Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 8 September 2008

PEMECAH BERITA !!!

Parti GERAKAN baru saja mengadakan sidang akhbar di Pulai Pinang.

Khoo Tsu Koon telah menyatakan bahawa parti Gerakan akan memutuskan hubungan dengan United Malays National Pulau Pinang.

Ini kerana Gerakan tidak dapat menerima kenyatan Ahmad Ismail.

SELAMAT BERBUKA PUASA

Kuala Lumpur hari ini mendung tapi tak hujan
Tuan empunya warong suka hati.

Di Pasar Chow Kit ada bubur lambok percuma
Kelmarin jam 5 saya ke sana
Saya perhatikan bagitu ramai orang beratur
Kalau sedia beratur dapat bubur percuma

Hari Raya lagi 22 hari

Masa berjalan cepat

Pada petang hari raya pastikan semua tv perlu kita rosak dan pecahkan
Ini adalah jalan terbaik jika kita ingin menyambung tali
Persaudaraan dengan kaum keluarga,  adik kakak, ipar mulai, sahabat handai dan jiran tetangga.

Jangan melangok di hadapan tv.

Bersembang, berlabon, berborak dan ketawalah dengan manusia-manusia yang sudah lama tidak kita temui.

Raya dengan tv hanya untuk mereka yang gagal.

TERBARU! TERBARU!

Hakim Mahkamah Session 6, Jalan Duta Puan Sabariah Osman telah memutuskan peguam P.Uthayakumar yang kini ditahan di  Kamunting di bawah ISA wajib di bawa ke mahkamah.

P.Utayakumar akan dibicarakan pada 20hb Oktober di bawah Akta Hasutan di mahkamah yang sama.

HOT! HOT! HOT! - TERBARU

Mathathir Muhamad nak masuk kembali ke dalam United Malays National Organisation?

kah kah kah........ hang ingat bila hang keluak ramai orang ikut....kah kah kah..... anak hang pun tak ikut hang..... kah kah kah.

jadikan mahathir muhamad ketua pemuda lawan khairy...... kah kah kah....

HOT! HOT! HOT!

Agung, Mahathir Muhamad petang kelmarin telah berbuka puasa di rumah Tengku Razaleigh.

Apa yang mereka makan masih belum di ketahui.

BERITA SEDIH - DISERANG HARIMAU KETIKA AMBIL PETAI – Berita Hairan


KUANTAN: Seorang daripada dua sahabat parah diserang harimau kumbang ketika mahu mengambil petai di Kampung Bukit Batu, Panching dekat sini, semalam.

Dalam kejadian pada kira-kira jam 11 pagi itu, Mohd Zani Wahab, 42, dan rakannya, Abdul Razak Abdul Halim, 49, bernasib baik kerana harimau berkenaan tidak terus mengganas, sebaliknya melarikan diri selepas menyerang Abdul Razak.

Abdul Razak dari Batu 12 Jalan Gambang cedera parah di bahagian tapak tangan kanan, beberapa bahagian di lengan kiri akibat digigit dan dicakar.


Jangan ketawa .....ini berita sedih. Sebagai pemakan petai yang tegar berita ini cukup menyedihkan.

Saya takut harga petai di pasar chow kitt akan melambung naik.

Saya hairan semenjak bila pula harimau berminat makan petai?

HOT ! DUA AKHBAR - MANA YANG BETUL

MRR2 DIBUKA, DIJAMIN SELAMAT –Utusan Melayau

KUALA LUMPUR 7 Sept Kerajaan mengesahkan Lebuh Raya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) yang kembali dibuka hari ini selamat digunakan dengan jaminan tahap keselamatan keenam-enam lorongnya akan diperiksa setiap hari.

Menteri Kerja Raya, Datuk Ir. Mohd. Zin Mohamed berkata, siasatan yang dilakukan Pasukan Petugas Kementerian Kerja Raya bersama jururunding dari Jerman, Leonhardt, Andre and Partner (LAP) mendapati tiada lagi kerosakan pada struktur tiang jejambat itu.

MEMPAT LAGI STRUKTUR TIANG MRR2 MEREKAH – Berita Hairan

KUALA LUMPUR: Jabatan Kerja Raya (JKR) memasang jaring keselamatan pada empat lagi tiang jejambat Jalan Lingkaran Tengah (MRR2) selepas menemui beberapa rekahan halus atau 'hairline crack' pada permukaan penampal struktur berkenaan.

