.

Isnin, 12 Oktober 2015

MENGHASUT LAGI










MAKIN RAMAI

JADI

 PENGHASUT




KENA TUKAR
Lps neh ade la soltan yg kena tukar mcm AG PAC dan abg SB sorg tuh.kih kih. Agak2 cmaner nak tukar ek TT. Alaa... Kejap jer. Lps kena ugut bongkar gambar pelik2 kontrak suku sakat pakat senyap ler smua tu... Pok jibmah gelak jer.. Diakan anak belaan mahadeath gak. So sama jer laa caranya... on ADAKAH INI MENGHASUT?
air gunung
on 10/7/15


BACA SKRIP
Semua baca skrip saja bah.... Biasa lah on ADAKAH INI MENGHASUT?
Anonymous
on 10/7/15


RAKYAT TERHARU
Tuanku2 telah menghasut. Mungkin macam tu lah pendapat kami rakyat jelata. Jangan cepat panik. Bukan kami kata, tapi umno bn yang kata. Bukankah sampai sekarang belum ada respon dari pmo? Biasanya hal atau berita besar macam ini pihak pm najib mesti respon segera. Sekurang2nya berkata ' Kami amat terharu atas titah tuanku2 terhadap situasi negara kita sekarang. 

Kami akan menurut titah tuanku dengan kadar segera demi kesejahteraan rakyat jelata' Kalau tak ada sepatah pun kata respon dari pm najib, kami merasakan tuanku2 dalam bahaya. Kami yakin pm najib telah bergegas berjumpa snaiden dan apco untuk merancang rancangan mahu tibai tuavnku2 secukup2nya. Mereka bukan diam, tuanku. Mereka bekerja siang malam untuk kepentingan diri mereka sahaja. 

Oleh itu tuanku2 yang memikul berkilo2 lencana dan pangkat selaku penaung angkatan tentera kita di darat, laut dan udara hendaklah mengambil tindakan segera. Duli yang maha mulia seri paduka baginda yang di pertuan agong bolehlah berdiri megah on ADAKAH INI MENGHASUT?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/7/15


-------------

TOL NAIK LAGI









HiDUP

LEBUH RAYA




Kadar tol naik Khamis ini

Mulai 15 Oktober ini, kadar tol di beberapa lebuh raya akan dinaikkan.
Menurut Maju Expressway Sdn Bhd yang mengendalikan Lebuh Raya Maju (MEX) kadar tol akan dinaikkan antara 20 sen dan RM3.
ANIH Berhad yang mengendalikan Lebuh Raya Kuala Lumpur – Karak mengumumkan kadar bayaran di Plaza Tol Gombak dan Bentong naik antara 30 sen dan RM3 mulai Khamis ini.
Bagi pengendali Lebuh Raya SILK yang mengendalikan laluan Kajang, pula mengumumkan kadar akan dinaikkan di antara 40 sen and RM2.40.
Konsortium Lebuhraya Utara-Timur Tol pula mengumumkan kenaikkan antara 30 sen dan RM1 di Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE).
Kadar tol di terowong SMART juga naik kepada RM3.
Pengendali lebuh raya, Projek Lintasan Kota Holdings Sdn Bhd (PROLINTAS) juga mengumumkan penyelarasan struktur kadar baru tol di konsesi Lebuhraya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (AKLEH), Lebuhraya Koridor Guthrie (GCE) dan Lebuhraya Kemuning-Shah Alam (LKSA).


