Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 19 Mei 2011

JUMAAT PETANG ANAK MUDA BANGUN MELAWAN




KUMPUL - BANGUN DAN LAWAN





MAHASISWA BERSAMA RAKYAT BANTAH LYNAS ESOK - mkini

Satu perarakan bagi membantah projek Lynas Advanced Materials Plant yang sedang membina kilang pemprosesan nadir bumi di Geneng, Kuantan akan diadakan esok pada jam 2 petang.

Peserta dijadualkan berkumpul di KLCC dan kemudiannya berarak ke Pejabat Suruhanjaya Australia bagi menyerahkan memorandum bantahan kepada pesuruhjaya tinggi negara berkenaan.

Ketua Penerangan Gamis, Mohd Yusof Hadhari di laman facebook menulis selepas tsunami di Fukushima, Jepun, bulan lalu, rakyat kini lebih menyedari bahayanya bahan radioaktif.

“Kita perlu buat desakan supaya projek loji nadir bumi yang dibina di Gebeng, Kuantan, dihentikan segera,” katanya.



LEPAS DEMO MALAM ADA CERAMAH


CERAMAH ANTI LYAKNAT SELAMATKAN MALAYSIA

WAKTU: 7.30pm
JUMAAT: 20 Mei 2011
TEMPAT: Dewan Perhimpunan Cina Selangor, Jalan Maharajalela, Kuala Lumpur
ANJURAN: KL & Selangor Chinese Assembly Hall (KLSCAH) Social-Economic Committee


Moderator:Chow Z Nam
Ahli-ahli Panel:

1. Tan Bun Teet, Naib Pengerusi Jawatankuasa "Save Malaysia, Stop Lynas"

2. YB Fuziah Salleh, Ahli Parlimen Kuantan

3. Jeffrey Phang, Pengerusi "Coalition of Good Governance Green voters and environmental rights"


SELAMAT TINGGAL PARIS




BAIK PUNYA BERITA



WIKILEAKS: NAJIB DAN PEMBUNUHAN ALTANTUYA – mkini

Kedutaan Amerika di Kuala Lumpur mengikuti secara dekat perbicaraan tertuduh dalam kes pembunuhan jurubahasa Mongolia, Altantuya Shaariibuu dan sering berbincang sama ada Najib Razak terbabit dalam pembunuhan tersebut, demikian menurut kabel diplomatik yang dibekalkan kepada Asia Sentinel oleh lamanweb WikiLeaks.

Para diplomat tersebut, seperti juga orang awam, turut membuat spekulasi bahawa perbicaraan itu sengaja dilambat-lambatkan dan khuatir apa yang disebut dalam salah satu kabel tersebut sebagai "salahlaku pendakwaan" yang telah dimanipulasi untuk tujuan politik.

Pegawai kedutaan mengasaskan kebimbangan mereka kepada sumber-sumber pendakwaan, kerajaan dan pembangkang.

Kabel itu juga menarik perhatian kepada satu dakwaan menarik bahawa Perdana Menteri ketika itu, Abdullah Ahmad Badawi,

mungkin telah cuba untuk menggunakan prosiding tersebut untuk membabitkan Najib - satu dakwaan yang cepat-cepat didiamkan dalam akhbar Malaysia.

NOTA:
sudah lupa?
jangan lupa!
ada 1000 lagi dokument tentang malaysia di wikileaks

ingat tak kenyatan mat mongol?

mat mongol dengan segera mengatakan jangan percaya wikileaks
walau pun berita itu tibai anwar ibrahim

kenyataan mat mongol ini dibuat kerana mat mongol ini sedar
bahawa berita saheh altantuya ini diketahui oleh wikileaks

mat mongol juga sedar
dalam masa yang tidak lama lagi
kes kapal selam ini akan dibuka di paris

ini bukan kes siapa bunuh altantuya
tetapi kes pegawai peanchis yang terima rasuah

tetapi awas!
tidak dapat tidak nama altantuya akan tinbul

bak kata french : bien sur.. le mongol de malaysie dans le merde
kah kah kah

nota:

