.

Rabu, 28 November 2018

TAMRIN LAGI





 DARI TAMARIN













KALAU  BEGINI  KEADAANNYA  LEBIH  BAIK  ISYTIHAR DARURAT  Tamrin Tun Ghafar
Selasa  - 27/11/18
( 1 -  23 )
1.   Pada Ahad lalu  bersamaan 25hb November 2018 saya telah menulis satu artikel bertajuk  "TANGKAP  SAJA  MEREKA  YANG  MASIH  BERDEGIL”.
2.  Walaupun Kabinet  telah membuat keputusan muktamad menolak ICERD namun  UMNO dan PAS  tetap berdegil mahu meneruskan rancangan mereka menganjurkan Himpunan Menentang Kerajaan seolah - olah Keputusan Kerajaan  itu tidak boleh diterima.
3.  Jika kita halusi ucapan - ucapan mereka terutama Zahid dan Hadi, ia bagaikan mereka ini mempunyai satu kuasa luar biasa yang  sehingga Polis amat takut bertindak.
4.  Kini negara dikejutkan pula dengan pendedahan terbaru oleh Madinah Mohamad, Ketua Audit Negara.
 
5.  Mengikut kenyataan tersebut, laporan rasmi telah pun diserah oleh Jabatan Audit kepada SPRM  dan Polis untuk diambil tindakan lanjut.
6.  Jika didapati dakwaan Ketua Audit Negara itu sahih maka mereka yang terlibat boleh didakwa dan dipenjarakan.
7.  Penipuan yang dilakukan oleh Najib Ali Hamsa ( KSN ) , Ambrin Buang ( bekas Ketua Audit Negara )  Dzulkipli Ahmad ( bekas KP SPRM) dan  Shukri Salleh ( bekas Ketua Setiausaha Sulit PM )  dan turut terlibat Apandi Ali (bekas Peguam Negara) dan Arul Kanda; mereka ini boleh dikategorikan sebagai  'Pengkhianat Negara’ atau 'Treason'.
8.   Mereka bersubahat mengubahsuai dan menyembunyikan fakta  Lapuran Audit bagi menyelamatkan Najib dan Jho Low dalam kes 1MDB.
9.   Setelah diubahsuai ( doctored ) Ambrin Buang ,  Ketua Audit ketika itu menyerahkan laporan tersebut kepada PAC dan dalam masa yang sama  laporan tersebut di kategorikan sebagai Rahsia Resmi ( OSA ) yang tidak boleh dibaca oleh orang awam.
10.  Dengan kepercayaan bahawa satu hari kelak apabila laporan itu dibuka untuk awam , maka ketika itu terbuktilah Najib dan  Jho Low bersih dari segala penglibatan dalam skandal 1MDB.  
11.  Rupa-rupanya rancangan mereka itu tidak kecapaian, bak kata pepatah “Pandai-Pandai Tupai Melompat Akhirnya Jatuh Ke Tanah Jua’.
12.   Rakyat khususnya orang Islam harus bersyukur ke hadrat Illahi diatas pertolonganNYA memberi kekuatan, keberanian dan keikhlasan  kepada 3 orang wanita, Nafisah , Salwani dan  Madinah.
13.  Tanpa mereka bertiga ini kita rakyat Malaysia akan terus tertipu oleh durjana  bernama Najib anak  Razak ini.
14.  Oleh kerana laporan lengkap sudah pun diserahkan oleh Jabatan Ketua Audit Negara kepada SPRM  dan Polis, maka apa lagi yang hendak ditunggu?
15.   Saya tidak percaya cakap - cakap  kononnya ada di kalangan kakitangan  SPRM dan Polis yang telah disumbatkan dengan dedak oleh penganut  'Cash Is King' ; maka itulah sebabnya kata mereka tindakan terhadap ketujuh-tujuh pengkhianat tersebut seperti kura - kura.
16.  Sepatutnya berlandaskan beberapa ucapan  Zahid dan Hadi, polis sudah boleh bertindak terhadap mereka.
17.  Ada juga kedengaran kononnya uzi terhutang budi kepada Zahid kerana memilih beliau sebagai Ketua Polis Negara , mengatasi Noor Rashid  ; maka itulah sebabnya tidak ada sebarang tindakan dilakukan terhadap Zahid oleh polis.
18.   Pemilihan  Fuzi atas cadangan Zahid dipersetujui pula oleh Najib.
19.  Pengkhianatan yang dilakukan oleh ' The Gang of  Seven ' ini turut dikutuk oleh akhbar Utusan Malaysia, kepunyaan UMNO sendiri.
20.   Jika akhbar UMNO sendiri sudah tidak boleh telan penipuan Najib dan Perhimpunan yang dirancang oleh UMNO dan PAS  maka apa lagi yang hendak ditunggu oleh  Fuzi selaku Ketua Polis Negara?
21.  Laksanakanlah tugas tanpa takut dan terhutang budi demi keluhuran Perlembagaan dan Undang - Undang sebelum dihancurkan oleh mereka yang hanya mementingkan diri.
22. Selepas pendedahan dibuat oleh  Madinah, rakyat sedang melihat telatah Ahli-Ahli Parlimen pembangkang khususnya UMNO, sama ada mereka terus menyokong pengkhianat-pengkhianat tersebut atau sebaliknya.

