Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 27 Mac 2012

PENEROKA FELDA BEDEMO DI PUTRA JAYA JUMAAT INI



KOMENTAR TUKAR TIUB


madey muhamad boleh menongggeng
sambil menonggeng sambil terberak
ini kerana demo telah menjadi
budaya politik malaysia

demo peneroka ini adalah permualaan
untuk satu demo besar
dimana kemarahan rakyat
aka di gembelingkan

pilihanraya jelas akan menipu
pilihanraya akan meniopu pengundi
pilihanraya jelas mainan gerombolan
piliharaya akan merampas selangor dari pakatan
pilihanraya akan memenangkan gerombolan

peyokong parti islam
peyokong parti tindakopan demokratik
peyokong parti keadilan rakyat
tidak ada jalan lain

kita ke jalan raya
sebelum ke pilihanraya!




BANTAH PENYENARAIAN , PENEROKA DEMO JUMAAT
- mkini

PKR menjangkakan seramai 1,000 orang akan hadir ke perhimpunan pada Jumaat untuk membantah penyenaraian anak syarikat Felda, Felda Global Ventures Holdings (FGVH) ke Bursa Malaysia.

Pengerusi Biro Orang Asal PKR, Suhaimi Said berkata, satu memorandum akan dihantar kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam perhimpunan itu.

Katanya, memorandum berkenaan antara lainnya menggariskan mengenai kerugian jangka panjang yang akan ditanggung peneroka akibat penyenaraian itu.

Salah satu daripadanya melibatkan cagaran tanah oleh satu lagi anak syarikat Felda, Felda Plantations Sdn Bhd kepada FGVH untuk tempoh 99 tahun.

"Tanah Felda Platantions yang patut diberikan kepada anak peneroka seluas 850,000 ekar kesemuanya akan dicagarkan kepada FGVH selama 99 tahun.

"Jadi harapan untuk generasai kedua, ketiga untuk dapat tanah akan habis," katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

Jelasnya, tanah berkenaan bukanlah milik Felda tetapi diperuntukkan oleh kerajaan negeri untuk dimajukan oleh lembaga tersebut.

"Felda tidak ada geran ke atas tanah tersebut, jadi apa hak dia untuk pajakkan kepada orang lain? Lainlah jika kerajaan negeri yang pajakkan," tambahnya.

Selain para peneroka, perhimpunan itu juga dijangka akan turut disertai anggota Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), kata Suhaimi lagi.





PENCERAHAN DARI PEMBACA TUKAR TIUB




SURAT PENCERAHAN




SYURGA DAN NERAKA
Konsep syurga dan neraka adalah konsep yang beasaskan agama hindu...kalau tak caya sila buat research sendiri..walhal perkataan syurga ialah syorgam dalam tamil dan neraka ialah naragam..

Dah lah konsep agama hindu, lepas tu berbuih mulut cakap agama lain sesat...selagi muslim tak accept agama lain juga adalah jalan untuk sampai ke rahmat tuhan, selagi itu muslim akan dianggap hipokrit. Ada banyak sungai di dunia, semua last sampai ke lautan...samalah..janagan argue sungai arab sahaja boleh sampai ke lautan...tak masuk akal la...
By Aku bukan keLing on PENCERAHAN FIKRAH DALAM RUANG DEMOPKRASI on 3/20/12



PAKAI KONDOM
KAH KAH KAH KAH MEMANG BENAR KAH KAH KAH Saya nak tambah sedikit... Apa gunanya tinggal di syurga jika penghuninya tidak pakai kondom tetapi membuang bayi macam orang buang kondom terpakai. KAH KAH KAH Apa gunanya tinggal di syurga jika penghuninya takut nak beli kondom tetapi tidak takut untuk membeli kondominium dengan menggunakan wang rakyat?

