.

Khamis, 23 Jun 2016

TEMU BUAL LEBIH PANJANG





TEMUBUAL 

LEBIH PANJANG

TAK PUAS HATI

LAGI KENA TENDANG





INGAT 

MACAM MANA

BACA MEDIA?

BILA KATA

TAK KENA TEKAN

ERTINYA APA?

Saya letak jawatan bukan sebab ditekan'

UTRAJAYA - [DIKEMASKINI]  Abu Kassim Mohammad menegaskan, tiada tekanan daripada mana-mana pihak untuk beliau memendekkan penamatan kontraknya sebagai Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang sepatutnya berakhir pada 4 Disember 2018.

Sebaliknya ia merupakan permohonan kali ketiga dibuatnya bagi mempercepatkan penamatan tempoh kontraknya dan kali ini diluluskan oleh kerajaan, katanya.   
  
"Ini (permohonan) adalah atas permintaan saya. Saya telah menyatakan dalam kenyataan yang lepas-lepas, saya tidak akan bertindak mengundurkan diri atas mana-mana tekanan. Ini adalah jelas, berkali-kali saya nyatakan.

KAH KAH KAH

mula dihantar

ke amerika cabut

buah pinggang

patut berhenti

disember 2018

napa sekarang?

kah kah kah

APA RAHSIA?


--------------

SELAMAT BERBUKA


 



SELAMAT 

BERBUKA


HARI INI
cuaca molek indah
terbaik terbest
tak ganggu jiwa
macam jerebu
macam bulan  tiga dulu
panas yang gila
tak tahu apa nak buat

KELMARIN
gua keluar dari kl
ini ritual tiap tahun
gua pergi hulu langat
beli kueh tepi jalan
beli lauk tepi jalan
beli buah tepi jalan
beli jering tepi jalan

hulu langat  tepi cheras 
macam pekan tapi masuk
dalam sampai kg orang asli
masuk dalam dalam lagi
naik genting perah
sampai jelebu rumah gua

KUEH GULUNG
akhirnya gua jumpa kuah gulung
gua juga dapat beli kerabu mangga
beli juga gulai ikan


KEDAI IKAN AIR TAWAR
tujuan nak ke sini
kedai ini tutup
orang lain yang niaga
ikan air tawar tak ada
tuan restoran bercuti

kemudian kami pusing-pusing
bunuh masa pergi kg orang asal
ada berok
ada anjing
dan beli durian 
durian kampong - gagal

kemudian cari kedai yang kosong
kami berlabuh dan berbuka puasa
banyak kedai  di hulu langat
yang  kami dah berlabuh
tiap tahun ritual 
ada kedai  dulu buka sekarang tutup
dan makin banyak kedai baru


RAYA LAGI

DUA MINGGU







--------

SPRM MULA BERSUARA






DULU SORANG 

BERSUARA

KALI INI 


SEORANG LAGI


APA MAKNANYA?



AWAS DAN WASPADA






AWAS AWAS

BETINA INI

AKAN LEBIH

GANAS DARI

JANTAN HITAM

BARACK OBAMA

Hillary Clinton’s Likely Defense Secretary Wants More US Troops Fighting ISIS and Assad
By Patrick Tucker
Flournoy, has been making the case for sending more American troops into combat against ISIS and the Assad regime than the Obama administration has been willing to commit.




--------

INI BETUL POTONG STIM




INI BETUL

POTONG STIM

RAYA

-



Kastam rampas lebih 11 tan mercun

Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) merampas lebih 11 tan mercun di seluruh negara sejak lebih dua bulan lepas.

Ketua Pengarahnya Datuk Seri Khazali Ahmad berkata JKDM menjalankan operasi lebih awal kerana mercun biasanya mendapat permintaan tinggi khususnya menjelang musim perayaan.

"Pada masa ini, mercun-mercun yang kita rampas ini semuanya sangat canggih, yang memerlukan orang profesional untuk mengendalikannya. Kalau suka-suka nak bakar, amat berbahaya


ALAA MAK

TAHUN INI

GUA KENA

MAIN MERIAM

BULUH MACAM

ORANG SAYONG

KAH KAH KAH



----------

HUDUD DI PAKISTAN





PAKISTAN HUDUD
my god..ya allah.demi zeus...pakistan yg amalkan hudud pun ada kes2 mcm ni..agak2 si penembak ni dikenakan hudud tak?ulama2 hudud pakistan ni wajib belajar dari tuan punatsehat haji hadi sotong presiden ulama malaysia aka presiden parti seislam malaysia mengenai bagaimana hudud wajib dijalankan..

tak silap gua, perihal perlaksanaan hudud ni tak pernah dibincangkan oleh pesuruhjaya2 british opsss silap pesuruhjaya2 pas..yg dibincangkan pesuruhajaya2 pas ini adalah kerajaan perpaduan dgn united malay national organisation yg ditetaskan oleh british di ISTANA Johor.umno dikatakan dan terbukti bekerja sebagai barua british..