 
23. JANGAN  SALAHKAN  KERAJAAN  JIKA TERPAKSA  BERTINDAK LEBIH  TEGAS  DEMI  NEGARA.
 
Terima Kasih.






-----------------

INI SEJARAH







INI SEJARAH

'Kami tiada kaitan dalam isu kuil' - bekas pengarah MCT, penduduk One City
 
Bekas pengarah MCT Berhad Tong Seech Wi berkata beliau tidak terlibat dalam isu pemindahan Kuil Sri Maha Mariamman yang mencetuskan rusuhan.
 
Beliau mengeluarkan kenyataan selepas gambarnya dengan seorang lagi eksekutif tersebar di media sosial. Gambar itu diiringi dengan hantaran yang mendakwa mereka mengupah samseng untuk mendesak pemindahan itu.
 


KALI PERTAMA

DI MALAYSIA



CUKONG TIDAK

GUNA KHIDMAT

SAMSENG BILA

NAK RAMPAS

TANAH

TAHNIAH

KAH KAH KAH

DASAR TEPAT







SOKONG

SEMUA WAJIB

SOKONG

 

Pasar raya besar tidak dibenar beoperasi di pedalaman
 
Kerajaan tidak akan membenarkan pasar raya besar beroperasi di kawasan pinggir bandar dan pedalaman, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP)  Saifuddin Nasution Ismail.
 
Beliau berkata ia bagi membantu kelangsungan perniagaan kedai runcit kecil yang beroperasi di kawasan-kawasan tersebut.
 
Pada masa ini, beliau berkata pasar raya besar menguasai 65 peratus daripada pasaran runcit dalam negara manakala 35 peratus lagi dipunyai kedai-kedai runcit kecil.
 
“Pasar raya besar sangat mengharapkan kerajaan membuka halangan supaya mereka juga boleh beroperasi di kawasan pedalaman. Itu kita tidak benarkan kerana ia akan menyebabkan industri runcit kecil terjejas,” katanya semasa menggulung perbahasan peringkat jawatankuasa Belanjawan 2019 bagi KPDNHEP di Dewan Rakyat malam ini
 
DASAR TEPAT

DASAR PRO

RAKYAT


---------------

TOK HENG



TOK HENG


Tt lebih koman dari berahim ali. Berahim yang katak tu pun boleh komen di fb tanpa tapisan. Tt dahlah fb xberani nak aktif.. Komen pun main pilih2. Apa yang cool pun taktau. Syok sendiri je. on TIPS GABAN
Berahim
on 11/28/18
 



----------------

SALUT SALUT






 SALUT

TABIK PADA

YANG BERANI


Khashoggi killing: Saudi crown prince greeted with protests in Tunisia

Anger over killing of journalist prompts protests against visit by Mohammed bin Salman

 
Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman has been greeted by an outpouring of public anger on his arrival in Tunisia, one of the stops on his first trip abroad since the killing of journalist Jamal Khashoggi, which critics say was designed to whitewash his image before the G20 summit later this week.

