.

Sabtu, 24 September 2016

KESAH DARI API API







HARI INI DARI API API
tidak menarik sangat
petang gua ke pasar ikan
nasib baik masih ada tuna dan titir
esok pagi pulang
maka wajib beli ikan dulu
opp.... grab dan uber dah ada

tadi gua naik grab
kemudian gua ambil no pone dia
lepas beli barang gua talipon

ini keran gua tak ada talipon bijak
selalunya ada kawan yg tolong gua
tadi gua buat deal sendiri
gua bagi x-tra
bila gua ajak esok ke lapangan terbang
dia tak dapat - ke gereja kerja mencuci
amin



BUAH TERAP
sedang musim
sebiji 4 rm
tak ada di semenanjung
tak pernah gua jumpa
walau pun gua ini kaki rayau
kaki lawat semua pasar

gua dah makan satu biji
nak cuba bawa masuk
sebiji ke bangsar
biji ngua ak tanam di jalan talawi
atau kubur cina belakang rumah
kah kah kah

IKAN NAIK
tadi dibelakang pasar lepas jam empat
ada perahu nelayan naik
bawa ikan kembong
cukup segar
tapi saying telah ada pemilik
tok peraiah dah booking
kalau tidak gua nak buat umai



MANGGA
gila mahal
manga hodoh 20rm satu kilo
tak tahu apa hal sabah macam ini
hutan luas kenapa buah buah tempatan mahal
bayangkan buah delima 5 biji 10rm di chow kit
di pasar Sabah satu biji 10 rm
gila mahal

TAPI ADA YANG MURAH
ayam pilipina gua dengar murah
tapi ayam siam
ayam saigon
mahal

ESOK TERBANG PULANG
esok jam 8 pagi terbang
cilaka tak dapat terbang  jam 12
lepas subuh gua wajib redi
ikan dan masuk dalam deep freezer
tuan empunya hotel dah beri kebenaran

ESOK MALAM
gua ada buat show
di pj one
seksyen 17
politik dan komidi
masuh perkuma
tak payah bayar
datanglah kalau nak dengar cerita
ayam pilipina dua bawa dua ekor
kah kah kah



NOTA
disabah ini jam 6 petang dah gelap
cepat sangat siang hilang
patutlah pendatang haram
disini banyak anak
kah kah kah



------------------

SURUHAN JAYA DISURUH MENIPU









NOTA:
berapa kali
tukar tiub
dah cakap
spr penipu

INI SURUHANJAYA
DISURUH MENIPU

Like This PagePage Liked · 11 hrs
 
Umno tak sependapat dgn SPR??
Persempadan semula bukan utk kepentingan pihak tertentu??

INGAT, rakyat bodoh ka nak percaya kata2 mereka !!!.., Dgn MAKCIK PAKCIK Felda boleh la kamu kelentong..

SEJAK BILA Umno & SPR tidak sebulu !!!























---------------------

HARI INI DALAM SEJARAH





 NOTA
hari ini dalam sejarah
gua berada di kota kinabalu
memberi pencerahan
menghasut dan
meneruskan perjuangan



HARI INI DALAM SEJARAH RAKYAT: 21 September 1974

Pada hari ini dalam tahun 1974, aktivis-aktivismahasiswa Universiti Malaya (UM) telah mengambil-alih kampus universiti daripada pentadbiran UM. Rampasan kuasa ini bertahan selama satu hari.

Akhbar Berita Harian melaporkan:

“Persatuan Mahasiswa Universiti Malaya petang ini mengambilalih pentadbiran dan kampus Universiti Malaya. Tindakan itu diambil bagi meminta Kerajaan membebaskan dua orang mahasiswa yang ditangkap di Johor Bahru kemarin bersabit dengan tunjuk perasaan setinggan-setinggan di Tasek Utara.”

Dua orang aktivis mahasiswa yang ditangkap ialah Hishamuddin Rais, Setiausaha Agung Persatuan Mahasiswa Universiti Malaya (PMUM) dan Yunus Ali, ahli-jawatankuasa PMUM.

Pada hari yang sama seramai 1,000 orang aktivis-aktivis mahasiswa dari Kelab Sosialis Universiti Malaya dan PMUM telah berdemonstrasi di luar kampus UM untuk menuntut pembebasan 2 mahasiswa yang ditangkap. Seramai 360 orang anggota polis FRU telah dihantar untuk menyekat demonstrasi tersebut. FRU telah bertindak melepaskan 18 das gas pemedih mata untuk menyuraikan tunjuk perasaan yang dijalankan oleh mahasiswa itu. 

