.

Selasa, 21 Februari 2017

LAPORAN DAPUR JALANAN







KUTIPAN


BERTAMBAH


RM3,400


TERIMA 


KASEH




-----------------

NAJIB JUAL TANAH MELAYU PADA CHINA MERAH







KEMANA

HILANG

NASIONALIS

BANI MELAYU?

DULU BRITSH

BAWA MASUK

BURUH CINA

HINGGA 

BERUBAH

BENTUK RUPA

TANAH MELAYU

SEKARANG 

NAJIB JUAL

TANAH MELAYU

PADA CHINA

MENGAPA

SENYAP BISU?


China pasti ‘dahulukan’ negaranya, kata Kadir Jasin

 | February 20, 2017
Tanda syarikat China dan pekerjanya akan memonopoli projek yang dibiayai di Malaysia boleh dilihat di mana-mana, kata wartawan veteran itu.

PETALING JAYA: Terdapat banyak bukti menunjukkan bekas perdana menteri,  Dr Mahathir Mohamad betul kerana memberi amaran terhadap bahaya terlalu bergantung dari segi ekonomi di China, kata Kadir Jasin dalam blognya hari ini.
Bekas ketua pengarang kumpulan New Straits Times berkata, kebimbangan Dr Mahathir syarikat dan pekerja China akan memonopoli projek yang mereka biayai di Malaysia adalah berasas kerana ia mempunyai rekod “mendahulukan China” atau “China first”.
“Cara China menjalankan perniagaan dengan memonopoli dan diasaskan kepada konsep ‘China first’ – menyingkap kepada zaman purba apabila masyarakat Cina menganggap mereka adalah pusat bumi,” katanya.
Projek berterusan memulihkan bangunan warisan untuk menempatkan cawangan Bank of China di Pulau Pinang katanya, adalah satu contoh kaedah perniagaan monopoli China.
Menunjuk kepada gambar papan tanda yang dipaparkan di blog beliau, beliau berkata: “Apa yang kamu lihat?
“Anda lihat papan tanda yang sangat cantik, mengumumkan kerja pemulihan bangunan warisan yang tidak lama lagi akan menjadi bank China cawangan Pulau Pinang yang ditubuhkan di Malaysia.
“Kecuali nama bank China, papan tanda menggunakan Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.
“Tetapi melihat dengan teliti syarikat yang terlibat dalam projek ‘pemuliharaan’ (pemulihan). Ingat, ini adalah projek pembinaan kecil.
“Siapakah arkitek utama? Lo dan tiba-tiba, ia tidak lain daripada Pei Partnership Architects of Park Avenue, New York. Arkitek utama Pei Partnership ialah tidak lain adalah Ieoh Ming Pei Le Grand Louvre yang masyhur.
“Sekarang lihat dengan teliti lajur terakhir yang menyebut ‘kontraktor’. Ingat ini bukan kerja bilion ringgit; paling tidak pun RM15 juta. Tetapi siapa kontraktor?

“Ia adalah China State Engineering Construction (M) Sdn Bhd.
“Ini syarikat yang ditubuhkan di Malaysia, anak syarikat China State Construction Engineering Corporation, menurut Wikipedia, syarikat ke-3 terbesar pembinaan di dunia dan kontraktor am ke-20 terbesar dari segi jualan di luar negara.”
Beliau seterusnya mempersoalkan kemungkinan China menganugerahkan projek berbilion ringgit diperoleh di Malaysia, seperti Landasan Kereta Api Pantai Timur (ECRL), kepada kontraktor tempatan, apabila kontrak projek biasa seperti pemulihan dan penukaran bangunan warisan dianugerahkan kepada syarikat China.
“Jika kita tidak bodoh atau ejen komisen kepada syarikat China, kita pasti tahu melakukan perniagaan dengan China tidak sama menjalankan perniagaan dengan Amerika Syarikat, Eropah dan Jepun. Atau, dalam hal ini, dengan mana-mana negara yang mengamalkan demokrasi pelbagai parti.”
Ini kerana hanya ada satu pihak di China – Parti Komunis China (PKC) – dan ia memiliki hampir semua aset ekonomi dan perindustrian China, katanya.
Sejak beberapa dekad lalu, beliau berkata, PKC menjadi konglomerat perniagaan terbesar di dunia dan ia menjalankan perniagaan dengan negara lain di dunia sama seperti seperti cara ia dikawal kerajaan dan tentera di China.
“Apabila Dr Mahathir memberi amaran mengenai bahaya terlalu bergantung kepada China dari segi ekonomi dan ketenteraan, golongan propoganda pro Najib pro menghentam beliau,” kata Kadir.
Tetapi bukti bagi amaran beliau mempunyai asas yang kuat ada “di mana-mana”, katanya.
“China menganggap setiap negara yang berhutang sebagai hamba dan pihak bawahan. Ia adalah satu dakwaan yang keras tetapi benar.”

