.

Selasa, 24 Januari 2017

PRESIDEN TRUMP DAN CHINA






LIHAT TUNGGU

APA TRUMP 

AKAN BUAT

PADA

LAUT 

CHINA SELATAN


KENAPA TRUMP DISERANG







HARI INI DI SK

ESOK AKAN

MUNCUL DI TT



---------------

NAJIB JUAL TANAH MELAYU PADA CHINA






CHINA JUGA AKAN UNTUNG
Terbaca satu artikel sorang Mp dari "GANU" yang nama ada Raja gitu..artikel berkaitan kuasa China,Malaysia dan Najib... Melayu,India dan kaum lain akan mula belajar bahasa Mandarin..

Tapi advantage untuk komuniti Cina malaysia yang bertutur bahasa ibunda mereka..Mustahil seorang Hokkien,Teochew atau kantonis tak faham bahasa Mandarin.. Di sekitar Kl ni,Cina Malaysia lebih selesa melepak dengan Cina PRC berbanding melepak dengan warga malaysia yang lain..sebab apa? 

sebab bahasa,adat resam dan agama ke? Kalau ada Cina malaysia yang ada sentimen Anti-China PRC ,kebanyakan Cina malaysia yang bertutur bahasa inggeris di rumah,Cina Malaysia yang terbuka dari segi pergaulan..Tapi kalau tipikal Ah beng Kepong,Tipikal AhMoi Kepong..dia orang tak ambil kisah soal ni..Ibarat bersifat neutral jika China berjaya beli Malaysia dari Najib..

Tak percaya,cuba baca pandangan -pandangan dalam ruangan komen di MalaysiaKini dll,bila artikel atau berita berkaitan isu China..komen tak sehangat seperti on BERITA BAIAK UNTUK TANAH MELAYU
Publish | Delete | Spam
BABIHUTAN
at 4:41 PM



---------------

SIAPA KEKASIH SARIMAH



SIAPA PENYEDAP SARIMAH
kaakakaka....helah kekasih gelap Sarimah simpan melayu dan Felda untuk disandarkan pada kekasih Gelap budak itam agar bini Badak ini terus disimpan dan dieram dalam PARTAIIII supaya jadi telur asli.....kakakkakkaakk....

tapi jadi roti kosong...telurnya mana...???....mana adaaaaaaa...kena hisap sikit sikit sampai lubang NAJIS sampai kecut......kakkakakkakkaka..........SILAKAK BETUL....kakakkakaa on FGV AGENDA MENGHASUT
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 1/24/17



-------------

PESAN NENEK MOYANG KITA







SUARA SAEKOR

KEELING

APA PESAN

DATUK NENEK

MOYANG KITA?

JUMPA ULAR

JUMPA KEELING

APA BUAT?




F.B


PERCAYA ATAU TIDAK.. rupa2nya hutang #1MDBtiada kaitan langsung pada hutang Malaysia.. ABES TU HUTANG RAKYAT JUGA KA !!

Sebab itulah Najib hanya lantik penasihat & menteri2nya di kalangan orang yg pandai menipu & perbodohkan rakyat.







































----------------

GAGALIS BUAT PERANGAI









SUPER IMPOSE
dia ingat gambar super impose berkelamin itu bisa menutup keunggulan gagalisnya...ooooooo...engggakkkk bisaaaaaaa............ on MUKA MUKA GAGALIS
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 1/24/17




--------------

JAMUAN NURUL IZZAH






JAMUAN 

NURUL IZZAH
org yg berjuang tu payah ada family, susah ngatur semua,malam kena buka kaki, siang kena masak, mengemas semua,maka biar lah dia, walau single dia masih diminati ramai, tak payah sibu aibuk kacau, buat kerja sendiri sudah, kalau pasal mengumpat melayu no one lah, jaga diri periuk sendiri sudah...i love u izzah....kah kah kah on NURUL IZZAH BUAT JAMUAN HARI GAGALIS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/23/17



----------------

LARI DARI HARIMAU MASUK MULUT BUAYA






AWAS

BANI MELAYU

INI LARI

DARI MULUT

HARIMAU

MASUK MULUT

BUAYA



TPPA: Malaysia, 10 negara anggota lain akan bincang

Malaysia dan 10 negara anggota Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) akan mengadakan mesyuarat bagi membincangkan langkah selanjutnya susulan pengumuman Amerika Syarikat (AS) menarik diri daripada perjanjian perdagangan terbesar dunia itu.
Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Kedua, Datuk Seri Ong Ka Chuan berkata 11 negara terbabit kecuali AS, sememangnya saling berhubungan.
"Sebanyak 12 negara menandatangani TPPA itu namun kini salah satu daripadanya mahu menarik diri. Kesemua 11 negara itu boleh meneruskannya dengan meminda klausa berkaitan.
"Ada banyak kemungkinan lain bahawa 11 negara ini masih boleh meneruskan usaha itu," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyaksikan majlis pemeteraian Memorandum Persefahaman (MoU) antara Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (Matrade) dan China Intercontinental Communication Co Ltd, hari ini.

