.

Isnin, 18 Jun 2018

SATU PANDANGAN




Hisham saran 

Mahathir PM 

satu penggal, 

Anwar jangan gopoh



KUALA LUMPUR, 17 Jun — Walau asalnya pengkritik tegar  Dr Mahathir Mohamad, aktivis politik Hishamuddin Rais berpendapat beliau wajar diberi peluang memimpin negara selama satu penggal.

Bekas tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada 2001 itu turut mengingatkan  Anwar Ibrahim, sebagai perdana menteri menunggu, agar “tidak gopoh” untuk mengambil alih jawatan itu.

Mendekati Dr Mahathir menjelang perhimpunan besar Bersih 4, bagi menentang skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) pada Ogos 2015, Hishamuddin percaya Dr Mahathir sedia berundur setelah beliau menggariskan langkah menyelamatkan negara.

“Saya punya pandangan satu penggal. Tempoh ini OK, satu penggallah,” katanya, yang terlibat sangat dekat dalam kempen pilihan raya Pakatan Harapan (PH), dalam wawancara dengan ProjekMM hujung bulan lepas.

“Kita mesti ingat, Anwar tidak akan [arah isterinya dan juga presiden PKR Datuk Seri] Wan Azizah [Wan Ismail] berhenti pula. Ia nampak gopoh. Jadi tidak perlulah.”

Hishamuddin berkata rancangan gerakan rakyat mengangkat Dr Mahathir dulu demi kebaikan Anwar juga apabila mengambil alih jawatan itu kelak.

“Anwar di dalam penjara [sejak Februari 2015 hingga Mei lalu], beliau tidak tahu perjanjian kita dengan rakyat. Kita hendak menobatkan beliau juga, beliau tidak sedar, beliau prasangka.

“Beliau ingat kita hendak tinggalkan beliau, itu yang berlaku,” katanya, bekas pemimpin mahasiswa era 1970-an yang dekat dengan Anwar, khususnya ketika mendukung Gerakan Reformasi hujung 1990-an.

Kenyataan aktivis ini dibuat sebelum bekas timbalan perdana menteri itu menyatakan “ada hikmah” tidak memimpin negara saat ini yang terpaksa mendepani pelbagai masalah berat.

“Ada hikmahnya juga saya bukan perdana menteri sekarang kerana tugasnya sangat mencabar, terpaksa bertempur hadapi kekuatan lama, rasuah besar, seluruh sistem kena betulkan,...” katanya dalam satu wawancara dengan Invoke Malaysia awal bulan ini.

Sebulan lalu, sejak Anwar diberi pengampunan penuh, tercetus pelbagai tanggapan beliau tergesa-gesa mahu menggantikan Dr Mahathir walau perdana menteri sejak berkempen awal tahun ini memberi tempoh lebih kurang dua tahun.

Sementara Dr Mahathir pula, hujung minggu lalu, tidak ingin menetapkan tarikh khusus, boleh jadi tidak sampai tempoh tersebut atau mungkin juga lebih panjang.

Kenyataan berbolak-balik ini mencetuskan keresahan di kalangan penyokong Anwar dan PKR tentang sejauh mana Dr Mahathir bersedia melepaskan jawatan teratas itu.

Namun Anwar sendiri Isnin lalu dilaporkan menyeru agar memberi masa sesuai untuk Dr Mahathir mentadbir negara selepas kemenangan luar jangka pembangkang sebulan lalu.

Bercakap kepada The Star sebagai mengulas kenyataan Dr Mahathir itu dalam wawancara dengan Sinar Harian, Anwar berkata beliau sendiri tidak meletakkan tempoh masa khusus untuk Dr Mahathir.

Awal tahun ini, sewaktu PH melancarkan kempen pilihan rayanya, Dr Mahathir dinamakan calon perdana menteri dan Dr Wan Azizah pula sebagai timbalannya.

Dalam perisytiharan PH awal Januari lalu, Anwar dinamakan sebagai perdana menteri kelapan sebagai meneruskan “legasi misi tertangguh” sebelum krisis Dr Mahathir-Anwar pada 1998.

