Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 20 Disember 2011

LEMBU PUN BELI KONDO DI SINGAPURA










NOTA:

berita semakin kencang
dalam pkr semakin bising kedengaran
bahawa telah ada kerjasama yang baik
antara pkr dengan raja bersiong

nampaknya raja bersiong
dengan senang hati telah
memberi maklumat tentang shahrizat lembu
ini untuk memastikan
shahrizat lembu ini akan meninggalkan kerusi lembah pantai

NOTA:
musuh kepada musuh kamu
adalah sahabat kamu !


SIAPA BOCORKAN MAKLUMAT INI?








KELUARGA SHAHRIZAT JALIL BELI KONDOMINIUM MEWAH BERHARGA RM9.9 JUTA DI SINGAPURA

Memandangkan UMNO dan Shahrizat Jalil belum memberi tanda-tanda akan ada pertanggungjawaban kepada penyelewengan dana rakyat melalui NFC seperti yang dituntut rakyat, KEADILAN akan terus membongkar penyalahgunaan dana awam bagi kepentingan peribadi keluarga menteri berkenaan.

KEADILAN boleh mengesahkan kami ada bukti-bukti pembelian sebuah kondominium mewah beralamat 7 Anthony Road, #14-24, Orchard Scotts, Singapore 229955 oleh keluarga D Shahrizat Jalil pada 27 Januari 2010 (rujuk dokumen rasmi Singapore Land Authority yang disertakan bersama).

Kondominium ini dibeli pada harga S$4,107,600 dan luasnya adalah 2,282 kaki persegi, iaitu salah satu unit yang terbesar di bangunan kondominium mewah di tengah-tengah kota Singapura itu. Harga itu dianggarkan bersamaan dengan RM9.9 juta pada kadar tukaran wang semasa urusniaga berlaku (rujuk dokumen rasmi Singapore Urban Redevelopment Authority rekod no 44 yang disertakan bersama).

Pembelian harta mewah oleh keluarga menteri ini lebih memualkan bila mana ia didaftarkan terus di atas nama mereka, berbanding dengan pembelian dua buah kondominium mewah di One Menerung yang didaftarkan di atas nama syarikat National Meat and Livestock Corporation Sdn Bhd.




Carian rasmi menunjukkan ia didaftarkan secara bersama di atas nama Mohamad Salleh Ismail, Wan Shahinur Izran Mohamad Salleh dan Wan Izzana Fatimah Zabedah Mohamad Salleh.

Pendedahan ini melengkapkan dakwaan KEADILAN sebelum ini bahawa dana dari NFC yang sepatutnya digunakan untuk membina industri daging negara telah disalurkan kepada syarikat-syarikat peribadi milik keluarga Shahrizat Jalil seperti NMLC dan RFC.

Lebih teruk lagi, wang dari syarikat-syarikat seperti NMLC dan RFC kemudiannya disalurkan pula ke syarikat-syarikat milik keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil di Singapura iaitu Meatworks (Singapore) Pte Ltd dan Global Biofuture Pte Ltd yang menjalankan operasi perniagaan yang tidak ada kena mengena dengan tujuan bantuan dana kerajaan berjumlah RM250 juta kepada NFC.

Meatworks (Singapore) Pte Ltd dilaporkan menjalankan perniagaan restoran mewah di Singapura, sementara Global Biofuture Pte Ltd pula menjalankan perniagaan perdagangan minyak dan ternakan.

Pada hari ini, KEADILAN boleh mendedahkan satu komunikasi (dalam bentuk email) di antara Saudara Wan Shahinur Izran dengan Saudari Donna Yong yang menguruskan perniagaan restoran di Singapura bagi pihak keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil (sila rujuk dokumen email yang disertakan bersama).

