma ke,Pembesar umno/bn peduli apa.itu salah satu projek dia orang.projek supply manusia,projek seludup manusia..

Tokey seludup manusia,cukong-cukong buat bangunan kalau boleh nak maksimumkan keuntungan dengan guna tenaga buruh dari luar agar di bayar murah..cukup-cukup lah sebar propaganda melayu malas..

dah Taboo dah isu melayu malas..Dulu KFC ,budak lepas sekolah boleh part time jika habis SPM.tapi sekarang tokey2,cukong lebih senang ambik buruh asing supaya senang di buat anjing,supaya senang di buat hamba upah..orang tempatan dah makan gaji dengan tokey indon dah,Bangla pon dah boleh beli kereta,tinggal tukar tiub je dok jalan kaki lagi..haha...

Penjahat tokey2 lendir china doll ni..dia tak main politik,selagi atas nama tuhan duit,siapa saja memenrintah janji boleh sembah duit..dengan UMNO penjahat boleh jadi UMNO,depan polis yang nak kutip duit bulan dia puji kerajaan UMNO,kalau on TEMBOK HALANG PENDATANG HARAM
Publish | Delete | Spam
BABIHUTAN
on 1/26/17



--------------------

FIKIRKAN INI DULU




CERMIN KERETA PROTON
Siling bilik hospital lagikan runtuh, ada hati nk buat nuklear.betulkan dulu cermin kereta proton on LOJI NUKLEAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/26/17
RUNTUH
Nuklear nih bagus, di Malaysia stadium baru bina runtuh, bole caya ker, boleh jamin? on LOJI NUKLEAR
Anonymous
on 1/26/17



----------------