.

Khamis, 1 September 2016

BAK KU TEE





APA MAKNA BARUA
Dari segi psikologi, bila seseorang itu sentiasa melabelkan orang lain atau kaum lain sebagai "ultra kiasu", sebenarnya beliau sendiri itu yang "kiasu". Bak Ku Tee sebenarnya mungkin tidak dapat hidup selesa di kalangan orang Cina, maka dituduhnya cina tu "kiasu". 

Bila dia tak pandai bersukan, dituduh pulak ahli sukan terutama dari kalangan cina tu "kiasu". Begitu juga ada sebilangan Melayu kita, sikit-sikit salahkan DAP. Dituduhnya Melayu yang menyokong DAP sebagai BARUA. Apakah yang menyokong UMNO Laknatullah tu bukan BARUA? Apa maksud BARUA? 

Barua tu bermaksud menyokong tanpa had, tanpa perlu kebenaran, ... akhirnya bini ditiduri pun tak pa. Jangan salahkan Bak Ku Tee ni sangat sebab kita dah tahu siapa dirinya yang sebenarnya. Manusia yang HEBAT tidak akan berbuat sedemikian sebab dia tahu tentang kehebatan dirinya tanpa perlu diberitahu kepada orang lain. Aku Hebat, Aku Pakar, Aku Smart, ... simpan dalam hati sahaja. on SUDAH TUKAR DARAH ATAU BELUM
Publish | Delete | Spam
Anti Fitnah
on 9/1/16


-----------------

BINCAT LAGI 12 HARI









ITHNA 3ASHAR

BAHASA UNTA





DOUZE


FRENCH



BINCAT LAH

TAK TAHU





---------------

BUKTI MALAPETAKA







SEKARANG

BARU JELAS

KENAPA 

31 OGOS

HARI MALAPETAKA

BUKAN RASUAH

DISIASAT TAPI

YANG BUAT

LAPORAN AKAN

DITANGKAP




Pendrive TMJ: Tindakan tegas menanti pembocor rahsia FAM

 | September 1, 2016
Hamidin berkata, FAM belum tahu siapa yang menyampaikan bukti ketirisan kepada TMJ dan persatuan itu akan menunggu isi kandungan sebenar pemacu pena itu disahkan Khairy.

PETALING JAYA: Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sedang menyiasat individu yang menyerahkan pemacu pena atau ‘pendrive’ didakwa mengandungi bukti ketirisan badan induk bola sepak itu kepada Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim.
Setiausaha Agung FAM, Datuk Hamidin Mohd Amin berkata, pihaknya akan mengambil tindakan tegas terhadap individu terbabit, selepas mengetahui isi kandungan sebenar pemacu pena itu daripada Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin.
“Setakat ini, kita tidak tahu lagi siapa sampaikan maklumat kerana kita biarkan perkara (maklumat dalam pemacu pena) tersebut disahkan terlebih dahulu oleh menteri.
“Kalau ada kakitangan atau pegawai yang membocorkan rahsia ini, sudah tentu tindakan tegas akan diambil. Kami sudah berbincang dengan barisan exco dan kita lihat perkembangan selanjutnya selepas ini,” katanya di Wisma FAM, Kelana Jaya hari in




31 OGOS IALAH

NAKBA - INI 

BUKTI JELAS

YANG BUAT BAIK

DISIASAT YANG

RASUAH BEBAS


-------------------

JANTAN ENTOT UNTA








ENTOTA



JANGAN ENTOT UNTA
entot atas unta kira ok lagi..jangan dientotnya unta tu dah la..maklum la, nafsu pak arab ni tinggi, takda role play, takda geli2, takda jilat2 , takda kulom2.semuanya express dan cepat. selak, tusuk, pancut and the end..

cuba tanya, sultan arab mana minat awek blonde?sunnah bukan saja mengenai jubah serban dan tudung purdah, sunnah juga kalo ikut nafsu stail2 pak2 arab ni.. on BERSETUBUH ATAS UNTA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:46 PM

TON TON WI DI LONDON ?







NAK ABDUH

TON TON WEE 


TIDAK KELIHATAN

ADAKAH MEREKA

DI LONDON

BERJUMPA 

PEGUAM?