Email ini membincangkan pemindahan wang yang diperlukan untuk membiayai perniagaan restoran mewah di Singapura. Bagi tempoh 3 bulan di antara Oktober 2010 dan Disember 2010, keluarga Shahrizat Jalil dianggarkan memindahkan sejumlah S$530,000; bersamaan RM1.3 juta dari dana milik kerajaan untuk membiayai perniagaan peribadi di Singapura. Jika ini berlaku sepanjang tahun 2010 dan 2011, kemungkinan jumlah wang yang telah dilarikan mencecah RM10 juta hanya untuk satu perniagaan di Singapura.







Amalan ini sudah tentu turut berleluasa dengan syarikat-syarikat lain yang dimiliki oleh mereka di Singapura. Oleh kerana syarikat-syarikat ini adalah milik penuh keluarga Shahrizat Jalil, wang dari NFC boleh sahaja dipindahkan terus ke akaun syarikat-syarikat ini, kemudiannya dikeluarkan oleh keluarga menteri untuk membiayai pembelian peribadi seperti kondominium mewah di Orchard Scotts.

Najib Razak tidak boleh berdiam diri lagi kerana pendedahan demi pendedahan membuktikan berlaku penyelewengan berleluasa dalam penggunaan dana rakyat berjumlah RM250 juta itu.

Kami mendesak beliau mengambil tindakan segera membekukan kesemua akaun bank dan perbelanjaan NFC serta syarikat-syarikat berkaitan yang dimiliki oleh keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil, sementara siasatan yang lebih telus dan serius dijalankan secepat mungkin.


MOHD RAFIZI RAMLI
PENGARAH STRATEGI KEADILAN
YB SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL
SETIAUSAHA AGONG KEADILAN
YB ZURAIDA KAMARUDDIN
KETUA WANITA KEADILAN

20 DISEMBER 2011


SUDAH KALAH DALAM GERAKAN - MASUK PKR BARU SEDAR




TIKUS GERAKAN




NOTA:
tikus ini kawan baik doktor
yang tak suka lawak rasis
tapi berpuluh tahu dalam
organisasi rasis

waspada warga wangsa maju
ada tikus sedang menyamar!



UMNO TIDAK BOLEH DIPAKAI LAGI – BEKAS PENGARAH PENDIDIKAN
– harakah daily

BUTTERWORTH, 20 Dis: Bekas Pengarah Pendidikan Negeri Perak, Adnan Ibrahim yang juga pelakun bersiri 'Cucu Opah nak kahwin lagi' rasa terpanggil untuk bersama turun padang memberikan penjelasan kenapa perlu rakyat tolak Umno dan Barisan Nasional (BN) pada pilihanraya umum ke 13 nanti.

Jelas sekali ujarnya, Umno dan BN mempunyai kepimpinan yang sudah korup dan tidak releven lagi untuk memegang tampuk pemerintahan ekoran terlalu banyak skandal sehingga boleh membawa negara ke arah kehancuran.

"Saya walaupun tidak sihat, rasa bersalah sekiranya tidak bersuara mengatakan yang hak sebab itu saya datang untuk menyampaikan apa yang terpendam dalam lubuk hati selama ini.

"Umno dan BN tidak boleh pakai lagi apatah untuk kita bergantung harap membela nasib orang Melayu, " ujarnya ketika ditemui selepas program ceramah perdana di Pekan Darat, Butterworth semalam.

Apa guna dirinya yang diberikan kesihatan sihat tinggal diam di rumah padahal penyelewengan terus berlaku dengan memperdayakan rakyat miskin sebagai 'kambing hitam' bagi mengaut undi, katanya.

"Kerajaan BN memang begitu, mereka akan membahagikan harta kekayaan sesama kroni dengan membiarkan rakyat berputih mata terutamanya bagi mereka yang sememangnya mempolopori bidang tertentu.