MUSUH 

KEPADA MUSUH

KITA ADALAH

KAWAN KITA





------------------

BERITA BAIAK UNTUK TANAH MELAYU





B
BERITA BAIK

BAGI VIETNAM

BAGI PILIPINA

UNTUK  KITA

TANAH MELAYU


Trump White House warns against Beijing 'takeover' of South China Sea

The United States will take steps to foil Chinese efforts to “take over” the South China Sea, the White House has indicated, amid growing hints that Donald Trump’s administration intends to challenge Beijing over the strategic waterway.

Speaking at a press briefing on Monday White House press secretary Sean Spicer vowed the US would “make sure that we protect our interests” in the resource-rich trade route, through which some $4.5tn (£3.4tn) in trade passes each year.
His comments come less than a fortnight after Rex Tillerson, Trump’s nominee for secretary of state, set the stage for a potentially explosive clash with Beijing by likening its artificial island building campaign in the South China Sea to “Russia’s taking of Crimea”.

KALAU NAJIB

TERUS JUAL

TANAH MELAYU

PADA CHINA

LIHAT APA

TRUMP AKAN

BUAT


----------------

KENAPA NAJIB WAJIB DISINGKIR







FACE BOOK

Dah puas balun buat hutang #1MDB RM50 bilion dikatanya pula bukan hutang kerajaan...???

Mudahnya jadi kerajaan.. Dah berkali-kali Najib kantoi menipu rakyat.























--------------

MIMPI DAN ANGAN ANGAN





GAGAL

MENGENAL

MUSUH

SATU LAWAN

SATU ADALAH

SATU MIMPI

Tidak perlu respons Mahathir: Nurul Izzah

KUALA LUMPUR - “Sebagai mantan perdana menteri, beliau boleh memberi kenyataan sendiri”.

Demikian respons Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar, mengulas kenyataan Pengerusi Bersatu,  Mahathir Mohamad bahawa tempoh untuk Pas berbincang dengan Pakatan Harapan telah berakhir.

Menurutnya, tumpuan utama Pakatan Harapan adalah kepada usaha memastikan satu lawan satu dengan BN.

“Saya tidak perlu komen. Yang penting tumpuan satu lawan satu,” katanya.

Mahathir dilaporkan berkata, Bersatu menyatakan syarat kepada Pas, namun parti Islam itu tidak memberi jawapan.

“Hasrat Bersatu, jika Pas tak nak sertai Pakatan Harapan, kami akan berada dalam Pakatan Harapan. Kalau Pas tak nak, (biar) tak naklah,” katanya dalam satu majlis dialog.
 


NASIB BAIK

BODOH  DAN

BEBAL POLITIK

BUKAN SATU

JENAYAH

MIMPI DAN

ANGAN ANGAN

JUGA BUKAN

SATU JENAYAH




-------------------------

ENTOT PALING LAMA






MASALAH

MENGENAL

SIAPA MUSUH

SIAPA KAWAN

TAK TAHU

APA ITU BELOT

TAK KENAL

SIAPA ITU

HADI AWANG

INI MASALAH

AMAT BESAR

Kerjasama PRU14 Pas, Bersatu belum tamat
SHAH ALAM – Pas mendakwa parti Islam itu masih meneruskan perbincangan dengan Bersatu berhubung kerjasama yang akan dibentuk bagi menghadapi PRU14.

Naib Presidennya, Idris Ahmad berkata, Pas hanya menolak DAP dan Amanah dalam membentuk kerjasama, namun masih menjalankan perbincangan dengan Bersatu serta PKR.

“Malah malam kelmarin (Sabtu) pun, saya menghadiri Ceramah Perdana Semarak Hijau 3.0 yang diadakan di Hulu Langat bersama Timbalan Presiden Bersatu,  Mukhriz Mahathir dan kami membincangkan isu bersama iaitu untuk menumbangkan BN pada PRU14 ini.

“Dengan PKR juga ia berjalan seperti biasa dan kami tidak putuskan apa-apa lagi,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.



MASUK KELUAR

SORONG TARIK

KELUAR MASUK

TAK ABIS ABIS

TAK PANCUT

PANCUT HINGGA

TERBAKAR TELO

------------------

JUAL NEGARA CHEAP SALE





JUAL TANAH MELAYU - CHEAP SALE
Buat lah Pesta Cheap Sale Buat Malaysia Mega Sale...kakakaka Jual lah , jual tu tak salah Beli pon tak salah Najib nak jual Malaysia ke , nak jual Melayo ke.. 

