Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 7 Julai 2011

DENGAR DAN LIHAT DAN HAYATI





NOTA:


malam ini sesudah makan malam
dalam suasana santai dan longlai
buka klip ini

wajib dilihat secara santai
untuk menghayatinya
kerana agak panjang

ajak anak isteri datang nonton
ajak abang adik datang tengok
ajak jiran tetangga

atau down load dan cetak dalam cd
untuk hadiah hari jadi kepada kawan dan teman

lihat dan fahami dokumentri ini
ini lah pilihanraya di negara kita
apa yang dikatakan pilihanraya tipu

kerana itu BERSIH muncul

selalu kita dengar hujah:

KALAU TIPU MACAM MANA BOLEH MENANG
KEDAH, SELANGOR, PENANG, KELANTAN dan PERAK


jawabnya : kerana tipulah kita menang negeri-negeri ini
kalau TAK TIPU pakatan rakyat adalah pentabir baru
yang tidak rasuah dan tidak menipu



HAYATI DOKUMENTRI INI DENGAN SANTAI




NOTA:
apa macam?
faham tak?
kalau tak faham
sila hantuk kepala
pada batu nesan


DI INDIA PUN ADA BERSIH



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

TER REKOD TER HEBAT DEMOKRASI DI MAAYSIA




HANTU MENGUNDI






KITA TIDAK BANGGA – KITA KENA TIPU


Satu Lagi Rekod dunia yang Malaysia cipta tapi tidak di iktiraf oleh Guinness World Records Posted by KedahLaNie Menggemparkan!!! Malaysia Miliki Rekod Dunia Paling Ramai Penduduk Tertua Di Dunia, Tapi Kenapa Kita Tak Pernah Tahu Pun???

Tetapi!! Tahukah anda Malaysia juga mempunyai ramai manusia yang masih
hidup dan usianya melebihi 100 tahun?

Di Perak sahaja terdapat 1538 orang pengundi yang berumur melebihi 100 tahun dan yang menakjubkan kesemua mereka masih hidup dan boleh mengundi..

Manusia tertua yang masih hidup dan boleh mengundi di Perak itu ialah seorang yang berbangsa Cina iaitu Wong Seng yang telah dilahirkan pada tahu
1879 dan kini berusia 132 tahun jauh lebih tua dari manusia tertua yang
disenaraikan oleh Wikipedia.

Begitu juga dengan lapan lagi manusia yang panjang usianya juga mengatasi iaitu Nazmi Binti Harun 131 tahun, Ng Khoa 126 tahun, Kong Kew Kee 126 tahun, Ng Ah Kow 125 tahun, Wong Yee 124 tahun, Itam Latihah Bin Mohd Ali
123 tahun, Mohammad bin Haji Mohd Noor 123 tahun, Wong Pin 123 tahun dan Murugai A/P Ramamoorthai berusia 122 tahun iaitu sama dengan usia manusia
paling tua di dunia yang pernah direkodkan..

Korang tengoklah sendiri senarai 50 dari 1538 orang dibawah ni yang diambil dari Daftar Pemilih..