sila tanya lebai google
apa kata mat peranchis itu kah kah kah


SIMPAN DUIT DARI SEKARANG



JANGAN DUDUK HOTEL MURAH




nota untuk anak muda yang tak berduit:
untuk berendut pada tahun baru ini
awang dan dara perlu diberi ingatan
sila simpan duit dari hari ini

dengan duit yang banyak
boleh check ini di hotel hilton
mandrin international, meridian atau di le exhlil
jamin tak ada gangguan

terbaik check ini di carcosa
untuk membantu menaikkan shahwat awang dan dara
filem porno akan ditayang kan
kah kah kah

KHALWAT : DR ASRI SYOR PROSEDUR OPERASI DIKAJI ELAK KEMATIAN - minsider

Kesal dengan tindakan penguatkuasa agama yang berakhir dengan kematian ketika operasi pencegahan maksiat semalam, bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin menggesa agar garis panduan “tangkap khalwat” diperketatkan.

Ini kerana jelas beliau, operasi “tangkap khalwat” yang dilaksanakan penguatkuasa sekarang bertentangan dengan prinsip-prinsip Islam sehingga boleh menyebabkan kematian.

Dalam kejadian semalam, seorang bekas pegawai polis maut selepas terjatuh dari tingkat 16 sebuah hotel, dipercayai ketika cuba mengelak daripada dicekup sepasukan anggota Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) yang melakukan operasi cegah maksiat.

“Memandang Islam cuba sedaya upaya menutup maksiat peribadi seperti khalwat, zina, minum arak dan seumpamanya, maka garis panduan operasi tangkap khalwat mestilah diperketatkan.

“Ini kerana operasi tangkap khalwat selalu menimbulkan pertentangan dengan prinsip-prinsip Islam dalam hal ini, ramai orang menyangka tanpa operasi tangkap khalwat, maka bertambah perzinaan dalam masyarakat sedang mereka lupa zina itu berkembang disebabkan maksiat terbuka seperti media, hiburan, pentas seni dan seumpamanya yang secara terang mempromosikan maksiat,” kata Asri.

Justeru beliau mencadangkan agar beberapa perkara perlu dikaji dan dititikberatkan dalam melakukan operasi “tangkap khalwat.”

Selain itu, Asri juga berkata setiap garis panduan yang ditetapkan harus dipatuhi dan difahami oleh penguatkuasa agama.

“Yang pertama operasi ini hendaklah tidak menjadi punca kemungkaran tajassus (intipan khalwat) berkembang dalam masyarakat Islam, maka pemberi maklumat hendaklah dipastikan ia tidak diperoleh berdasarkan perbuatan tajassusnya.

“Sebaliknya, berasaskan zahirnya kemungkaran tersebut, seperti nampak dari luar rumah atau bunyi yang meyakinkan maksiat sedangkan berlaku. Pemberi maklumat memperoleh secara jelas, bukan tajassus atau intipan,” katanya.

Tegas beliau, operasi “tangkap khalwat” hanya boleh dilakukan sekiranya maklumat yang diterima sahih dan jelas.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


woit... KESIAN YANG TELAH GUGUR ITU.... kah kah kah

SILA TANYA SIAPA PEROGOL AMAH




TUNGGU TARING KELUAR



nota:
tapi jaga jaga
bila taring keluar
taring ini akan mencari amah indon
kah kah kah


SKMM LESU, HILANG TARING - meloya

Jaringan Melayu Malaysia (JMM) mendakwa Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) kini sudah tidak mempunyai sebarang peranan dan seolah-olah sudah kehilangan taring.

Yang Dipertua JMM, Azwanddin Hamzah berkata, dakwaan tersebut berasas kerana SKMM gagal mengambil sebarang tindakan ke atas portal berita The Malaysian Insider berdasarkan beberapa laporan yang dibuat JMM sebelum ini.

