Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 26 Januari 2013

JELAS SPR MERANCANG UNTUK MENIPU DALAM PRU13





TIPU PILIHAN RAYA
KITA TURUN KE JALAN RAYA
 KOMENTAR TUKAR TIUB
jelas peniouan sedang dirancang
jelas projek sabah kini digunakan di selangor
jelas projek sabah telah berjaya di terangganu

jelas tim yang merancang projek sabah
berjaya di terangganu 2004
kini merancang di selangor

disselangor ada 134,000 pengundi hantu
gerombolan hanya perlu 9 kerusi 
dengan 9 kerusi selangor akan jatuh
semua telah disusun
semua telah diatur

selangor akan jatuh

orang ramai tak ada jalan lain
penipuan ini hanya ada satu jawapan
kita turun ke jalan raya

mat sabu telah berkata:
kali ini kalau teruskan penipuan
akan orang ramai akan ke jalan raya
kali ini tak akan pulang sehingga
satu SPR baru  ditubuhkan
untuk jalankan pru yang adil dan bersih

SPR yang adahari ini adalah barua
kepada united malays national oreganisation

tipu pilihan raya
kita ke jalan raya

Lebih ramai 'pengundi hantu' dapat surat Najib
 
Lebih banyak kontroversi menyelubungi surat ucapan tahun baru dari Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak selepas pembangkang menerima satu lagi aduan mengenai berpuluh surat tersebut dihantar kepada orang yang tidak dikenali di sebuah rumah di Petaling Jaya.

NONEADUN Subang Jaya, Hannah Yeoh (kiri dalam gambar) yang juga menjaga kawasan pilihan raya Bukit Gasing berikutan kematian wakil raknyat, berkata aduan terbaru itu datangnya dari sebuah rumah di kawasan berkenaan.

"Pemilik rumah tersebut telah menerima 28 surat daripada BN, tetapi dia tak kenal pun mereka," katanya dalam sidang akhbar bersama ADUN Kampung Tunku, Lau Weng San dan Kasthuri Patto, iaitu setiausaha politik kepada pemimpin DAP, Lim Kit Siang.

Untuk memburukkan lagi keadaan, Hannah berkata carian pada daftar pemilih menunjukkan terdapat 37 nama orang yang tidak dikenali yang didaftarkan di alamat tersebut.






--------

SEMUA BERSEDIA - TURUN KE JALAN RAYA




 TIPUPILIHAN RAYA
TURUN JALAN RAYA
 TIPU PILIHAN RAYA
TURUN JALAN RAYA
SPR: Salah daftar pengundi tanpa pengetahuan mereka
 
Undang-undang tidak membenarkan seseorang itu didaftarkan sebagai pengundi tanpa pengetahuan mereka, kata Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Pengerusi SPR,  Abdul Aziz Mohd Yusof berkata pemohon mesti menandatangani sendiri borang permohonan dan menyertaikan salinan kad pengenalan mereka.

Beliau mengulas dakwaan seorang bapa Tiruchelvam Vallipuram, yang mengadu nama anak perempuannya ada di daftar pemilih walaupun dia tidak pernah mendaftar.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... LANCHOW MAK KAU LAAA... kah kah kah..

kah kah kah... INI MENIPU LAGI... kah kah kah

kah kah kah... DAN TERBINGGENG... NAK TIPU LAGI.. ka kah kah



----

MAKAN KEDAI KENINGAOAN




MAKAN TENGAH HARI
saperti biasa
aku cari kedai gunting rambut
masuk kedai unisex tingkat satu
amoi akta tak boleh cukur
tapi amoi amoi baik baik belaka
bukan saje cun
baik hati pulak
mereak tunjukan kan jalan ke kedai jantan

gunting cukur 
boleeeh lah ... tapi tak se baik
di perak - dimana abang tukang cukur
buat kedai bawah rumah - dikg gajah
ini cukuran  terbaik di malaysia

rahsia bercukur ialah
apabila pisau itu ditarah ke bawah
kemudian WAJIB  di tarik ke atas
kebanyakkan tukang gunting
tidak menarik ke atas
kerana dengan harapan cepat tumbuh
dan datang lagi kedai dia

aku merasakan ada konspirasi
antara syarikat buat pisau cukur
dengan syarikat buat foam bercukur
aku rasa foam ini menambahkan segar
dan banyak senang bulu muka keluar
kah kah kah

sebelum ke kedai gunting
dah survey makan tengah hari
tak jauh dari tempat menginap