No_KP_Baru/ No KP Lama/ Nama/ Bangsa/ Tahun_Lahir/ Umur

790610740022 1448642 WONG SENG CINA 1879 132

800501030028 A0993271 NAZMI BINTI HARUN MELAYU 1880 131


850710740048 3498040 NG KHOA CINA 1885 126

850608740017 1453245 KONG KEW KEE CINA 1885 126

450826085273 0592818 NG AH KOW CINA 1886 125

870608740058 1392190 WONG YEE CINA 1887 124

881101080023 0336299 ITAM LATIH 1888 123

881112610069 2106517 MOHAMAD MELAYU 1888 123

881003740059 0439199 WONG PIN CINA 1888 123

890624713118 2110938 MURUGAI A/P RAMAMOORTHAI INDIA 1889 122

901102740113 0363429 HOW TOH YOON CINA 1890 121

910103740048 0387294 MOK SOON HOONG CINA 1891 120

910812740032 0914383 AH SEE CINA 1891 120

921012750017 2112135 DOORASAMY S/O PARASAMY INDIA 1892 119

921108740075 0439792 LIANG KWAY CINA 1892 119

931218740147 0596852 LEE KOOI CHIEW CINA 1893 118

931108080037 0357301 HAJI ABDUL MUTALIB MELAYU 1893 118

931116080010 2587063 HAJI HALIJAH BINTI ENDUT MELAYU 1893 118

930920740089 3841080 WONG AH SIEW CINA 1893 118

930104750019 2779357 SUPPIAH S/O SUPPIAH INDIA 1893 118

941124740073 0617600 POON SUM CHOON CINA 1894 117

940601740064 1413720 CHONG CHUI CINA 1894 117

940503740167 1042990 LEONG YAK CINA 1894 117

941231080015 4063070 YOK GUNONG ORANG ASLI 1894 117

951129740055 0608134 LEE AH NGEE CINA 1895 116

950720710019 7599200 ASA SINGH INDIA 1895 116

960913740088 1850228 SADRI B ALAM MELAYU 1896 115




961024740074 2077418 LOH YAN TAN CINA 1896 115

961122740078 0588769 LOH TAI HOI CINA 1896 115

960408740255 7603072 YONG CHAN CINA 1896 115

971123740159 0392250 LAI CHOONG YOOK CINA 1897 114

970811080049 3514775 GOVINDASAMY INDIA 1897 114

971231743699 1066220 HEE PENG FOOI CINA 1897 114

980605740076 1413246 WONG SAM NOOI CINA 1898 113

981121080256 0585983 LEE YOKE KWAI CINA 1898 113

>980503740147 1042943 YON LOON CINA 1898 113

980531750019 1382853 A K RETHNAM CHETTEER INDIA 1898 113

980607750059 1449825 SINNATHAMBY S/O AVADAI INDIA 1898 113

981125740100 0623105 CHAN SOON CINA 1898 113

980410750573 7638932 K.SHAIK DAWOOD INDIA 1898 113

981017740031 0366169 NG AH TEE CINA 1898 113

991107740157 0326715 WONG SEN CHEANG CINA 1899 112

991203740069 2583162 TEOH KOK TONG CINA 1899 112

991202710052 0591839 LAU TEE CINA 1899 112

991231741990 8156595 NGAN SUAR @ NGAN OH SUAR CINA 1899 112

991120740020 0619180 THAM LEAN TAI CINA 1899 112

991126710148 0410514 LEE KWAI FONG CINA 1899 112

990615740079 1406250 YIP PENG CINA 1899 112

990509740083 1078174 CHANG KWONG CINA 1899 112



Yang peliknya tiada seorangpun dari mereka tersenarai dalam 100 manusia paling Tua di dunia.. kenapa agaknya.. mungkin SPR boleh jelaskan..

Sumber

N'N:Ini sebabnya Bersih 2.o sangat2 relevan kerana SPR telah menggadai maruah mereka demi UMNO/BN sekaligus menjadi kuda tunggangan UBN.



SEBAB APA KITA TURUN KE JALAN











NOTA:

negara kita dalam keadaan bahaya
untuk terus berkuasa
bangla
maymar
indon
sedang di beri kad pengenalan
untuk membolehkan mereka memgundi

kerana inilah orang ramai marah

lihat apa yang berlaku disabah
hari ini warga pilipina melebihi warga asal sabah
kerana apa?
untuk memastikan gerombolan terus berkuasa

projek yang sama sedsang dilakukan
projek pemutihan pati dan warga asing
adalah projek memberi kad pengenalan untuk mengundi

sampai bila ini akan berlaku?

apa jadi dengan pejuang melayu?
apa jadi dengn perkasa?
apa jadi dengan ngo melayu?
apa jadi dengan jarigan melayu?

untuk reezal dan azeez
untuk eee dalam gerombolan
mereka suka hati
lebih ramai lebih lama berkuasa
kah kah kah








OPS IC GEGAS SPR IMIGRESEN DAN KEDUTAAN

Janji-janji SPR dan Najib Razak untuk mereformasikan sistem pilihanraya yang lebih adil dan bersih bukanlah suatu janji, tetapi hanya retorik semata-mata dan ianya tidak boleh dipercayai.