ADAKAH 

ANDA TAHU

tol lebuh raya kita ini
lebih murah dari di german
lebih murah dari di itali
lebih murah dari peranchis
tidak kah anda tahu 
semua fakta ini

KAH KAH KAH





------------

DARI FB MUHYIDDIN YASSIN








 FACE BOOK







Muhyiddin Yassin added 3 new photos — withKhuzairi Abdul Latiff.
Politician617,680 Likes
1 hr

KENYATAAN MEDIA BERSAMA
Penahanan peguam Matthias Chang dan sebelum ini anak guamnya Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 atau SOSMA 2012, adalah satu penyalahgunaan kuasa serta tindakan terdesak untuk mendiamkan pengkritik. 
Penggunaan SOSMA untuk menahan kedua-dua individu ini juga adalah bertentangan dengan semangat dan tujuan Akta ini diluluskan oleh Parlimen.
Amatlah malang bagi rakyat Malaysia apabila tindakan tersebut diambil oleh pihak berkuasa, mesej yang sampai kepada rakyat ialah apabila seseorang melaporkan berlaku kesalahan, orang yang membuat laporan akan ditangkap.
Pada akal yang sihat, tindakan ini juga memperlihatkan apabila ada pihak yang didakwa melakukan kesalahan dan apabila laporan dibuat terhadapnya, apa jua peruntukan undang-undang yang ada akan digunakan untuk menutup kesalahan pihak yang didakwa.
Tidakkah amat memalukan apabila seseorang yang dituduh melakukan kesalahan tidak berusaha membuktikan kebenaran ataupun “his innocence” tetapi sebaliknya orang yang melaporkan kesalahan ditahan.
Oleh kerana tidak ada undang-undang yang dapat digunakan untuk menahan dan menangkap orang yang membuat laporan, maka digunakan satu undang-undang yang digubal untuk tujuan memelihara keselamatan negara dan ketenteraman awam serta memperuntukkan satu hukuman yang berat untuk membuat tahanan dan tangkapan.
SOSMA yang diperbuat menurut Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan adalah khusus untuk menghalang sebarang tindakan atau ancaman oleh sekumpulan besar orang di dalam dan di luar Malaysia:
1)untuk menyebabkan keganasan terancang terhadap orang atau harta, atau untuk menyebabkan sebilangan besar warganegara takut akan keganasan itu;
(2)untuk membangkitkan perasaan tidak setia terhadap Yang di-Pertuan Agong;
(3) yang memudaratkan ketenteraman awam di dalam Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, atau yang memudaratkan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya;
atau
(4)untuk mendapatkan perubahan, selain dengan cara yang sah, apa-apa jua yang ditetapkan melalui undang-undang.
Matthias Chang adalah peguam yang mengiringi Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan membuat laporan mengenai dakwaan salahlaku 1MDB kepada pihak-pihak berkuasa di dalam dan di luar Malaysia. Tindakan ini tidak bercanggah dengan undang-undang mana-mana negara dan tidak boleh dianggap sebagai suatu ancaman kepada ketenteraman dan keselamatan awam yang dilindungi oleh SOSMA.
Malahan laporan-laporan yang dibuat oleh Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan adalah mengikut lunas-lunas demokrasi serta hak yang dijamin oleh mana-mana negara yang mengamalkan sistem demokrasi.
Justeru, kami menegaskan bahawa penahanan Matthias Chang dan Khairuddin Abu Hassan di bawah SOSMA adalah satu bentuk penyalahgunaan proses undang-undang oleh pihak berkuasa yang jelas bercanggah dengan tujuan undang-undang ini diluluskan oleh Parlimen.
Ia menyekat hak dan kebebasan individu untuk mengambil suatu tindakan yang sah dalam sebuah negara yang menjunjung keluhuran Perlembagaan dan kedaulatan undang-undang.
Apatah lagi, YAB Perdana Menteri sendiri ketika membentangkan Rang Undang-Undang SOSMA 2012 di Dewan Rakyat pada 16 April 2012 memberikan jaminan bahawa setiap individu “bebas menyuarakan pendapat, mengkritik, menyokong, berbeza pandangan, bersiasah mahupun menganggotai apa-apa pertubuhan”. Malahan, beliau berjanji “tidak ada sesiapa akan dihukum hanya kerana menjalankan hak-hak yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan serta undang-undang negara”.
Berdasarkan janji ini, maka kedua-kedua warganegara ini mestilah dibebaskan serta-merta dan pihak berkuasa memberikan jaminan bahawa tiada sesiapa lagi akan ditahan di bawah SOSMA hanya kerana menyatakan pandangan, pendapat dan kritikan serta mengambil apa-apa tindakan yang dibenarkan oleh Perlembagaan Persekutuan dan undang-undang negara.