Tempoh dua tahun itu dinyatakan Dr Mahathir dalam kenyataan awalnya, namun baru-baru ini beliau menyatakan tempoh itu “hanya satu cadangan”.

Spekulasi persaingan Anwar dan Mahathir ini mula berkembang sejak kemenangan PH pada 9 Mei lagi apabila perdana menteri gagal mengangkat sumpah jawatan di depan Yang di-Pertuan Agong secepat yang mereka jangka.

Dalam wawancara yang sama, Hishamuddin berkata Dr Mahathir sendiri sudah dapat menghidu kemungkinan percaturan politik dalaman gabungan itu sejurus selepas PH mendapat majoriti mudah menjelang tengah malam hari mengundi.

“Malam itu [9 Mei], Mahathir kata kalau kita dapat 112 [kerusi], kita kena berarak ke istana malam itu juga [untuk angkat sumpah]. Saya cakap Tun, kalau kita sudah dapat 112 [jumlah kerusi majoriti mudah], kita sudah menang.

“Saya hanya nampak 112 [kerusi] itu kita menang, tetapi Dr Mahathir rupa-rupanya sudah tahu perkara ini. Beliau tahu dua perkara; satu sikap Yang di-Pertuan Agong, sebab itu Mahathir cadangkan kita berarak malam itu juga.

“Saya terperanjat, saya tidak mahu berarak, buat apa berarak [lagi], kita sudah menang. Dr Mahathir sudah nampak, satu lagi masalah ‘sailang menyailang’ [pelantikannya], betapa tajamnya pemikiran beliau. Beliau sudah nampak,” cerita penulis blog Tukar Tiub lagi.



Majlis angkat sumpah Dr Mahathir berlangsung lewat malam 10 Mei lalu sehingga menimbulkan tanda tanya dan keresahan di kalangan ramai penyokong PH walau mereka tidak menyedari drama di belakang tabir gabungan tersebut.

Walau Hishamuddin tidak menyebut secara khusus, spekulasi yang muncul adalah Dr Mahathir tidak dinamakan perdana menteri pilihan gabungan tersebut dalam saat-saat genting tersebut.

Selepas dibebaskan, Anwar bagaimanapun dilaporkan berkata Dr Wan Azizah menolak namanya diangkat sebagai perdana menteri sewaktu Yang di-Pertuan Agong menitahkan sedemikian kerana simbol PKR mendapat kemenangan besar.

“Azizah jawab patik tidak bersedia sebab kita sudah membuat perjanjian dalam Pakatan Harapan bahawa Dr Mahathir akan dilantik sebagai perdana menteri,” kata Anwar dalam perhimpunan besar menyambut pembebasannya di Petaling Jaya.

Belum reda spekulasi ini, Anwar pula menghadap beberapa sultan sehingga ia menjadi bahan kritikan beberapa tokoh yang dekat dengan Dr Mahathir. Malah, Hishamuddin sendiri di blognya menyindir keras tindakan Anwar waktu itu.






-----------------------

TANGKAP DAN IKAT




TANGKAP & IKAT
Situasi ini adalah - National interest -.... sepatutnya ditangkap dibawah ordinance NSA; atau sekurang-kurangnya..,house arrest..... menteri-menteri kabinet/keluarga/proxy/kunco kunco ..dan Band of theives; harus dikenal pasti ..bersubahat... sebelum ditahan dan dikenakan tahanan dibawah NSA... Ini dapat meredakan kekeliruan dan tindakbalas dari pihak yang melindung dan dilindungi, .. on NAJIB ADA RANCANGAN NAK LARI
Publish | Delete | Spam
zaharuddin ahmad
at 4:30 PM




-----------------

TERLALU BADAK






TERLALU BADAK
Perkara 6 - Pastikan berat dan saiz badan Rosmah tidak turun.. makan kena maintain 2 Lori sehari. Dengan berat badan sekarang bot boleh tenggelam.. cessna boleh terhempas.. helikopter memaling tak boleh berpusing.. on
 NAJIB ADA RANCANGAN NAK LARI
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 6/18/18