Ini kerana, sudah terlalu banyak penyelewengan yang dilakukan Umno-SPR selama ini semata-mata demi meneruskan legasi kekuasaan mereka. Buktinya:

1. Rumah Lot 1138 yang mempunyai 65 pengundi,
2. Rumah Lot 1155 yang mempunyai 88 orang pengundi,
3. Sistem pertukaran alamat kad pengenalan oleh JPN yang amat diragui,
4. Pusat komuniti Umno Bukit Antarabangsa yang dijadikan 'Pejabat Pemberian Kerakyatan Haram.

Maka, AMK dan Wanita Keadilan Pusat bersama kumpulan sosial facebook 'Road to Putrajaya' akan melancarkan OPS IC bagi mengesan pengundi-pengundi hantu dan pemberian kerakyatan haram oleh Umno-BN di seluruh negara.

Kami juga menggesa agar sesiapa sahaja yang mempunyai sebarang info dan maklumat berkenaan pengundi hantu atau pemberian kerakyatan haram, sama ada atas nama proses Pemutihan atau sebagainya segera melaporkan kepada OPS IC melalui kumpulan sosial Facebook 'Road to Putrajaya' atau terus menghubungi saya: 0196201976.

Operasi Khas OPS IC bersedia menjelajah ke seluruh negara bagi memerangi jenayah politik kotor Umno-BN ini.

Kami akan mengesan sehingga ke peringkat imigresen, hatta ke pejabat Kedutaan sekalipun. Demi Rakyat, SPR kini perlu diselamatkan segera.

Sekian. Terima kasih.

Azwan Ramli
Pengarah OPS IC
Merangkap Exco AMK Malaysia



NOTA:
sila baca berita di bawah ini
pihak imigrisen cuba menjalankan kerja
tapi ada lampu hijau



BERANAK PINAK DI SETINGGAN - berita hairan

Pendatang dapat ‘lampu hijau’ kerana penduduk tamak sewakan rumah, tanah

JOHOR BAHRU: Sikap tamak sebahagian penduduk yang menyewakan tanah dan rumah milik mereka untuk dijadikan penempatan haram pendatang tanpa izin jelas mengundang padah apabila semakin ramai golongan berkenaan hidup ‘beranak pinak’ di kawasan berkenaan.
Seolah-olah mendapat lampu hijau untuk bekerja dan menetap di negara ini, ada pemilik tanah turut membekalkan air paip dan elektrik ke rumah setinggan warga asing itu dengan mengenakan sewa tertentu kepada mereka.

Kesempatan itu turut digunakan pendatang asing terbabit untuk menetap beramai-ramai di kawasan berkenaan malah mempunyai jalan rahsia untuk melarikan diri apabila diserbu pihak berkuasa.

Dalam tempoh tiga hari lalu, 57 pendatang tanpa izin ditahan di dua penempatan haram di Kampung Pertanian dekat Masai dan Gelang Patah yang dipercayai menjadi tempat perlindungan mereka sejak beberapa tahun lalu.

Timbalan Penolong Pengarah II Jabatan Imigresen Johor, Amzari Abdul Jalil, berkata dalam serbuan terbaru kelmarin, seramai 27 pendatang tanpa izin Indonesia termasuk tujuh wanita ditahan di kawasan setinggan berhampiran Kampung Baru, Jalan Surau As-Sobirin dekat Gelang Patah.

Katanya, serbuan terbabit dilakukan terhadap empat rumah yang didirikan atas sebuah tanah lot dengan kedudukan rapat antara satu sama lain.
“Kita dapati kumpulan pendatang asing ini turut memiliki bekalan elektrik dan air bersih dipercayai dibekalkan pemilik tanah yang mengenakan kadar sewa tertentu. Empat rumah berkenaan dipercayai didiami lebih daripada 30 pendatang tanpa izin, " katanya ketika dihubungi, semalam.

Amzari berkata, serbuan selama sejam bermula kira-kira jam 1 pagi itu dilakukan 30 anggota selepas mendapat maklumat mengenai kumpulan pendatang warga Indonesia yang mendiami kawasan berkenaan.

Katanya, siasatan mendapati pendatang tanpa izin berusia antara 18 hingga 47 tahun itu sudah mendiami kawasan itu sejak lebih dua tahun lalu dan kebanyakan mereka bekerja sebagai buruh kontrak dan pekerja kilang di kawasan berhampiran.

