Jumaat, 27 Disember 2019

NABI ENAM PULUHAN







KHUTUBAH 

NABI 60'AN


BERITA GUMBIRA AKHIR TAHUN







BERITA GUMBIRA

AKHIR TAHUN



Heret Lokman Adam ke Lembaga Disiplin kerana merosakkan UMNO

KUALA LUMPUR – Isu pertemuan beberapa Ahli Parlimen dari UMNO dengan Menteri Hal Ehwal Ekonomi,  Mohamed Azmin Ali baru-baru ini, sudah selesai.

Perkara itu dijelaskan sendiri oleh Presiden UMNO, Tuan Haji Ahmad Zahid Hamidi setelah mendengar penjelasan dari pihak terlibat, iaitu Tuan Haji  Hishammuddin Hussein yang dikaitkan sebagai pihak bertanggungjawab mengatur pertemuan sulit itu.


Berikutan itu, tegas Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Wangsa Maju, Mohd Rafi Awang Kechik, soal untuk menghadapkan Ahli Parlimen Sembrong itu ke Lembaga Disiplin parti tidak lagi berbangkit.

“Dalam ucapan Presiden pada Perhimpunan Agung UMNO (PAU) awal bulan ini, bahawa parti menerima penjelasan mengenai pertemuan Ahli Parlimen UMNO dengan Mohamed Azmin.

“Presiden menjelaskan isu itu telah selesai apabila pihak yang terlibat telah menjelaskan kedudukan sebenar hasil dari pertemuan tersebut,” katanya diminta mengulas mengenai peletakan jawatan Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tuan Haji  Mohamed Apandi Ali berkuatkuasa serta merta.


BILA MUSUH

BERGADUH KITA

TAMBAH MINYAK

KEMUDIAN

ENJOY DE MENJOY
KAH KAH KAH
-------------

HASUT BUBUH MINYAK





HASUT LAGI

BUBUH MINYAK

Tukar tiub pengkhianat kepada bangsa melayu, khianti penipuan dirancang umno pas, awak punya otak buat semua sukar bagi orang lokman Adam and co, nak tipu susah, nak drama susah, semua engkau kupas secara mudah.com, pakai.gambar pakai metafora, pakai cartoon kah kah kah...melayu nak.
bersatu padu Sakai dengki, Sakai bulan orang asal Malaya,.Indon orang asal Malaya yang datang dari Parameswara yang lari dari majapahit, sini Tak Ada Kerajaan langkasuka, Tak Ada Kerajaan Melaka, Tak Ada Kerajaan lain selain umno.pas pus kah kah kah 
on 
SAPA?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 27/12/19

Umn





------------

UMNO BELI PAS ?





UMNO BELI PAS ?
Sapa banyak duit, pukus dollar? Umno atau PAs? Abang mesti banyak duit Baru boleh belanja adik Kalau mahu pilihan de Raya kena pakai duit Kena beli ketupat lemang Beras pukut santan Pelikat kopiah beg sekolah Ingat duit ialah kuasa Sistem begitu Kah kah kah dulu 
on 
TIDAK JELAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 27/12/19

Du
------

TANDA MAKIN JELAS




BERITA BAIK

TANDA JELAS

GEROMBOLAN

SEDANG 

BERGADUH

Akar umbi tegur Lokman burukkan Hishammuddin

KUALA LUMPUR – Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Lokman Noor Adam tidak wajar membuat kenyataan terbuka memburuk-burukkan bekas Naib Presiden parti itu, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Ini ditegaskan seorang pemimpin akar umbi, Ahli Jawatankuasa Pemuda UMNO Cawangan Sungai Kandis, Mohd Azhar Othman yang menyifatkan tindakan itu sebagai menjejaskan nama baik parti.

Beliau berkata, tindakan yang dilakukan secara langsung menerusi klik video yang kemudian disebarkan di media sosial turut mengundang kemarahan ahli dan masyarakat khususnya.

“Apa yang saya nak cakap ini ialah suara saya sebagai ahli UMNO akar umbi. Saya nak tanya Lokman Adam, apakah tindakannya itu wajar dengan jawatan yang beliau pegang Ahli MT UMNO.