Apo yang mau kesah sangat ni beb Dulu FreeLoader jual Pinang , jual Pangkor , jual Termasek .. Melayo tak marah pon. Kan baik kalao umno pon di-jual. Siapa yang bodoh , akan dijual ...kakakaka on TRUMP UNTUK MALAYSIA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/23/17





--------------

FGV AGENDA MENGHASUT






face book

Ipinkassim Blogtiga b
21 hrs


F.G.V

FGV dan aparat2nya merasakan mereka adalah raja di dalam tanah2 rancangan sekarang kerana berjaya menarik hidung Pengurusan Felda dan pimpinan2 peneroka kesana kemari mengikut kehendak mereka. Tetapi mereka lupa Majoriti peneroka dan anak2 mereka yg lain tidak berada dalam kawalan FGV.

Sambutan luar biasa mereka dan reaksi kemarahan mereka setiap kali nama FGV dan Isa Samad disebut dlm majlis pelancaran jelajah semarak kasih Felda di Felda Taib Andak Kulai pd malam 21hb jan lepas membuktikan perkara ini. 

Dengan pengaruh besar TSMY (Mantan TPM) di negeri Johor dan kegigihan Sdr Mazlan Aliman (Presiden Anak) dlm memperjuangkan nasib peneroka Felda di seluruh negara, bakal menjadi mimpi buruk kepada FGV.

Apatah lagi dengan bersetujunya Tun M (Mantan PM 22 tahun) utk turut serta dalam jelajah tersebut. Perkembangan terbaru anak2 peneroka gen 2 yg menjalankan perniagaan sawit kecil2an mula bangkit menubuhkan JK bertindak senyap2 di Felda masing2 setelah usaha niaga mereka cuba disabotaj oleh FGV. 

Mereka menganggap Melayu (FGV) nak bunuh bisnes Melayu (gen 2).Tahun 2017 bakal menjadi tahun yg gelap dan sukar bagi FGV. Gambar2 dibawah adalah buktinya.







------------------

MALAYSIA TERGADAI PADA CHINA






KERETA MADE IN CHINA
Adakah najib punya polisi pandang ke china (dan tunduk hormat atau kowtow) ni akan membuatkan negara kita banjir? 
Bukan banjir macam yang kat zon ekonomi penasehat tu, atau banjir kilat yang sampai tahun ni masih gagal diatasi oleh terowong separuh-smart tu. 

Banjir dengan kereta dan lori made in china, gantikan pemandangan atas jalan yang penuh dengan kereta proton dan perodua sekarang. Kereta dan lori china memang dah masuk sini dari dulu, cuba cek tahun berapa mula masuk, adakah masa najib? 

Lebih lagi sekarang ni dia dah tendang mahathir dari proton, mungkin proton jv dengan china, atau proton akan rebadge kereta china? on NAJIB JUAL TANAH MELAYU PADA TOKAN CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/23/17



--------------

APA SUDAH JADI DENGAN PARTI ISLAM






SIAPA DIA EDITOR HARAKAH
Kahkahkah baru je aku tulis komen kata harakah dan editor dia adalah suara mewakili hadi dan geng. Setelah kita dipertontonkan kebangangan harakah, ini rupanya memang ada bukti itulah acuan untuk pimpinan parti ti sekarang kahkahkah 

oi haji, kalau tmj ulas, dia akan kata: hape kebende jadikan pas kayu ukur untuk yang lain ikut, dia paling lama dalam politik tapi dia tak pernah lagi dapat menang persekutuan? Dia paling lama dan dia dah pernah ditipu umno? Dia paling lama tapi menang terengganu semusim kemudian kalah, mensng kedah semusim kemudian kalah, menang perak sebulan dua kemudian bungkus?

Itupun menang sebab dap dan pkr bantu, bukan menang sendirian! Orang berjaya bukan bangga sebab lama hidup, itu orang ego dan tak sedar diri macam ramai senior di jabatan kerajaan yang degil rasa paling layak naik pangkat berbanding orang lebih muda tetapi jauh berkaliber. 

Orang berjaya bangga sebab dalam masa yang pendek pun dapat merangkul kejayaan besar atau dapat meraih kejayaan demi on BERITA BAIK UNTUK DUNIA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/23/17






--------------

MUKA MUKA GAGALIS







MUKA GAGALIS



Lawa lawa macam tu pun gagalis ke? on MUKA MUKA GAGALIS
Publish | Delete | Spam
batutepi jalan
on 1/23/17

Dari iLmu semiotiK...macam Ada x kena jer dengan pengantin LeLaki tu.... on GAMBAR TELAH DITERIMA
Nazrio Dond DoLLa
on 1/23/17


-----------------