.

Ahad, 29 Disember 2013

BETUL KE INI?



NOTA
 betul ke konsep ini?


                            ALANG ALANG  LALANG
budak melayu kita ni sinonim dengan pepatah 'alang2 menyeluk perkasam biar sampai ke pangkal lengan', 'alang2 mandi biar sampai basah' dan 'alang2 mengongkek biar sampai pancut dalam'. 

kita lihat kesungguhan anak melayu dalam menyiapkan tugas dengan sempurna memang dapat dilihat di sini. Sebab tu anak melayu kita tak nak beli kondom kat 7eleven. on GUNAKAN KONDOM UNTUK KESELAMATAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 12/29/13




---------

BERGULING GULING DENGAN BENGALI




NOTA
berguling guling
dengan bengali



Amar Singh
KUALA LUMPUR - Jingga 13 Malaysia hari ini mendesak agar Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur,  Amar Singh Ishar Singh supaya menarik balik dakwaannya mengatakan NGO itu akan menimbulkan kekecohan dan keganasan dengan menggunakan senjata termasuk bom tangan di Dataran Merdeka pada 31 Disember ini.

Badrul Hisham Shaharin
SHAH ALAM - Pertubuhan Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mendesak agar Timbalan Ketua Polis Wilayah,  Amar Singh Ishar Singh menarik


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit..SELALUNYA   YG HURU HARAKAN MELAYU INI EEE... kah  kah kah...

kah kah kah..KENAPA KALI INI  BENGALI.... kah kah kah..

woit..MANA ASAL USUL BENGALI INI.... kah kah kah...

kah kah kah... KENAPA WANITA GEROMBOLAN TAK  SIASAT... kah kah kah..

kah kah kah...ENTAH ENTAH INI CUCU PENDATANG HARAM... kah kah kah...

----------

PESTA BERGULING GULING



PESTA 
BERGULING GULING

KUALA LUMPUR: PAS bersedia untuk bersama-sama menyertai Himpunan Turun yang akan diadakan menjelang tahun baru akan datang sebagai permulaan kepada siri-siri himpunan seterusnya. 
Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Dr. Mohd Hatta Ramli(gambar) melihat himpunan yang akan diadakan pada malam 31 Dis anjuran NGO Gerakan Turun Kos Sara Hidup (Turun) itu bersesuaian dengan perjuangan Pakatan Rakyat.

Bercakap kepada Harakahdaily, Dr. Hatta yang juga Penyelaras Gabungan Memprotes Kenaikan Harga Minyak (Protes) menegaskan selepas Himpunan Turun itu, PAS akan terus menyokong mana-mana himpunan yang diadakan selepas itu, sekiranya bersesuaian dengan perjuangan PAS.

KOTA BHARU:  Menteri Besar Kelantan, Ustaz Datuk Ahmad Yakob memberikan jawapan spontan ketika diminta mengulas dakwaan yang mengatakan beliau tidak akan menghantar wakil ke perhimpunan Turun 31 Disember ini

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit...NAMPAKNYA PESTA BERGULING SEMAKIN POPULAR.... kah kah kah..

kah kah kah..LAGI DI TEKAN.... kah kah kah..'

 kah..LAGI RAMAI NAK BERGULING GULING DI DATARAN  MERDEKA.. kah


PESTA 
BERGULING GULING


-----------

GERAKAN MENGULING GULING







SATU KUMPULAN 
ANAK ANAK MUDA
TELAH MULA
 MENGULING 
GULING
dari kecil lagi telah belajar
berguling menguling
bila masuk universiti
akan pandai berguling menguling
kah kah kah
kah kah
kah
-
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KUALA LUMPUR 28 Dis. - Penganjuran perhimpunan  untuk berggulingkan  pada 31 Disember ini terus disokong pelbagai pihak dengan sebanyak 1,005 telegram sokongan telah  diterima oleh penganjur di seluruh negara sehingga petang ini.

