.

Ahad, 24 Mei 2015

KULIAH POLITIK



KOMENTAR
apa yang kita fahami
tiga bulan kebelakang ini
apabila mahathir mula bergerak
untuk menerajang najib?

apa yang sedang berlaku ini
adalah ilmu politik yang baik
satu pencerahan politik yang baik

orang ramai
terutama anak muda mula sedar
bahawa jentera daulah
bahawa jentera negara
saperti SPRM 
saperti POLIS
saperti MAHKAMAH
saperti JAWI JAIS JAKIM
saperti RTM 
akan terus menyebelahi pihak berkuasa

lembaga daulah ini
tidak akan melakukan apa apa
tidak akan mengambil tindakan

walau pun jelas yang berlaku
dihadapam mata
adalah rompakan
adalah kejahatan
adalah rasuah

NOTA
jentera dulah akan bergerak pantas
SPRM akan masuk
POLIS akan menangkap
MEDIA akan melapor
JAWI JAIS akan keluar fatwa
MAHKAMAH akan menghukum
jika yang melakukan ini
dari tim pakatan rakyat
atau yang simpati 
dengan pakatan rakyat

Mahathir mahu Najib disiasat kerana bohong status 1MDB di Bank Singapura

 Mahathir Mohamad hari ini terus menyerang  Najib Razak, mengatakan perdana menteri itu berbohong mengenai status wang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang dikatakan disimpan di BSI Bank di Singapura.
Merujuk jawapan bertulis Najib di Parlimen berhubung perkara itu beberapa hari lepas, bekas perdana menteri itu berkata, sebarang perbuatan “cover-up” atau menyembunyi kesalahan dalam urusan kerajaan, adalah salah dari segi undang-undang.
Ia satu kesalahan mengikut Seksyen 218 Kanun Keseksaan dan polis harus menjalankan siasatan, kata  Mahathir dalam blognya chedet.cc.
"Amatlah menyedihkan apabila saya dapati saya tidak dapat elak dari kenyataan yang perdana menteri membohong.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dr-mahathir-tuduh-najib-bohong-status-dana-1mdb-di-bank-singapura#sthash.UZhcxoni.dpuf

KAH KAH KAH

woit
mana ngo melayu
mana ngo islam
mana rani kulup
mana eee pulau pinang
bila nak buat laporan polis

TUUUUU DIAAAA

------------

MELAYU SENANG DITIPU ARAB






MELAYU DITIPU ARAB
Melayu Mudah Terpesona [dipetik dari blog poyomelayu] Kalau engkau nak cuba tipu Melayu dengan berkesan,engkau guna terma terma Arab.Kalau nak jual daging babi sekalipun,kau tulis pada bungkus babi tu Wal Khinzir Halalan Toiyiban.Make sure tulisan Jawi.Kalau tin Carlsberg tulis Jawi,Al Araki Wal Nikmati..

aku percaya Melayu akan beli dan minum bertin tin.Melayu pantang nampak tulisan jawi,disangka semuanya halal dan Islamik.Kalau nak jual insuran atau hire purchase,syarat-syarat perjanjian pun gunakan terma Arab.Al Mudhoroboh Wal Gila Babas,Al Bai Bitaman Ajil Wal Bhai Bitamin Ajal,


kemudian kau gunakan serba sedikit kata kata manis spt Insyaallah,Masyaallah,Alhamdulillah,Bismillah bila bercakap..nescaya engkau boleh buat sale.Kalau lagi baik,gambar bisnes kad engkau tu letak muka engkau pakai kopiah,baju putih.Kalau engkau ada janggut,simpanlah janggut.Ini utk aksesori engkau berniaga tau.Insyaallah ramai lah engkau dapat pelanggan Melayu. ------------- Haha..melayu mmg begini.. on ARAB KALI KELENTONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/24/15

-----------

PANGLIMA MAHATHIR





PARA PANGLIMA


Dulu saya ‘panglima’ Dr M waktu dia bermasalah, kata Najib


Najib Razak yang hebat digasak pengkritik hari ini menggesa penyokongnya di Pahang menjadi “panglima” baginya dalam mempertahankan dirinya supaya agar beliau boleh "menyelesaikan masalah" negara.
Katanya, beliau sendiri dahulu pernah menjadi “panglima” mempertahankan pentadbiran bekas perdana menteri, Mahathir Mohamad yang juga tidak terkecuali daripada masalah
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dulu-saya-panglima-dr-m-waktu-dia-bermasalah-kata-najib#sthash.y1mcv6Mi.dpuf

KAH KAH KAH

woit
apa maknanya kenyataan ini?
kenapa najib cakap macam ini?
kah kah kah
ini tandanya najib minta nyawa
ini tandanya najib minta kasehan
ini tandanya najib nak kena terajang
lanun bugis nak minya nyawa
lanun bugis sudah tersepit

TAK LAMA LAGI



--------------

JENG JENG JENG - SILAP TUGAS






Lembaga penasihat SPRM mahu pasukan 

petugas khas siasat 1MDB


Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah (LPPR) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mahu satu pasukan petugas khas dibentuk bagi menyiasat kemungkinan wujud sebarang salah laku dalam pengurusan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang menyebabkan beban hutang yang ditanggungnya mencecah RM42 bilion.
Katanya, pasukan itu perlu dianggotai semua agensi penguatkuasa termasuk SPRM, Polis Diraja Malaysia, Bank Negara, Suruhanjaya Sekuriti, Bursa Malaysia dan Jabatan Audit Negara.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/lembaga-penasihat-sprm-mahu-pasukan-petugas-khas-siasat-1mdb#sthash.wKStYl2S.dpuf

WOIT

JENG JENG JENG
kah kah kah
SPRM siasat?
biar betul
kah kah kah
mustahil akan berlaku
mustahil SPR 
akan siasat mat bangla
pakai kad pengenalan biru
kah kah kah
ini bukan tugas SPRM
sprm cari musuh negara
yang lawan parti ketuanan melayu

INI SUDAH SILAP
----------

LANUN BUGIS STREET





KOMENTAR
najib telah merayau rayau
cari sokongan
mencari sokongan bengali gudang
mencari sokongan lanun bugis


NOTA
apa itu bugis street?