“Ketika serbuan dilakukan ada antara mereka yang hidup berkeluarga merayu kepada anggota supaya tidak melakukan tangkapan terhadap mereka. Kita juga mendapati 13 daripada mereka langsung tidak memiliki dokumen perjalanan yang sah dan dipercayai memasuki negara ini secara haram manakala 14 individu lain pula tinggal lebih masa.

“Kita juga masih menjalankan siasatan siapakah pemilik sebenar tanah lot yang dijadikan kawasan penempatan haram warga asing terbabit," katanya.

Katanya, siasatan pihaknya mendapati ramai warga asing di sekitar negeri ini menjadikan rumah setinggan dibina penduduk seperti di Kampung Bakar Batu, Kampung Pandan dan sekitar Gelang Patah serta di Masai sebagai tempat perlindungan mereka apatah lagi ia tampak selamat dan mempunyai pelbagai kemudahan.

“Orang kampung juga menjadikan kehadiran pendatang asing ini untuk mengaut keuntungan dengan menyewakan tanah dan rumah milik mereka," katanya.

Katanya, warga asing yang ditahan itu akan disiasat mengikut Seksyen 15(1)(c) Akta Imigresen kerana tinggal lebih masa manakala selebihnya mengikut Seksyen 6(1)(c) kerana tidak memiliki sebarang pas yang sah untuk tinggal di negara ini.



PERLAWAN DI SANA SINI




SILA BACA SURAT DARI PEMBACA INI DULU



tt..aku ni student Malaysia kat Mesir. Aku nak mintak tolong ko publishkan dan war-warkan kebangangan UMNO BN melalui barua2 dia di sini. JPA dah siap ugut student2 dgn mcm2 ugutan. UMNO memang anti-anak muda. anak muda nak bersuara pun dia kecoh. Kepala Bana!

http://www.facebook.com/notes/muhammad-hazam-hajanan/peringatan-kepada-semua-pelajar-tajaan-jpa-di-mesir-berkaitan-bersih-20/229415497082810

Oleh Tanpa Nama pada BERSAMA MELAKAR SEJARAH pada 11/07/07

NOTA:
ini pandangan anak anak muda
tentang bersih
cool dan sempoi
kah kah kah





KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah...MAMAT DUA EKOR INI KENA KENCING... kah kah kah..

kah kah kah...MINAH CUN TAK DAPAT...NAK JADI KETUA TAK DAPAT... kah kah kah

nota:
salut bro
masih ramai lagi minah cun
di latin amerika kalau kreatif
macam ini mesti minah ramai tersangkut

kalau turun 9 julai
jamin jadi cool dan kacak

PAKATAN MENYATAKAN SOKONGAN



NOTA:


pakatan rakyat menyokong
langkah bersih untuk meneruskan
perhimpunan di stadium merdeka

ini adalah kenyataan pucuk pimpinan
pakatan rakyat



TIDAK ADA PERUBAHAN




TIDAK ADA YANG BERUBAH



RASMI : BERSIH TETAP BERHIMPUN DI STADIUM MERDEKA

Berikut kenyataan rasmi Jawatankuasa Induk Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) yang dikeluarkan kira-kira jam 11 malam tadi .

Bersih 2.0 kecewa dengan tindakan Perdana Menteri dan Kabinetnya yang mungkir janji untuk sediakan stadium bagi kami untuk mengadakan perhimpunan aman.

Sebagai anggota masyarakat sivil yang komited kepada prinsip-prinsip integriti, kami berhasrat untuk mematuhi nasihat Tuanku DYMM SPB YDP Agong dan mengadakan perhimpunan dalam stadium bagi membuat tuntutan kami untuk pilihanraya yang bersih dan adil.

Kami telah memilih Stadium Merdeka sebagai tempat terbaik untuk acara ini kerana ia amat simbolik dan berlokasi pusat, dan kami akan tetap berdiri teguh kepada keputusan kami untuk berhimpun secara aman di sana.

Jika Perdana Menteri seorang yang jujur, beliau sepatutnya membuat persediaan yang sesuai supaya perhimpunan ini berjalan secara aman di Stadium Merdeka.

Sama ada kerajaan mematuhi prinsip-prinsip mereka, kami rakyat Malaysia akan sentiasa mematuhi prinsip-prinsip kami. Keazaman kami untuk melaksanakan hak kami untuk berhimpun secara aman bagi tujuan yang adil dan munasabah tidak akan tergoncang sama sekali.