----------

HEBAT ANAK MUDA INI








KOMENTAR TUKAR TIUB
sungguh hebat
sungguh cekal

selamat sampai anak muda
selamat datang anak muda

salut 
untuk mereka yang berani

Mahasiswa tetap terus himpunan Turun walaupun KDN beri amaran

Mahasiswa Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM)  tetap bertegas akan meneruskan himpunan  Gerakan Turunkan Kos Sara Hidup (Turun) 31 Disember ini bagi mendesak kerajaan menimbang semula beberapa isu berkaitan kos sara hidup biarpun usaha itu cuba dikekang oleh polis dan Kementerian Dalam Negeri (KDN).
Menyifatkan program Turun sebagai salah satu cara kritikan membina rakyat, Exco Perhubungan Awam, Majlis Perwakilan Pelajar UIAM, Nor Azhar Baharum  berkata mahasiswa UIAM tidak gentar dengan ugutan pihak berkuasa demi ingin meluaskan penerangan dan meluahkan kebimbangan terhadap situasi kenaikan harga barang dan perkhidmatan yang terpaksa dihadapi rakyat.

ANAK MUDA 
BANGUN MELAWAN

KAH KAH KAH
KAH KAH 
KAH

woit... KESIAN MUNKEEE INI..... kah kah kah..

kah kah kah..TAK ADA SAPA AMBIL POT.... kah kah kah..

kah kah kah...LEBIH BAIK BECAKAP PADA JAMBAN... kah kah kah..

kah kah kah...  ORANG TAK  DENGAR KETIKA KENTUT... kah kah kah..

kah kah kah...AKTIVITI BERFAEDAH IALAH TIBAI GEROMBOLAN.... kah kah kah

Mahasiswa diingat 
tidak sertai perhimpunan haram
MUAR - Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Razali Ibrahim mengingatkan mahasiswa yang sedang bercuti semester supaya tidak melibatkan diri dalam perhimpunan guling kerajaan pada malam sambutan tahun baharu.
   
Razali, yang juga Pengerusi Biro Institusi Pengajian Tinggi Umno, sebaliknya meminta mereka menggunakan masa terluang untuk melakukan aktiviti berfaedah.
   
"Kalau benar-benar mahasiswa bijak, mereka tidak akan mengambil bahagian dalam perhimpunan ini kerana untuk menurunkan sesebuah kerajaan boleh dilakukan pada masa pilihan raya," katanya.

------------

TAK SUKA BOLEH BLAH








YANG MANA SATU IDAMAN KALBU

kahkahkah hampas besar la kau tt! mula2 tu bulat2 aku pecaye ketua wanita yg bagi nasihat tu ialah minah slim gambar pertama.

lepas aku scroll ke bawah dan nampak gambar kedua barulah bulat kata hati aku minah bulat itulah gambar wanita penasihat sebenarnya. bila aku ulang baca nasihat si-bulat, baru aku terperasan ayat dia: ...menafikan usaha kuat yang dibuat kerajaan untuk melahirkan suasana yang bebas dan harmoni di negara ini.

 hallamak! si-bulat pikir tugas dan tanggungjawab kerajaan mana2 negara cuma melahirkan suasana yang bebas dan harmoni je ke? melahirkan ekonomi yg efisyen, tip-top, bebas-rasuah, people-friendly dan bebas dari ancaman bankrap semua tu bukan tugas sesuatu kerajaan ke? 

melahirkan sistem pentadbiran yg telus, ikhlas, credible dan responsible bukan tanggungjawab sesuatu kerajaan ke? patutlah si-bulat dan kuncu2 dia tak kesah satu sen pun bila ketua audit isytihar banyak pejabat kerajaan beli barang harga 1rm bayar 10rm!!! kalau kat negeri kapir makan babi mcm on BERGULING GULING
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 12/29/13






------------

SUDAH JADI BUDAYA







TAHUN BARU SAMPAI AWAL
DI NEW ZEALAND
SANG SAKA 
TELAH MULA BERKIBAR
Tolak konsert, bunga api sambut tahun baharu
SHAH ALAM – Pemuda Umno mencadangkan kerajaan tidak menganjurkan sambutan ambang tahun baharu 2014 dengan konsert dan pertunjukan bunga api.