Menurutnya, laporan JMM ada asasnya dan pihaknya mempunyai bukti kukuh di mana portal berita tersebut memang terkenal dengan artikel biadab yang cuba membangkitkan isu perkauman terutama bersifat anti-Melayu dan kerajaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… HILANG TARING PULAK…. kah kah kah..


KENAPA SALAH ANTI MELAYU?

kalau melayu itu bangang
kalau melayu itu bahlol
kalau melayu itu perogol amah
kalau melayu itui pembunuh model
kalau melayu itu ambil komisen
kalau melayu itu penipu
pasal apa pulah tak boleh anti melayu ini?
apa spesialnya melayu ini?
kah kah kah

KENAPA TAK BOLEH ANTI-KERAJAAN?
kalau kerajaan ini ciplak lagi kerbangsaan
kalau kerajaan ini ciplak bendera amerika
kalau kerajaan ini zalim
kalau kerajaan ini rasuah
kalau kerajaan ini kayakkan kroni
kalau kerajaan ini tipu orang ramai
kanapa tak boleh anti kerajaan ini
lagi pun kerajaan ini ada dua perdana menteri kah kah kah

nota:
sila tanya lebai google
siapa seorang lagi pm malaysia
kah kah kah


SURAT DARI PEMBACA



JUMAAT JAM 2.00 PETANG










JANGAN LUPA
jumaat ini turun bearmai ramai
berkumpul di sekitar klcc jam 2.00 petang

berarak ke kedutaaan australia di hadapan klcc
menghantar memo membantah kilang lyaknat di gebeng

yb fauziah salleh
yb tian chua
ketua pemuda pas
akan memimpin perarakan hari jumaat ini!


SURAT DARI PEMBACA

bro aku ada secebis kisah untuk diceritakan.Aku menetap di pekan Pusing tidak jauh dari pusat pelupusan sisa2 buangan kilang di bukit merah.Aku terbaca kisah2 sedih dan duka penduduk bukit merah baru aku terasa menyesal menetap di pekan Pusing tapi apakan daya duitku sudah habis membeli rumah untuk anak dan biniku dulu aku fikir menetap dikawasan hutan dan bukit aku merasa nyaman dgn udara yang segar tetapi sekarang aku macam duduk ditempat yang sangat bahaya.Aku takut racun itu akan tersebar kerumahku. Aku selalu pergi kekawasan air terjun dihutan Papan membawa bini dan anaku2 bermandi manda dan sambil menikmati udara hutan yang nyaman dan kehijaun namun sekarang tidak lagi dan aku juga risau air terjun dari hutan akan tercemar mangalir ke sungai Johan dari situ mengalir pula ke sungai Kinta aduhai...

Oleh Tanpa Nama pada BANGANG TAK ADA UBAT pada 11/05/18

PELIK TETAPI BENAR




HOTEL INDAH LAGI MEWAH







nota:
pelik tetapi benar
dalam hotel mewah ini
maksiat tidak pernah berlaku
maksiat hanya berlaku
di hotel pak pong di chow kit
kah kah kah





DARI ARKIB : 25 April 2010

MAUT JATUH APARTMEN ELAK DITANGKAP KHALWAT
- berita hairan

KUALA LUMPUR: Hanya kerana mahu mengelak ditangkap berkhalwat, seorang pemuda terbunuh selepas terjatuh dari rumah sewa teman wanitanya di tingkat lima Apartmen Jelutong, Selayang Heights, di sini awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 1.40 pagi itu, mangsa yang berusia 21 tahun dan masih menuntut di Kolej Komuniti Selayang dikatakan cuba mengelak ditahan dengan melarikan diri melalui tingkap sebaik pintu rumah diketuk sepasukan pegawai pencegah maksiat dari Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Bagaimanapun, pemuda itu dipercayai tergelincir ketika cuba meniti tembok luar bangunan yang licin sebelum terjatuh dan mayatnya ditemui terperosok dalam longkang di tingkat bawah pangsapuri berkenaan.

Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan, ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan memaklumkan pelajar terbabit mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan beberapa bahagian badan.