Sumber: Akhbar Berita Harian, 22 September 1974
 
 







------------

BILA MUSUH JATUH



MASA TEPAT

BILA MUSUH

JATUH KITA

LAGI TEKAN

LAGI TIBAI
 


Adun Terengganu tuntut 10 perkara, kembalikan royalti minyak, telaga minyak Bertam
 
Najib diminta untuk mempertimbangkan terma perjanjian dalam 'amicable agreement' serta mengembalikan semula hak royalti minyak dan telaga minyak Bertam 307 kepada kerajaan negeri Terengganu.
 
Gesaan ini dibuat oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Buruk Dr Syed Azman Syed Ahmad dalam sepucuk surat terbuka kepada perdana menteri hari ini.
 
Menurut Dr Syed Azman sebagai anak Terengganu dan mewakili rakyat negeri itu beliau rasa tercabar dengan perjanjian dibuat oleh Ketua Menteri Sarawak Adenan Satem dengan syarikat milik kerajaan Petronas dengan persetujuan tujuh terma perjanjian yang disebut sebagai '7 amicable agreement' yang akan dilaksanakan oleh kerajaan pusat, Petronas dengan kerajaan negeri Sarawak


JANGAN BAGI

PELUANG

JANGAN BERI

UDARA TEKAN

LAGI TEKAN

 


----------

SILA AMBIL PERHATIAN





 
NAK JADI RAJA AFRIKA
madey..sila ambil perhatian..jgn tak percaya, dulu mahatir bercita2 ngin menjadi raja afrika.bukan saja mahatir malah daim juga ada bank dinegara afrika..kini raja afrika sudah jadi milik rosmah..kini rosmah adalah raja afrika dan queennya adalah najib..
 
maka segala haiwan disahara, didarat, di air, digurun atau didalam kolah2 berendam, wajib taat dan patuh akan arahan sang raja afrika..namun kuasa raja afrika ini ada hadnya, kesetiaan hanya la dari haiwan2 afrika sja , segala tumbuh2an seperti koko adalah kepunyaan negara british..
 
walaupun british sudah keluar eu, namun tanah nya masih terbentang luas diafrika..hanya padang masyar adalah milik ulama..tuhan hanya menunggu dan melihat keimanan2 ulama yg bersinar2 walaupun didunia ulama mungkir janji lepas raya...
 
yg mati wajib dihormati, maka firaun, abu lahab, abu jahal, turunan muawiyah yg membunuh hasan husin juga wajib dihormati..bukan dimaki2 dlm syarahan atau doa solat jumaat. on BERITA TER NOWW
Anonymous
on 9/23/16







-----------------

ADA MACAM MACAM PAKAGE





 
 
 
TIDAK ADA ULAMA
 
diakhirat juga tiada ulama mufti..yg ada hanya la tidak dpt dibayangkan difikirkan..melainkan angan2 dan bayangan agakan sendiri..hakikatnya tiada siapa tahu..terlalu byk bayangan dari manusia bernafsu mengenai kehidupan disana..malaikat berkepak mcm tiru kitab kristus..nape tak berkepak mcm ikan terbang, nape tak berkepak mcm patung2,mcm kuda unicorn..
 
ketika amalan haji, sume nampak putih samada miskin atau kaya, namun putih saja tiada makna sb yg kaya pakai ihram putih berharga mahal berjenama barat dan bukan made in china, yg miskin memakai ihram berharga murah dan jarang, yg miskin tinggal bwh pokok kurma, dlm khemah panas bekipas khind, yg kaya duduk khemah berhawa dingin dan buah2an anggur dari negara kapir sejuk..
 
package miskin dan kaya juga berbeza2.tak mungkin tuhan bole ditipu dgn warna putih atau warna yg sama..atau tuhan buta warna dgn ulama perjuang keadilan dgn ulama tutup keadilan..yg pasti sekarang ini, ketua keadilan duduk dlm penjara..tiada la mana2 malaikat berkepak on BILA NAK SAMAN SARAWAK REPORT
Anonymous
on 9/23/16
 




------------

KERJA BERAT LAGI HEBAT





HEBAT HEBAT

TAHNIAH

UNTUK DIRI

MALAYSIA BARU


| September 23, 2016
anina-ppbm
Anina Saadudin berkata pasukan sukarelawan sedang menyelinap ke pelosok negara mengumpul keahlian dan permohonan secara online juga sedang rancak... More ››
 