DAH SEJUK DAN DAH ABIS
bila pulang dari kedai gunting
sup ikan hanya tinggal kepala

aku ambil sup ikan
dan ambil gulai yang paling aku sukai
gulai labu campur kacang buncis

aku tanya: tukang masak ini dari mana
dia datang dari sulu
aku rasa dia ada kaseh sayang ketika memasak
kerana lada merah potong indah
kacang buncis potong serong dan nipis
labu ketul kecil

sup ikan bawangnya terbuka besar
dan yang menarik ada buah mangga dalam sup ikan

ini restoran keningoan - maaf kalau salh eja
masakan kampong

aku juga minta kopi pahit
tapi bukan tenom

kejap lagi jam 3:00  ada bengkel
macam mana nak jadi penghasut
inilah tujuan aku datang ke sini

 RAMAI MARAH SENARAI
POYO DAN COOL
belum keluar
tim tukar tiub
sibuk gila 
kah kah kah

...bersambung.....

PENCERAHAN DARI PEMBACA




HISHAM RAIS NAIK BAS

Orang Komunis memang pantang kereta mewah rumah besar ni.....jika dibeli bukan dengan wang rasuah pun tak boleh nanti RAKYAT MARHAIN TERSALAH PERSEPSI. Semasa melawat Soviet Union zaman komunis dulu, seorang pemimpin asing bertanyakan kepada Ahli PULITBUREAU, siapakah yang berebut-rebut untuk menaiki kenderaan awam.

 Lalu dijawab; "....Ohhh, they are the heroes and champions of this country" Tiba-tiba lalu sebuah limousine panjang ZIL yang dibuat khusus untuk pemimpin komunis lalu ditanya oleh tetamu asing ini siapa pula yang menaiki limousine tersebut.

 Beliau diberitahu; "....Ohhh, taht is the SERVANT TO THE PEOPLE..." Jika Komunis berjaya memerintah negara ini Hisham Rais akan menaiki limousine manakala kita akan berebut-rebut naik lrt...kah kah kah on YA USTAZ YAaaa AMPOOON

NOTA:
bukan saje tak ada kereta
motosikal  pun tak pandai pakai

-----

HARI HARI AKHIR SAEKOR GHANI OSMAN




  • Khaled: Jumpa setinggan Pasir 

  • Gudang masa terdekat
  • Satu perjumpaan dengan penduduk setinggan di Parlimen Pasir Gudang akan diadakan dalam masa terdekat bagi menyelesaikan masalah pemberian geran tanah, kata Anggota Parlimen dan Ketua Umno Bahagian kawasan itu  Mohamed Khaled Nordin.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit... TAHU TAK MAKNA BERITA INI?.... kah kah kah...

kah kah kah...MAKNA NYA ... ADA PERSELISEHAN ANTARA MB  DENGAN KAHLID...kah kah kah...

kah kah kah...MENTERI BERSAR GHANI  AKAN KENA TENDANG.... kah kah kah...

kah kah kah...TAK CAYA TUNGGU DAN NANTI.... kah kah kah...

kah kah kah... TAK CAYA TANYA SALEHUDDIN AYUBI.... kah kah kah


--------

PAGI INI AKU DI SANDAKAN TELOK PELABUHAN



PERHATIKAN DENGAN TELITI
DACING TIDAK MENGHADAP PEMBELI

SANDAKAN

akhirnya aku sampai ke kota ini
aku sampai malam

aku menulis ini dalam cc yang bising
dengan anak ank sekolah yang heboh main
entah apa apa

cc ini tak jauh dari bilik tumpangan aku
kali ini agak lux bilik tumpangan
tingakap memandang ke laut - 
cafe di gigi lalu

PASAR - TAMU
saperti biasa aku ke pasar
yang aku cari ikan
nah! rupanya aku tinggal tak jauh dari pasar besar
aku rasa ini peninggallan mat saleh - luas bersih dan teratur

aku ke pasar ikan
aku kecewa
kerana tidak ada ilan yang menarik
hanya aku nampak kerapu besar mungkin 20 kg
aku ternampak tuna besar
yang todak dipotong 8rm sekilo
yang telah dipotong 13 sekilo
aku akan membeli - kali pertama hanya lihat lihat
tapi ketam agak murah 6 rm sekilo
selainnya gagal 

aku tak tahu kenapa pasar ikan di sandakan ini gagal
apakah orang TIDAK ke laut
banyak satll yang tinggal kosong

