.

Selasa, 3 Oktober 2017

SPRM INI APA?





SPRM NI

LEMBAGA

ANTI RASUAH

ATAU  BADAN

TERIMA 

RASUAH
‘RM5 juta untuk SPRM satu bentuk suapan'

Peguam Mohd Haniff Khatri Abdulla hari ini mempersoalkan kebijaksanaan dan rasional penerimaan RM5 juta oleh Yayasan Prihatin SPRM, sebuah yayasan di bawah SPRM sedangkan siasatan ke atas 1MDB belum selesai.

Mohd Haniff yang mewakili  Dr Mahathir Mohamad dalam beberapa kes, berkata di bawah Seksyen 3 Akta SPRM 2009, "suapan" ditakrifkan sebagai pemberian wang, derma, yuran atau hadiah atau aset dan lain-lain untuk mencapai atau melakukan sesuatu.

Mohd Haniff berkata terdapat banyak kali pelbagai pihak, termasuk SPRM dan Peguam Negara Tuan Haji Mohd Apandi Ali, berkata bahawa kertas siasatan terhadap 1MDB dan dakwaan pembabitan Najib sedang diteliti.


Read more at https://www.malaysiakini.com/news/397063#B7WO4QvjR62E3mJF.99

SAJE TANYA

JANGAN 

MARAH

LIMA JUTA

NI DUIT APA

DERMA KER

KAH KAH KAH



------------------

MENTERI RUSUHAN







SIAPA

DATUK INI?

DARI JABATAN

APA? MENTERI

MANA?

SIAPA 

MERUSUH
 

KOMENTAR

kalau ini setia usaha politk azmin
kalai ini setiausha lim guan eng
kalau ini setiaushaa wan azizah
bukan saja nama
malah gambar pun ada

bukan saje gambar
gambar bini pun ada
gambar rumah pun ada

tu pasal media arus perdanaa
tak ramai orang percaya
makin lungkup
makin tak laku
makain ramai carai berita
dari portal anti kerajaan
dari blog anti kerajaan
yang lebih berani melapor

Setiausaha politik menteri disambung reman

PUTRAJAYA - Setiausaha politik menteri bergelar datuk yang sebelum ini direman enam hari disambung tempoh tahanannya sehingga 7 Oktober depan.

Reman tersebut dikeluarkan oleh Majistret Siti Nabila Abdul Rashid selepas membenarkan permohonan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) hari ini.

Tahanan itu membantu siasatan berhubung penyelewengan dana bernilai RM40 juta yang sepatutnya disalurkan kepada Perbadanan Tabung Pembangunan Kemahiran (PTPK).

Lelaki berusia 61 tahun itu disiasat mengikut Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009.

Selain setiausaha politik menteri berkenaan, SPRM turut menahan empat individu termasuk seorang bergelar datuk di beberapa lokasi di Kuala Lumpur selepas disyaki terbabit dalam penyelewengan dana PTPK sebanyak RM40 juta.

Mereka bagaimana pun dibebaskan dengan jaminan SPRM pada 23 September lalu.




TULISLAH

MENTERI

RUSUHAN

KAH KAH KAH

-------------

KHALID DAN JHO LOW








NAPA

JHO LOW

TIDAK 

DITANGKAP?
APA 

HUBUNGAN

JHO LOW

DENGAN

KHALID?








--------------

LANCHAULAH USTAZ




LACHAULAH

hang suka tengok porno
hang suka tengok jantan
jilat puki untuk kebersihan
hang suka tengok
pompuan jilat butuh
untuk kesucian
mustahil hang
tak jilat bersih
saperti adigan yang hang ditonton
dalam bilik hotel di hamburg
german



----------------

BERFIKIR REVOLUSI





JIKA

KAMU

MENGAJAK

KAWAN2

BERFIKIR

ERTINYA

KAMU SEDANG

MENYUSUN

REVOLUSI





----------------

CIK GU INI AREIS KE?






GURU INI

ATEIS KE?

Guru disyaki cabul pelajar ditahan


SEORANG guru disyaki melakukan seksual fizikal terhadap dua pelajarnya akan dihadapkan ke Mahkamah Serian pagi esok untuk mendapatkan perintah tahanan reman.

Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak SAC Dev Kumar, suspek yang berusia 37 tahun itu mengajar di sebuah sekolah di daerah Serian disyaki melakukan seksual fizikal terhadap dua murid lelakinya yang masing-masing berumur 10 tahun.

SAJE TANYA

DULU HEBOH

ATEIS NI

JAHAT TAK

CAYA TUHAN

MANA TAHU

KALAU GURU

INI CONTOH

ATEIS

KAH KAH KAH



-------------------

KENAPA TAK IKAT JO LOW?





NAPA

TAK

IKAT

JO LOW?





