Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 7 Mac 2013

SANDIWARA AL -LAHAD DATU MASUK BABAK KE TIGA



 INI  PENGARAH BERSAMA
SANDIWARA 
AL- LAHAD DATU
PUNCA PERANG LAHAD DATU
peristiwa ini semua bermula dengan sikap tamak ketua umno kampung sungai nyamuk lahad datu yang merupakan warganegara penyu. beliau menuntut kawasan tanah yang dimajukan felda. tapi dia kalah dalam perbicaraan di mahkamah.

 selepas kalah, dia mengundang suku sakatnya dari seberang untuk membalas dendam. sekarang inilah jadinya. orang sabah on MAYAT SIAPA SEBENARNYA INI?
Anonymous
on 3/7/13



 TAK KENA GARI 
Cain mmamat tu...nasib baik tak kena gari.....terbarailah teory aku tentang sandiwara ini...thank tt......kou menghuraikannya........semiotik betul.....ini mesti gerila yang selalu pau rokok kalau minum BAHAR ( tuak kelapa merah ).....itu sebab kena petik oleh yang kena pau tu...puas ati dio kalau minum peteng ni...kaki pau sudah masuk dalam....heehehehe...aman damai minum BAHAR (kalau minum dua gelas...berdengung )

 malam ni denga rokok wismelak....hehhehee......polis ni tangkap bayang bayang....huyooo....susah kerja tu...kena kursus kat pentagon baru boleh tangkap.....patutlah rm 100 ribu sesenang je dan memanjang masyuuuukkkk derma untu mangsa penganas....kayalah lepas ni.......satu teory lagi tt.....ini mungkin.........

polis tidak menxapat kerja sama orang kampung...jadi mereka menangkap main rambang saja........tengoklah sendiri.......dalam tangkap ada kempen.....behhehehehehehhhe..... on PERANG DAN ILMU SEMIOTIK
DIDI KOTA BELUD
on 3/7/13

 SEMUA SALAH ANWAR IBRAHIM
Semua ini adalah salah Anwar Ibrahim. Jika tak ada Anuar Ibrahim..maka amanlah 1Malaysia.. Anwar ada bapak segala ajen segala keburukan.. Lagi aman Mahathir merembat,..lagi aman Najib merembat dan membunuh bersama suaminya.

 Tanpa Anwar Ibrahim, 1Malaysia akan makmur dan aman damai. Kerana Anwar Ibrahimlah kes Lahad Datu terjadi. Pagi tadi gua berak pun, kerana Anwar Ibrahim jugak. Muka keling eee Penang kelam legam pun, kerana Anwar Ibrahim jugak..kahkahkah.. on AWAS! MANGSA -MANGSA SATU MALAYSIA
Anonymous
on 3/7/13
 DEEPAK BALA
ALTANTUYA
CERITA TUTUP
INI SATU SANDIWARA
Plot Sabah ni agak meragukan so tu ramai rasa macam sandira terancang.. Ala kalau orang kena tipu pun bukan orang tahu.. askar ni ikut arahan ketua je.. ketua pun ikut hati budi ntah2 kena main sultan sulu & najib pun bukan diaorang tahu.. atau najib saja umpan sulu ke sabah memula janji itu ini kemudian mungkir janji bila sulu marah menceroboh atau tagih janji mula la gerakan askar..

 Sapa la nak berlakon dan bersandiwara kalau tahu nyawa mereka akan hilang gila apa.. so nak mengerakan drama kena pandai bangkitkan dan gunakan puppet ni la.. Ingat Amerika kuasai dunia dia habaq sesiap ok korang mainkan watak ni korang mainkan watak ni.. 

nanti aku serang ko ko kena korbankan askar ko macam tu? hehe.. Persoalan siapakah mastermind yang mengerakan dan dan sedang memeprmaikan mereka ni? Najib? Mahathir? atau agen CIA?KGB? atau illuminati? freemanson? Order baru dunia? on SANDIWARA AL-LAHAD SENYAP KAN CERITA BALA
Anonymous
on 3/7/13

------

EZAM JADI KEPALA BADAN UNTUK TENTANG MUSUH HARMONI



MEMIMPIN  BUTUH

Gerakan lawan

 anasir subversif akan dilancar

KUALA LUMPUR 6 Mac - Satu gerakan mempertahankan kedaulatan negara akan dilancarkan bagi melawan anasir subversif yang semakin menular dalam kalangan masyarakat di negara ini.

