.

Ahad, 23 Oktober 2016

SILA RENUNGKAN





LU PIKIR 

SENDIRILAA








-------------------

APA ITU VAVI






APA ITU MANUSIA VAVI 
Haramnya vavi bg umat Islam adalah kerana itu hukum Allah, ada yg kata vavi takde leher sbb tu payah nk sembelih, ada kata kr vinatang vavi nie, kotor....bagi aku yg takde serban 5 kilo aku ikut apa suruhan Allah....

tetapi ada seekor vavi tapi manusia, manusia vavi ni makan rasuah, entot pompuan haram, manusia vavi nie aku heran mengapa diberi kuasa jadi ketua negara.....owhhhh baru aku ingat nk cari 4 org saksi adil tu bukan senang....lain lah semua seksi tu nama mereka sama ADIL, KEADILAN bukan saksi...

tak caya tnya Hady dan Nick aBduh sakitnya tuh disini. Eh manusia vavi nie kemas, mandi setiap hari, pakaian kemas, suci bagi pengampunya... haram ke sentuh manusia vavi nie...nak dimakan mmg haram sebab makanan utamanya rasuah... on PENYAMUN MENYAMPAIKAN BUJET
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/22/16






-----------------

TOL NAIK HARGA LAGI




Kadar Tol Lebuhraya Dijangka Naik Akibat Pemansuhan Bajet Pampasan Tol

Kalau rakyat Malaysia berasa senang hati (feel good) dengan bajet yang dibentangkan oleh Perdana Menteri semalam, itu kerana beliau hanya mengumumkan berita baik sahaja. Berita buruk tidak diumumkan kepada rakyat kerana pilihanraya sudah dekat.
Salah satu berita buruk, yang pada khemat saya paling teruk adalah kadar tol yang mungkin dinaikan secara mendadak tahun 2017.

Selama ini setiap tahun, kerajaan telah sediakan sejumlah peruntukan di bawah Maksud Bekalan 27 - Kementerian Kerja Raya 080100 Bayaran Pampasan Tol. Pada Bajet 2015, kerajaan sediakan RM 459 juta untuk tujuan tersebut. Untuk Bajet 2016, kerajaan sediakan RM 593 juta untuk Pampasan Tol. Ekoran daripada pampasan ini, kadar tol 8 lebuhraya yang sepatutnya naik pada Januari 2016, belum dinaikan sehingga sekarang. Mengikut Menteri KKR juga, selama 25 tahun kebelakangan ini, kerajaan telah membayar pampasan sebanyak RM 4.07 billion kepada 28 lebuhraya di seluruh Negara.

Untuk bajet 2017, Bekalan 27 - Kementerian Kerja Raya 080100 Bayaran Pampasan Tol sudah "hilang" atau dibatalkan. Ini menimbulkan banyak persoalan dan saya minta Menteri YB Datuk Seri Fadilah Yusof menerangkan kepada rakyat secepat mungkin. Rujuk gambar-gambar buku bajet yang dikepilkan.

Saya menjangkakan bahawa kerajaan telah membuat keputusan untuk tidak membayar pampasan kepada pengusaha lebuhraya dan akibat daripada itu, kadar lebuhraya akan dinaikan. Saya tidak pasti  berapa lebuhraya yang akan menuntut supaya kadar tol dinaikan pada tahun 2017. Yang sudah pasti, mengikut kenyataan Menteri YB Fadilah Yusof, bahawa kerajaan sedang berunding dengan beberapa lebuhraya termasuk lebuhraya utara selatan.

Saya menyeru Menteri memberi penjelasan yang berterus terang kerana rakyat dan terutamanya syarikat-syarikat sedang membuat bajet dan pelan kewangan mereka sekarang. Kenaikan kadar tol lebuhraya akan menjejaskan perancangan mereka.

Saya juga amat bimbang bahawa pemansuhan sama sekali 080100 Bayan Pampasan Tol dalam Bajet KKR, adalah satu dasar kekal (permanent) yang ingin menghentikan segala subsidi kepada rakyat. Rakyat Malaysia telah merasai bebanan hidup yang sangat tertekan selepas pembatalan pelbagai subsidi termasuk minyak petrol, diesel, elektrik, minyak masak, gula, dan sebagainya.  Adakah pemotongan pampasan tol ini selama-lamanya atau hanya untuk tahun 2016? Saya mohon menteri memberi penjelasan kepada rakyat. 