-------------

BERI DERMA LAGI




BERI DERMA
Aku juruprihatin unggul, apa pasal najib derma kat yayasan prihatin tapi aku takde pun dapat?? Ini dah serupa macam cerita derma pas 90 juta, dengar cerita parti ada terima dari najib tapi pimpinan bawah kata takde dapat pun? on
 GUA TAK MAHU STORY
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/2/17






-----------------

SELAMAT UNTUK BERSANDIWARA






JANGAN

RISAU PASTI

SELAMAT

TERUSKAN

PEMENTASAN

SANDIWARA

Siasatan SPRM resahkan Umno, Dzulkifli tidak selama


KETUA agensi anti rasuah Dzulkifli Ahmad boleh berbangga dengan pencapaiannya sepanjang setahun pertama menerajui Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) – rampasan tunai lebih besar, lebih banyak tangkapan dan pendakwaan – tetapi kejayaan itu boleh membuatkannya hilang kerja.

Kesungguhan dan keghairahan Dzulkifli menangkap mereka yang didakwa menerima rasuah atau terlibat dalam penyelewengan terutamanya ahli politik kerajaan semakin kurang disenangi oleh Umno dan Barisan Nasional (BN).


YANG DIIGAP

HANYA 

MAT KURAP

MAT KETUM

MAT PET

MAT PAU

CUBA TAHAN

TAN SRI TA TA

CUBA BUKA

KES 1MDB

CUBA IGAP

NAJIB KES

SRC  BERHAD

JOM HEBOH NI

NAK SHOW

BUAT KERJA

KAH KAH KAH

-----------------

GUINESS STOUT BAIK UNTUK ANDA








KAH KAH KAH

WOIT SAPA

LARANG?

KAH KAH KAH


Polis nafi larang pesta arak

PUTRAJAYA: Polis hari ini menafikan pihaknya melarang Festival F&B Jerman yang dijadualkan berlangsung di Klang pada 12 dan 13 Oktober ini.

Ketua Polis Negara Tuan Haji Mohamad Fuzi Harun berkata wujud salah faham di kalangan banyak pihak berhubung isu festival itu.

“Kuasa meluluskan permit bukan di bawah polis, ia di bawah majlis daerah atau majlis perbandaran kawasan terlibat,” katanya.


BUKAN POLIS

LARANG TAPI

NIK ABODOH

YG LARANG

KAH KAH KAH

------------------

KES RASUAH MENANTU ABAH





FACE BOOK


Mana nak sedar kalau sibuk cari publisiti jelajah satu negara dgn joget zumbanya bergaul berhimpit bersama bukan mahram di khalayak ramai...

TERKINI, KJ didapati bersalah dan diarah bayar RM150,000 oleh mahkamah kerana memfitnah DSAnwar Ibrahim ..

Inilah pe'el pemimpin Umno, bila dah byk buat dosa.. NAK CUCI DOSA ULANG ALIK BUAT UMRAH HAJI...


511 Comments
Comments
Md Zahir Klau negara Jepun..Menterinya sanggup letak jawatan..dan bgi laluan kpd org yg lebeh bagus..Itu sbab negara mereka antara termaju di dunia....
Manage
Dzulkarnain Amid Selagi UMNO yang memerintah, selagi itulah orang Melayu adalah kaum yang paling mundur, miskin dan bodoh disebabkan oleh pemimpin yang rasuah. Nama sahaja beragama Islam tapi pemimpin negara kafir seperti Singapura, Korea dan Jepun, Menterinya lebih bermaruah.
Manage
Raizo Isa Bukan msalah mkan gaji buta nie... Entah2 skali ngn dia sleweng sama... Diit rakyatt bnyakk... Rambang bji mata... Brrtuah la klau dpan duit berlonggok longgok boleh buat buat buta... Mcm haram jadah.. Makin hari makin lama meluat pulak aku tngok muka puak2 dia nie rsa macam nak gelek jer pkai skremroll...
Manage
Brenda Lee Senangnya jadi menteri kat Malaysia. Klau menteri kat negara lain walau kesalahan dilakukan individu lain tapi dibawah kementeriannya pun letak jawatan. Kat Malaysia masih mundar mandir, salam dgn rakyat dicium tangan perut anak beranak kenyang, bini b...See More
Manage
Timur Assan Alasan yg tak munasabah.knapa pm tak tubuhkan siasatan diraja dan suruh sprm siasat depan umum.jangan cuba nak sembunyi fakta dan kebenaran.nampak sangat parti umno ni banyak penyelewengan dan penyalah guna kuasa.rakyat memang tak puas hati.tak tenang hidup parti umno klau tak telus dan jalankan siasatan diraja.biar yg terlibat masuk penjara.dengarlah keluhan rakyat wahai sprm.brtindak secara adil

-------------