Ahli Dewan Negara, Senator Ezam Mohd. Noor berkata, fokus dan agenda gerakan itu adalah untuk menyatukan rakyat menentang pengkhianat dan anasir-anasir subversif, baik dari dalam mahupun luar negara.

Katanya, ancaman terang-terangan terhadap kedaulatan Malaysia seperti yang terjadi di Lahad Datu menunjukkan kedaulatan Malaysia harus dipertahankan dengan apa juga caranya.

"Ancaman tersebut bergerak dengan banyak cara, menggunakan individu, pertubuhan dan idea-idea yang berselindung atas pelbagai nama.

"Selepas mempertimbangkan dengan teliti, saya bersetuju untuk mengetuai sebuah gerakan bagi menentang pengkhianat-pengkhianat ini," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... CAKAP MAT EZAM INI BETUL... kah kah kah..

kah kah kah...KITA SEMUA MESTI SOKONG... kah kah kah

kah kah kah...KITA WAJIB TENTANG MUSUH NEGARA.... kah kah kah..

kah kah kah...KITA WAJIB LAWAN ANASIR SUBVERSIF.... kah kah kah...

kah kah kah... KEHAMNORNIAN NEGARA AKAN HANCUR JIKA PUAK PUAK INI BERKUASA.... kah kah kah

woit..KITA TUBUHKAN BADAN  UNTUK TENTANG MUSUH HARMONI.. kah kah kah

kah kah kah.... BADAN UNTUK TENTANG MUSUH HARMONI  ...kah ah kah..

kah kah kah...KEPALANYA MAT EZAM...kah kah kah..

kah kah kah... MAT EZAM MENJADI KEPALA BUTUH.... kah kah kah

PENYOKONG TEGAR 
MAT EZAM KEPALA
BUTUH

MAT EZAM MENJADI
 KEPALA BUTUH
butuh: badan untuk tentang musuh harmnoni 
kah kah kah
kah kah
kah 



-------

PERANG DAN ILMU SEMIOTIK



APA ITU ILMU SEMIOTIK
semiotik ialah memahami makna dan tanda imej
dalam ilmu semiotik imej juga memiliki nahu
saperti satu karangan
saperti surat kiriman
imej atau gambar juga memiliki nahu
nahu yang boleh dibaca
boleh dirungkai 
untuk melahirkan  tanda makna 

dalam kata yang senang
imej yang bisu dan kaku itu
boleh bercakap mengeluarkan suara
untuk kita semua fahami

APA ITU PROPAGANDA
propaganda ialah menjual satu jalur pandangan
kepada orang ramai
propaganda mengharapkan jalur pandangan ini
akan diterima pakai

IMEJ SATU

MEMAHAMI IMEJ SATU
lihat keseluruhan apa yang wujud dalam bingkai ini
jangan hanya melihat apa yang besar
atau yang yang jelas tertera
lihat dan amati seluruh bingkai

imej utama ialah tertangkapnya 2 orang  gerila suluk

perhatikan betul betul
ada  11 orang pihak keselamatan
dalam bingkai ini
dan hanya ada dua orang gerila sulu

ini maknanya  pihak keselamatan lebih ramai

lihat pula senjata pihak keselamatan
lengkap dengan senapang jenis  m16
buatan amerika
dipinggang soldadu  terikat pula peluru
nisbah nya pihak keselamatan lebih gagah
lebih hebat
lebih gah


ini ditujukan untuk mak cik dan pak cik felda
dengan harapan mereka akan melihat imej soldadu ini
sebagai imej najib razak
najib yang hebat

dan bukan najib sebagai jantan takut bini

ini kerana yang  beri arahan kepada soldadu ini
ialah sepupu najib
najib  menumpang glamour

perhatikan pula  gerila suluk
ini lah pertama kalinya dalam dunia ini
gerila memakai baju puteh
inilah pertama kalinya dalam dunia ini
malah dalam alam maya ini
gerila memaki selipar jepun
ketika bergerila

ini memang hebat
gerila berselipar jepun!