ASALKAN BUKAN BEKAS BARISAN



NOTA:
ini amat pelik
selalu berlaku demikian
bila sudah pencen hati mula terang
bila sudah pencen kepala mula berfikir
selama berpuluh puluh tahun dalam kerajaan kenapa tak nampak?

ini juga banyak berlaku dalam parti politik
contohnya seorang doktor
dia pernah jadi menteri
tapi bila parti gerakan kalah
doktor ini hilang kerusi
tetiba masuk pkr
malaon ini jadi cerah
malaon ini mula nampak rasuah dalam felda
mula nampak ada rasisma
mula menolak lawak rasis ..konon
konon tak nak dengar lawak rasis.... kah kah kah
berpuluh puluh tahun malaon ini tak sedar pulak gerombolan rasis
tak sedar pulak ada rasuah dalam felda
poooorah...

mata malaon ini cerah mungkin kerana nampak kerusi kosong di wangsa maju
bila wee choo keong jadi mamai
malaon ini jadi lebih cerah
mula bercakap hal rakyat
mula bercakap hal rasisma
mula bercakap hal reformasi

NOTA:
warga wangsa maju berwaspada
dengan malaon macam ini
bahaya malaon ini lebih bahaya dari zul nordin
kalau zul nordin kita nampak
tapi malaon ini sedang menyamar

susah nak percaya malaon macam ini
waspada!

NOTA:
ini termasuk juga dokor ayam di bukit bintang


LAGI BAYI DI BUANG - JUMPA DALAM BEG




GUMBIRA KALAU PAKAI




BAYI DITEMUI DALAM BEG BELUM ADA WARIS – meloya

ALOR SETAR 19 Dis. - Seorang bayi lelaki yang ditemui ditinggalkan di dalam beg di bawah sebatang pokok di belakang Klinik Kesihatan Alor Setar di sini pada pertengahan bulan lalu, belum dituntut warisnya.

Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) negeri, Zulkiply Ramli berkata, ketika ini bayi yang diberi nama Adam Haris itu di bawah jagaan pihaknya selama sebulan bagi membolehkan warisnya membuat tuntutan.

"Kita masih mempunyai masa sehingga penghujung bulan ini sebelum memohon untuk penjagaan kekal daripada mahkamah," katanya di sini hari ini.

Utusan Malaysia pada 15 November lalu melaporkan penemuan seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan dalam sebuah beg di bawah sebatang pokok di belakang klinik kesihatan tersebut.

Bayi lelaki itu yang masih mempunyai tali pusat ditemui kira-kira pukul 12 tengah hari.

Pada 30 November lalu, akhbar ini turut melaporkan JKM negeri sedang mengesan waris kepada seorang bayi lelaki berkenaan.

Menurut Zulkiply, pihaknya menerima banyak permintaan dari orang ramai di Kedah dan negeri lain yang ingin mengambil bayi itu sebagai anak angkat, tetapi tiada sebarang permohonan dibuat secara rasmi.

Katanya, pihak yang berminat mengambil bayi perlu mengisi borang permohonan rasmi dan JKM akan menyiasat bagi memastikan mereka ibu bapa angkat yang sesuai.

JKM memohon ibu bapa, waris atau sesiapa yang mengenali ibu kandung bayi itu agar menghubungi Pelindung Kanak-Kanak, Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah Kota Setar, Mohd. Basharudin Samsudin atau Rosmini Meh di 04-7202370 atau 04-7202351

NOTA:
satu lagi bayi di buang
ini pasti bayi melayu
masalah buang bayi ini berterusan
ini berlaku dalam negara yang rakyatnya
suka bercakap hal bermoral
suka bercakap hak syurga dan neraka
suka berbuih buih mulut berzikir dan berzakar

kalau di negara kapir yang makan babi
kalau di negara kapir yang warganya minum arak
berita bayi dibuang ini akan menimbulkan krisis politik
berita ini akan menimbulkan krisis sosial
berita akan menjadi induk berita sampai berhari hari
kurang-kurang ada menteri yang letak jawatan
kurahg kurang ada pegawai kebajikan yang dipertanggungjawab
kurang kurang ada guru kena soal siasat
kurang kurang ada ibu bapa kena panggil badan kebajikan

wahai anak anak muda
kalau kamu gersang
kalau mandi air sejuk masih keras
kalau rendam air batu masih ngang
sila gunakan kondom
kondom menjamin bayi tidak akan lahir