“Wajarkah Lokman Adam sebarkan semua kenyataan yang dibuat secara video langsung itu? Adakah patut dia buka semua cerita kepada media, bagi khalayak dengar mengenai kelemahan parti kita sendiri, wajarkah?

“Sedangkan dia mempunyai suara yang kuat, pengaruh yang kuat dalam parti, tetapi apabila bersuara dan bercerita kepada khalayak, maka ia akan jadi negatif kepada pandangan masyarakat sekarang,” katanya menerusi klik videonya hari ini.

Dalam kenyataannya semalam, Lokman Adam dilaporkan berkata, sebarang langkah untuk menyapu kes Hishammuddin di bawah karpet atas alasan mahu memastikan Ahli Parlimen UMNO kekal bersama untuk membuat keputusan secara en-block jelas membuktikan ada perundingan sedang berlaku untuk membentuk kerjasama dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

Lantaran itu, beliau mempersoalkan apa sudah jadi dengan janji tidak mahu mewujudkan kerajaan pintu belakang.

Katanya, tindakan menghentikan prosiding terhadap Hishammuddin yang telah melanggar beberapa peraturan parti termasuk menghasut kepimpinan UMNO Sabah untuk meninggalkan UMNO dan menyertai PPBM secara  beramai-ramai bukan berlaku sekali, tetapi tiga kali termasuk prosiding yang sepatutnya berlangsung jam 2 petang semalam adalah sesuatu yang tidak seharusnya berlaku.

Dengan nada kecewa, Lokman mendakwa Hishammuddin adalah seorang pengkhianat parti yang tidak boleh dibiarkan dan sesiapa pun tidak boleh melindunginya.

Menurut Mohd Azhar, adalah lebih baik Lokman membangkitkan isu Akuan Sumpah (SD) Yusoff Rawther terhadap i Anwar Ibrahim dalam kes cubaan meliwat dan Syed Saddiq Syed Abdullah dengan kekalahan Sukan SEA.

Bahkan, katanya, banyak lagi isu rakyat boleh dibangkit dan diperjuangkan oleh Lokman selaku anggota MT UMNO, bukan mendedah atau memburukkan pemimpin sendiri.

Beliau turut mencabar Lokman mengemukakan bukti dan menampilkan saksi sekiranya benar dakwaan yang dilemparkan kepada Hishammuddin.

“Mengapa dia pilih isu Hishammuddin sebagai pengkhianat parti. Dia mendakwa ada sumber yang beritahu kononnya, akan ada kerajaan pakatan selepas ini bersama PPBM dan sejumlah Ahli Parlimen UMNO akan lompat parti.

“Saya nak tanya, dia orang ini (Ahli Parlimen) bukan lompat macam awak lompat dari PKR masuk UMNO. Tetapi, betulkah? Kalau betul, tunjukkan bukti… panggil semua orang itu keluar, baru kita orang percaya, tapi kalau cakap macam ini seperti anda ada agenda tersendiri,” katanya.

Mohd Azhar turut berkata, kekalahan Lokman bertanding sebagai calon BN pada PRK Sungai Kandis Ogos lalu bukan kerana kelemahan jentera, tetapi disebabkan kepribadiannya yang pengundi tolak.

Katanya, beliau tidak berniat untuk bercakap kurang ajar, tetapi apabila ada orang seperti Lokman yang membuatkan perkara yang boleh mengugat parti, dia ada hak untuk mempertahakan parti, Presiden, Timbalan, Naib, Setiausaha dan Ketua Pemuda.

“Maafkan saya Lokman Adam kalau cakap saya ini agak kurang ajar, tidak kena dengan gaya dan umur saya sendiri, tetapi inilah hakikat dan realitinya,” katanya. – MalaysiaGazette


HARI HARI AKHIR

SAEKOR

GEROMBOLAN

MAKIN HAMPIR

SEMUA DAH JADI

LOKMAN ADAM
KAH KAH KAH
----------

ABAM ULUR PISANG GORENG






ABAM ULUR

PISANG GORENG

TT sejak berzaman nasihat pakai sarung, Tak Ada Sapa ambik pot, kata Tak sedap, no feel daging kemut ketat kah kah kah dilapik sekeping getah halus kah kah kah banyak masalah negara akan selamat jika pakai sarung getah, Nuar Tak kena.najib Tak.
kena Azmin Tak kena, semua lah yang terbaik kah.lah kah so.ingat lain kali pakai sarung getah untuk kesempatan kesedapan yang berpanjangan...pesan Abang Nuar jangan dok main hulur hulur kah kah kah...nanti buat pisang goreng ngan tepung adabi lol 
on 
SENANG SONDOL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 27/12/19