Apa gunanya tinggal di syurga jika 72 bidadarinya gemuk gedempol macam Big Momma Rosmah dan hodoh macam Shahrizat dan bengis macam Rafidah Aziz? Lebih baik aku tinggal di neraka bersama Playboy Playmates of the Month macam Pamela Anderson dan gadis-gadis cun putih melepak macam China Dolls dan Japanese Gravure Idols. kah kah kah kah KAH KAH KAH
By PAKAILAH KONDOM KALAU TAK NAK BUANG BAYI on LAGI PENCERAHAN DARI PEMBACA UNTUK PEMBACA on 3/20/12


BELAJAR ISLAM
tt, kalau kau masih lagi islam, aku harap kau pergi lah mengaji lagi. banyak lagi yang perlu kau belajar. kau sekarang sedang mendendangkan satu blog membiarkan islam itu di hina, kau patut tahu perkara ini.

yang memberi ulasan kat sini, aku tahu ada yang bukan islam atau islam yang sudah murtad yang jadi ateis atau lain lain yang memberi komen menghina dan pakai akal yang tak seberapa pandai.

aku tak terasa marah pun sebab aku anggap mereka ini jahil agama tapi wajib bagi aku menyuruh korang semua pergi belajar dahulu. moga allah memberi hidayah kepada kita semua.
By Anonymous on LAGI PENCERAHAN DARI PEMBACA UNTUK PEMBACA on 3/20/12




HATI DAN NALURI
Tanpa Nama berkata..."TT tidak mengaji Agama dari A to Z. So sudah tentu dia bercakap mengikut naluri hati dan fikiran dia saja." TETAPI naluri hati dan fikiran TT @ Hishamuddin Rais tentang agama memang benar dan tepat. Malah jauh lebih benar daripada apa yang ditulis oleh lebai-lebai yang kononnya Expert Agama.

Kerana ianya benar, ia boleh menyakitkan hati orang yang mengikuti jalan yang tidak benar, terutamanya mangsa lebaisation. Masalah mangsa lebaisation ialah minda mereka ini tidak terbuka kepada lain pendapat. Mereka sangka mereka sahaja yang benar. Kalau sesiapa tak ikut cakap Tok Lebai yang mereka sanjungi (contohnya Harussani & Hassan Ali) maka orang itu tak ada hak nak cakap pasal agama. Sesiapa yang tak ikut cakap Tok Lebai mereka, maka mereka harus dibunuh.


Hati naluri mereka ini sudah mati. BANGUNLAH DARI TIDUR! BELAJARLAH MACAM MANA NAK GUNA KEPALA OTAK UNTUK BERFIKIR SUPAYA HATI NALURI KAMU TIDAK MATI!!!! JANGAN TERIMA APA SAHAJA YANG TOK LEBAI KAMU MUNTAHKAN! GUNA OTAK UNTUK BERFIKIR DAN MENILAI APA YANG BENAR DAN APA YANG TAK BENAR!
By Gerakan Mansuhkan Free Loaders on LAGI PENCERAHAN DARI PEMBACA UNTUK PEMBACA on 3/20/12


JANGAN LUPA JUMAAT INI

MONOPOLI MEDIA GEROMBOLAN PECAH TERBARAI












SILA BACA DI SINI TULISAN TUKAR TIUB:

http://my.news.yahoo.com/blogs/yahoo-malaysia-newsroom/pendekar-atau-pembohong-siber-075709211.html


JANGAN LUPA UNTUK BERSAMA


SENI DAN POLITIK - ROCK MELAWAN



ROCK DAN REVOLUSI


mat serban selalu silap faham
rock adalah tenaga anak muda
rock adalah manifestasi pemberontakan

rock n roll
rock kapak
punk rock
ada diantara genre rock yang melawan

bawah ini adalah klip rock anak muda
klip yang wajib dilihat
ini bukti bahawa rock n roll
adalah satu elemen politik melawan

NOTA:
band ini apa sejarahnya?
apa namanya?
siapa tahu?

band ini wajin dinobatkan
samaa seperti dum dum tak
saam seperti carburator dung

NOTA
tukar tiub
tidak layan rock lentok
taidak layan rock jiwang
semua ini adalah genre
rock jantan bodoh!
rock tak berani bangun melawan!




KELMARIN DI MAHKAMAH JALAN DUTA




BHAN BUKTI KOSONG - PERCUBAAN BODOH SB




NOTA:
ini adalah gambar
buku rakaman percakapan
yang telah diambil selama 60 hari
dokumen ini dibawa ke mahkamah
sebagai bahan bukti
tetapi banyak isinya telah kosong
mengikut yang di dakwa dokumen ini rahsia

mengikut peguam reformis
tidak boleh bawa bahan bukti
yang kosong dan tidak ada isi

justeru inilah kunci
perbicaraan ini


SAMAN 5 RERORMIS

lima reformis:
yb saari sungip
yb tian chua
dr badrul amin
pak din
tukar tiub

telah menyaman :
norian mai
kementerian dalan negeri
dan keerajaan malaysia

apa yang disaman?