YABhg Tun Dr Mahathir Mohamd
YABhg Tun Ling Liong Sik
YB Tan Sri Dato’ Hj. Muhyiddin Hj Mohd Yassin
YB Datuk Seri Shafie Apdal
YBM Tengku Razaleigh Hamzah
YBhg Tan Sri Ong Tee Keat
YBhg Tan Sri Sanusi Junid

12 Oktober 2015





-----------------

AYAM SIAM NAIK HARGA









AYAM DANOK

MAKiN MAHAL


LAPORAN LEBAI GOOGLE

Malaysian Ringgit equals
8.58 Thai Baht
Chart of exchange rate values over time







--------------

INI MAKNA GAMBAR ITU








iNI MAKNA

GAMBAR

iTU 


Veteran BN sertai perjuangan Dr Mahathir dalam kemelut 1MDB

12 Oct — Beberapa pemimpin Barisan Nasional (BN) menyertai  Mahathir Mohamad hari ini untuk bersuara menentang penahanan 2 individu yang dikaitkan dengan bekas perdana menteri itu dalam kempen terhadap syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Bhd (1MDB).…


APA SEMiOTIK

GAMBAR IN
i?



---------------

SELAMAT JALAN DOLAR











DUNi


BERUBAH

EMP
iRE 

AMERiKA

SEMAK
i

RUNTUH

China launches global yuan payment system

China’s Central Bank has started a global payment system which provides cross-border transactions in yuan. The China International Payment System (CIPS) intends to internationalize the yuan and challenge the US dollar's dominance.
“The establishment of CIPS is an important milestone in yuan internationalization, providing the infrastructure that will connect global yuan users through one single system,” Helen Wong, greater China chief executive at HSBC, was cited as saying by the Financial Times.
BAi BADOLAR


















--------------

TUKAR TIUB PECAH BERITA







TT PECAH

GAMBAR


SEDUNiA



KOMENTAR
apa makna gambar ini?
apa isi gambar ini?
apa tujuan sidang akbar ini?
tunggu dan nanti

GAMBAR

1 - shafie afdal
2 - muhyiddin yassin
3 - mahathir muhamad
4 - tunku razaleigh
5 - sanusi juned
6 - ong tee kiat






---------------

JEMPUTAN FORUM





JEMPUTAN

FORUM: TPPA

MALAYSiA

DiJUAL











Forum: "TPPA: Malaysia Dijual?"

Tarikh: 13 Oktober 2015, Selasa
Masa: 8.00 malam
Lokasi: Gerakbudaya, PJ
Moderator: Mohd Ammar Atan, Presiden GMR

Panelis:

1. YB Nurul Izzah Anwar, Pengasas Caucus Parlimen TPPA.
2. YB Charles Santiago, Ahli Caucus Parlimen TPPA
3. Azlan Awang, Pengasas Bersama Bantah TPPA.
4. Nizam Mashar, Ketua Pegawai Eksekutif MTEM
Forum dianjurkan oleh Gabungan Merdeka Rakyat.





-------------

DARI DR MAZA





DARI TWITTER DR MAZA

DrMAZA.com
Public Figure902,988 Likes
10 hrs
Semoga Allah memberi pahala yang besar kepada Gabenor Bank Negara yang berusaha menyelamatkan negara dari para pengkhianat dan penjenayah. Itu adalah jihad yang besar.