--------------

HARAP MAKLUM







BERITA

TAK SAHEH


rosmah dan najib
tidak  hadir  ke jamuan
makan malam
goodbye obama
bukan kerana
najib datang bulan
ini berita angin
harap maklum




-----------------

HAL BONTOT CEPAT PULAK







PELIK TAPI

BENAR HAL

BONTOT BERUANG

CEPAT TANGKAP

HAL NAJIB MO1

ROMPAK  DUIT

1MDB SAMPAI

SEKARANG 

TARAAAK ELEEK


Pameran UBB dibatalkan kerana hadis di pinggul beruang

Pameran United Buddy Bears (UBB) bagi menggalakkan keamanan dan keharmonian dibatalkan selepas tulisan hadis dikesan pada pinggul salah satu patung beruang berkenaan.
Pameran UBB menampilkan 140 patung beruang setinggi dua meter dan diadakan di Padang Kota Lama di George Town, Pulau Pinang mulai 27 Ogos lalu dan sepatutnya berakhir 30 Oktober depan.
Menurut mufti Pulau Pinang, Wan Salim Wan Mohd Noor, petikan tulisan dalam bahasa Arab tercatat di bahagian pinggul patung beruang itu ialah suatu hadis Nabi.
Ia berbunyi: "Tidak beriman seorang yang tidak menyukai untuk saudaranya apa yang disukai untuk dirinya sendiri.”
“Walaupun tujuan pameran ini baik iaitu untuk menggalakkan kedamaian dan persatuan antara sesama nanusia tanpa mengira perbezaan bangsa, agama dan budaya, tetapi dengan wujud tulisan tersebut di tempat yang tidak sesuai berkemungkinan menimbulkan salah faham orang ramai terutama masyarakat Islam.
“Diharap selepas ini pihak penganjur pameran akan merujuk kepada Jabatan Mufti atau pihak Jabatan Agama terlebih dahulu jika didapati wujud apa-apa tulisan atau perkataan yang berkaitan dengan agama Islam untuk memastikan tiada sebarang unsur yang terlarang,” katanya dalam satu kenyataan.
Wan Salim juga merakamkan rasa terima kasih kepada penganjur pameran atas kerjasama mereka.
Menurut laman web UBB, setiap 'Buddy Bear' direka secara individu oleh artis bagi pihak negara asal mereka.
"Reka bentuk yang pelbagai Buddy Bears - sentiasa mengambarkan ciri khas dari negara masing - membolehkan pelawat untuk mengalami perjalanan di seluruh dunia.
"Buddy Bears berdiri bersama bergandingan tangan melambangkan visi masa depan dunia yang aman," petik laman webnya.
Patung beruang ini pernah dipamerkan di Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur dari Disember 2011 hingga Februari 2012, dengan artis Imuda mereka-bentuk sebuah patung beruang bagi pihak Malaysia.
Pameran di Kuala Lumpur, dan aktiviti berkaitannya berjaya mengumpulkan RM285,750 untuk kanak-kanak yang kurang bernasib baik.








-----------------

TIPU TERUS MENIPU





TIPU TERUS MENIPU
Negara ini sudah menjadi bapak segala haramjadah. Orang Melayu, Cina India dan segala bangsa hidup berbagai budaya dan boleh menyamar dgn menggunakan budaya orang lain untuk selamatkan diri, mengecohkan orang lain, malah dalam kepala otak ramai orang ialah WAJIB MENIPU, MENIPU DAN TERUS MENIPU. 

MENIPU ini adalah RUKUN bagis setiap agama masakini. Ianya tidak diceritakan secara khas dalam mana2 agama sekalipun. Jika diceritakan, maka kantoi abes segala agama atas mukabumi ini. Baik Islam bermazhab PAS, juga bermazhab UMNO, Islam liberal atau apa jua bentuk Islam, semuanya untuk menunjukkan diri sendiri suci, tuhan menyebelahi beliau, anak beranaknya, menternak Allah Taala juga menjadi tuan kepada Allah Taala, semuanya boleh terjadi. 