Tuka





------------

OTW BAMBOO RIVER








OTW TO

BAMBOO RIVER

demi masa sessungguhnya
 2 penyamun besar akan 
hanyut ke sungai buluh. 
beribu akan mati lemas. Talkin buat ABU. 
on 
HARI HARI AKHIR
 SAEKOR GEROMBOLAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 27/12/19



sesungguhnya demi masa, aku berharap 2 ekor penyamun check-in sungai buluh dulu. Selepas itu musibah untuk kemusnahan pun tiba. Every now and then ABU. Aku akan merayakan dengan menghulur pisang kepada monyet2 di hutan. Kah kah kah 
on 
HARI HARI AKHIR
 SAEKOR 
GEROMBOLAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 27/12/19

ka





--------

GADUH JANGAN TAK GADUH








GADUH JANGAN

TAK GADUH

Akar umbi tegur Lokman burukkan Hishammuddin


BERITA MENYUSUL

-----------

SYUKUR





HAM DULIL

SYUKUR
Syukur segala pujian kepada Yang Maha Esa, syukur juga kepada pemimpin PAS yang suci murni syumul kerana membawa pencerahan kepada umat manusia diKelantan, semoga jalan kebenaran ini membawa kemakmuran kepada Serambi Mekah, mungkin 2030 kita mampu mencapai keselamatan kah kah kah 
on 
MASALAH BANJIR
 SELESAI 
DENGAN SONGKOK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 27/12/19

Du





-------

SONGKOK MENAHAN BANJIR





SONGKOK 

MENAHAN BANJIR
Diharap juga semua penyamun, perompak, pencuri, peragut, peliwat, perogol, penagih, senang kata semua penjenayah memakai songkok pada hari Khamis ketika menjalankan aktiviti mereka. on
 MASALAH BANJIR 
SELESAI 
DENGAN SONGKOK
Publish | Delete | Spam
dr chenor
on 27/12/19

Seluru

---------

MELAYU HINDU PAKAI SONGKOK






MELAYU HINDU
Kat Bali tu Melayu Hindu pun pakai songkok juga. Takde kena mengena dengan Islam pun. Arab dulu pakai tarbush. Sesuai la gelaran penyamun tarbush. 
on 
BUDAYA KEELING
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 27/12/19

Dih




-----------

ADA LAGI KE?








MASIH ADA 

LAGI KE ?

YG TAK CAYA

DUNIA MAKIN

PANAS


Australia's environment minister says up to 30% of koalas killed in NSW mid-north coast fires

Sussan Ley’s estimate suggests up to 8,400 koalas may have perished in the bushfires


HANYA 

LOKMAN ADAM

YANG TAK CAYA


----------

PADA SATU MASA DAHULU







PAD SATU MASA

ZAMAN DULU

MAKAN NASI

RASA TELOR






---------------

HARI HARI AKHIR SAEKOR GEROMBOLAN






INI PETANDA
AMAT JELAS

HARI HARI

AKHIR SAEKOR

GEROMBOLAN


Hishammuddin pengkhianat yang tidak boleh dibiarkan – Lokman

KUALA LUMPUR – Sebarang langkah untuk menyapu kes  Tuuan Haji Hishammuddin Hussein di bawah karpet atas alasan mahu memastikan ahli-ahli Parlimen UMNO kekal bersama dan untuk membuat keputusan secara en-block jelas membuktikan ada perundingan sedang berlaku untuk membentuk kerjasama dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

Lantaran itu, kata Tuan Haji Lokman Noor Adam, mempersoalkan apa sudah jadi dengan janji tidak mahu mewujudkan kerajaan pintu belakang.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO itu berkata, tindakan menghentikan prosiding terhadap Hishammuddin yang telah melanggar beberapa peraturan parti termasuk menghasut Kepimpinan UMNO Sabah untuk meninggalkan UMNO dan menyertai PPBM secara beramai-ramai bukan berlaku sekali, tetapi tiga kali termasuk prosiding yang sepatutnya berlangsung 2 petang tadi  adalah sesuatu yang tidak seharusnya berlaku.