Ketua Penerangannya, Jamawi Jaafar berkata, kehadiran tahun baharu sebaliknya lebih wajar diisi dengan solat hajat, bacaan Yasin dan doa selamat di surau-surau dan masjid di seluruh negara.

“Sama-sama kita berdoa agar negara lebih aman serta dijauhkan bencana pada 2014 dan  tahun-tahun mendatang. Bagi kaum bukan Islam, beribadatlah di rumah ibadat masing-masing,” katanya.

Menurut Jamawi, cadangan itu juga bertujuan untuk keselamatan rakyat yang mungkin terancam dengan himpunan penyokong pembangkang.

“Dengan membatalkan sambutan tahun baharu, polis boleh bertindak tegas kepada mana-mana individu yang berhimpun di Dataran Merdeka atas apa alasan sekalipun. Keselamatan rakyat Malaysia harus kita pertahankan,” katanya.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit... CAKAP KETUANAN MELAYU... kah kah kah..

kah kah kah..CAKAP PERTAHANKAN ALLAH... kah kah kah.

kah kah kah..1 JANUARI INI KALENDER SIAPA?... kah kah kah..

kah kah kah.. TAHU KAN ANDA SIAPA GREGORIAN? ... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU TAK TAHU... TANYA LEBAI GOOOGLE.... kah kah kah

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit..DAH TAK DAPAT BANTU... kah kah kah..

kah kah kah... DAH JADI BUDAYA... kah kah kah..

kah kah kah..SETAHUN SEKALI MAT SABAH ..kah kah kah

kah kah kah....DATANG DENGAN CLUB 99... kah kah kah..

kah kah kah.. SETAHUN SEKALI  BEROMPI POMPI ... kah kah kah


------------

KANG KONG TELAH BERSUARA







CALON ANUGERAH 
HASAN MALEK
Ubah cara belanja hadapi kenaikan harga
Kuala Lumpur: Semua pihak dinasihatkan bertindak wajar dalam mengimbangi perbelanjaan masing-masing ekoran peningkatan berterusan harga pelbagai barang pada masa sekarang.

Ahli Jawatankuasa Kluster Ekonomi dan Kewangan Majlis Profesor Negara, Prof Dr Abdul Rahim Abdul Rahman, berkata senario kenaikan harga barang menyebabkan banyak pihak tertekan, justeru kerajaan, institusi kewangan, pengguna dan masyarakat perlu memainkan peranan supaya dapat menghadapi situasi ini dengan rasional. 


“Pengguna perlu mengubah cara berbelanja dan diberi pendidikan mengenai pengurusan wang dengan sistematik. Mereka juga dinasihatkan tidak mencari jalan penyelesaian mudah dengan membuat pinjam di luar kemampuan kewangan.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...LAMA TAK DENGAR SUARA KANG KONG... kah kah kah..

kah kah kah... BILA KANG KONG BERSUARA...kah kah kah..

kah kah kah..DUNIA GEGAK GUMPITA... kah kah kah.....

kah kah kah..KANG KONG INI  MESTI LULUSAN SINTOK... kah kah kah..

CADANGAN KANG KONG
1 - ikan mahal beli - pergi ke laut
2 - sayuran mahal - mula berkebun
3 - gula mahal - gantikan dengan garam
4 - tambang mahal - naik basikal
5 - basikal mahal - jalan kaki
6 - kaki mahal - pakai tangan
7 - beras mahal - makan roti
JUMPA KANG KONG
JUMPA ULAR
TIBAI KANG KONG DAHULU


----------