jgn lupa lepas raya nnt, kemerdekaan yg sebenar bukan sb genap puasa 30 hari, tp kemerdekaan sebenar gua adalah kerana pas mahu keluar dari kerajaan selangor..ameennn...jgn lupa, october nanti tuan presiden ulama malaysia aka presiden pas akan bentangkan hudud..semoga tuhan merahmati bumi malaysia, apabila tiada lg rakyat kelantan yg buat taik dinegeri org...kalo on AL- FATIHAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/23/16




-----------

DUA GENG SEDANG BEREBUT





PERTEMPURAN

DUA GENG

Pengerusi NGO anti jenayah ditahan peras ugut

 | June 23, 2016
Pengerusi ini memperoleh hasil peras ugut sebanyak RM300,000 setiap bulan sejak beberapa tahun.
PETALING JAYA: Akibat tidak tahan dengan peras ugut berterusan pengerusi sebuah badan bukan kerajaan berkaitan jenayah, pengusaha judi ekor haram tampil membuat laporan polis.
Pengusaha itu mendedahkan suspek bergelar Datuk itu memeras ugut wang berjumlah RM25,000 sebulan.
Ekoran itu, suspek ditahan lewat malam Rabu di Nilai, Negeri Sembilan oleh sepasukan polis dari Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, pada jam 10.50 malam Rabu, di Plaza Tol Nilai.
Menurut sumber seperti yang dipetik sebuah laporan portal, pengerusi ini memperoleh hasil peras ugut sebanyak RM300,000 setiap bulan sejak beberapa tahun


BRO

LU NGO

MANA LU BOLEH

LAWAN POLIS

KAH KAH KAH

MEREKA LEBIH

CEKAP PANTAS

BIJAK BERTUGAS


Dituduh khalwat: Pengerusi MyWatch lapor polis terhadap pengguna Twitter

PETALING JAYA: Pengerusi MyWatch membuat laporan polis terhadap seorang pengguna Twitter yang mendakwa beliau ditahan polis dalam serbuan khalwat di sebuah hotel di Seremban.
Mengesahkan laporan itu hari ini, Sri Sanjeevan Ramakrishnan berkata beliau baru sahaja selesai membuat laporan polis.
“Tindakan undang-undang akan menyusul,” tulisnya di Twitter.
Dalam laporan polis yang dilihat FMT malam tadi, Sanjeevan berkata satu twit bertarikh 10 Jun oleh seorang pengguna @mamifoo berkata: “Pengerusi MyWatch @SanjeevanSSS ditangkap khalwat dengan seorang pegawai polis di Seremban. Pencegah jenayah konon!!!”
-------------

PETAI NERING IKAN BILIS




DIMANA

BOLEH DAPAT

PETAI NERING?




MAMANG SEDAP
Nering ni mmg seadap TT..tiap2 tahun balik raya mesti ada benda ni buat masak tumis ikan bilis cicah dgn lemang...thorbaik.. on SELAMAT BERPETAI
Publish | Delete | Spam
Khairil Annas Mohd Ayob
on 6/22/16



TUMIS IKAN BILIS
Nering ni terbaik buat tumis ikan bilis on SELAMAT BERPETAI
Khairil Annas Mohd Ayob
on 6/22/16

DENGAN LEMANG
Nering ni mmg seadap TT..tiap2 tahun balik raya mesti ada benda ni buat masak tumis ikan bilis cicah dgn lemang...thorbaik.. on SELAMAT BERPETAI
Khairil Annas Mohd Ayob
on 6/22/16




-----------

SATU LAGI PROJEK BODOHKAN MELAYU




PROJEK

BODOHKAN 

MELAYU

FACE BOOK
Sedikit perkongsian yer sahabat,nampak mudah jgn ambik mudah..




Azlan Baharuddin Kenapa pula perkataan salam tu maksudnya Celakalah Kamu? Selama saya belajar Bahasa Arab, saya tak pernah jumpa dan tak pernah pula ustaz dan pensyarah saya bagi tau perkataan "SALAM" bermaksud celakalah kamu. Hasil daripada apa yang saya jumpa dalam kamus, SALAM ialah selamat. 

Ini merupakan maksud SALAM berdasarkan kamus besar Dewan Bahasa dan Pustaka (Arab-Melayu) m/s 1173 :

Islam berasal dari perkataan "Aslama, Yuslimu, Islaman"



-------------

SIAPA PENYANGAK INI?






SAEKOR 

PENYANGAK 

TELAH 

CUBA LARI 

 TAPI TELAH 

BERJAYA 

DITANGKAP 

APABILAL

SELUAR 

TERLONDEH









-------------

DIN AYAM KENA PENAMPAR








INI TAK BETUL

OTAK ROSAK 

BUKAN KERANA 

SEDANG PUASA 

OTAK MERENG

KERANA PERNAH

KENA PENAMPAR

DI LOW YATT

TAK CAYA TANYA

USTAZ WAN JI




KWSP haram: Mungkin otak Zaharuddin tak betul kerana puasa

 | June 22, 2016
Shamsuddin berkata, tanpa KWSP, pekerja tidak akan mempunyai wang untuk digunakan ketika mereka bersara.