AMiN






--------------

SHAFIE AFDAL MULA MELAWAN








PANGLiMA

BAJAU MULA

MELAWAN

KOMENTAR
orang ramai
dianggap bodoh
dianggap bangang
kalau persoal 1MDB 
kalau bertanya 1MDB
dituduh khianat
mungkin ditangkap

salut shafie afdal
bangun dan pimpin
bangun deengan kejujuran




Shafie: Henti hina rakyat, heret pesalah 1MDB ke mahkamah

Naib Presiden Umno Shafie Apdal hari ini, mengikut jejak langkah Timbalan Presiden Muhyiddin Yassin, menggesa tindakan undang-undang diambil terhadap pihak yang bertanggungjawab berkaitan kegagalan 1MDB.
Beliau berkata walaupun 1MDB sedang melalui proses rasionalisasi hutang, negara terpaksa membayar harga yang mahal melalui sentimen ekonomi yang teruk.
Menurutnya, kenyataan 1MDB bahawa aset yang dimiliki syarikat itu melebihi hutang, dan ini bukan satu kebimbangan dianggap "penghinaan kepada kebijaksanaan rakyat Malaysia".
Ini kerana, kata MP Semporna itu, hutang tersebut telah terkumpul kerana jaminan kerajaan dan kedudukan 1MDB selaku anak syarikat milik penuh kerajaan.

KAH KAH KAH
woiot
orang ramai
orang biasa
rakyat biasa
telah muak dengan 1MDB
rakyat merasa akibat
nilai ringgit jatuh'
ekonomi merosot
dah mula ilang kerja

APA LAGi




---------

AUTA KELING










TAHUN 2001

DTC TERBAKAR

JONAH UBU

DITANGKAP

KAYVEAS KATA

ADA BUKTI

HINGGA KE 

HARI INI

TIDAK TUNJUK

BUKTI - INI

AUTA KELING

Dewan UM terbakar angkara khianat: Kayveas

Kebakaran Dewan Tunku Canselor (DTC) Universiti Malaya berpunca daripada perbuatan khianat dan bukannya akibat litar pintas, kata Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk M Kayveas.

Read more: https://www.malaysiakini.com/news/4314#ixzz3oKJczQvN

Dewan UM terbakar angkara khianat: Kayveas - Malaysiakini

www.malaysiakini.com/news/4314

Translate this page
Malaysiakini
Aug 15, 2001 - Kebakaran Dewan Tunku Canselor (DTC) Universiti Malaya berpunca daripada perbuatan khianat dan bukannya akibat litar pintas, kata ...
Missing: dtn




PPP sedia lepaskan peruntukan kerusi 

DUN, Parlimen dalam PRU14 

Parti Progresif Penduduk (PPP) bersedia menerima pandangan parti komponen BN yang lain berhubung pengagihan kerusi bagi pilihan raya umum akan datang.
Presidennya  M Kayveas berkata, beliau difahamkan parti Gerakan ingin mengambil alih kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di Kota Alam Shah dan PPP bersedia memberi ruang kepada parti itu untuk bertanding kerusi berkenaan.
"PPP bukan sebuah parti yang mementingkan kerusi sebaliknya merupakan sebuah parti yang mementingkan perpaduan dalam BN dan semangat kerjasama untuk memastikan kemenangan BN.
Pada pilihan raya umum ke-13, PPP gagal memenangi 4 kerusi yang diperuntukkan iaitu 1 kerusi Parlimen Kepong di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan 4 kerusi negeri, masing-masing satu di Kota Laksamana (Melaka), Kota Alam Shah (Selangor), Pasir Bedamar (Perak) dan Manik Urai (Kelantan).
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ppp-sedia-lepaskan-peruntukan-kerusi-dun-parlimen-dalam-pru14#sthash.x1ujmMDw.dpuf

KAH KAH KAH
woit
parti pundek pundek pundek
nak buat apa lagi
empat kerusi lingkup
semua kerusi lingkup
kah kah kah
dihantar untuk kalah
kah kah kah
ini namanya auta keling

PUNDEK LAH


--------------