-----------------

CUCU TOK JANGGUT






CUCU TOK JANGGUT
HUSAM ini cucu darah TOK JANGGUT Bukan macam yang ramai ada dalam kumpulan Parti Angkot Sampah yang ber darah TOK LAHAP Dah HUSAM sampai kecot kontol terus , sepatut bagi Surat Saman 90 Juta

paling todak pun bagi lah KARUNG KOSONG HUSAM nih padan jadi Menteri Besar Kelantan kemudian jadi Menteri Pembangunan Luar Bandar Kampong kampong tuh banyak sudah lahap dedak sampai jadi NGOK Hisam saja dapat beri kembangan otak on HUSAM YANG HEBAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/21/17


---------------

SEMUA NAIK HARGA





FACE BOOK



IKAN MARHAEN MAHAL.
Baru2 ni gi belanja basah, nak cari ikan yg murah. Tapi ikan murah dah jadi mahal. Sekarang ni tak de dah ikan yg murah. Kalau ada pun yg dah pecah perut ,mata pucat. Bukan je penjual yg mengeluh malah pembeli juga yg turut berkira2 utk membeli.
Ikan Selar Kuning RM17 sekilo. .. fuhhhhh.. kok larang men..





















-----------

HUSAM YANG BERANI





FACE BOOK


Buat ceramah nak hentam Husam.
Tiba-tiba Husam datang naik atas pentas.
Husam minta nak bercakap, tp depa tak bagi.
Alasan mereka, kalau nak jawab balas, Husam buat ceramah sendiri.
Laaa.. Kalau Husam diberikan ruang untuk menjawab, pada Puak RUU ini anggap ada masalah. Siap kata, dia tidak dijemput untuk ceramah. Tak jantan langsung geng RUU ni.
Masalahnya, ceramah Hang tu terang2 nak hentam Husam.
Tuan tubuh ada kat situ, bagi la ruang untuk Husam nak jawab.
Pada Geng RUU ini, bagi ruang pun jadi masalah.
Kelihatan Geng RUU dok back up tahap gaban. Nak pertahankan juga tindakan tidak jantan itu....
















--------

RASUAH LESEN ENTOT






SANDIWARA

DITERUSKAN

LAGI NAK 

TUTUP KES

1MDB NAJIB



SPRM tahan 2 pegawai Jabatan Agama Islam Johor

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Johor hari ini menahan dua pegawai kanan Jabatan Agama Islam Negeri (JAINJ) kerana disyaki terlibat dalam rasuah dan salah guna kuasa.
Seorang daripadanya ialah Ketua Penolong Pengarah dan seorang lagi Penolong Pegawai Bahagian Undang-undang Syariah.
Kedua-dua lelaki berusia 55 dan 40 tahun itu ditahan di pejabat SPRM Johor kira-kira 4.30 petang ketika hadir untuk memberi keterangan berhubung siasatan dijalankan ke atas mereka.
Menurut sumber, siasatan awal mendapati kedua-duanya menyalahgunakan kedudukan mereka di bahagian tersebut dengan meluluskan permit penganjuran kursus pra perkahwinan Islam tanpa melalui prosedur.
Pengarah SPRM Johor Tuan Haji Azmi Alias yang mengesahkan tangkapan terbabit berkata kedua-dua mereka akan dibawa ke Mahkamah Majistret Johor Bahru untuk mendapatkan permohonan reman.
Kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 23 Akta SPRM 2009, katanya.

KAH KAH KAH

INI LAWAK

APA PUNYA

TUUUUURRR

LESEN ENTOT

PUN RASUAH

APA DAH JADI

DENGAN AGAMA




----------------

HUSAM YANG HEBAT






HEBAT

BERANI

BIJAK 

BUNG HUSAM


Ceramah mega Pas 'Husam lari' kecoh apabila 'Husam mari'

21 Februari 2017
Ceramah mega anjuran Pas Kelantan yang bertajuk "Husam lari dari debat baiah" malam tadi kecoh apabila penasihat Amanah Kelantan Datuk Husam Musa itu 'mari' ke majlis yang membicarakan tentang beliau itu.