MATI JATUH BANGUNAN ELAK DI CEKUP KHALWAT - tiewnama

KUALA LUMPUR: Seorang bekas anggota polis maut selepas terjatuh dari tingkat 16 sebuah hotel di ibu negara ketika cuba mengelak daripada dicekup sepasukan anggota Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JAWI) yang melakukan operasi cegah maksiat di hotel berkenaan awal pagi ini.

Ketika cuba melarikan diri melalui tingkap biliknya yang terletak di tingkat 16 hotel itu di mana dia menginap dengan pasangannya, mangsa yang berumur 49 tahun itu terjatuh di beranda tingkat lima bangunan dalam insiden kira-kira jam 2 pagi itu


Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zulkarnain Abdul Rahman yang dihubungi Bernama hari ini mengklasifikasikan kematian itu sebagai mati mengejut.

Beliau berkata, mangsa mati serta-merta di tempat kejadian dipercayai akibat mengalami kecederaan parah di bahagian kepala.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.

Zulkarnain berkata, pihak JAWI mengambil keterangan daripada pasangan mangsa yang dipercayai janda berumur lingkungan 40-an untuk membantu siasatan dan beliau enggan mendedahkan identiti pasangan terbabit.

KAH KAH KAH
KAH AKH KAH
KAH AKH KAH


woit… SUSAH IKUT AGAMA ISLAM INI…. kah kah kah..

kah kah kah… SAMPAI MATI … ORANG KENA PAKSA PERGI SYURGA…kah kah ka

kah kah kah…. TAK NAK PERGI SYURGA TAK BOLEH KE?.... kah kah kah..

kah kah kah…. BOLEH PAKSA SAMPAI MATI UNTUK PERGI SYURGA…. kah kah kah

kah kah kah… TAKUT ORANG KAPIR BILA BACA BERITA INI…. kah kah kah..

kah kah kah… YANG PELIK TU… MENTERI KAKI RASUAH…. MENTERI KAKI ROGOL…. TAK BERANI DEKAT PULAK…. kah kah kah…

kah kah kah… KES BUNUH ALTANTUYA… TAK BERANI KOMEN APA-APA…. kah kah kah..

kah kah kah… KES KOMISEN KAPAL SELAM… TAK KATA APA APA PUN…. kah kah kah

kah kah kah... ASIK ASIK KHALWAT.... kah kah kah..

kah kah kah... HARI MERDEKA TANGKAP KHALWAT... kah kah kah..

kah kah kah... HARI VALENTINE TANGKAP KHALWAT.... kah kah kah..

kah kah kah.... HARI TAHUN BARU TANGKAP KHALWAT.... kah kah kah..

woit... SEMUA YANG DI TANGKAP... ORANG MISKIN... kah kah kah..

kah kah kah... YANG KAYA...DALAM HOTEL MAHAL... KENA HALAU KALAU DTANG... kah kah kah..

kah kah kah...ORANG KAYA DALAM KONDO MEWAH...KAT GATE PUN TAK LEH MASUK.... kah kah kah..

kah kah kah... SUSAH JADI MISKIN... NAK PANCUT PUN ADA YANG KAWAL.... kah kah kah

kah kah kah…. LECEH ADA PEGAWAI POTONG STIM…. kah kah kah

BERITA YANG HENDAK KITA BACA




CIIIT PANDDY KUTTY




KESAL BANYAK KES DADAH LIBATKAN ORANG MELAYU
- meloya

SHAH ALAM 18 Mei - Seorang hakim Mahkamah Tinggi di sini hari ini melahirkan kekesalannya apabila melihat banyak kes dadah di negara ini melibatkan orang muda berketurunan Melayu dan beragama Islam.

Hakim Datuk Abd Rahim Uda berkata, orang Melayu telah dididik sejak kecil bahawa dadah itu adalah haram kerana ia seperti perbuatan membunuh diri yang sememangnya tidak dibenarkan dalam agama Islam.

"Masalahnya kita orang Islam tetapi tidak menghayati apa erti Islam sebenarnya. Islam menekankan bahawa yang utama ialah ilmu dan apabila ilmu tiada kita main-mainkan hukum agama.