Kenyataan baru-baru ini oleh Timbalan Ketua Polis Negara seolah-olah menunjukkan bahawa polis berhasrat untuk mengambil tindakan terhadap kami sekiranya kami berbuat apa-apa pada 9 Jul selain duduk di rumah.

Walau bagaimanapun, rakyat Malaysia patriotik yang hanya inginkan keupayaan memilih pemimpin-pemimpin kita melalui cara demokratik dan halal tidak akan ditakuti oleh pelaksanaan kuasa yang zalim dan tidak bermoral.

Tanggungjawab kita yang paling penting adalah untuk masa depan dan anak-anak kita, dan kami berhasrat untuk pastikan mereka mewarisi negara yang bukan diperintah oleh ketakutan, tetapi oleh prinsip-prinsip keadilan.

Apapun yang berlaku antara sekarang dan 9 Julai, rakyat akan berhimpun secara aman dan teratur untuk menuntut pilihanraya yang bersih dan adil di Stadium Merdeka pada 9 Julai, pukul 2 petang.

Kami akan datang, berhimpun secara aman dan bersama-sama kita akan membina Malaysia yang lebih baik.

Yang benar,
Jawatankuasa Induk
Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0)

Jawatankuasa Induk BERSIH 2.0 terdiri daripada:
Ambiga Sreenevasan (Pengerusi), Andrew Khoo, Prakkash Arul, K. Arumugam, Dr Farouk Musa, Haris Ibrahim, Liau Kok Fah, Maria Chin Abdullah, Richard YW Yeoh, Dr Subramaniam Pillay, Dato’ Dr Toh Kin Woon, Dr Wong Chin Huat, Dato ‘Yeo Yang Poh dan Zaid Kamaruddin.



untuk yang ambil maths dan sains dalam bi:


BERSIH : WE WILL BE A STADIUM MERDEKA SATURDAY


Bersih 2.0 has declared its rally planned for July 9 will happen at the Stadium Merdeka regardless of the pronouncements of its detractors otherwise.
In a statement issued late this evening signed off by the full membership of its 14-member steering committee, the coalition calling for clean and fair elections said they “will not for one moment be swayed from our decision to gather there peacefully.”

Setting aside the warnings, threats and clampdown seen the past two weeks against public displays of support for the rally planned for this Saturday, they expressed disappointment with what they said was Prime Minister Najib Abdul Razak and his cabinet's betrayal of an earlier promise to allow the much anticipated rally to take place within a stadium.



BERDULAK DALIK




MISTER FLIP BIN FLOP




HIMPUNAN BERSIH:PAKATAN GESA NAJIB PATUHI JANJI
- mkini

Pakatan Rakyat menggesa Najib Razak supaya "mematuhi janji" dengan menyediakan stadium kepada Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) dengan menyediakan sebuah stadium untuk perhimpunan Sabtu ini.

Sehubungan itu, Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim berkata Pakatan Rakyat juga berdiri teguh dengan BERSIH 2.0 yang mahu mengadakan perhimpunan di Stadium Merdeka.
"Maklumat akhir, perdana menteri dan Kementerian Dalam Negeri sengaja memberi pelbagai alasan untuk tidak membenarkan stadium digunakan.

"Saya difahamkan BERSIH masih lagi merujuk kepada Najib supaya (beliau) mematuhi janji (dan) jaminan beliau untuk menyediakan stadium supaya BERSIH dapat menganjurkan majlis dengan teratur dan aman sepertimana semangat (ketika mengadap) dengan Yang di-Pertuan Agong.

"(Sebab itu) Kita menyokong tindakan keputusan BERSIH untuk meneruskan perhimpunan itu di Stadium Merdeka," kata Anwar yang juga ketua umum PKR.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit…DULU KATA PAK LAH FLIP FLOP…. kah kah kah…

kah kah kah…. INI LEBIH FLIP DARI FLOP….. kah kah kah…

kah kah kah… BETUL BETUL SELIPAR JEPUN….. kah kah kah

nota:
apa dia flip flop ini?
flip flop ialah bunyi selipar jepun yang basah
kalau cakap melayu flip flop ialah dulak dalik
bukan tarik sorong tarik sorong
kah kah kah