Berhenti bermimpi jadi pahlawan, Najib

Bekas Timbalan Menteri Kewangan  Dr Affifuddin Omar menggamatkan dewan tempat sebuah forum diadakan di Petaling Jaya hari ini apabila meminta perdana menteri berhenti bermimpi kononnya beliau seorang pahlawan Bugis.

Kata Affifuddin, keadaan itu kerana orang Bugis juga dikenali sebagai lanun.


KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
lanchooo pahlawan bugis
pahlawan tak takut bini
kah kah kah
ini bukan  pahlawan bugis
ini lanun tarbus bugis street
kah kah kah

LANUN BUGIS STREET

-------------

MANA GAMBAR NYA?




KOMENTAR
dilaporkan ada beribu ribu 
yang datang sokong najib
tapi tak ada gambar
mengapa tak ada gambar?
gambar boeh berkata seribu bahasa


MANA

GAMBAR?

Beliau sebelum itu katanya, datang dari program di Gopeng, Perak yang menurutnya menarik kehadiran kira-kira 30,000 penyokong.
"Saya terpaksa mengubah suai program saya kerana pagi tadi, atas permintaan menteri besar Perak, diadakan satu himpunan besar-besaran, di mana 30,000 menyatakan sokongan padu kepada saya sebagai perdana menteri.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sukar-tolak-sokongan-rakyat-walau-didesak-berundur-kata-najib#sthash.KKrDCXNJ.dpuf

"Hari ini jadual saya luar biasa. Saya tadi di Gopeng dan disambut dengan kehadiran seramai 25,000 orang. Lepas itu ke Pekan dan kemudian berkejar ke sini.


KUANTAN: Kira-kira 12,000 ahli UMNO dari seluruh Pahang menyatakan sokongan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam perhimpunan Solidariti 14 di Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), dekat sini, sebentar tadi. Perhimpunan itu dianjurkan Pemuda UMNO Pahang dan disokong oleh Badan Perhubungan UMNO Pahang dipengerusikan Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob.


Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/56688

Najib dan Shahruddin bercakap di bawah khemah gergasi yang menggamit kehadiran sekitar 5,000 orang pengunjung program.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sukar-tolak-sokongan-rakyat-walau-didesak-berundur-kata-najib#sthash.rXGmlk69.dpuf




MAHAMI

 GAMBAR


SUDUT DEKAT
utusan melaporkan ada 20 ribu
datang beri sokongan
pada najib najib
 gambar ada nahunya sendiri
gambar ini bercakap
dan bercerita 

gambar gambar ini dipanggil
gambar sudut dekat
atau close up


LAPORAN UTUSAN
mengikut utusan 
hanya 2 ribu orang
yang datang berdemo anti gst
mari kita baca nahu
dari gambar gambar ini


GAMBAR UDARA
boleh lihat luas
sudut tak nampak oleh mata

SUDUT LUAS
pandangan luas
melebihi keupayaan mata 
melihat

SUDUT PANJANG
keupayaan melihat
dari jarak yang jauh





-----------

BERITA BERGAMBAR




DATUK SERI
LIM COCK JIB
NOTA:
diambil dari shahbudin dot com
terima kaseh

------------

APA DIA BUGIS STREET





NOTA
kenali sejarah bangsa
berbangga dengan 
panglima bugis street


PANGLIMA
kah kah kah
panglima bugis street
kah kah kah




---------

YA AMPOOON YA MAULANA







I have Pahang Sultan’s support, says 

Najib amid calls to resign as PM 

Najib Razak ‎today said he had support of the Sultan of Pahang to continue as prime minister, even as pressure mounts against him to step down.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/i-have-pahang-sultans-support-says-najib-amid-calls-to-resign-as-pm#sthash.NBodHqSY.dpuf

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
dah nak kalah main guli
minta tolong bengali jaga
kah kah kah
ya ampoooon 
ya maulanaaa
kah kah kah

APA PUNYA LANCOO
---------------

ARAB KALI KELENTONG







Hafal Quran, Hadis tak cukup syarat jadi pemimpin, kata Mat Taib

Bekas menteri besar Selangor yang kini ahli PAS, Muhammad Muhd Taib, mengakui hari ini beliau mula hilang minat dengan parti Islam itu.
Katanya yang juga dikenali sebagai Mat Taib, beliau akan menunggu muktamar tahunan parti yang dijadualkan bulan depan untuk melihat barisan kepimpinan baru yang bakal dipilih.
Katanya, akhir-akhir ini, wujud satu golongan yang digelar ulama, yang pulang dari Timur Tengah dan berminat hendak menjadi pemimpin dalam parti.
"Mereka boleh hafal ayat Al-Quran dan Hadis tetapi apabila kita minta mereka jelaskan mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB), mereka kata mereka tak betul-betul faham isunya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hafal-quran-hadis-tak-cukup-syarat-jadi-pemimpin-kata-mat-taib#sthash.WdwZmKUE.dpuf

KAH KAH KAH 
woit
kah kah kah
kalau hafal quran
tok arab lagi pandai
kalau tahu hadis
tok arab lagi bijak
tapi negara tok arab
semua hempeh
kah kah kah

TOK ARAB BARAL

------------