PETALING JAYA: Dakwaan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Zaharuddin Muhammad kononnya Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sistem zalim dan haram di sisi Islam adalah tidak berasas dan ekstrem.
Pengarah Eksekutif Persekutuan Majikan Malaysia (MEF), Datuk Shamsuddin Bardan menegaskan dakwaan itu dibuat tanpa mempertimbangkan manfaat KWSP yang dihargai ramai pesara.
“Sekurang-kurangnya mereka mempunyai simpanan apabila bersara. Tanpanya, sesetengah daripada kita tidak akan berduit ketika bersara dan itu satu malapetaka.


KAH KAH KAH

INI DIN AYAM

DIA  PERNAH 

KENA PENAMPAR

DI LOW YATT

BUKAN KERANA 

TENGOK PORNO 

ADA KES LAIN

INI FAKTA 

BUKAN TIPU


----------------

SURAT ANAK TENTANG AYAH





Y.A.B.Najib
Pejabat YAB Perdana Menteri Blok Utama,
Bangunan Perdana Putra,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62502 Putrajaya.

PENJAGAAN ANWAR IBRAHIM SEPENUHNYA DI HOSPITAL KUALA LUMPUR ATAS FAKTOR KESIHATAN YANG MEMBIMBANGKAN

Pada tarikh 15 Jun 2016  Anwar Ibrahim dikejarkan ke hospital kerana mengadu kesakitan di bahagian belakang.

2. Semalam, pihak keluarga dimaklumkan tentang penangguhan rawatan Magnetic Resonance Imaging (MRI) disebabkan tekanan darah yang masih tinggi dan tidak sesuai untuk prosedur MRI.

3. Berikut merupakan senarai faktor yang dikenalpasti menyebabkan tekanan darah yang tidak stabil :

* Setelah berbelas laporan perubatan termasuk laporan daripada barisan panel doktor yang dilantik oleh kerajaan, yang dipinta adalah penjagaan rapi menepati keadaan beliau yang uzur di umur menjangkau 70 tahun, di hospital sepenuhnya. Malangnya,  Anwar Ibrahim mengalami pemindahan dari satu tempat ke satu tempat yang lain secara drastik. Dari penjara ke mahkamah, penjara ke hospital, kemudian ke penjara lagi. Pastinya proses perpindahan ini akan menyebabkan tekanan darah menjadi tidak menentu.

* Beliau sepatutnya menerima rawatan fisioterapi berkala yang secara optimalnya sementara menunggu pelaksanaan pembedahan reverse shoulder replacement yang ditawarkan oleh Georgetown University, untuk kesakitan otot bahu kanan akibat kemalangan 2 tahun lalu, dan melarat sehingga kerosakan otot.

* Wujudnya ketumbuhan dalam ginjal.

4. Perlu diingat, semasa mula-mula ditahan,  Anwar hanya mengalami 'frozen shoulder.' Namun, kerana penahanan yang berlangsung di dalam lokap tanpa katil buat bulan pertama dalam tahanan, sebelum dipindahkan ke ruang yang lebih selesa, kecederaan bahu beliau semakin runcing. 

Fisioterapi yang jarang-jarang berlaku, memandangkan keengganan pihak penjara menghantar  Anwar ke hospital untuk rawatan intensif (seperti tahun-tahun 1999-2004) akhirnya menjadikan kecederaan bahu bertindan dengan sakit tulang belakang yang berulang. Saya tidak boleh terus melihat kesihatan ayahanda terus merosot dengan tempat penahanan yang tidak sesuai dengan keperluan ayahanda yang bakal mencecah umur 70 tahun.

5. Justeru, saya kira Anwar Ibrahim yang juga merupakan bekas pegawai kerajaan kedua tertinggi di negara, sewajarnya mendapat layanan yang jauh lebih baik daripada mantan Menteri Besar Selangor yang diberi kemudahan tahanan parol di rumah walaupun sabitan kurang setahun.

Besarlah harapan saya sekeluarga agar pihak  tuani mempertimbangkan agar  Anwar Ibrahim dibenarkan dirawat di hospital sepenuhnya sehingga beliau mendapat ruang menjalankan pembedahan kelolaan Georgetown University.

Yang benar,
Nurul Izzah Anwar





-----------

AL- FATIHAH







Pakistani Sufi singer shot dead in Karachi

One of Pakistan’s most famous and respected musicians, celebrated for devotional songs from a centuries-old mystic tradition, has been shot dead by Taliban gunmen in Karachi.
Amjad Sabri, 45, was shot by two men on a motorbike as he drove through a congested area of the port city on Wednesday, Allah Dino Khawaja, the regional police chief, told Reuters. A relative travelling with the musician was injured but survived.



---

------------