pada 10/4/01
para reformis telah di tangkap
dibawah ISA

pada 11/4/01
norian mai ketika itu
ketua polis negara telah
buat sidang akhbar
dalam sidang akhbar ini
ketua polis negara ini telah menuduh
para reformis ini terlibat dalam gerakan militant

para reformis telah bersedia dengan:
bom
rocket launcher
ball bearing
dan bom molotov cocktail

untuk menjatuhkan kerajaan mahafiraun

ini FITNAH

keluarga reformis
lawan kembali
buat tuntutan harbeas coppus
tapi gagal





kemudian melawan tangkapan ini
kes ini dibawa ke mahkamah
akhirnya sampai ke mahkamah yang paling tinggi
dalam negara ini - mahkamah persekutuan

mahkamah persekutuan telah mendapati
penahanan para reformis MALA FIDE
mala fide bahasa guaman
baha melayunya ialh BERNIAT JAHAT

yb saari
yb tian
dr badrul
dan tukar tiub - dihantar ke kamunting
ditahan selama 2 tahun


apabila di bebaskan
pada tahun 2003
para reformis telah menyaman
berasaskan keputusan mahkamah persekutuan
yang berpendapat bahawa tangkapakan
pada 10/4/01 adalah mala fide

ini lah kes yang telah berjalan hampir 3 minggu
kelamrin petang kes ini selesai
oarng yang didakwa norian mai
telah dimasukakn ke dalam kandang saksi

BICARA SELESAI

pada ketika ini peguam reformis
akan menyediakan submission
submission ini adalah hujah bertulis
pada 24 mei mahkamah akan bersidang sekali lagi
sunmission ini akan didengar oleh hakim

sesudah mendengar dan submision ini
maka puan hakim akan membuat keputusan
bila?
mungkin dalam bulan jun

SENIOR DAN JUNIOR





NOTA:
ini lah grande finale ISA
undang undang zalim yang akan dilupuskan

NOTA:
kelmarin untuk untuk
pertama kalinya
tukar tiub telah berjabat tangan
dengan asp zulkifli
ketua tim sb yang menyoal siasat tukar tiub
selama 60 hari


tukar tiub juga telah sempat
memberikan tanda 'thumb up'
kepada norian mai
kerana sebagai polis pencen
norian mai telah jujur dalam jawapannya

salah satu dari jawapan norian mai:
demomstrasi bukan militan....


NOTA:
selama 60 hari dalam tahanan
para reforfmis tidak ditanya
langsung tentang senjata-senjata ini


JANGAN LUPA UNTUK KE JALAN RAYA


PAKATAN RAKYAT AKAN KALAH DI SELANGOR












KOMENTAR TUKAR TIUB

sila baca berita di bawah
baca beberapa kali
dan fahami apa maknanya

maknanya:
bahawa jelas kerajaan pakatan selangor
akan di rampas kembali oleh gerombolan

apakah kerana kerajaan pakatan di selangor
tidak cekap tabir?
atau rasuah?
atau kong kalikong?
atau tidak popular?

jawabnya tidak

kerajaan pakatan popular
di kalangan rakyat selangor

kalau popular bagaimana gerombolan boleh menang?
senang sahaja jawabnya

ingat kembali bagimana
terangganu jatuh 2004
bukan kerana tak popular
bukan kerana tak ada sokongn
jatuh kerana:

1 - pengundi dialih
2 - pengundi baru di tambah
3 - pengundi dihilangkan

INGAT berapa peratus
turun mengundi 92%
hanya saddam hussein dan mubarak
sahaja yang pernah dapat peratus ini

SEDARLAH bahawa tim yang sama
yang membuat kerja kotor di ganu 2004
sedang bekerja siang dan malam di selangor
operasi ini di panggil OPERASI TERANGGANU

TIM ini sedang:

1 - tambah pengundi baru
2 - alih pengundi
3 - alih kan kawasan pengundian
4 - hilangkan nama pengundi
5 - daftar mat indon
6 - daftar kan mat bangla

INGAT lanun daim telah beri hukum gantung
pada mat mongol
kalau mat mongol gagal ambil selangor
kalau mat mongol gagal dapat dua par tiga parlimen
maka mat mongol akan di dolah badawikan

SEDARlah bahawa mat mongol ialah:
ketua perhubungan selangor
mat mongol tidak mungkin mahu di dolah badawikan
mat mongol sedang meancang
kenyataan ini membuktikan bahawa
rancangan telah hampir siap

MAKANYA bila mat mongol kata dia yakin
ertinya semua sistem telah bekerja
dan kini di tahap akhir

YAKINLAH selangor akan jatuh!