Saya juga menyeru menteri memberi penjelasan kepada rakyat berapa lebuhraya yang ingin menaikan kadar tol pada tahun 2017? Berapakah kadar kenaikan setiap lebuhraya? Berapakah pampasan yang dituntut daripada kerajaan.

Yang sudah pasti, jangan percaya dengan segala "berita baik" daripada Perdana Menteri, kerana "the devil is in the details".

Ahli Parlimen Bayan Baru 
YB Sim Tze Tzin





-----------------

BAJET BADAK








f.b



Bila dah berjaya kutip cukai GST RM57.27 bilion, bajet uk Universiti2 awam terus dipotong buat 2 tahun berturut2 atas alasan minyak dunia jatuh & faktor luaran...
HAKIKATNYA BAJET UNTUK PERMATA-ROSMAH TERUS BERTAMBAH DARI TAHUN KE TAHUN !!!
NAMPAK TAK !!!
Tu pon masih nak jadi pemakan dedak 'JAMBAN' BAJU MERAH LAGI KA !!!







--------------

JUAL GEL LEBIH UNTUNG




TAKUT KEPALA IKAN
Aihhhh???! Ali goyang bontot mintak tolong ketua twit negara tangkap jamal ikan??? Ali bontot tak dengar ke ketua twit negara dah cakap, jamal ikan tu cuma cakap-cakap je bukan nak buat pun apa yang dia cakap. Maknanya ketua twit negara pun takut nak tangkap kepala ikan ni, agaknya sebab bos kepala ikan ni tak lain tak bukan ikan jerung besaaaaar punye! on HIBURAN HUJUNG MINGGU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/22/16

ALI TINJU SENGKEK
Kah kah kah ini kes beli jiwa, ini kes bodek PM... berebut dedak. Video ini jelas nampak Ali tinju kaki sengkek sebab di belakang dia cuma ada 4-5 org saja. Jamal pula bila jumpa press mesti ada kurang2 20-30 org. Jamal byk duit boleh upah ramai ramai, ali tinju sengkek hanya mampu upah org tua tua. Kah kah kah. Teruskan... teruskannn... mmg lawak. on HIBURAN HUJUNG MINGGU
Anonymous
on 10/22/16

NIAGA GEL 
kahkahkah..ekonomi dah semakin sempit dan hasil negara makin berkurang..baik niaga gel atau jadi pakar motivasi utk plkn je ..mana tau dpt awek2 muda dan cun..kalo dato jamal ada sekincan ikan bakar and resort, agak2 ali tinju ada apa?ada kelab tinju ke?kalo jamal ada parang terbang, ali tinju ada apa yg terbang? babi terbang ke??? on HIBURAN HUJUNG MINGGU
Anonymous
on 10/21/16







---------------

SIAPA PANGLIMA LUDAH?




GADUH

MEREBUT

JUARA

PANGLIMA

LUDAH


Jamal: Kalau jumpa Mahathir saya ludah tangan dia


Menurut Jamal, dia akan meludah tangan Mahathir sekiranya bertemu dengan bekas perdana menteri itu sekarang.

 

SIAPA PANGLIMA

LUDAH YANG

ASLI SAJE TANYA

DAH CUNT PIUS




-------------

LEDAKAN EKONOMI AKAN SAMPAI







LEDAKAN

EKONOMI

TELAH DIBERI

TAHU OLEH TT

DARI 3 TAHUN

DULU


Tony Pua beri amaran bom jangka dalam Laporan Ekonomi 16/17

 | October 23, 2016
Bajet 2017 akan kelihatan seperti melancong ke Hawaii apabila isu Perbadanan Awam Bukan Kewangan (PABK) meletup.





KUALA LUMPUR: Apabila bom jangka Perbadanan Awam Bukan Kewangan (PABK) meletup, Bajet 2017 akan kelihatan seperti melancong ke Hawaii.
Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua menyimpulkan perkara itu selepas mengkaji Laporan Ekonomi 2016/2017.
“Ia mendedahkan bom jangka yang disorok Najib,” kata Tony, yang juga Setiausaha Publisiti DAP Kebangsaan, dalam satu kenyataan.
Beliau mendakwa kerajaan meletakkan perbelanjaan yang melampau kebanyakkannya bawah PABK. “Ini bagi memperlihatkan defisit belanjawan yang ‘sederhana’.”
Anggaran defisit PABK bagi 2016 adalah RM50.5 bilion, katanya. “Tidak termasuk hutang 1MDB yang berbilion ringgit.”
Defisit PABK adalah RM10.6 bilion pada 2013, RM52.3 bilion pada 2014 dan RM56.9 bilion pada 2015, menurut Laporan Ekonomi 2016/2017.


