Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 1 November 2008

PEGUAM BELA CADANG RAJA PETRA DAN BALA JADI SAKSI - malayau


SHAH ALAM 31 Okt. - Peguam Kamarul Hisham Kamaruddin yang mewakili Koperal Sirul Azhar Umar memaklumkan kepada Mahkamah Tinggi di sini bahawa pihaknya bercadang memanggil pengendali laman blog Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin yang kini ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sebagai saksi.

Beliau memaklumkan perkara tersebut ketika Hakim Datuk Mohd. Zaki Md. Yasin bertanya siapakah saksi-saksi yang akan dipanggil oleh pembelaan.

Menurutnya, beliau mencadangkan Raja Petra sebagai saksi berikutan dia pernah membuat akuan bersumpah membabitkan kes bunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Selain Raja Petra, peguam tersebut berkata, pihaknya turut bercadang memanggil semula penyiasat persendirian, P. Balasubramaniam sebagai saksi tetapi tidak pasti sama ada boleh berbuat demikian kerana beliau tidak tahu di mana lelaki itu kini berada.

Balasubramaniam menghilangkan diri selepas menarik balik akuan bersumpah yang diikrarkannya berhubung kes bunuh Altantuya.

kah kah kah…. raja petra?…. kah kah kah…. balasubramaniam?..... kah kah kah….

ini teater…. ini sandiwara… kah kah kah tujuan untuk nak sedap hati rakyat kah kah kah...

jangan orang ramai marah pada mat mongol kerana razak bebas…. kah kah kah….

kenapa sekarang baru nak bawa?.... kah kah kah…. bila lanun besar dah lepas?….kah kah kah…

napa tak panggil bala jadi saksi dulu lagi... kah kah kah… kan bala kata najib entot entot altantuya… kah kah kah…. kan bala kata razak dapat entot entot lepas najib…. kah kah kah…

pdrm nak minta interpol tolong cari bala… apa cerita? …. kah kah kah… sampai kiamat tak jumpa…. kah kah kah…tanya bik mama mana bala…. kah kah kah

raja petra pun TIDAK akan di panggil…. PERCAYALAH ….. ini sandiwara….mesti hakim kata tak jumpa raja petra.... tak tahu mana rumah raja petra....kah kah kah

bala?.... kah kah kah.... lagi tak tahu.... kah kah kah




KEPUTUSAN TIADA CAMPUR TANGAN POLITIK – KONSUL - malayau

SHAH ALAM, 31 Okt. - Konsul Kehormat Mongolia di Malaysia, Datuk Syed Abdul Rahman Alhabshi berkata, keputusan Mahkamah Tinggi di sini hari ini yang membebaskan penganalisis politik, Abdul Razak Abdullah Baginda daripada tuduhan bersubahat membunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu, tidak membabitkan campur tangan politik.

Sebaliknya, beliau berkata, keputusan pembebasan pengarah eksekutif Pusat Penyelidikan Strategik Malaysia itu dibuat oleh mahkamah dan semua pihak seharusnya menghormati perkara itu.


kah kah kah… mun keee ni sapa?.... kah kah kah….tok arab minyak attar mana munkee ni…. kah kah kah…

cara bara berita di malaysia ni senang saja…. kah kah kah…kalau akhbar kata TAK ADA ertinya ADA…. kah kah kah….baca terbalik….kalau ADA ertinya TAK ADA ….. kah kah kah…

nak hormat macam mana munkee hoi …..kah kah kah… entot entot bunuh…. kah kah kah… entot entot bunuh…. entot entot lari tu orang lain…. boleh juga hormat…kah kah kah



LAGI BERITA FITNAH - NAJIB UMUM PELAN STRATEJI PULIH EKONOMI DI PARLIMEN 4 NOVEMBER – berita hairan


KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak akan mengumumkan pelan strategi memulihkan ekonomi bagi menghadapi kegawatan di Dewan Rakyat, Selasa depan.

Ia diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno, di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), petang ini.

kah kah kah….. PULIH EKONOMI???.... kah kah kah…. nak pulih buat apa??... kah kah kah… dulu kata EKONOMI STABIL DAN MANTAP…. kah kah kah… kalau ekonomi dah stabil dan mantap apa pundeknya nak pulih ekonomi …. kah kah kah….

ini mesti berita palsu nak burukkan mat mongol…. kah kah kah… nak buruk kan menteri jaga ekonomi… sapa yang buat berita ni…. razak baginda ke?.... kah kah kah



ZAID IBRAHIM : KETUANAN MELAYU SATU KONSEP GAGAL - malayau


KUALA LUMPUR 31 Okt. Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Zaid Ibrahim menyifatkan ketuanan Melayu sebagai satu konsep yang gagal dan hanya membawa keburukan kepada kemajuan bangsa Melayu di negara ini.

Beliau berkata, konsep itu telah menyebabkan berlaku pembaziran sumber, tenaga dan masa yang penting dalam menangani isu sebenar di negara ini.

Ia menyebabkan kita hilang pertimbangan berkaitan kesamarataan dan keadilan
.

kah kah kah…. KETUANAN MELAYU…. kah kah kah…. gagal… kah kah kah…

cayalaaa…. ini bukan amoi ipoh mali yang cakap…. kah kah kah…. ini bekas menteri yang cakap….kah kah kah…. bukan menteri cina atau tambi india….kah kah kah

ini bekas menteri undang undang dari UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION….. kah kah kah…. tak caya lagi…. kah kah kah



MT ARAH PERAYU UNDI PULANG - melayau


KUALA LUMPUR 31 Okt. - Majlis Tertinggi (MT) UMNO hari ini memberi amaran kepada ejen pelobi, pengurus kempen dan perayu undi calon-calon pemilihan UMNO yang berada di hotel sekitar ibu negara dan negeri-negeri supaya pulang ke bahagian masing-masing sebelum dikesan oleh pemantau dan dikenakan tindakan.


kah kah kah….. ini kutu rayau atau perayu…. kah kah kah….patut lah hotel penuh…. kah kah kah… abis gro kena book…..kah kah kah …. ada kutu rayau cari makan… kah kah kah…

kalau balik kampung kutu rayau ni nak buat apa?......nak cari kontrek di selangor kena open tender….. kah kah kah… di perak kena open tender…. di pulau pinang kena open tender….. kah kah kah….

tak baik hati majlis tertinggi ni….. nak tutup pintu rezeki…. kah kah kah….ni kan musim menuai tiga tahun sekali…. tak kan menteri dan yb nak makan sorang… kah kah kah… kutu rayau nak juga tumpang cari makan…. kah kah kah