Empat rekahan baru pada tiang 6, 15, 16 dan 29 itu juga tidak sama dengan yang dikenal pasti berlaku pada tiang 28 jejambat berkenaan, yang mendapat liputan meluas media sejak ia ditemui orang ramai pada 3 Ogos lalu.

Timbalan Ketua Pengarah Bahagian Sektor Pakarnya, Ir N Selvanayagam, berkata rekahan baru itu membabitkan permukaan luar penampal dan JKR mengesahkan ia tidak menjejaskan plastik pengukuh bahan gentian karbon (CFRP) serta struktur asas tiang rasuk.

Kah kah kah….. dua surat khabo.....mana yang betoi….. dua komen…. satu dari bumiputera dan satu dari geng hindraf….. kah kah kah…. pilih mana nak caya….kah kah kah.

Nak tanya sikit…. Nama kompeni yang buat jalan ni apa?.....kah kah kah …
Bumi Highway laaaaaaaaa……jangan jadi ngooook.... kah kah kah.

KEMENGAN JOSEPH KURUP DI PARLIMEN PESIANGAN DIBATALKAN


KOTA KINABALU 8 Sept Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu di sini hari ini mengisytiharkan kemenangan Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah, Tan Sri Joseph Kurup yang mewakili Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Parlimen Pensiangan pada pilihan raya umum 8 Mac lepas batal dan tidak sah.

kah kah kah..... satu lagi pilihanraya kecil..... kah kah kah..... pening kepala jinga najib...... tapi mungkin tak ada.... tahulaaaa malaysia ni.... mahkamah  dah beri arahan......dia putar alam lagi.....kah kah

HOT ! PASARAN DERIVITIF BURSA MALAYSIA TERTANGGUH

 

KUALA LUMPUR 8 Sept - Urus niaga bagi pasaran derivatif Bursa Malaysia ditangguhkan pagi ini berikutan masalah teknikal.

Dalam satu kenyataan di sini, Bursa Malaysia Bhd. berkata, pihaknya sedang mengenal pasti masalah dengan segera.

Bagaimanapun, sistem dagangan ekuiti Bursa Malaysia Securities dan Platform Dagangan Elektronik bagi pasaran bon tidak terlibat dalam masalah teknikal itu dan dibuka seperti biasa.

Kah kah kah.... betoi kaa...... selalu sangat 'tekninkal ni'...... cakap malaysia unik.... cakap web tv pertama dalam asia....cakap negara islam terbaik baik...... kak kah kah .... kelentong Mek Ngoh  dan Mek Joh dari felda taib andak boleh kot.....

pelabur dak lari ke..... kah kah kah

KACA MATA : KENYATAAN PERALIHAN KUASA OMONG KOSONG SEMATA-MATA – Berita Hairan


"Mengarut!," kedengaran Shafie merungut ketika berbuka puasa dengan kakitangan kementeriannya dan media di Kompleks Kraftangan Malaysia, Kuala Lumpur, petang kelmarin. "Tak habis-habis nak kelirukan orang ramai."

Hanya seminggu sebelum itu, Shafie turut dilingkari kontroversi. Ikhtiarnya mengumpul tanda tangan Ahli Parlimen dari Sabah bagi menyatakan sokongan kepada kepemimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, turut dipertikaikan.

Di sebalik majoritinya memberi kerjasama, segelintir menganggapnya satu penghinaan, seolah-olah mereka langsung tidak boleh dipercayai hingga perlu menandatangani surat aku-janji.

"Saya tak ada agenda politik," ulangi Shafie sebagai menepis tohmahan ia turut menjadi agenda beliau untuk menagih sokongan bagi bertanding jawatan Naib Presiden Umno pada pemilihan parti Disember ini. "Saya lakukannya atas rasa sayang kepada BN."

"Seperti lagu The Beatles, 'Dream'. Jangan dengar sangat Anwar. Tidak semudah itu orang akan terpesona untuk melompat. Ini mesej yang direka Anwar untuk memporak-perandakan keadaan yang ada supaya kelirukan rakyat




Kah kah kah….. mana punya ngoook ni…. dari karong mana dia keluar…. Beatles lagu DREAM?….. kah kah kah ….. beatles dari ulu yam mana? Tak pernaha dengar pun nama lagu ni…. IMAGINE adalah…. Kah kah kah.