muka sang gerila di padamkan
ini untuk menjaga air muka sang gerila

kenapa muka dipadamkan?
mungkin si gerila  masih memiliki hutang pada along
takut-takut sang along ternampak muka gerila ini
maka akan menyerbu minta hutang
atau mana tahu kalau kalau tarantino ternampak imej gerila ini
maka ianya akan datang untuk mengambil gerila ini
untuk berlakon dalam filem pernag terbarunya : full mental jungket

baju puteh yang dipakai ini bertujuan
untuk mengamalkan apa yang dikatakan
oleh mao tse tung : gerila wajib macam ikan dalam air
ikan ialah gerila
air ialah rakyat
maka gerila suluk ini
wajib dilihat  sama saperti rakyat sabah

pakai baju puteh
pakai selipar
dan tak ada senjata
mao tse tung tidak terpernah terfikir pekara ini

bagaimana gerila suluk ini menyerang
tidak pula diketahui
apa senjata yang dipakai
juga tidak diketahui

mungkin dalam selipar jepun ini
tersimpan senjata yang maha hebat


IMEJ DUA

IMEJ KLASIK PERANG LAHAD DATU
ini akan dinobatkan sebagai imej klasik
untuk dijadikan imej rujukan
tentang perang sulu
atau perang lahad datu
atau sandiwara al-lahad datu

imej klasik ini akan dikenang sampai bila bila
saperti imej anak perempuan bogel
dalam perang vietnam

dalam imej ini tidak ada muka yang kelihatan
semuanya membelakangi juru kamera
kelihatan jelas perkataan POLIS
ertinya piak berkuasa telah sampai

senjata tidak kelihatan
tetapi cukup untuk kita yang melihat
bahawa si gerila telah ditangkap
dihadapannya  kamarad gerila ini juga tertangkap
walau pun tidak jelas


perhatikan betul betul
di hadapan subjek induk ialah
dua buah motosikal
sebuah van puteh
dan pokok pokok  sawit
ini bermakna tangkapan beralaku  dalam kampong

kemungkinan dua motosikal ini milik gerila
jika ini betul bermakna
gerila suluk ini bukan sahaja datang bersampan
mereka juga datang dengan motosikal

ini satu taktik gerila yang baru
datang bermotosikal
mungkin menyamar sebagai mat rempit
mungkin


menggunakan motosikal ini
memperlihatkan satu kemajuan
dalam hal penaklukan
pada 8 disember 1941  jepun mendarat di kota baru
kemudian turun ke selatan tanah melayu

jepun hanya menggunakan basikal dan berjalan kaki

gerila sulu lebih hebat  dari soldadu jepun
jepun naik basikal
gerila sulu naik motor
dan munkin naik van

hebat - memang hebat

perhatikan di sebelah kiri
ada papan tanda
tetapi kita TIDAK dapat melihat
apa yang tertera:
apakah ini tanda sekolah
apakah ini tanda balai raya
atau ini tanda: undilah dacing

waspada!
imej ini menjadi klasik
bukan kerana motor
bukan kerana van
bukan keranapapan tanda

tetapi  kerana:
logo baju puteh yang dipakai oleh gerila ini


uniform gerila ini
dengan bangganya menayangkan
imej jantan bersongkok?

mungkinkah ini imej tian chua
kerana yb china ini juga sering bersongkok
mungkinkah ini imwej  yb teng
yang bersongkok kerana yb teng ialah
speaker dewan undangan selangorn yang sering memakai songkok

tak mungkin ini imej elizebeth wong
kerana dia perempuan

juga ini bukan imej che
bukan imej mat indra
bukan imej mat sabu
bukan imej tok guru
bukan imej anwar ibrahim

justeru imej siapa ini?

untuk mengetahu imej siapa ini
maka kita wajib membesarkan imej tersebut
tidak cukup dengan kanta
kita juga wajib mengetahui
maklumat diluar teks


pertempuaran hebat ini berlaku di semporna
ini kawasan yang di menangi
oleh united malays national organisation

siapa YB SEMPORNA?