HUSAM

TAK TAKUT

NAPA TAK

BERI DIA

SURAT SAMAN


----------------

ENGKAR TAK DENGAR CAKAP HARUN DIN





TAK DENGAR CAKAP
pundek punya tuan man, korang punya mursidol am harun din kata nak keluar dari pakatan selangor..

apakah lu lupa atau lu hanya ingat pantat bidadari je..tuan man ni punya taktik mcm org main balas pantun dgn tuan haji rm90juta, mula2 haji rm90juta jual, kmudian tuan man beli dgn lapik yg baik..

at last tunduk dan tawaduk dgn perintah haji rm90juta..ini la kehebat bai`ah..berlakon bagai nak rak, at last kata arahan presiden rm90juta...dan diri dinampak cool dan clean...tuan man jgn risau, pru nanti spr akan menang kan pas..allah dah beri bantu dgn modal awal..

modal akhir nanti tuhan turunkan jibril dlm keadaan blackout ketika pengiraan undi..nape tuhan buat antara ulama rm90juta dgn ulama melawan kezaliman ekonomi...??

oh ya..baru teringat, muhammad diturunkan utk sempurnakan akhlak dan bukan sempurnakan ekonomi..sb tu sampai sekarang ulama jual islam, hukum dan hakam...err..apa hukum kalo memantat belakang bidadari?bole ke idak..saja tanya.. on TUAN HAJI PUTAR ALAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/20/17




-----------------

DBKL - TANGKAP NAIK BASIKAL




DBKL TANGKAP NAIK BASIKAL
oit tt, gua dengar dbkl tangkap bebudak naik basikal..tp laporan tak keluar tv hijrah..dgr cite diorg demo hak berbasikal.demo pun tak rami.yg peliknya demo hak ruu tak plak ditangkap..demo ruu mencecah 200-300ribu org..

sanggup berpanas behujan demi islang tp penguasa tak tangkap pun..jelas, kalo mush menyerang maknanya kita betul..kalo musuh sokong itu maknanya ada duit rm90juta dibalik janggut sejemput..

err budak2 tahfiz kena ikut, lawan guru nanti ilmu tak berkat..walhal hanya teknik hafal je bukan kena berfikir nak bangunkan teknologi ke, lwan peguasa zalim ke..cuma hafaz je pun takut tak berkat..

mungkin nanti pengetua2 tahfiz akan upkan imbuhan kalo terpilih jd imam terawih nanti...jual,jual jgn tak jual..

kpd dbkl, pasni haramkan hari bebas mokar didataran merdeka..jgn takut kalo duit tak masuk, org2 miskin akan bantu bayar parking walaupun mahal,kalo tak nanti mcm ne pekeje dbkl nak dpt gaji dan bayar hutang piutang.. on MANA MENTERI FRAUD?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/20/17




--------------

PARTI AHLI SYURGA




TAK INGIN MASUK SYURGA
wan ji kata pas ni parti ahli syorga..kalo macam ni la peragai ahli2 parti ahli syorgo, gua tak ingin masuk syorga..yg masuk syorga nanti pasti nya adalah pejuang2 berani mati ISIS, 

sultan berunai yg ada hotel kat amerika, sultan2 yg sain sistem residen, soltan2 yg buat perjanjian dgn british dan tenaga kita dizalimi, menteri yg main golf dgn duit yapiem..

pundek kata yg ada kat syorga nanti semuanya perompak2 kaya, haji hajjah kaya yg menipu dlm jubah dan purdah..utk itu,apa kelas gua nak masuk syorga..syorga penuh dgn manusia zalim... on KAD SYURGA DARI PARTI SEISLAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/20/17


-------------

LAGI UCAPAN TAKZIAH UNTUK JAI




ALL DOGS GOES TO HEAVEN
RIP Jai All dogs goes to Heaven indeed I shall drink a can of beer today in your remembrance Selamat Jalan Jai. on AL-FATIHAH UNTUK JAI
Suku Samdol
on 2/21/17

JAGA TUKANG HASUT
teima kasih jai kerana menjaga sang penghasut tegar selama ini...salute komrade.al fatihah. on AL-FATIHAH UNTUK JAI
DIDI KOTA BELUD
on 2/21/17

BAI BAI
ba bai jai on AL-FATIHAH UNTUK JAI
Anonymous
on 2/20/17

MY CAT
Takziah. My cat pun dah tua. Umur 12 tahun. on AL-FATIHAH UNTUK JAI
Anonymous
on 2/20/17

KUCING GUA
takziah bro..kucing gua mati pun gua sedih..kalo ada anjing sure gua rasa sedih dan sunyi...semoga jai diberkati dan mendapat bidadari syorga.... on AL-FATIHAH UNTUK JAI
Anonymous
on 2/20/17