After embraces and smiles from allies in the UAE, Bahrain and Egypt this week, the powerful crown prince did not receive such a warm welcome in Tunis: at least 200 people gathered in the city centre on Monday night the day before scheduled talks with the Tunisian president, Beji Caid Essebsi.
 

-----------------

ORANG LUAR DARI MANA



TUNTAS JELAS


Dr M: Orang luar dalang rusuhan di kuil

Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berkata rusuhan yang berlaku berhampiran kuil Seafield Sri Maha Mariamman di Subang Jaya didalangi orang luar.
 
Mahathir berkata demikian sebagai menegaskan bahawa rusuhan berkenaan tidak melibatkan perbalahan antara kaum.
 
"Ini bukan soal orang Melayu lawan orang India. Ini masalah orang itu datang dari tempat lain. Bukan penduduk tempatan. Ada orang jadi dalang di belakang," katanya ketika ditemui selepas majlis Anugerah Akademik Negara ke-12 di Putrajaya.
 
Sementara itu, diminta mengulas rancangan kerajaan dalam mengangani isu pemindahan tapak rumah ibadat pada masa akan datang, Mahathir memberi jaminan ia tidak akan terjadi lagi.
 
"Masa depan takkan berlaku (perkara seumpamanya). Kita ada cara untuk mengelakkan perkara serupa berlaku," katanya tanpa mengulas lanjut.
 
TAPI ....
 
ORANG LUAR
 
DARI MANA?
 
SAJE TANYA
 
JANGAN MARAH


-------------------

BERI PENERANGAN





Hishamuddin Rais dakwa Waytha menteri ‘perpecahan’
Aktivis Hishamuddin Rais melabelkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri P Waythamoorthy sebagai menteri "perpecahan" memandangkan beliau tidak dilihat melakukan sebaran pengukuhan perpaduan negara sejak menyandang jawatan tersebut.
 
Malah, menurut Hishamuddin, kerajaan melalui Waytha telah melakukan kesilapan besar apabila mengumumkan untuk meratifikasikan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Bentuk Diskriminasi Kaum (Icerd).
 
"Jawatan yang dipegang oleh Waythamoorthy itu, menteri perpaduan saya tak melihat dia sebagai menteri perpaduan pada hari ini, saya minta maaf saya lihat dia menteri perpecahan," katanya yang dipetik oleh akhbar Utusan Malaysia.
 
Sebaliknya, kata beliau, kerajaan sewajarnya memberikan keutamaan dalam memberikan penerangan dan pemahaman kepada rakyat berhubung isu tersebut bagi mengelakkan kekeliruan.
 
Beliau berkata demikian ketika menjadi panel dalam forum “Apa perlunya Icerd untuk Malaysia” malam semalam.
 
Icerd menjadi perbahasan hangat selepas Waythamoorthy mengumumkan ia antara enam konvensyen hak asasi manusia yang akan kerajaan ratifikasikan menjelang suku pertama tahun depan.

------------------

INI GUA CAKAP






  1. Conduct town hall meetings before ratifying ICERD, says activist

  2.  

Published 4 days ago on 23 November 2018

KUALA LUMPUR, Nov 23 — The government should discuss with more stakeholders before ratifying the International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD) before making any decision on the matter, activist Hishamuddin Rais said.
He said the Pakatan Harapan (PH) administration should not decide the ratification of the United Nations treaty without engaging the public sufficiently, amid protests by Malay-Muslim groups.

“They should first conduct town hall meetings and engage with the public before implementing or trying to implement any policies.

“You must discuss it first before you implement it. Such is the process of democracy,’’ he said at the “Apakah perlunya ICERD untuk Malaysia?” forum hosted by Forum Telawi at the International Islamic University Malaysia yesterday.