presto!
jawabnya ialah shafie afdal

terbonggeng lah
kantoi mantoi
yerbukti gerila ini ialah penyokong kuat
shafie afdal

siapa sahfie afdal?
sosok ini ialah naib presiden united malays national organisation

apa pasal pakai baju shafie afdal

jawabnya cukup senang
gerila ini adalah pelakon tambahan
dalam sandiwara al-lahad datu
gerila-gerila ini adalah gerila upahan
di upah oleh united malays national organisation


KENAPA  INI BERLAKU
cukup senang untuk faham
rakyat sabah telah muak dengan united malays national organisation
rakyat sabah berkata: ini kali laaaaah
mereka akan menghumbankan parti ketuanan melayu ini
dalam pru  yang tak lama lagi akan berjalan

maka satu sandiwara  wajib dipentaskan
untuk menakut nakutkan rakyat sabah
untuk menaikan semangat nasionalisma melayu
untuk dilihatkan najib bukan takut bini
untuk memadamkan kes siasatan kad pengenalan segera
untuk memadamkan cerita bala
untuk memadamklan cerita deepak

sayangnya pengarah sandiwara ini kurang bijak
penjaga  pakaian tidak hati hati
prop master kureng hati hati
muka shafie afdal telah membuktikan kepada dunia
bahawa ini semua adalah sandiwara


IMEJ KLASIK PERANG VIETNAM
NOTA
baju t zahida rafik
sedang dicetak
kah kah kah
KANGKANG
ini dinamakan
KANG KANG GERILA SULU

-------

AWAS! MANGSA -MANGSA SATU MALAYSIA




SEJARAH MANGSA SATU MALAYSIA
PERTAMA - mangsa pertama ialah yasmin ahmad
yasmin mati ketika menyampaikan kertas kerja
satu malaysia dalam mesyuarat  di tv3
mesyuarat ini 
sedang merancang propaganda satu malaysia

KEDUA - mangsa kedua ialah 3 anak perempuun india 
mati lemas apabila jambatan gantung 
di sungai kuala dipang runtuh
mereka adalah murid sekolah yang sedang menjalankan
perkhemahan yang dipangil - khemah satu malaysia

KETIGA - terbaru ialah nyonya china di langgar oleh 
kereta united malays national organisation
yang berlogo satu malaysia dan membawa
bahan kempen satu  malaysia

maka  mangsa mangsa ini
telah cukup untuk dinobatkam
sebagai mangsa satu malaysia
amin!
NOTA
warga anak semua bangsa
awas tentang satu malaysia
amat bahaya
 kah kah kah


NYONYA DI LANGGAR MATI OLEH VAN SATU MALAYSIA


An old lady riding a motorbike after work in a rubber estate was killed by a four-wheel drive, suspected to be a vehicle used by UMNO members.
According to sources, the driver in the car fled the scene, while two passengers got down and bringing down the 1Malaysia flag and party logos before running off. The elder woman’s husband, who was trailing behind her motorbike witnessed the entire incident, broke down in tears as his wife died on the spot due to loss of blood.




Program Perkhemahan 1 Malaysia murid-murid tahun 6 seluruh sekolah-sekolah di Lembah Kinta bermula dengan tragedi buruk. Program yang baru bermula petang semalam di di SK Kuala Dipang di kejutkan apabila jambatan gantung yang menghubungkan antara SK Kuala Dipang dengan tapak perkhemahan di seberang Sg. Kampar tiba-tiba runtuh kerana tidak mampu menanggung sejumlah pelajar yang agak ramai.


-------

MANIFESTO UNTUK RAKYAT POSTO UNTUK COUNTER CULTURE




MANIFESTO UNTUK SEMUA RAKYAT, DEBAT MANIFESTO DEMI RAKYAT


Manifesto Rakyat yang diluncurkan minggu lepas zahir kepada iltizam Pakatan Rakyat demi melaksanakan agenda perubahan di negara ini. Peluncuran manifesto tersebut adalah tuntas dengan ikhtiar Pakatan Rakyat selama ini yang senantiasa mengemukakan saranan serta kebijakan segar dan cergas.

Alhamdulilah maklum balas yang kita terima sangat memberansangkan. Saya menerima secara terbuka cadangan yang dikemukakan oleh pelbagai pihak untuk memperkemaskan lagi manifesto itu, selagi ia tidak mengubah prinsip dasar Pakatan Rakyat yang menolak politik perkauman dan mengangkat tata kelola, amanah dan keadilan untuk rakyat.