Bagi yg bermazhab UMNO, kita sudah sedia maklom. Mereka adalah golongan BRAHMIN. Tak ada siapa yg boleh kacau atau jentik. Begitu juga raja2 yg menjadi wakil tuhan untuk menjaga dan menjadi ketua agama daerah jajahan masing2. Sejak 2-3 tahun lepas, on SATU INGATAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/31/16



ENTOTA


---------------

MERDE DE KA





NAKBA




----------

LAGI 12 HARI






TUTUP MULUT
ooo..mu pembaco pembaco tukar tiub tulung tutup mulut..kami sedang sibuk dgn pembentangan hudud di parlimen ni..hudud lebih penting dari samang sarawak report kafir harbi tu..kami sudah menyuruh kaum2 muslimah agar solat hajat dan berdoa agar kafir sarawak report ini dibalas dgn sedahsyat2nya..

perbentangan hudud ala hadi kluk klak ini akan menyediakan peluang2 perkerjaan kpd peguam islang melayu..ini kerje lebih hebat dari samang sarawak report..mu pembaco2 tukar tiub jgn nak ungkit2 pasal harun din nak keluar dari selangor selepas hari raya..haji harun ding sedang pertimbang utk keluar selepas raya korban ini.ini sebagai tanda pengorbanan dihar raya korban..

kami tak lapar duit kerajaan selangor. nikmat yg allah beri melalui duit 90juta itu dpt kami kongsi dgn ahli2 jemaah terpilih kami saja..mu pembaco2 tukar tiub, apa la erti mb kalo pas keluar dari kerajaan selangor..walaupun kami keluar nnti, kami sudah menyiapkan cd2 atau tape2 bacaan doa atau ayat2 rukyah utk dijual di jabatan2 on LAGI 14 HARI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/30/16




-------------

GUA SUDAH ROYAK



GUA UDAH

ROYAK KES

TAK AKAN

TAMAT

Malaysian Filmmakers Slam Red Granite as Embezzlement Scandal Grows



Malaysian Filmmakers Slam Red Granite as ... - Hollywood Reporter

www.hollywoodreporter.com/.../malaysian-filmmakers-slam-...
The Hollywood Reporter
May 17, 2016 - Prominent Malaysian filmmaker and political activist Hishamuddin Rais, speaking to THR by phone from Kuala Lumpur, said Hollywood ...
You've visited this page 2 times. Last visit: 8/24/16

Leonardo DiCaprio urged to repay donations to Malaysian rainforest fund


Wolf of Wall Street may have been backed by donations linked to an international money laundering scandal, says the Swiss-based charity


The actor and environmentalist Leonardo DiCaprio is being urged to repay donations connected to the Malaysian fund that backed his hit film The Wolf of Wall Street and is now subject to a US justice department investigation and asset seizure effort.
The calls come from the Bruno Manser Funds, a Swiss-based charity focused on protecting the Malaysian rainforest. According to the Hollywood Reporter, the organization accused the star of “double standards” for accepting donations linked to an international money laundering scandal.




---------------------

SAH - NAJIB ORANG JAHAT ITU







SAH NAJIB

ORANG JAHAT

DICARI FBI


KOMENTAR
kenapa sekarang?
kenapa dulu dinafikan?
kenapa dulu kata Agong?

maknanya tali jerut amerika
semakin dekat
maka kaki bodek
kaki ampoo
kaki cium tangan
mula lari



Rahman Dahlan sahkan Najib adalah MO1

Kerajaan secara rasmi mengesahkan bahawa Malaysia Official 1 (MO1) yang dirjuk sebanyak 36 kali dalam saman sivil Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat berkaitan penyelewengan dana 1MDB adalah Najib..
"Saya telah kata secara terbuka. Jelas sekali jika kamu membaca dokumen berkenaan, ia adalah perdana menteri," kata menteri Umno,  Abdul Rahman Dahlan yang dipetik BBC