sebelum membuka zip
sebelum tangan meraba-raba
pastikan kondom didalam dompet

bertanggung jawablah
sebelum mengentot fikir dulu
sebelum terpancut fikir dahulu
anak anak muda bertanggung jawablah
mengentot memang nikmat
tetapi lakukan dengan tanggung jawab

hentikan mengentot tanpa kondom
kalau mengentot tak pakai kondom
si kekasih
si awek
si cikaro
si minah
akan bunting
sembilan bulan kemudian akan lahir anak

sedarlah pekara ini
mari kita sama sama bertanggung jawab


MARAH KALAU TAK PAKAI


PENGUMUMAN UNTUK SEMUA WARGA




JEMPUTAN UNTUK SEMUA WARGA




SETIAKAWAN DI KUALA LUMPUT 9 JANUARI


adalah diberitahu
adalah dicanangkan saentero dunia
adalah dipukul canang
adalah dipukul tabuh

menjemput semua warga turun ke kuala lumpur
pada 9 januari 2012
hari dimana anwar ibrahim akan dijatuhkan hukuman


dari hari ini:
sila beli tiket kapal terbang
sila beli tiket kereta api
sila beli tiket bas
sila beli tiket van
sila beli tiket motosikal
sila kongsi-kongsi beli bas
sila kongsi konsi beli kereta

tempah bilik tidor
tempat hotel
tempah bujet hotel
tumpang member
kalau nak tidoor di masjid
sila tahu masjid mana

orang penang kata: mari kita buat rami
orang nefgori kata: mari kita borgonjeng
anak muda katan : mari kita berdemo




NOTA:
yang nak berjalan kaki
jangan mula sekarang
mula kan pada awal tahun
tapi kalau nak rock x-mas dan tahun baru
sila menapak ke kuala lumpur sekarang
kah kah kah




















MARI KITA RAMAI RAMAI MARAH


NOTA:

jemputan untuk marah
mari kita martah beramai ramai
malam khamis 22 haribulan ini
di dewan oramg ramai jalan H
kampong pandan


NOTA:
diberi ingatan
marah boleh tapi
jangan meludah!
kah kah kah



---------------------------------


TEMPAH TIKET SEKARANG!






NOTA:
komidi politik satire
lawak politik
humour ranum yang cool
sila tempah tiket sekarang
pukul talipon

tukar tiub bersama artist antrabangsa
jamin ini bukan malam lawak bodoh
jamin bukan lawak hidung sengau
jamin bukan lawak orang india tak pandai cakap melayu
jamim bukan lawak apek china
jamin bukan lawak limah jongang

jamin akan ada lawak bik mama
kah kah kah

LAGI MAHASISWA NAK KENA LUDAH




PAGLIMA KERJA BANGANG







NOTA:


tukar tiub berterima kaseh
kepada yang menghantar klip ini
tukar tiub mengingatkan bahawa
jangan lah kita meludah ludah

juga tukar tiub mengingatkan
kalau air liur telah terkumpul
buang kan saja ke celah dinding

juga jika air liur selalu berkumpul
amalkan makan sireh dengan gambir sarawak


KLIP INI DI TUJUKAN KEPADA PANGLIMA PANGLIMA PERANG



MUSUH DUNIA

PROGRAM FELDA SUNGAI TENGI HULU SELANGOR



FELDA SUNGAI TENGI







NOTA:
merayakan warga felda
di dataran felda sungai tengi hulu selangor
pada jumaaat 23 disember 2011

semua di jemput datang
dari petang hingga ke tenah malam
kita berpesta dan bergonjeng



FELDA SUNGAI TENGI
sila google tempat ini
untuk dapat tahu dimana kawasan felda ini
pesta dari petang hingga ke malam
akan diadakan di dataran felda sungai tengi

mari kita bergonjeng beramai ramai






JUMPA DI SANA MALAM JUMAAT INI




SILA MASUK JADI KAWAN FACEBOOK ADAM ADLI














dah like ke page ni: http://www.facebook.com/pages/We-Are-All-Adam-Adli/265104880214691?sk=wall
By gengjahat on SALUT UNTUK ANAK MUDA YANG BERANI on 12/19/11




DARI BLOG AMIN ISKANDAR

Nama Adam Adli naik secara tiba-tiba akibat daripada insiden menurunkan bendera Najib di PWTC. Selepas insiden tersebut, beliau diugut oleh pemuda Umno di salah satu bahagian Umno dinegeri Selangor untuk diludah, ditampar dan ditumbuk.