Saya mengambil inisiatif untuk mendengar sendiri pelbagai pandangan yang diutarakan, disamping menjelaskan beberapa perkara. Misalnya, pertemuan dengan wakil-wakil badan yang mewakili orang berbeza upaya menguatkan persefahaman bersama mengenai program-program khusus untuk mengangkat martabat dan menjaga kebajikan mereka.

Saya juga banyak berbincang dengan pimpinan masyarakat India sejak seminggu lalu untuk mengambil kira pandangan mereka. Saya telah mengulangi pendirian mengenai perkara-perkara besar yang melibatkan masyarakat India seperti berikut:

1. Masalah kerakyatan yang kebanyakannya melibatkan rakyat Malaysia dari kaum India di samping kaum-kaum lain di seluruh Malaysia akan diselesaikan dalam tempoh 100 pertama pentadbiran Pakatan Rakyat di Putrajaya;

2. Program khusus untuk menyediakan latihan teknikal yang digabungkan dengan peluang pekerjaan untuk anak-anak muda lepasan sekolah dengan sasaran utama kepada anak-anak miskin. Masyarakat India akan mendapat manfaat utama dari program ini untuk membasmi kemiskinan dan menaiktaraf kedudukan sosio-ekonomi;

3. Pakatan Rakyat akan memastikan semua Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil menjadi sekolah bantuan penuh agar kemudahan infrastrukturnya setanding dengan piawai pendidikan nasional. Pengiktirafan ini dimuatkan secara jelas di dalam Manifesto Rakyat;

4. Reformasi institusi Polis diRaja Malaysia (PDRM) yang disebut di dalam Manifesto Rakyat turut melibatkan penubuhan Suruhanjaya Bebas Pengurusan dan Perlakuan Polis (IPCMC); dan

5. Peranan Perbadanan Perumahan Negara yang bakal ditubuhkan oleh Pakatan Rakyat untuk membina rumah-rumah rakyat akan mengambil kira keperluan mendesak rumah-rumah mampu milik bagi bekas-bekas pekerja estet di seluruh negara.

Kesemua perkara ini sudah pun terkandung di dalam Manifesto Rakyat yang dibina di atas semua dasar-dasar dan pengumuman yang pernah dibuat oleh Pakatan Rakyat.  Pun begitu, untuk menguatkan lagi komitmen Pakatan Rakyat, perkara-perkara ini akan disebut secara jelas di dalam Manifesto Rakyat edaran umum, seperti mana juga beberapa perkara melibatkan kumpulan lain yang mengutarakan pandangan kepada Pakatan Rakyat.

Saya mempertahankan pendekatan berdasarkan keperluan (needs based approach) kerana setiap program perlulah dilaksanakan kelak secara berkesan. Demi menjamin keberkesanan dan kejayaan program-program rekayasa nasional yang digariskan di dalam Manifesto Rakyat, kita memerlukan sokongan setiap kumpulan masyarakat.

Contohnya, pelaksanaan Skim Perantis Rakyat akan melibatkan puluhan ribu majikan di seluruh Malaysia yang dijemput kerajaan menyertai skim penempatan anak muda lepasan sekolah bagi tujuan latihan teknikal di premis milik mereka. Majikan ini akan bekerjasama dengan kerajaan melatih anak-anak muda mengikut piawaian kemahiran teknikal kebangsaan.

Perkongsian pintar ini membolehkan majikan mendapat khidmat tenaga kerja tempatan pada kadar yang lebih murah kerana kerajaan menyumbang sebahagian besar dari kos penggajian sepanjang tempoh latihan. Kerajaan pula mempunyai platform untuk melatih puluhan ribu anak muda sebagai program teras memperbaiki kedudukan sosio-ekonomi keluarga berpendapatan rendah, disamping meningkatkan guna tenaga anak muda di dalam ekonomi.

Program sebegini memerlukan majikan dari pelbagai sektor dan pelbagai kaum menyertai skim secara terbuka dan berlapang hati menyumbang atas semangat khidmat nasional. Jika program-program seperti ini dirangka mengikut perspektif perkauman, ia akan serta-merta mengenepikan penyertaan kumpulan-kumpulan tertentu kerana ia dilihat khusus untuk kaum tertentu sahaja.