Dengan nada kecewa, Lokman mendakwa Hishammuddin adalah seorang pengkhianat parti yang tidak boleh dibiarkan dan sesiapa pun tidak boleh melindunginya.

“Saya dimaklumkan perbicaraan hari ini telah dibatalkan. Ini bukan kali pertama arahan dari Presiden atau Setiausaha Agung untuk membatalkan siasatan ini.

“Saya sangat kecewa kerana bagi saya Hishammuddin adalah pengkhianat parti yang tidak boleh kita biarkan dan tidak boleh sesiapa pun yang sepatutnya melindungi Hishammuddin,” katanya Lokman.

Lokman turut mendedahkan daripada maklumat yang diterima daripada akar umbi parti dan individu yang menjadi saksi termasuk dari Arab Saudi, Hishammuddin turut menjadi orang tengah membantu untuk memperbaiki hubungan  Dr Mahathir Mohamad dengan negara tersebut.

“Orang ini menjadi alat kepada musuh UMNO dan saya tidak faham kenapa kali pertama Lembaga Disiplin arahkan siasatan dihentikan, kali kedua apabila mereka menyiasat selepas saya membuat laporan kepada jawatankuasa Lembaga Disiplin, sekali lagi mereka mengarahkan hentikan siasatan.

“Presiden parti mengatakan kepada Ketua-Ketua Bahagian bahawa beliau mendapat kebenaran daripada para perwakilan. Ini tidak benar sama sekali. Presiden membuat keputusan dia sendiri, mengatakan kepada para perwakilan kes Hishammuddin ini ditutup. Ini bull shit, never happen.

“Apa yang dia cakap dalam sesi pergulunggan kes ini kita tutup kerana ianya khabar angin. Saya ingin beritahu usaha Hishammuddin dengan Azmin Ali untuk membentuk kerajaan bersama bukan khabar angin, ianya akan berlaku antara bulan satu dan bulan tiga tahun depan. Mark my word,” tambahnya.

Sehubungan itu, katanya, tindakan Presiden UMNO ini jelas bercanggah dengan Perlembagaan parti dan menghina kedudukan Pengerusi dan Lembaga Disiplin UMNO.

Lokman mempertahankan bahawa tiada siapa sepatutnya lebih tinggi kedudukannya daripada Jawatankuasa Lembaga Disiplin dan lembaga itu perlu bebas.

Presiden atau Setiausaha Agung tidak boleh mengarahkan siasatan ini dihentikan kecuali ahli-ahli parti,” ujar beliau lagi sambil menyatakan Presiden UMNO tidak pernah bertanya kepada para perwakilan parti siapa bersetuju untuk melenyapkan kes ini.

Beliau sekali lagi menegaskan keputusan Presiden UMNO untuk menghentikan prosiding pada hari ini adalah tidak wajar dan tidak boleh diterima walau apa pun alasan yang diberikan.

Katanya, UMNO memerlukan Presiden yang bersedia untuk menentang musuh UMNO termasuk Dr Mahathir dan  Anwar Ibrahim.

“Kita tidak perlu Presiden yang takut, Presiden yang melindungi juak-juak Dr Mahathir dalam parti,” katanya.

Lokman turut mencadangkan kepada Jawatankuasa Lembaga Disiplin yang merasakan tugas mereka telah dihalang oleh Presiden UMNO supaya meletakkan jawatan.

“Ini cara terhormat yang boleh mereka lakukan,” kata Lokman sambil memberitahu beliau tidak boleh berbuat apa-apa lagi dan tanggungjawabnya membuat laporan sudah selesai.

Secara terbuka, Lokman berkata, jika ada pemilihan parti nanti, beliau meminta individu-individu yang bersama-sama dengan Dr Mahathir.