SOKONGAN RAKYAT DI SELANGOR TEHADAP BN SEMAKIN MEMUNCAK
- meloya
Najib Razak yakin sokongan rakyat di Selangor terhadap Barisan Nasional (BN) semakin memuncak ekoran kegagalan kerajaaan negeri yang diterajui pakatan pembangkang melaksanakan janji-janjinya semasa pilihan raya umum 2008.

"Kita nak tanya pada pembangkang, janji pada pilihan raya umum (PRU) 2008 banyak mana sudah mereka tunaikan...? "Cukai pintu turun 20 peratus dah tunai...? cukai premis perniagaan turun 10 peratus dah tunai...? perkhidmatan kesihatan percuma warga emas Selangor dah tunai?...semua belum (ditunaikan) lagi.

"Sebab itu hari ini rakyat lebih yakin kepada BN, kita dah kena tipu sekali cukup, kita tak mahu ditipu sekali lagi,” katanya.

Najib yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor berkata, beliau sentiasa memberi keutamaan kepada rakyat di negeri ini.


PENCERAHAN AMAT DIPERLUKAN





KAPITALIS KEUNTUNGAN MAKSIMA






PENGERUSI MAO ZEDONG
Wahai pro pembaharuan, bagi aku sistem ekonomi sosialis hanya akan memundurkan ekonomi sesebuah negara kerana rakyat akan terlalu bergantung kepada kerajaan ditambahi lagi memiliknegarakan perniagaan akan menambahkan lagi kemerosotan daya saing, produktiviti serta kreatifiti rakyat sesebuah negara. Sekiranya kita lihat realiti hari ini negara sosialis hanya tinggal berapa sahaja dalam dunia ini, kebanyakan negara sosialis seperti People Republic of China telah berubah menjadi separa kapitalis, kenapa Deng Xiaoping pemimpin PRC selepas Mao Zedong mengubah dasar ekonomi PRC dari sosialis kepada semi-kapitalis adalah supaya PRC menjadi kaya,maju,kuat dan dihormati seperti yang kita lihat hari ini.

Selain itu Fidel Castro dalam satu temubual pada tahun 2008 mengatakan sistem ekonomi sosialis tidak lagi sesuai untuk rakyat dan negara Cuba. Kalau kita bandingkan Korea Utara yang masih setia lagi dengan sistem sosialis-komunis dengan PRC dan Vietnam, kita dapat lihat perbezaan yang sangat ketara dari segi taraf hidup rakyat.

Aku bukanlah menyokong sistem ekonomi kapitalis dan menolak sistem ekonomi sosialis secara total, bagi aku sistem ekonomi ideal ialah sistem ekonomi yang makmur,maju dan produktif tetapi tidak mengetepikan unsur-unsur kebajikan seperti perubatan percuma, pendidikan percuma dari tadika hingga universiti, kadar harga utiliti yang tidak membebankan (air,elektik,telefon,internet dan sebagainya) dan lain-lain lagi.


Pada aku sistem baik bukanlah yang dicipta oleh akal manusia tetapi yang dicipta oleh Maha Pencipta iaitu Islam. Kepada mereka yang kurang tahu Islam bukan hanya tertakluk kepada solat,puasa,zakat,haji dan zikir tetapi merangkumi keseluruhan cara hidup manusia. Adalah kurang tetap dan silap andainya kita memisahkan agama Islam dengan politik,ekonomi dan sosial.

Semua sistem ciptaan akal manusia yang lemah seperti kapitalis, komunis, sosialis dan sebagainya telah terbukti gagal. Sistem Islam terbukti berjaya tetapi disabotaj hingga gagal. Satu lagi, wahai pro-pembaharuan aku bukanlah seorang nasionalis(assobiyah) tetapi seorang mencintai agama aku iaitu Islam. TT tolong siarkan tulisan aku ni.
By pro rakyat on PANCUT DI PERUT - PENCERAHAN PEMBACA on 3/25/12



AGAMA SOSIALIS
AKU MEMANG BERFAHAMAN SOSIALIS... TETAPI AKU BERAGAMA ISLAM! aku mengucap seperti kalian, aku bersembahyang seperti kalian, aku berpuasa seperti kalian, aku tak dapat pergi mekah sebab tak de duit... KENAPA KAMU BERFAHAMAN NASIONALIS TAPI ISLAM BOLEH AKU BERFAHAMAN SOSIALIS DIHARAMKAN?