Kegagalan banyak program yang dijalankan oleh Barisan Nasional ialah kerana ia tidak mendapat sambutan dan kerjasama yang meluas apabila setiap program dikhususkan mengikut kaum.

Sebab itu, saya pertahankan pendekatan berdasarkan keperluan kerana hanya program-program seperti itu yang akan dapat dilaksanakan dengan jayanya.

Serangan dari Barisan Nasional masih berkisar kepada propaganda lapok yang menghamburkan angka-angka tidak tepat untuk mengelirukan rakyat. Misalnya, Barisan Nasional mempersoalkan kewajaran mengambil alih lebuhraya untuk membatalkan tol, sedangkan peruntukan yang mereka telah gunakan setakat ini untuk BR1M1 dan BR1M2 telah melepasi jumlah RM6 bilion setahun yang diperlukan.
Saya mengingatkan Barisan Nasional bahawa Pakatan Rakyat telah membentangkan secara telus analisa kira-kira kewangan yang diperlukan sebanyak RM45.75 bilion untuk membiayai kesemua program Manifesto Rakyat. Makanya, wajarlah Barisan Nasional juga memperincikan analisa kira-kira yang mereka gunapakai untuk menyokong tuduhan mereka, supaya rakyat dapat membandingkan kedua-duanya.
Saya sedia maklum bahawa Najib Tun Razak sendiri akan memberikan bidasan-bidasan beliau terhadap Manifesto Rakyat. Saya percaya rakyat lebih gemar jika bidasan-bidasan ini diberikan secara langsung di dalam satu perdebatan dasar, bukannya bidasan bersembunyi seperti yang selalu dibuat oleh beliau sebelum ini.

ANWAR IBRAHIM
KETUA PEMBANGKANG MALAYSIA



 POSTO UNTUK
FIKRAH MELAWAN
UNTUK LATIAHN BERFIKIR
UNTUK ANAK MUDA
COUNTER CULTURE
------------

DALAM 7 HARI ADA BERAPA HARI?





Tian Chua diberi masa seminggu





KUALA LUMPUR 6 Mac - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua diberi tempoh seminggu untuk menarik balik tuduhannya yang mengaitkan UMNO dengan insiden pencerobohan pengganas Sulu di Lahad Datu, Sabah baru-baru ini.

Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Sahabat Ulul Amri yang mengeluarkan amaran itu memberitahu, sekiranya Tian Chua tidak berbuat demikian dalam tempoh tersebut, satu perhimpunan aman akan dilakukan di hadapan ibu pejabat PKR bagi menyelar tindakan biadabnya itu.

Pengerusinya, Naseron Ismail berkata, kenyataan Tian Chua dalam laman Twitternya itu amat tidak bertanggungjawab ketika waris anggota dan pegawai polis yang terkorban dalam tragedi berdarah di Sabah masih bersedih.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... INI BETUL GILA.... kah kah kah..

kah kah kah... SATU MINGGU INI APA BENDANYA...kah kah kah..

kah kah kah... HARI ISNIN DULU DAH BERI SATU MINGGU...kah kah kah

kah kah kah...HARI SELASA  TENGKU TIPU BERI SATU MINGGU...kah jah kah..

kah kah kah... NI NGOK INI PULAK BERI SATU MINGGU...kah kah kah...

woit... NAK GERTAK KE?.... kah kah kah....

klah kah kah...  TENGKU  TIPU KATA KENYATAN DALAM SUARA KEADILAN... kah kah kah..

kah kah kah...MAT NGOK NI KATA DARI TWITTER PULAK...kah kah kah

woit... KALAU BODOH... DUDUK DIAM DIAM.... kah kah kah..

kah kah kah... MALU ANAK ISTERI.... kah kah kah



-------

MAYAT SIAPA SEBENARNYA INI?


MAYAT YANG JADI
TANDA TANYA

 penceroboh didedah


LAHAD DATU: Gambar sekurang-kurangnya 13 mayat penceroboh yang mati akibat serangan tentera di Kampung Tanduo, Lahad Datu didedahkan oleh kerajaan hari ini.