Mengulas tindakan Tuan Haji  Apandi yang melepaskan jawatan sebagai Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Lokman berkata, bekas Peguam Negara itu seorang yang berprinsip dan mementingkan maruah diri daripada jawatan dalam parti.

“Saya menyambut baik keputusan yang dibuat oleh Tuan Haji Apandi yang telah mengumumkan perletakan jawatan beliau sebagai Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO berkuatkuasa serta-merta sebaik sahaja Presiden UMNO mengarahkan agar prosiding tunjuk sebab Lembaga Disiplin UMNO ke atas Tuan Haji Hishammuddin dihentikan,” katanya.

Tambahnya lagi, jika UMNO serius ingin menggantikan kerajaan haprak Pakatan Harapan, UMNO perlu melahirkan lebih ramai pemimpin yang mempunyai sikap terpuji sebegini.


“Inilah masa yang paling sesuai untuk mengambil tindakan kepada mereka yang mahu mengkhianat perjuangan suci ini dan harapan rakyat Malaysia,” katanya. – MalaysiaGazette

AKAN BERAKHIR

PARTI BONEKA

TAJAAN BRITISH

KITA AKAN

MASUK KAN

KE DALAM

TONG SAMPAH

SEJARAH
-----------

APA MOTIF - APA TUJUAN











MOTIF BAHASA

INGGERIS
TUJUAN BAHASA

MELAYU
APA MOTIF 

APA TUJUAN

KETIKA BICARA

SIRUL AZILAH
PIHAK POLIS

MENUTUP MUKA

MEREKA

MESTI ADA

TUJUAN
BERBUAT

SADEMIKIAN

WAL HAL MUKA

RAZAK BAGINDA
TIDAK DIBUNGKUS


----

SEKALI LAGI BACA






BACA LAGI

Setiap ideologi ada baik & buruknya. Penindasan berlaku tak kira di negara demokrasi, komunis, sosialis atau kapitalis mengikut pendokong sistemnya. Komunis yg digambarkan terlalu buruk itu hanya di Malaysia kerana ideologinya dikembangkan melalui gerakan gerila yg ganas selepas 1945.

Itu pun setelah dilatih & dibekalkan senjata oleh penjajah British sendiri termasuk MPAJA utk menentang Jepun (1942-1945). PKM pada mula ditubuhkan (1930) hanyalah sebuah parti politik berhaluan kiri sahaja, yg menentang penjajahan British. 

Nama2 spt Pak Sako, Abdullah CD, Ahmad Boestamam, Rashid Mahideen, Shamsiah Fakeh yg berhaluan kiri semuanya bangsa melayu beragama Islam. Nama2 ini tidak diangkat oleh British & dianggap pemberontak ganas kerana tidak tunduk & tidak jadi barua British sblm dan selepas pendudukan Jepun, malah ada diantara mereka ditangkap & dipenjarakan. 

Tidak spt parti2 barua yg wujud & direstui British slps itu. Hasilnya, British mengekalkan demokrasi ala British sehingga ke hari ini & masih berlaku ketidakadilan ala British spt rasis & diskriminasi agama. Jadi, bukan semua ideologi itu adalah yg terbaik & bukan semua ideologi itu yg terburuk bergantung kpd pemimpin serta pendokongnya
LikeReply1d





-----------

TAK ADA MOTIF







TAKDA MOTIF
Seluruh dunia tahu Sirul Azilah tiada motif , hanya puak bossku sokong atas dasar money first, bila bossku ada duit banyak pasti semut semut kelaparan kerumuni bossku, kah kah kah
 on
 MOTIVE 
DALAM BI TUJUAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 26/12/19

Hi





----------

BACA SEKALI LAGI





BACA LAGI


Hishamuddin Rais ini adalah manusia yg paling gumbira jika bangsa Melayu dpt dihapuskan di muka bumi. Tulisan²nya berselindung di sebalik tradisi² Melayu, makanan² Melayu.. Namun lebih kpd sukakan Cina dan pro komunis. Jika tidak, Mkini tak akan sediakan satu kolumn khas utk dia.

Dulu dia penyokong tegar Anwar Ibrahim. Kini beliau beralih arah menyokong DAP dan sudah masuk agama DAP. Malah dgn Anwar pun ditibainya.