KESAL BANYAK KES MAHKAMAH HAKIM MELAYU MENIPU - melayu

SHAH ALAM 18 Mei – Awang bin Sudin di Mahkamah Tinggi Jalan Duta di sini hari ini melahirkan kekesalannya apabila melihat banyak kes kes hakim menerima rasuah dan hakim menyalah guna kuasa dalam negara ini yang melibatkan hakim tua berketurunan Melayu dan beragama Islam.

Awang bin Sudin berkata, orang Melayu telah dididik sejak kecil bahawa rasuh dan salah guna kuasa itu adalah haram kerana ia seperti perbuatan membunuh diri yang sememangnya tidak dibenarkan dalam agama Islam.

"Masalahnya kita orang Islam tetapi tidak menghayati apa erti Islam sebenarnya. Islam menekankan bahawa yang utama ialah ilmu dan apabila ilmu tiada kita main-mainkan hukum agama.

Awang bin Sudin dari Kuala Jerai telah berkata demikian di luar mahkamah sateah dia mengikuti perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim.

INI BUKAN BERITA LAWAK




INI LAPORAN BERITA




JIKA DEDAH IDENTITI , POLIS DITUDUH BERPOLITIK - meloya

Timbalan Ketua Polis Negara, Abu Bakar berkata tiada keperluan dari segi undang-undang bagi pihaknya untuk mendedahkan identiti pelaku dalam video seks yang didakwa membabitkan pemimpin sebuah parti pembangkang.

Katanya, kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 292 Kanun Keseksaan yang menjurus kepada keselahan mengedar dan mempamer video lucah, di mana tiada keperluan di pihak polis untuk mendedahkan identiti pelakunya.

"Tiada keperluan undang-undang untuk mendedah pelakunya. Jikalau kita mengambil tindakan yang lebih daripada had undang-undang, kita akan dituduh pula terlibat di dalam politik."

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah…UMANG AAAIIII…. JUJUR NYA MAT MATA INI… kah kah kah…

kah kah kah… INI MAT MATA DARI MANA?.... kah kah kah..

kah kah kah…. BETUL KE MAT MATA INI TIDAK BERPOLITIK…. kah kah kah…

kah kah kah… SEMINGGU SEKALI MATA INI AKAN BERCAKAP TENTANG VIDEO INI…. kah kah kah…

kah kah kah… MINGGU INI MAT MATA INI KATA – PELAKON TELAH DI KENALI…. kah kah kah..

kah kah kah… MINGGU DEPAN… KENYATAN YANG VIDEO INI TULIN…. kah kah kah..

kah kah kah…. MINGGU DEPAN DEPAN… VIDEO INI HANTAR KE KOREA…. kah kah kah..

kah kah kah…MINGGU DEPAN DEPAN DEPAN… VIDEO INI HANTAR KE AMERIKA…. kah kah kah

woit… KEMUDIAN TIAP MINGGU VIDEO INI AKAN DI HANTAR KE NEGARA BARU… kah kah kah..

kah kah kah...ADA 105 NEGARA DI BAWAH BANGSA BANGSA BERSATU.... kah kah kah..

kah kah kah... 105 MINGGU MAT MATA INI AKAN BECAKAP DI MEDIA.... kah kah kah..

kah kah kah..INI UNTUK MEMASTIKAN MAT MATA INI AKAN TERUS BERCAKAP DI MEDIA…. kah kah kah…

kah kah kah…INI UNTUK MEMASTKAN RAKYAT MALAYSIA TAK LUPA TENTANG VIDEO BOROI INI…. kah kah kah..

woit..BILA PARLIMEN DI BUBAR… kah kah kah...

kah kah kah...MAKA AKAN KELUAR LAH KENYATAAN MAT MATA INI BAHAWA LELAKI ITU IALAH ANWAR IBRAHIM…. kah kah kah..

kah kah kah…LANCOW TAK BERPOLITIK…. kah kah kah