Ia didedahkan bersama oleh Menteri Dalam Negeri  Hishammuddin Hussein dan Menteri Pertahanan  Ahmad Zahid Hamidi.

Mereka berbuat demikian bagi membuktikan bahawa kejadian yang berlaku bukan satu rekaan tetapi realiti yang berlaku di lapangan.

Menteri Pertahanan Ahmad Zahid Hamidi dalam sidang media sama menunjukkan kepada wartawan gambar sembilan mayat dalam satu longgokan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... INI MAYAT SIAPA INI?.... kah kah kah...

kah kah kah.. MACAM  PAKAIAN POLIS MALAYSIA...kah kah kah

kah kah kah.... BIAR BETUL.... kah kah kah..

kah kah kah.... SIAPA TEMBAK SIAPA?.... kah  kah kah
KAH KAH KAH
KAH KAH
KAH

------

BAGAIMANA TANAH RAKYAT DI REMBAT



 KOMENTAR TUKAR TIUB
lihat dan lihat
baca dan baca
inilah caranya tanah milik kerajaan
inilah caranya tanah milik rakyat 
inilah caranya tanah rizab melayu
tergadai

yakinlah 
tidak lama lagi tanah tanah ini
akan diubah tujuannnya
tanah tanah ini akan bertukar tangan

akhirnya tanah tanah ini 
akan diremabt oleh cukong

tak percaya tunggu

kejahatan ini hanya akan dihentikan
satelah united malays national organisation
di hapuskan dari memiliki kuasa

UPM-MARDI meterai perjanjian tukar hak milik tanah lebih 242 hektar

PUTRAJAYA 5 Mac - Universiti Putra Malaysia (UPM) dan Institut Penyelidikan dan Pembangunan Pertanian (MARDI) hari ini mencatat sejarah apabila menandatangani memorandum perjanjian pertukaran hak milik tanah melibatkan kawasan lebih 242 hektar.

Majlis memorandum perjanjian pertukaran itu merupakan rentetan perbincangan bagi melancarkan urusan pertukaran hak milik tanah sejak 1972 lagi.

Dalam majlis itu, UPM diwakili oleh Naib Canselornya, Prof. Datuk Dr. Mohd. Fauzi Ramlan manakala MARDI di wakili Ketua Pengarahnya, Datuk Dr. Abdul Shukor Abd. Rahman.

Mohd. Fauzi berkata, berikutan Memorandum Persetujuan 1972 dan 2001, kedua-dua pihak bersetuju memberi kuasa bagi menduduki serta mengutip sebarang hasil, sewaan serta keuntungan daripada penggunaan tanah sementara menunggu proses pertukaran selesai.

.


------

ANTARA DUA JANTAN SIAPA KEPALA PENCEROBOH



LIHAT MUKA 
dua jantan ini
lihat betul betul
betul betul lihta

kemudian
sila teka
jantan yang mana
yang sedang memimpin
pasukan penceroboh di lahad datu

 KOMENTAR TUKAR TIUB
kesangsian terus timbul
kali ini bukan dari china tian chua
tapi dari hussam muda

pertanyaan ini di kongsi oleh berjuta umat
anak semua bangsa

kenapa sekarang lahad datu di ceroboh?
ketika prru hampir tiba
ketika pakatan di ambang kemenangan

ATAU

hussam musa bertanya: 
apakah united malays national organisation
sedang menggunakan kaedah lain
untuk meneruskan kuasa

di ambang PRU13?



KETEREH: Mungkinkah ada kaitan kemunculan penceroboh yang mendakwa pewaris kesultanan Sulu di Lahad Datu dengan tarikh pembubaran parlimen Malaysia?

Dalam kehangatan isu berkenaan, penggal ke-12 Dewan Undangan Negeri Sembilan akan berakhir pada 22 Mac ini, manakala parlimen pula pada 28 April depan.

Naib Presiden PAS,  Husam Musa berkata, ketika suasana politik sekarang dianggap ramai tidak menyebelahi Umno dan BN, tiba-tiba pula muncul isu lain.

Mungkinkah katanya, dalam suasana itu Umno mencari kaedah lain pula bagi meneruskan kuasa yang ada.



SANDIWARA
atau
TEATER

----------