---------------

WARGA LANGKAWI - BERSEDIA









ANAK MUDA

WARGA

LANGKAWI

BERHIMPUN
sila datang jam 9 malam
berhimpun di hadapan
hotel st regis
jalan pantai beringin

pastikan
najib dan rosmah
tidak melarikan diri
ke siam

himpun secara aman
INI BERTUJUAN
untuk beri tanda
bahawa
warga langkawi
sedang memerhatikan
semua jeti
semua pantai
akan 
tidak selamat
untuk najib dan rosmah
naik speed boat

juga jika ternampak
najib dan rosmah
dipantai
segera panggil polis

jika nampak boat
sila halang




-------------------

LAKUKAN APA YANG WAJIB DILAKUKAN






WARGA

LANGKAWI

LAKUKAN APA

YANG WAJIB

DILAKUKAN
Jom ramai2 aktivis PH berkumpul di St. Regis Hotel, Langkawi ready for citizen arrest. Biar 2 ekor Bonnie and Clyde ni tahu rakyat tak akan lepas kan mereka buat ala Yingluk Thaksin. Ingat lagi ramai yang berkumpul diSky Park Subang bila mereka nak cabut dgn jet Peter Sondakh hari tu. Tukar Tuib kena seru semua penyokong berkumpul diLangkawi!!! Cepat2!! on 
SATU INGATAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/18/18




--------------------

AWAS - CHINA MERAH MUSUH KITA









BETUL TAK

GUA BILANG'

CHINA MERAH

NAK JADIKAN

TANAH 

MELAYU

SEBAGAI

PROVINSI



China akan lindungi syarikatnya jika kepentingan terjejas, lapor media asing


Pihak berkuasa China enggan mengulas berikutan ikrar yang dibuat oleh kerajaan baharu Malaysia pimpinan  Dr Mahathir Mohamad bahawa Malaysia akan mengkaji semula semua perjanjian yang meragukan antara Malaysia dengan China sebelum ini, lapor South China Morning Post.
Namun menurut laporan tersebut, dalam Global Times, iaitu tabloid milik kerajaan Menteri Luar China memberi amaran kepada Mahathir bahawa jika kepentingan syarikat China terjejas, mereka akan mempunyai hak untuk menuntut pampasan

CHINA MERAH

ADA DUA AJEN

NAJIB DAN

JHO LOW

TAPI AWAS

CHINA MERAH

SEDANG 

MENYUSUN

UNTUK REKRUT

 AJEN BARU

TUNGGU 

LAPORAN TT

----------------------

SATU INGATAN








INGATAN

UNTUK 

POLIS
DATUK SERI JAMAL
TELAH BERJAYA LARI

DATUK SERI INI
DIKATAKAN TELAH
SELAMAT BERADA 
DI INDONESIA

APAKAH POLIS
AKAN LALAI LAGI
HINGGAKAN
NAJIB DAN ROSMAH
DAPAT MELARIKAN DIRI

KINI NAJIB DAN ROSMAH
SEDANG BERADA
DI LANGKAWI
PASTI
MERANCANG
UNTUK LARI

LANGKAWI  HANYA
BEBERAPA MINIT
DARI SIAM

RAKYAT AKAN MARAH
JIKA NAJIB DAN ROSMAH
BERJAYA MELARIKAN DIRI

RAKYAT MAHU 
NAJIB DAN ROSMAH
MASUK PENJARA





-----------------

LARI NAIK SPEED BOAT






TERNOW 

TERKINI

TERHOTT

NAJIB

NAK LARI

DARI 
MALAM TADI
TELAH ADA ARAHAN UNTUK
MEGAWAL
 SEMUA JETI DI LANGKAWI

NAJIB MUNGKIN MERANCANG  LARI
DENGAN 
MENGGUNKA SPEED BOAT

DALAM MASA LIMA MINIT 
BOAT LAJU BOLEH MASUK
KE PERAIRAN ANTRABANGSA
DAN
TERUS MASUK KE SIAM
JANGAN LUPA
KAPAL JHO LOW
SERING BERLABUH
DI PERSISIRAN
PANTAI SIAM