BILA FBI

MAKIN RAPAT

MAKA MAKIN

RAMAI AKAN

BELOT






------------------

SATU KULIAH AGAMA








SATU KULIAH 

PERANAN 

AGAMA 

KOMENTAR
dalam suasana hari ini
makin jelas kita boleh  lihat
kita memahmi peranan agama 

dari zaman berzaman
kaum penindas
para pemerentahn zalim
telah menggunakan agama
untuk mensucikan perbuatan mereka
untuk menghalalkan rompakan mereka
untuk menyokong undang yangh zali

ini kerja agamawan yang diupah khas
mereka diberi gelaran dan pangkat
ada yang jadi datuk atau datuk seri
untuk tujuan menipu umat
untuk berkelentong dengan ayat dan hadis
untuk menghalalkan kemungkaran

kerja siang dan malam
ialah mengeluarkan fatwa fatwi
untuk medinding segala bentuk kemungkaran
menpertahan kerajaan zalim
dari dihalau oleh rakyat

menghalalkan  rompakan
saperti rompakan terbesar dalam dunia
saperti kes 1MDB 
kes rompakan bertaraf global
melibatkan 8 buiah negara
rompakan terbesar dalam sejarah dunia
agamawan upahan buat deek
agamawan makan upah tutup mata
agamawan upahan tutup teliga
buat deeek
buat tak faham
tetiba tak tahu menahu
tetiba tak baca akhbar
tidak saperti coklat cadburi
tidak saperti konsert rock


dalam masa yang sama
kita juga bersyukur
kerana masih ada agamawan rakyat
tanpa gelaran datuk atau tan seri
mereka terus bersuara 
untuk membimbing umat ke jalan benar
untuk bangun melawan kemungkaran
untuk membawa pencerahan
untuk bersama rakyat mendobrak kezaliman

mereka bukan alim ulamak pangkat
bukan alim ulamak upahan
mereka bukan tukang haram sana sini
mereka bukan tukang suka rakyat disebat
mereka bukan tukang susahkan hidup

mereka ini pejuang rakyat
amin



UNTATA

Henti desak mufti, ulama, agamawan bagi pandangan mengenai 1MDB

 Mufti Perak Harussani Zakaria mahu dikalangan pemimpin politik tidak harus berterusan mendesak golongan agamawan, ulama dan mufti di negara ini menyuarakan pandangan terhadap isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sebagaimana didedahkan oleh Jabatan Keadilan (DoJ) Amerika Syarikat.
"Saya sudahpun membuat kenyataan mengenai DoJ sebelum ini bila ditanya wartawan, tetapi masih ada lagi desakan yang mahu mufti bersuara.
"Sekali lagi saya nak katakan, bahawa kami tidak akan buat kenyataan jika 1MDB hanya satu pra sangka, fitnah, prejudis dan sebagainya," ujarnya kepada Malaysia Dateline.
Ditanya apakah ada perbincangan dikalangan mufti untuk mendapatkan maklumat berkaitan isu 1MDB ini beliau berkata, ia bukan satu keperluan untuk mufti duduk berbincang secara serius mengenai perkara itu.
"Mufti tidak perlu berbincang dalam isu ini dengan serius, melainkan jika ada fakta yang cukup kuat.
"Kalau mufti bercakap pada perkara yang kita sendiri tidak tahu, itu tandanya kita bodoh.
"Kalau ada pihak dakwa betul ia berlaku buktikan. Kalau tidak ia hanya merupakan fitnah yang membuat dosa semata-mata," ujarnya.
Beliau diminta mengulas mengenai desakan beberapa pemimpin politik pembangkang baru-baru ini yang mahu ulama, agamawan dan mufti bersuara dalam isu 1MDB.
Pada 1 Ogos Penasihat Umum Amanah,Ahmad Awang telah menggesa Majlis Fatwa Kebangsaan membuat pendirian tentang isu 1MDB dan DoJ.
Pada 22 Ogos lalu Presiden Amanah Mohamad Sabu dipetik berkata, Malaysia ketandusan ulama yang berani menentang korupsi dan salah laku dalam pentadbiran negara, sehingga kini ujarnya, belum ada ulama yang lantang menyatakan kritikan dan penentangan terhadap salah laku ini.
Pada 25 Ogos Datuk Husam Musa ketika bercakap dalam Wacana Harapan: 1MDB ke Mana Hujungnya? turut menyebut isu membabitkan 1MDB tidak dianggap sebagai 'jenayah agama' dikalangan golongan agamawan di negara ini dalam konteks berkerajaan.
Pada 29 Ogos  dalam kolum  Ahli Parlimen Kuala Terengganu Raja Kamarul Bahrin Shah turut menyebut jika Mufti Perlis Dr Mohamad Asri Zainul Abidin berani untuk bercakap mengenai 1MDB bagaimana pula dengan mufti lainnya.
Menjawab persoalan tersebut Harussani berkata, pemimpin politik berhak menyuarakan rasa kurang senang mereka terhadap ulama dan mufti yang enggan menyuarakan pandangan mengenai isu 1MDB secara rasmi seperti dilaporkan oleh DoJ.
"Dalam hal ini juga, setiap ulama dan mufti berhak untuk mengeluarkan kenyataan peribadi mereka sendiri tetapi ia tidaklah mencerminkan pendirian semua mufti dan ulama di negara ini.
"Bagi saya, saya tidak akan bercakap jika sesuatu isu itu tidak lagi dibuktikan, malah tak perlu fatwa pun.
"Kita tidak mahu mencampuri uruan politik yang boleh mengeruhkan lagi keadaan antara pemimpin dan rakyat serta kerajaan. Malah hentikanlah mendesak ulama, agamawan lainnya untuk beri pandangan," ujarnya yang enggan mengulas lanjut.
Pendirian Harussani ini juga dilihat  selari dengan pandangan Pengerusi Majlis Dakwah Negara (MDN) Prof Emeritius  Dr Mahmood Zuhdi Ab Majid yang dipetik berkata, mahu golongan agamawan dan ulama diberikan peluang untuk merapatkan jurang perbezaan pandangan politik tanpa membabitkan mereka dalam isu yang dibangkitkan antara parti politik dan kerajaan.
Mahmood Zuhdi turut menasihati agar pemimpin politik tidak menuduh golongan agamawan dan ulama di negara ini, lebih gemar bersikap membisu atau menutup sebelah mata dalam isu 1MDB.
Malah Pengerusi Majlis Fatwa Shukor Husin dalam satu kenyataan juga berkata majlis fatwa tidak merancang bersidang mengenai isu 1MDB.
“Ia sudah dikaji pihak profesional. Kita juga tidak punya maklumat tentang soal ekonomi yang teknikal dan di tahap global.
“Maka Majlis Fatwa tidak melihat akan mencampuri hal-hal seumpama ini,” katanya seperti dipetik.

