.

Sabtu, 7 Mei 2016

TAK ADA KERJA LAIN





TAK ADA 

KERJA LAIN

JANGA TEPI

KAIN ORANG


Erotik Arab - cemburo tak ada balak

KUALA TERENGGANU - Mahkamah Rendah Syariah Kuala Terengganu kelmarin, menjatuhkan hukuman penjara sehari dan denda RM3,000 terhadap sepasang kekasih yang dicekup dalam keadaan berbogel di sebuah inap desa, 19 Januari lalu.

Tertuduh , lelaki berusia 27 tahun dan pasangannya berusia 24 tahun turut berdepan hukuman penjara enam bulan lagi sekiranya gagal menjelaskan denda berkenaan.

Keputusan dibuat Hakim Syarie, Nik Mohd Shahril Irwan Mat Yusof selepas pasangan berkenaan mengaku salah terhadap pertuduhan mengikut Seksyen 29 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 iaitu perbuatan sebagai persediaan untuk melakukan persetubuhan luar nikah.

Pendakwaan dikendalikan Pendakwa Syarie Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu.

Mengikut fakta kes, sepasukan pegawai penguat kuasa syariah daerah melakukan serbuan berwaran di sebuah bilik inap desa di Tok Jembal, Kuala Nerus, jam 6.50 petang pada 19 Januari lalu.

Sebaik tiba di depan bilik, pintu tertutup rapat sebelum anggota mengetuk pintu dan memberi salam.

Selepas dua minit, pintu masih belum dibuka. Anggota kemudian membuka tingkap dan melihat seorang lelaki berada di atas katil dalam keadaan berbogel dan menutup badannya dengan bantal.

Pada masa sama, seorang wanita sedang bersembunyi di hujung katil juga dalam keadaan berbogel, sambil menutup tubuhnya dengan pakaian yang dipegang.

Pemeriksaan mendapati mereka berdua tidak mempunyai hubungan suami isteri atau mahram.

BUATLAH
KERJA YANG

BERFAEDAH

UNTUK ORANG

RAMAI


------

TAIB MAHMUD MENJARAH SARAWAK





SAMPAI KIAMAT
Sodara TT, sampai kiamat pun saya takkan setuju Taib Mahmud insan laknat ini ada kebaikan. Bukan balak saja dirembat binatang ini, malah tanah serta hampir semua lobang bisnes di Sarawak dikebas kaum kerabatnya. Dari bisnes buat projek pembinaan, telekomunikasi, pengangkutan sampai urusan angkut sampah dan bahan kumbahan semuanya dimonopoli kaum keluarga haiwan terkutuk ini. Dia tak nak UMNO masuk sebab tak nak UMNO potong line dia sekeluarga menjarah rakyat dan negrr Sarawak. on SIAPA TAIB MAHMUD
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:03 PM




------------

DARI PENJARA KE PENJARA




SEJARAH

YANG BELUM

DITULIS

DARI LOKAP

KE LOKAP

DARI PENJARA

KE PENJARA


TAHNIAH UNTUK BARU BIAN









Tian Chua
1 hrTwitter
Tahniah Pengerusi PKR Sarawak @baru_bian berjaya kekalkan kerusi Ba'Kelalan. Keadilan Sarawak chief is the first victory for the opposition.

A big thank to Sarawak voters for performing your sacred duty to safeguard our democratic institution. Also thank u to all election workers


Tian Chua
1 hrTwitter
Salute all PKR candidates, despite facing heavy downpour of cash in very tough terrain, we are proud that you have fought a good battle. Tq.

------------

TT BUANG MASA



BUANG MASA
Lu bukan golongan baik bro. Lu golongan BANGANG, mcm gua jugak. Ngabihkan beras ja hidup. Buang masa Allah Taala ciptakan gas oksigen. Patut kita sama2 mampos dlm kehinaan sbb pengecut. Lu jgn buat2 hairan pulak kekal dlm api neraka kelak, sbb kita ni bebal dan pengecut. Mcm Abg Mat Bronson dok kata tu la. Walau tarooo izil mujrimuuna naakisu ru-usihim aindarobbihim, robbanaa absorna wasami'na farji'na na'mal soolihan, inna muuqinuun. Berubahlah diri atau bunuhlah saja diri kamu, buang masa ja hidup atas muka bumi. on HARI RAYUAN GWA

in response to gua sedih sbb gua ini dlm golongan orang orang yg baik-baik yg tak dapat nak lakukan apa-apa untuk 'save malaysia'... gua harap rayuan lu diterima.. , by Lanblack Lanblack.
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/7/16





-----------

INI DUNIA KE-3






PILIHANRAYA

DUNIA KE-3



Pemantau pilihan raya dakwa dakwat kekal berjaya dibersih

Menurut penyelaras Pemantau Pilihan Raya Sarawak, Zoe Randhawa, kejadian itu dilaporkan oleh seorang pemerhati mereka.
"Dakwat di jari isterinya berjaya dibersihkan. Dia kemudian bertanyakan perkara itu kepada mereka yang mengundi di pusat yang sama dan mendapati dua orang lagi juga mengalamai keadaan yang sama.
"Setakat ini, aduan hanya di satu pusat mengundi. Laporan lain adalah dakwat tidak boleh dibersihkan sama sekali," katanya.
DALAM DUNIA

KE-3 KALAU

PILIHANRAYA

BOLEH 

MENGUBAH

APA APA 

PILIHANRAYA 

AKAN 

DIHARAMKAN

----------

TIPU MUNGKIR JANJI





FACE BOOK

Sudah lebih 50 tahun BN memerintah.. Sudah berapa byk kali kah BN menipu & mungkir janji pd setiap kali Pilihanraya Sarawak ??
Selamat Mengundi buat pengundi2 ‪#‎PRNsarawak‬.