Seperti biasa, bukan "otak" yang mahu digunakan apabila berhadapan dengan situasi seperti ini, akan tetapi "otot" yang dijadikan fokus.


Kartunis Zunar yang kini sedang berada di Eropah mengirimkan logo ini dari jauh untuk digunakan oleh rakan-rakan yang ingin membantu membela Adam Adli dari terus menerus diugut oleh golongan-golongan yang lebih gemar menggunakan "otot" daripada menggunakan "otak".


Mahasiswa ini perlukan pembelaan. Beliau perlukan sokongan daripada anda-anda semua yang cintakan keadilan dan demokrasi.














SIAPA PULA JANTAN INI ?


BUBUH MINYAK BIAR API LAGI NAIK





LEMBU LAWAN LEMBU JADI LEMBU




SERANG BAHAGIAN: PENJELASAN SHAHRIZAT DITUNTUT – mikini

Umno Cheras hari ini menuntut Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Shahrizat Abdul Jalil memberikan penjelasan berhubung dakwaan kehadiran dua pegawainya bersama kumpulan yang didakwa membuat kecoh di pejabat mereka.

Timbalan ketua bahagian Mahadi Abdul Shukor berkata, Shahrizat perlu bertanggungjawab terhadap kejadian pada 15 Disember yang didakwa cuba mencederakan ketua bahagian Syed Ali Alhabshee.

"(Kami) melahirkan rasa dukacita dengan penglibatan secara langsung dua orang pegawai khas kepada Shahrizat Abdul Jalil yang turut serta bersama mereka yang mendakwa kononnya sebagai NGO," kata Mahadi.

Menurutnya, ketetapan itu dibuat dalam mesyuarat khas bahagian dan kesemua sayapnya petang ini.

Syed Ali pada 13 Disember lalu, Syed Ali mengingatkan Pengerusi Eksekutif NFC i Mohamad Salleh Ismail supaya tidak membebankan Umno dengan tampil menjawab segala tuduhan pembangkang.

Katanya: "Mengapa pula Umno, Najib dan Muhyiddin yang jadi sasaran, takkan kerana isu NFC dan Shahrizat pula pegang jawatan Ketua Wanita Umno, mereka berdua dipaksa memikul biawak hidup, tentulah tidak adil dan kejam persepsi sedemikian."

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI TERBAIK... INI BERITA BAIK.... kah kah kah....

kah kah kah....LEMBU SEDANG BERGADUH DENGAN LEMBU LEMBU..... kah kah kah..

kah kah kah...INI YANG KITA MAHUKAN.... kah kah kah...

kah kah kah...HANGATKAN LAGI... JADI BATU API.... kah kah kah..

kah kah kah..... BIARKAN MEREKA MENYERANG SESAMA SENDIRI.... jkah kah kah...

woit...MASA NAY TELAH TIBA.... SEPARUH SOKONG LEMBU SHAHRIZAT... SEPARUH SOKONG LEMBU SYED....kah kah kah...

kah kah kah...GADUHKAN LEMBU LEMBU INI....kah kah kah..

kah kah kah...YANG INI SYED BAJU ATAU SYED SELUAR....kah kah kah

nota:
musuh kepada musuh kita
adalah sahabat kita
kah kah kah


LAWAN DAN LAWAN


PROGRAM INI DIBATALKAN




NOTA:


sila ambil perhatian
program forum di dewan perhimpunan china
malam ini telah di batalkan
ke satu masa dimana kesemua
ahli panel dapat hadir


FORUM INI DI BATALKAN





BATAL

BATAL

BATAL