Menteri budaya??? Lagu beatles? – dream? - biar betul…. apa punya budaya monyet ni…. bukan saja ngok tetapi bodoh pulak.. bukan saja bodoh, bangang pulak bukan saja bangang… biol pulak… bukan saja biol… tres imbiciles… le grand fou… beatles ada lagu dream ??? kah kah kah.

Tolong jangan hina beatles….. kamu yang bodoh jangan jadikan rakyat malaysia bodoh… simpanlaaa bodoh kamu untuk kamu dan keluarga kamu…. Bodohlaaa kamu sebodoh-bodohnya dan terus bodoh laaaa kamu. Jangan lah kamu bawa dan kembangkan budaya bodoh kamu itu….. kah kah kah.

JAGA HATI RAKYAT JIKA INGIN BERTAHAN LAMA – Utusan Melayau


KUALA LUMPUR 7 Sept. - Aktivis sosial dan ahli akademik terkejut dengan kenyataan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bahawa tindakan turun padang adalah satu perkara yang membuang masa dan wang ringgit.

Aktivis Sosial dan Ekonomi, Datuk Dr. Denison Jayasooria berkata, kerja seorang menteri besar bukan setakat mempengerusikan mesyuarat tetapi perlu terlibat dalam kerja-kerja peringkat bawahan.



Kah kah kah….. gua lagi terkejut kerana nama mamat ni tak pernah dengar pun… mamat ni kang kung ke? Dari sintok ke ….kah kah kah

Aktivis Sosial? aktivis sosial ni binatang apa ? macam gro ke? ada di jual kat pasar chow kit ke? Berapa sekilo?..... kah kah kah

PELIHARA KESTABILAN POLITIK – TPM - Utusan Melayau

PEKAN 7 Sept - Datuk Seri Najib Tun Razak menasihati rakyat memelihara kestabilan politik sedia ada supaya segala yang dinikmati sekarang dapat dikekalkan.

Kah kah kah …. Apa yang ada sekarang dikekalkan???? biar betul mamat TPM ni.... mamat ni memang nak kekalkan apa yang ada sekarang….. kerana dia sedang ‘menikmati’ dan enjoy mengenjoy harta negara yang dia sapu…. Kah kah kah..

Kita kat sini mati parah.... nak soru pun misssss.... kah kah kah.... mamat ni senang lenang harta berkepok-kepok patutlaa isteri bolih shopping merata dunia.... kah kah kah

.

HAPUSKAN SISTEM KUOTA – Utusan Melayau

KUALA LUMPUR 7 Sept - Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail mahu sistem kuota pemilihan dalam parti dihapuskan kerana ia menjadi punca utama berlakunya politik wang.

Beliau berkata, sejak sistem itu diperkenalkan sebagai syarat pemilihan dalam UMNO, gejala politik wang dilihat semakin berleluasa hingga menyebabkan ia kini bertambah parah dan sukar dibendung.

''Sistem ini sebenarnya mendorong calon-calon yang hendak bertanding untuk merebut jawatan dalam UMNO menggunakan wang. Mereka mampu kerana kebanyakan pemimpin UMNO memang mempunyai wang yang cukup banyak.

''Mereka sanggup buat apa sahaja asalkan jumlah kuota mencukupi. Jika kuota tidak cukup bagaimana mereka hendak bertanding. Ini yang saya katakan punca utama berlakunya politik wang,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

''Politik wang adalah gejala yang amat jijik dan kotor. Jika amalan ini tidak dihapuskan segera, ia akan memusnahkan UMNO.

Kah kah kah….. akhirnya di temui juga  kenapa ahli United Malays National Organisation suka ambil rasuah…. Rupa-rupanya kerana kuota…kah kah kah.

Woit pak engku... bukan koutalaaaa….. masa tak ada pemilihan pun orang parti pak engku makan  rasuah…. nak buat cam mana…. ini mata pencarian…. nak ke sawah malas… nak siok lagi style duduk coffee house....kah kah kah.

Tak ada rasuah bukan parti United Malays National Organisation namanya. Jijik dan kotor … kah kah kah…. betul ke ni….... you sumpah tak ada rasuah atau saja nak perli mahathir ...kan malaon ni yang buat kouta.... kah kah kah.