------------

PROJEK REMBAT TANAH RAKYAT






PROJEK

PUTAR ALAM

REMBAT TANAH




D'Herbs rasa dihina, tawar habuan RM100 juta

Jika KFA boleh kemuka bukti Aliff Syukri mahu 'baham' tanah di Kedah seperti dakwaan pihak berkenaan


Nilai tajaan ditawarkan kepada skuad bola sepak Kedah ialah RM30 juta.
Hari ini pengasas D'Herbs Holding (M) Sdn Bhd, Datuk Aliff Syukri Kamarzaman menawarkan RM100 juta pula - jika Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) mempunyai bukti beliau mahu 'merampas' tanah di Kedah.
"Kalau ada bukti mengatakan saya mahu rampai tanah hak Kedah, saya sanggup ‎berikan RM100 juta. Bukan RM30 juta, tapi RM100 juta.
"Saya ada duit, kalau betul-betul saya nak tanah boleh beli tanah di Selangor. Kenapa nak pergi ke cerok Kedah?" katanya pada sidang media di Wisma D'Herbs, Kota Damansara, hari ini.
KAH KAH KAH

woit

sapa tipu sapa

projek rembat

tanah rakyat

guna tajaan

kah kah kah

macam macam

projek tipu

PUTAR ALAM




L.C.E
------------

AL-FATIHAH









Mayat kedua dipercayai mangsa nahas helikopter ditemui pagi ini

Pasukan mencari dan menyelamat (SAR) menjumpai mayat seorang lelaki dipercayai mangsa nahas helikopter, 10km dari Pusat SAR di Lingga, kira-kira 250km dari Kuching pagi ini.
Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Sarawak Nor Hisham Mohammad mengesahkan mayat terbabit dijumpai 8.31 pagi




------

TAHNIAH GARIS KIRI






TAHNIAH

SALUT

GARIS KIRI

PARTI BURUH

JEREMY COBURN


Labour's Sadiq Khan elected mayor of London

Sadiq Khan has been elected mayor of London, reclaiming the post for Labour after eight years of Conservative rule and becoming the first Muslim mayor of a major western capital.
Khan took 1,310,143 votes (57%) after second preferences were taken into account, beating Conservative Zac Goldsmith into second place on 994,614 (43%). His tally gave him the largest personal mandate of any politician in UK history.






------------

SIAPA TAIB MAHMUD





SOSOK INI

REMBAT BALAK

PENYAMUN

TAPI ADA

SATU PEKARA

YANG WAJIB

DIPUJI BAIK

SELAGI SOSOK

INI HIDUP 

GEROMBOLAN 

KETUANAN

MELAYU TIDAK

AKAN DAPAT

BERTAPAK 

DI SARAWAK


------------

PANDANGAN USTAD WAN JI




HUBAYA

HUBAYA

 | May 6, 2016
Wan Ji Wan Hussin
Penceramah agama itu bimbang cara didikan itu akan menyebabkan kanak-kanak mulai membenci orang bukan Islam. More ››

PETALING JAYA: Guru sekolah tadika tidak sepatutnya mendidik kanak-kanak mengangkat senjata dan menyerang musuh, walaupun ia sekadar lakonan konflik Palestin-Israel.
Penceramah bebas, Wan Ji Wan Hussin berkata, cara didikan sebegitu tidak sepatutnya diamalkan kerana bimbang akan mempengaruhi kanak-kanak itu menyertai kumpulan militan bila dewasa nanti.
Lebih membimbangkan, sekiranya kanak-kanak itu mulai membenci orang bukan Islam di Malaysia sepertimana yang berlaku antara rakyat Palestin-Israel.
“Cara itu kurang tepat, sepatutnya guru tersebut membina kesedaran mengenai isu yang berlaku di Palestin berbanding kita ajar budak-budak angkat senjata sebab kalau ajar budak-budak angkat senjata kita takut ia akan wujud sifat benci kepada bukan Islam di Malaysia.
“Bukan Islam di Malaysia cara mereka tidak sama dengan bukan Islam Israel di Palestin. Kita juga takut kesan kepada minda budak-budak itu untuk cenderung kepada keganasan,” katanya kepada FMT.

AJARAN

USTAD INI

KITA IKUTI

MAKA HIDUP

AKAN LEBIH

SEMPURNA

BAHAGIA


--------------

UCAPAN UNTUK SARAWAK








ANAK SARAWAK

SELAMAT

MEMILIH

WAKIL ANDA

PILIH DENGAN

HATI BERANI




------------