BARU KEMALANGAN
Salam takziah untuk kau TT. Aku dan isteri aku baru baru ni kematian kucing kesayangan kami, 12 tahun kami jaga Lolo. Kami faham perasaan kau, byk2 bersabar, semoga kita semua dapat bertemu semula di sana. on AL-FATIHAH UNTUK JAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/20/17

HIDUP DENGAN KASEH SAYANG
Sedih tapi Gembira , Gembira tapi Sedih Sedih sebab TT hilang satu teman yang jujur Sedih sebab TT hilang satu teman yang unbias Gembira sebab Jai disayangi Gembira sebab Jai pernah hidup dengan kasih sayang. on AL-FATIHAH UNTUK JAI
Anonymous
on 2/20/17

BERSABAR
Inna lillahi wa inna ilaihi roji'un... semoga Tuan Hisham bersabar dan tabah dalam menghadapi ujian Allah ini.. semoga tuan dipertemukan dengan Jai di akhirat nanti bersama dengan orang2 yg beriman.. amin.. :'( :'( on AL-FATIHAH UNTUK JAI
Kamishiro Maiku
on 2/20/17




-------------

PERIBAHASA TERBARU







F.B


#Peritbahasa
BerRUU RUU dahulu, berAudi Audi kemudian.





--------------

JAI SELAMAT DIKEBUMIKAN










TERIMA KASEH

KEPADA

YANG MEMBERI

UCAPAKAN 

TAKZIAH 

MELALUI

SMS & TWEET

SEMOGA KITA

SEMUA TERUS

MENJADI INSAN

YANG BAIK 

INSAN JUJUR

DI BUMI INI

Jai selamat dikebumikan 
dibawah pokok mangga 
dihadapan pokok limau kasturi 
di Batu 2 1/2 Kampong Chenor
Jelebu.

Ini kampong yang dibuka 
oleh Datuk saya
pelarian politik
dari Chenor Pahang
justeru nama yang sama

Di Kampong Chenor ini
dirumah pesaka ini 
 setiap tahun 
Jai dan Ezi 
pulang berhari raya.


INILAH SAYA

INILAH ANIS ADIK SAYA

INILAH DIKIN

INILAH BEN KERINCHI

INILAH MILAH TETANGGA

JAI ATAS BANTAL

JAI DISELIMUT

EZI DIATAS MAKAM 
BATU NISAN SEMENTARA
SELAMAT JALAN DARI EZI

MASUK SYURGA
tak ape isham, kau pun akan join dia xlama lagi. sekarang ni semua boleh masuk syurga sng2 je... gabungkan sekali pakej valet doa, milo zamzam, dan undilah pas. maka syurgalah tempat kau. on AL-FATIHAH UNTUK JAI
hashim
on 2/20/17


UNTUK EZI
Not Easy For Ezi on AL-FATIHAH UNTUK JAI
DinPalatArau
on 2/20/17

SELAMATKAN
allah selamatkan tt on AL-FATIHAH UNTUK JAI
Khairil Mesri
on 2/20/17

SEMUA MASUK SYURGA
Makhluk bernama binatang semua akan masuk syurga walaupun anjing dan babi yg paling digeli dan dijijik umat Islam, lebih2 lagi umat melayu malasyia....Tapi makhluk bernama manusia wpun tunggang tunggit siang malam,jubah dari subuh sampai ke tghmlm.....

Dahi hitam, kepala lutut terseliuh kerana sujud...Itu bukan penyebabnya nak masuk syurga....Dosa kt Allah wpun sebyk gunung uhud,asalkan bertaubat... Insya'allah, Allah akan ampunkan....Makan duit aka rembat duit rakyat wpun 1 Sen tapi rakyat tak izinkan....

Ulama no 1 dunia pun takdpt nak tolong doakan agar diampunkan dosa, tiap mlm buat majlis tahlil sehingga 20 tahun pun....Dosa itu tetap kekal.... on AL-FATIHAH UNTUK JAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/20/17

SELAMAT TINGGAL
Selamat Tinggal Jai Jai wajar di nobat Darjah Datuk Seri Posthamous sebagai jasa tak GEPAU sepanjang hidup nya di tanah air ini on AL-FATIHAH UNTUK JAI
Anonymous
on 2/20/17

BERLANGSUNGKAWA
Belasungkawa Jai..jgn lupa ...GIGIT dulu kaki pencuri harta rakyat sebelum kau masuk pintu syurga... gigit kuat2....amin. on AL-FATIHAH UNTUK JAI
DIDI KOTA BELUD
on 2/20/17



-----------------