BRO LU

INGAT SENANG

LU INGAT

BUAT PARTI

MACAM MAIN

GASING

 





----------------

MEMBADAK TANPA SUMBU




 
BERBADAN ROSMAH
dengan persempadanan semula maka padan la muka yb2 harapan dan berbahagia la wakil2 baru seperti ali tinju , dato jamal, rani kulup dan pejuang2 melayu asal keling..mereka tak perlu penat lelah keluarkan air liuh berceramah kerana semua kemenangan sudah pasti..tak perlu solat hajat atau doa selamat, pasti akn menang..dan kemenangan itu akan diberkati tuhan..kpd ahli2 pukida, perkasa dan lain2..
 
sila kerja keras pertahan najib , moga2 usaha kalian mendapat sinar dari kaca najib utk dijadikan wakil rakyat..gaji yb ni besor oiii..macam2 projek bole buat..namun perlu diingat, gaji besar nanti, jgn la berbini baru dgn gadis pun berbadan rosmah..c
 
ari la yg cun slim..puteri, sila sign up kelas2 kecantikan..kelas make up..cantik luaran je diperlukan, bila dah dpt laki dari yb, maka nasi kangkangkan je..bior dia dengor cakap..tak pun, minta ust2 ustazah2 ajarkan ayat2 pengasih al quran..lagi berkat dan selamat.. on INI SANDIWARA
Anonymous
on 9/23/16
 



------------

DENGAR DENGAR DENGAR



DENGAR ENCIK

CAKAP JANGAN

TAK DENGAR

NANTI ENCIK

MARAH



Ahmad RazifSpekulasi tukar 4 menteri besar disebar supaya Umno bergaduh

 
KUALA TERENGGANU: Menteri Besar Terengganu Ahmad Razif Abd Rahman berkata spekulasi mengenai pertukaran 4 menteri besar sebelum pilihan raya umum akan datang, disebarkan pihak yang mahu menimbulkan konflik sesama anggota UMNO.
 
“Usah peduli dengan apa sahaja spekulasi dan khabar angin yang tersebar ketika ini,” katanya kepada pemberita selepas majlis menyambut kepulangan beliau dan isteri Halina Zakaria dari Tanah Suci selepas menunaikan ibadah haji, di Seri Iman di sini, hari ini.


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH



-----

NAK KELUAR DARI MASALAH





 
KELUAR MALAYSIA
puan..dah tau spr itu alat umno, dah tau spr adalah jentera daulah, pasal apa susah nak faham..kalo isham rais bole bersama dgn mahatir yg mengisakannya utk membentuk front united, apakata kita buat united state of malaysia baru..
 
cuba la buat petisyen atau undi kpd rakyat selangor dan rakyat penang, siapa yg bersetuju utk keluar dari malaysia. kalo selangor dan penang keluar dari malaysia, jgn kata terlepas dari hutang 1mdb malah terlepas dari persempadanan semula spr..
 
menurut mursidul ngi isham rais, pakatan akan kalah di pru14 nanti,apa salahnya kita cuba..kenapa masih lurus bendul dgn undang2 korup negara najib rosmah..lihat britain, bila keluar dari eu, matawang jatuh, namun kini mereka sdg berusaha utk bangun balik.britian masih ada byk tanah dinegara2 miskin..
 
dlm koperat, rugi memang tetap rugi tp minimakan kerugian utk terus bernafas..cuba buat undian dulu siapa mahu keluar dan siapa mahu stay dinegara 1mdb?kalo selangor penang keluar dari malaysia, sabah juga akan ada tarikh on TUKAR TIUB DAH CAKAP
Anonymous
on 9/23/16
 



-----------------

FOBIA ISLAM







selesai membaca kitab ini..
kesimpulan ringkas;

1. sewajarnya tidak wujud fobia dengan islam. yang sewajarnya berlaku adalah fobia dengan gerakan islam. kerana, ketakutan banyak datang dari sikap gerakan islam, bukan pada hakikat islam itu sendiri.
...

2. gerakan islam gagal menampilkan pendekatan yang mampu menjadi tauladan, kerana banyak gerakan terrorisme dan keganasan bermuarakan dengan pengaruh gerakan islam, sama ada secara langsung atau tidak langsung.

3. syariah dilihat oleh gerakan islam terlalu sempit, iaitu dari sudut kanun (undang-undang) sahaja, sedangkan menurut Isom Talimah ia hanya 2 peratus sahaja, jika dibandingkan ada ribuan perkara islam diabaikan oleh gerakan islam semasa berkuasa.
See More











---------