SAIFUDDIN HAIRAN SERING DIKAIT LOMPAT PARTI – Utusan Melayau

PUTRAJAYA 7 Sept. �Timbalan Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Saifuddin Abdullah sekali lagi menegaskan beliau tidak akan meninggalkan UMNO untuk menyertai parti pembangkang.

Menurutnya, beliau berasa pelik dengan penyebaran fitnah menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) di seluruh negara kononnya beliau akan menyertai pakatan pembangkang.

Katanya, tiada mana-mana pihak termasuk pemimpin daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas pernah memujuknya untuk meninggalkan UMNO.

Saya pun tidak tahu kenapa nama saya sering dikaitkan dengan lompat parti, sebelum ini dalam blog dan baru-baru ini dalam sebaran SMS di seluruh negara.

Kah kah kah….. mamat sengkek ni sapa nak pakai…. dia perasaan dia hebat ke? Siapa yang nak ambil dia….. mamat ni nak buat reverse saikoloji…. Kah kah kah.

Hairan ? Gua lagi seribu kalai hairan …..nama pun tak pernah dengar …. ni macam menginding nak jual diri… kah kah kah….. gua rasa mamat ni bagi free pun tak ada orang nak…..kah kah kah

Woit sms tu hang sendiri yang hatar kot…. Kah kah kah…. seluruh negara ada sms… tak ade terima pun…. nak melompat …. Lompatlaaa biar patah kaki…kah kah kah

TOLAK SYOR WUJUD EMPAT TIMBALAN PERDANA MENTERI -Utusan Melayau

KUALA LUMPUR 7 Sept - Beberapa ahli akademik meminta kerajaan tidak melayan cadangan Pemuda MCA Kedah supaya melantik empat lagi Timbalan Perdana Menteri (TPM) pelbagai kaum bagi mengatasi masalah perkauman.

Menurut mereka, sistem seorang Perdana Menteri (PM) dan seorang TPM setakat ini terbukti berjaya mewujudkan suasana stabil dan harmoni dalam negara.

Pensyarah Pembangunan Sosial Universiti Utara Malaysia (UUM), Profesor Dr. Ahmad Atory Hussain berkata, cadangan tersebut jelas bertujuan memberi tekanan kepada UMNO yang menjadi tunjang utama dalam komponen Barisan Nasional (BN).

''Jawatan TPM hanya untuk seorang sahaja dan jika kerajaan memenuhi cadangan tersebut maka kita akan ada TPM daripada semua kaum misalnya Dayak, Iban, Dusun dan Kadazan,'' katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Seorang lagi penganalisis, Prof. Madya Dr. Shamsul Amri Baharuddin berkata, unsur perkauman tidak ada kena-mengena dengan jumlah jawatan TPM yang perlu diwujudkan.

Beliau menegaskan, cadangan tersebut mencerminkan keadaan politik elit sama ada di pihak kerajaan mahupun pembangkang yang terpaksa bertarung untuk terus hidup.

''Politik negara sedang bergelumang kerana setiap parti mahu terus hidup dan sebab itu masing-masing berusaha mencari jalan keluar bagi menyelesaikan masalah berbangkit,'' katanya.

Penganalisis politik dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Agus Yusof berpendapat, cadangan melantik empat lagi TPM sememangnya tidak sesuai dengan keperluan semasa.

Kah kah kah….. tiga ekor kang kung tak tahu apa yang mereka cakap. Bukan 1 atau 50 TPM yang penting…. semua ini tak masuk pot.

Yang penting Ketuanan Rakyat bukan Ketuanan TPM…. Ngok…. macam mana kang kong – kang kong ini dapat mengapong di universiti….kah kah kah.

Bertarung untuk hidup ? apa yang kang kung ni cakap? gua tak faham laaaa….
Siapa yang nak jadi PM atau TPM  - yang penting bukan dia melayu atau cina atau banjar atau india…. yang penting ialah fikiran orang itu…. Melayu PM kalau tido sepanjang ari pun tak guna juga kah kah kah…. TPM yang hanya pandai ambil komisen pun tak guna juga…. Kah kah kah.

Napa kang kung-kang kung ini bebal sangat….. mereka ini dari sintok ke…..kah kah kah