Tahukah anda kalian, Parti Buruh di UK pun berfahaman sosialis? Agak-agaknya, merakyatkan harta kerajaan/sumber asli negara bukan dalam Islam??? Agak-agaknya, monopoli dan penindasan hak milik sumber asli negara ada di dalam islam? Agak-agaknya, keuntungan melebihi 100% merupakan perniagaan dalam Islam? Kata mahu Islam, tapi keuntungan melebihi 100% dari harga kos adalah riba...

Agak-agaknya, wang zakat dalam sistem feudal/kapitalis boleh dilaburkan "secara islam"??? Mana Islam korang sebenarnya kalau kapitalis? Sekurang-kurangnya, sumber ekonomi sosialis ada sedikit sebanyak dalam Islam tetapi sumber ekonomi kapitalis jelas-jelas bertentangan dengan Islam! Sistem feudal dikaitkan dengan Islam tetapi lihatlah, apa raja gopal pukitiang SELURUH DUNIA sekarang buat? Semua bodoh kerana propaganda kapitalis... dari US, UK, Arab Saudi sehinggalah ke Malaysia... MANA IMAN KORANG YANG KORANG KONON-KONONNYA TUDUH MEREKA YANG SOSIALIS ITU ANTI ISLAM?

Pro Rakyat, Sheikh Al-Farisi... sila tambah ilmu anda dengan membaca semua ruang lingkup bacaan supaya tidak terdedah dengan mana-mana propaganda... LEBIH BAIK SEORANG DOKTOR MEMILIH HIDUP DI HUTAN DARI SEORANG ANAK RAJA SAMPAI MATI HIDUP DI ISTANA... doktor yang hidup dihutan kerana memperjuangkan orang miskin, sanggup hidup bersama-sama si miskin, ITULAH CHE GUEVARA!
By Pro_Pembaharuan on PENCERAHAN DARI PEMBACA TUKAR TIUB on 3/22/12


JANGAN LUPA JUMAAT INI


PROPAGANDA GEROMBOLAN TAK JALAN












50,000 BUKU KECIL AKAN DICETAK PERJELAS ISU SEMASA - mStar

PUTRAJAYA: Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) akan mencetak 50,000 buku kecil yang mengandungi penjelasan mengenai isu-isu semasa sebagai panduan supaya rakyat tidak terpedaya dengan putar belit pembangkang, kata Rais Yatim.

Beliau berkata antara isu yang akan dimuatkan dalam buku itu ialah projek Lynas di Gebeng, Pahang; penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH); dan pertukaran saham Malaysia Airlines Berhad (MAS) dan AirAsia Berhad. Selain itu, isu kenaikan harga barang, gejala rasuah, kredibiliti dan integreti pemimpin, tuntutan Persatuan Jawatankuasa Sekolah Cina Bersatu Malaysia (Dong Jiao Zong) dan National Fidlot Corporation (NFC).

"Buku kecil itu akan mengandungi fakta saintifik, ekonomi dan sosial yang mudah difahami agar rakyat boleh terima secara jelas," katanya kepada pemberita di sini, Isnin.

Rais berkata buku kecil itu juga akan dibekalkan kepada kakitangan dan pegawai Jabatan Penerangan, Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama), Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa), dan Radio Televisyen Malaysia (RTM).

"Kita akan menyiapkan buku kecil itu secepat mungkin untuk diedarkan di kawasan bandar dan luar bandar," katanya. - TIEWNAMA



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... ADA 5 STESEN TV ... TIAP MALAM BUAT PROPAGANDA....kah klah kah..

kah kah kah...BERBELAS BELAS STESEN RADIO... TIAP SAAT BUAT PROPAGANDA... kah kah kah

woit... ADA MELOYA.. ADA SHIT TIMES... ADA BERITA HAIRAN... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA NAK BUAT BUKU KECIL JUGA?.... kah kah kah..

kah akh akh...APA MAKNNYA INI?.... kah kah akh..

kah kah kah....MAKNANYA PROPAGANDA GEROMBOLAN TAK JALAN... kah kah kah..

kah kah kah..ERTINYA PROPAGANDA GEROMBOLAN TAK DITERIMA RAKYAT.... kah kah kah..

kah kah kah...KESIAN...kah kah kah