Jika dlm filem P Ramlee, watak beliau adalah Buang (Salih Kamil). Beliau kononnya cool boleh menjadi talibarut kpd sesiapa terutama komunis dan amat² memusuhi Islam serta tidak mesra Melayu.

Nak cari bukti, lihat saja ratusan tulisan² dan rampaian²nya. Tulisan² beliau tiada roh agama dan hanya dipenuhi agenda² komunisma dan tiada arah tujuan. Menyokong Cina pun tidak, menyokong Melayu jauh sekali, apalagi Islam yg diinjak² sekian lama oleh beliau. Rakan²nya rata² tidak mesra Islam dan apalagi yg Melayu boleh harapkan dari si tua ini melainkan penghujung hayat dan kehidupan abadi yg ngeri yg dijanjikan Allah sedang menanti.

Tiada apa yg Melayu boleh banggakan dgn Isham ni melainkan bangsa sendiri hancur dan tak tahu hala hidup kemana. 😎😎😎
LikeReply14h






-----------

DOSA TU MASALA KE?








DOSA TU

MASALA KE?
Hisham!!!....
Ingat2 Dosa sikit....mati tu pasti...
 on 
LAGU MAULUD
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 26/12/19

W


-----------

TIDAK JELAS





TIDAK JELAS

SAPA ABANG

SAPA ADIK

'Pas, UMNO sekarang 

macam adik-beradik'


SIK - Muafakat Nasional yang disepakati antara Pas-UMNO berjaya merapatkan jurang antara dua parti itu yang secara tradisinya adalah musuh politik sejak berzaman.

Timbalan Pesuruhjaya I Pas Kedah, Muhammad Sanusi Mohd Noor berkata, penerimaan ahli Pas terhadap UMNO kini semakin baik dan positif ke arah pembentukan kerajaan, sekiranya berjaya merampas kuasa pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Menurutnya, pihaknya juga percaya Muafakat Nasional di Kedah berjaya menenggelamkan pengaruh kerajaan Pakatan Harapan (PH) diterajui  Mukhriz Mahathir.

“Ramai yang pelik, bagaimana Pas-UMNO sekarang macam adik-beradik, sebelum ini musuh ketat. Kita harus berlapang dada menerima kebaikan.

"Selepas tewas PRU14, UMNO tidak lagi sombong dengan kuasa, malah mereka terima pendekatan politik Islam dibawa Pas, dan pinda perlembagaan dengan meletakkan Islam sebagai keutamaan, ini yang mendekatkan lagi UMNO dan Pas,” katanya selepas Majlis Mahabbah Muafakat Nasional di Padang Batu 2, Sungai Pau, malam semalam.


KALAU KEMBAR

SAPA KELUAR

DULU KELUAR

SAJE TANYA

NANTI TUDUH

SEKAWAH

GULAI BABI

  LAGI
KAH KAH KAH
---------

SAPA?







SAPA?

Hishammuddin pengkhianat yang tidak boleh dibiarkan – Lokman


BERITA MENYUSUL






----------

CHIN PENG ABDULLAH







ABDUL CHIN PENG 

BIN ABDULAH
Patutnya sebelum mati Chin peng ni masuk Islam dulu. Macam tu sure takde isu abu ke. Orang Melayu akan terima dengan hati terbuka nak kebumi Chin Peng Abdullah kat Tanah Melayu ni. Bak kata seorang -ulama- nelayang, orang Islam yang merompak adalah lebih baik dari orang kafir yang jujur. wassalam. 
on 
MATI PUN HEBOH - 
KALAU HIDUP 
PASTI LAGI HEBOH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 27/12/19

Sel


--------

DENGKI




DENGKI
Kenapa TT ? Awat hasad dengki sangat dengan Bossku? Sebab dia pembunuh? Atau sebab awak tak dapat model cun ? 
Kah kah kah 
on 
MOTIVE 
DALAM BI TUJUAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 26/12/19





-----------

SENANG SONDOL





SENANG SONDOL
Kah...kah...bukan pakai songkok tp kepala bersongkok. Senang nak menyondol.... 
on 
SONGKOK KELANTAN
Publish | Delete | Spam
Arymanchino
on 26/12/19

W




-----------