WOIT

KAH KAH KAH

HAL BERANCUK

HAL VAPE

ADA FATWA

TAP 1MDB 

ELEEK TARAK

KAH KAH KAH


ENTOTA




---------

SUDAH TUKAR DARAH ATAU BELUM





BAK KUTEE

DAH TUKAR 

DARAH BELUM

ACCIN mahu Cadbury bayar kos tukar darah umat Islam - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=0kiJHP0Hl-g
May 27, 2014 - Uploaded by KiniTV
Gabungan Pertubuhan Islam bukan kerajaan (ACCIN) mahu kilang coklatCadbury yang du
), Sabariah Abdullah ... Saya juga yakin kenyataan Sabariah merujuk hal cuci darah atau tukar ...

KJ bidas kenyataan Tee tidak bertanggungjawab, salah

 | August 31, 2016
Khairy beri amaran supaya Tee tidak lagi mengulas mengenai sukan negara.
KUALA LUMPUR: Kenyataan Ridhuan Tee Abdullah iaitu atlet “ultra kiasu” didorong oleh wang dan populariti bukannya patriotisme kepada negara dibidas Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin sebagai satu penghinaan kepada ahli sukan Malaysia.
“Ultra kiasu” adalah istilah bersifat menghina yang digunakan oleh Tee untuk menggambarkan bukan Melayu, pihak pembangkang dan musuh Islam.
Khairy yang akui kecewa membaca komen itu, turut berpendirian kenyataan Tee sebagai “salah dan tidak bertanggungjawab.”
“Saya kenal atlet kita. Mungkin dia tidak pernah bertemu dengan mereka. Tanpa mengira kaum dan agama, mereka berjuang demi negara, demi Malaysia.
“Mungkin Tee tidak perlu lagi mengulas mengenai sukan,” tambahnya selepas merasmikan mesyuarat Umno Bahagian Bandar Tun Razak



APA HUKUM

TERUSIK 

BAK KUTEE

BATAL AIR

SEMBAHYANG

ATAU TIDAK

SAJE TANYA

NAK TAHU 

HALAL HARAM




-------------