ESOK
dari orang hotel aku diberi tahu
bahawa esok ada TAMU besar 
aku menunggu yang ini

IKAN MASIN DAN UDANG KERING - TER BEST


PASAR BUAH DAN SAYUR
lumayan sayuran
bersih tersusun indah
nampaknya cukup bersih berbanding dengan selayang 
atau pasar chow kit

semua ini peninggalan british
letaknya di tepi laut
akau rasa SEMUA PASAR di SABAH  dan SARAWAK
yang  ditepi laut TIDAK selamat
para cukong melilieh air liur melihat
tanah digigi air 
tak percaya TUNGGU dan nanti

pasar bintulu, kota kina balu dan sandakan ini
ter;atak di bumi yang semakin mahal nilainya

MENARIK 
ialah agar agar
dan latok
ada terjual dalam pasar sayur
untuk yang belum pernah merasai
aku cadagan kan cuba

aku telah memakannya di kedai makan solok
di kota konabalu

TIMBANG TAK TEPAT
aku dipasar sayur
seoarng kakak bising
dia menggunakan dacing penjual buah
kakak ini telah ditipu 100 gram - ikan kayunya
tak cukup satu kilo  - dia membebel
melihataku dia tersenyum
lalu aku bertanya - dia becerita meluahkan perasaan
seolah olah aku ini dewata mulia raya
yang mungkin dapat menyelesaikan masalah
warga miskin yang kena tipu kiri dan kanan

aku hanya sanggup tersenyum tanda simpati
lau kali berpisah

banyangkan betapa kami telah dipertemukan
saperti telah tertulis dalam loh mahfuz bahawa
bahawa aku akan bertemu kakak ini di sandakan
untuk aku cerita kan ke seluruh dunia

diluar di pintu masuk
aku ternampak satu dacing MBS 
pasti tipu dacing ini satu yang meluas di wilayah ini

NOTA:
sila pergi ke chow kit
lihat pula perangai mat indon
dacing selalu diterbalikan dari dapat
dilihat dengan jelas

aku yang pernah dududk  negara yang warganya
makan babi
yang minum arak
yang halal main bontot
yang tak percaya pada agama
TIDAK ada penipuan dacing saperti ini
dalam negara negara yang berbuih buih
mengkontrol nama allah
tipu dacing pekara biasa

demi zeus
inilah hakikatnya

DIMANA AKU INI?
aku belum dalam ilmu alamnya dimana
sebenarnya aku ini
tapi yang sah kota ini bersih
tapi dilaut atau diperlabuhan
tidak banyak kelihatan kapal berlabuh

akan disambung.....



---

MATI DIBUNUH POLIS - MASIH ADA YANG TIDAK SEDAR




TANGISAN SEORANG IBU
TANGISAN SEORANG ISTERI
lelehan air matanya
sepanas lelehan air mata
seorang melayu
sepanas lelehan air mata
seoarang china
 PENCERAHAN DARI PEMBACA
cerita sebenarnya Keling gila tu dah mengamuk dan merosakkan harta benda kat Taman perumahan tu... so penduduk cuba tegur tapi dah orang gila kan..penduduk pun tak kenal dan tak tau status org gila ni..

so penduduk pun belasah la keling gila ni, memang belasah teruk punya..dan call polis. sebaik saje polis sampai dan yg malangnya sebaik saje polis gari, keling gila ni pun terus rebah dan kojolllllll. so begitulah cerita sebenarnya... 

Lagi pun penduduk sekitar Kajang, Semenyih, Beranang hinggalah ke Mantin, Pajam dan Nilai memang berdendam dengan Keling2 samseng ni..diaorang lah yg selalu pecah rumah, samun bersenjata, ragut, peras ugut dan mcm2 lagi..jadi bila dapat tangkap keling2 yg buat hal mcm ni, memang tak bagi muka punya, belasah kaw-kaw punya..biar padan muka diaorang... on LAGI MATI DI TANGAN POLIS

-------

DARI FACEBOOK AMIN AHMAD



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...RASUAH... SALAH GUNA KUASA... DAN DAN DAN... kah kah kah..

kah kah kah... TAK ADA AGAMA...kah kah kah..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

Anak saya kaya...
kisah Forshare...
kisah Forshare...


-----