JIKA NAJIB  ROSMAH
BEERJAYA LARI
INI ADALAH
KELALAIAN PIHAK POLIS









-----------------------

NAJIB ADA RANCANGAN NAK LARI






YAKINLAH

NAJIB ADA

RANCANGAN

NAK LARI

NAJIB

TERLIBAT 

DALAM

LIMA KES

BUNUH


CADANGAN
1-  MASUKKAN DALAM LOKAP
2- TAK BENAR KELUAR DARI KL
3- DILARANG 5 KILO METER DARI
      LAUT
4 - DILARANG 5 KILO METER DARI
      LAPANGAN TERBANG
5 - TAG KAKI NAJIB DAN ROSMAH

NOTA
KALAU NAJIB TERLEPAS AMAT
SUSAH UNTUK DIBAWA PULANG

MALAYSIA WAJIB MASUKKAN
NAJIB DAN ROSMAH DALAM POENJARA
INI SEBAGAI INGATAN UNTUK
MASA DEPAN ANAK CUCU CICIT KITA

LEPAS DALAM PENJARA MALAYSIA
KITA HANTAR NAJIB KE AMERIKA
UNTUK DIBICARAKAN

LEPAS AMERIKA KITA HANTAR
KE PERANCHIS

NAJIB ROSMAH MASUK PENJARA
ADALAH TANDA REFORMASI BERJAY









--------------------

NAJIB AKAN LARI







TIPU

TIPU 

TIPU

MEMANG ADA

RANCANGAN

NAK LARI

NAIK 

SPEED BOAT


Lari ke Thailand? 

Imigresen jelaskan Najib 

bercuti di Langkawi

KUALA LUMPUR, 17 Jun  — Jabatan Imigresen memberi jaminan bahawa Najib dan Rosmah masih berada dalam negara.

KALAU NAJIB

LEPAS LARI 

TANGGUNG 

JAWAB

KETUA POLIS


----------------------

PEMULEH TENAGA






PEMULEH TENAGA

Guinness stout is gud for you! on 
MENGAJAR BUDI BAHAS
Publish | Delete | Spam
kampong lad
on 6/17/18




-----------------

FREELOADER SELESAI KRISIS





FREELOADER
Apa kata kita suruh freeloader redakan krisis di laut china selatan atau hantar jer ke syria, ada juga manfaat. Kalau mati kat sana pun akan mati syahid sebab berjuang utk bumi melayu. Mati syahid boleh terus masuk syurga boleh entot bidadari tanpa kos apa2. on 
RAKYAT BOSAN FREELOADER
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/17/18




----------------------

JANGAN PAKAI DUIT KERAJAAN







NAK ENTOT

PELACUR 

JANGAN

PAKAI DUIT

KERAJAAN
Kesian pakcik2 penoreh getah. Harga getah murah. Risda nak tanam ketum tapi menteri kerajaan dulu taknak. Ketum mahal, ni la peluang nak naikkan taraf hidup org kampung. Kalau petani dah kaya boleh la cari bini kedua kat ukraine guna duit sendiri, tak payah mintak dgn kerajaan. on DARUL ENTOT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/17/18





----------------------

ENTOT PELACUR





ENTOT PELACUR
NKO JGN NAK Sindir2 TT.....ukrain tempat bangsawan tertinggi entot2 tau. Bangsatotok entot2 kat Bali je....bila agaknya SPRM nak pergi Bali? Kalau ke bali pun tidak jgn harap nak ke ukraine.......terburai nanti Bang-sawan. on DARUL ENTOT
Publish | Delete | Spam
Boley Jalan
on 6/17/18






---------------

NAMA GLOBAL





NAMA GLOBAL
Itu lah kau tt, ketinggalan zaman. Tujuan guna nama omputih, united malaysia national organisation utk tujuan global, dikenali dunia. Tunku abdul rahman dah nampak nama tu bakal terkenal di masa depan. Terbukti sudah dgn projek 1mdb, umno dan pemimpin umno dah terkenal seantero dunia. Kau ingat kalau guna nama melayu bisnis 1mdb boleh terkenal ke? Boleh maju ke? Ishh kolot la kau ni tt mcm tok heng bawah tempurung. on 
NAMA PENJAJAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous







--------------------