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

BERSEDIA

AWAS

---------------

TEMU BUAL RADIO BANGSAR - MENUJU BERSIH5









MENUJU BERSIH5

RADIO BANGSAR

AKAN TANYA SOAL

KADIR JASIN

MALAM RABU INI

JAM 9:00 




-----------

MAT SOTONG HILANG LAGI




MAKAN DUIT HARAM
Apa dah jd dgn peringatan ustaz2 pas ttg makan duit haram. Jgn dtg lambat dan balik awal, klu ponteng lg teruk, krn itu menyebabkan gaji yg kita terima tak halal. Bila kena kat bos sendiri tiba2 lantak dia lah!! on MAT SOTONG HILANG LAGI
in response to Yg dok jeles kt yb marang apahal lantak lah dia nk hadir ke tak. , by JawaHill PM.
Anonymous
on 10/23/16

TAK ADA AMANAH
Lantak kepala hanguk kau. Dia dah jd wakil rakyat, tunaikanlah amanah. Kau ni mesti masa belajar asyik ponteng kelas. Dah la tak amanah. Tak ada disiplin dan yang pasti, kau ni bodoh on MAT SOTONG HILANG LAGI
in response to Yg dok jeles kt yb marang apahal lantak lah dia nk hadir ke tak. , by JawaHill PM.
Abah kau bodoh
on 10/23/16

HADIR DALAM GHAIB
"Spiritual Leader " Sechara spiritual...dia hadir...kakakakaka Manalah ada masa lapang oii... Dedak belom habis kira... Kalkulator bateri tak ado... on MAT SOTONG HILANG LAGI
Anonymous
on 10/23/16

MAT SOTONG MENCANDAT SOTONG
Biaso lar mat sotong pi candat sotong. Sekali pi bole dapat 10 kilo. Mewahh bro. Rm20x10=200. Kikikiki on MAT SOTONG HILANG LAGI
Anonymous
on 10/23/16

RAKYAT BAYAR ELAUN
Woi Jawa Bigot, datang Parlimen tu benda rakyat bayar elaun dan gaji setiap bulan. Kalo nak memonteng kerap sangat, jangan jadi MP. Duduk la melancap saja di rumah. on MAT SOTONG HILANG LAGI
in response to Yg dok jeles kt yb marang apahal lantak lah dia nk hadir ke tak. , by JawaHill PM.
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/23/16
PROPA HADI
ko tolong propa h. hadi-ahwang ke samdol? 2x5 propa on MAT SOTONG HILANG LAGI
Anonymous
on 10/23/16

YB MENGAKU ULAMAK
yb marang ngaku ulama. tunjuk teladan buruk, makang gaji buta, sama dengan makang rasuah, tak buak keja tapi duit amik on MAT SOTONG HILANG LAGI
kiedentech
on 10/23/16







----------------

MALAM SELASA INI







BERSIH5

SATU JUTA

MENUJU DATARAN



-----------

PERANG DUNIA AKAN SAMPAI





BAKAT MELAHAP
258 angkatan perang kaum gasar, moyang Altantuya menakluk dan menjarah kerajaan islam Baghdad. Perang ini seakan kiamat untuk umat islam. 1914 perang dunia pertama, mesingun dan kapalterbang diperkenalkan. 

1945 perang dunia kedua dilabuhkan tirai nye dengan dua bijik bom atom yg digugurkan di Tanah Jepon. Selepas tu dunia aman damai sehingga sekarang. Malaysia difitnahkan sebagai negara islam contoh .. itu lah yg terbaik untuk umat islam. Kita ada Tuang Guru Hadi pemimpin islam contoh yg punya bakat melahap makanan satu meja sekali gus. 

Maruah Islam yg dimalukan pada 1258, juga telah ditebus oleh kita dgn mengC4kan cicit Genghis Khan .. melibatkan dua pahlawan melayu Razak & Razak. Sedangkan dunia sedang bersedia untuk perang dunia ketiga, perang yg akan meletupkan seribu nuklear .. kita pula dah ada rancangan TN50, sebagai ganti kegagalan W2020. Nak tanya rancangan KORIDOR El-Tiduri apa cerita .. kah kah kah .. yg penting sekali masyuk tombolok sendiri. on DUNIA MENGHADAPI PERANG
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/23/16




--------------