-----------------

UMNO PAS BUAT KECOH







UMNO PAS

BUAT KECOH

Duk kalut nak buat ICERD ni apahal? Kos sara hidup boleh, harga minyak, harga rumah, tol boleh jatuh ke bila buat ICERD ni? Satu Malaya kne main ngan Madey. Ni taktik dia nak senyap kan DAP yang makin naik toceng ja. Nak marah depan2 takut kerajaan berpecah dan x stabil.
Cara terbaik biar Umno Pas kecoh menghasut rakyat, DAP jadi takut dan akan dengar cakap. Rakyat pon lupa dah kes SST x turunkan harga barang, kos sara hidup, PTPTN, subsidi minyak dan menteri pelajaran kangkong. on DI UIA LAGI
on 11/23/18
 






------------------

KELEPET MELAYU






KLEPET MELAYU
Ada ke tak ada ke ICERD ..Melayu tetap cam biasa ..bottom Cina dan Keling ..macam Red Indian. Melayu di bottom sebab Melayu jugak ..sebab dikelepet Melayu Atasan ..mereka ini yang melahap licin bahagian Melayu Bawahan ..tak tinggal selai bulu pon. Lepas tu tudoh Melayu Bawahan asik makan subsidi, makan bantuan ..malas ..kurang igama ..bodoh. on DI UIA LAGI
panglimo potaseh
on 11/24/18
 





----------------

TAK TIPU MELAYU







TAK TIPU MELAYU

Icerd mmg takkan kacau huk hak huk melayu.icet ni hanya sekeping kertas saja.yg kacau hak huk hak melayu atau apa jua kaum ni Ada dua.penipu pelahap dan tukang sorak bengap.eh,Kita tak perlu apa Surat nak iktiraf bangsa pelbagai.selagi kamu memburuh,selagi itu kamu kawan Kita. on DI UIA LAGI
Anonymous
on 11/23/18
 





----------------

PENDEKAR TODI





PENDEKAR TODI


Persoalannye ..ngapa Pendekar Todi P.Salak tahu JhLow tu penipu, walhal Najib tak kenal pun sapa JhLow .. on BARU SEKARANG
panglimo potaseh
on 11/24/18
 




----------------

ULAR SOTONG






ULAR SOTONG

Ini bukan sebarang haji sotong! Dia dengan wak ponorogol dah semai benih buat kacau ganggu kat kuil di Puchong tu, buat bising hiruk pikuk takbir hidup melayu, justeru itu...justeru itu...justeru itu maka tuhan mereka susah nak tidur. on HAJI SOTONG
Anonymous
on 11/28/18
 





----------------

TIPS GABAN




TIPS GABAN


satu tips untuk komen lepas filter tt ... kalau korang buat ni pasti komen keluar ...kah kah kah mungkin juga komen ko boleh jadi posting blog post lagi dulu komen aku selalu tak keluar.. tapi bila aku mencarut nuar kaw kaw terus semua komen aku jadi posting di tt.. jadi tips dia untuk komen keluar di tukar tiub sila carut nuar tahap gaban tak caya cuba terai jangan salah kan tt, nuar punya songel mmg mintak carut pun kah kah kah on BANYAK BUKTI
Anonymous
on 11/27/18
 





-----------------

SOTO JAWA





SOTO JAWA
 
PuLang segera ke maLaya Tuang guru Ada buat repo Jemput semua anak bangsa Semua anak-beranak Semua bangsa warna kuLit Tuan guru d apit jawa presideng umnQ Menikah Tak jadi Gabong Tak jadi PM Tak jadi Semua marang Kah kaH kaH kaH on MEE BANDUNG
on 11/27/18
 


---------------

REBEL





REBEL

Rebel, Rebellious, Rebellion Ini ja yg paling cool. on APA LAGI MAU
on 11/27/18
 
 


----------------

CIUM TANGAN MADEY



 
CIUM TANGAN
 
MADEY

TT pun ada cium tangan mahadir ,mukhriz Guan Eng, tu tak nak cakap.. malu la tu on CIUM TANGAN
Anonymous
on 11/27/18

 

---------------

TAK KOMEN



TAK KOMEN
tt apa hal tak comment pasal kuil usj .. baik nor pandai cakap .. seru lah .. kawan brickfield kan ramai ... ini kerja gerombolan penyamun bugis jawa belanda dan sotong .kasi cucuk bikin kecoh baru boleh masuk jarum .. on HAJI SOTONG
on 11/27/18
 



------------------