Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 24 Februari 2012

JUAL AGAMA - SDATU PERNIAGAAN PALING TUA





MENIAGA AGAMA CVARA BUAT DUIT





NOTA:

inilah bukti yang amat jelas
bahawea agama itu bolrh digunakan untuk menipu
dari zaman berzamn agama telah digunakan
untuk menindas orang ramai

kes hasan ali ini
hanya mengulangi contoh

di eropah dahulu para padri
telah merekrut tuhan
untuk melupuskan dosa
dengan syarat di bayar dengan emas

di jepun dan di siam
raja di katakan jelaman tuhan

ini semua kelentong

hasan ali adalah bukti
penipuan berasaskan agama
penipuan dan kejahatan
yang berselindung dengan agama
kezaliman yang memakai jubah
kemungkaran yang bererban

apa yang kita semua patut sedari
adalah mereak yang menggunkan agama untuk politik

politik yang memisahkan agama
adalah lebih baik dari
poltik yang menggunakan agama
inilah fakta yang sedang kita lihat hari ini

kaum pemodal
kaum penindas
kauam feudal
akan senang hati untuk menaja sesiapa saja
yang boleh mengguakan agama
untuk menipu
untuk kelentong
untuk melebong
oarang melayu



HASAN ALI SIAPA TAJA KAMU? - mkini

Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor Khalid Samad hari ini mendesak bekas exco negeri Hasan Ali menjelaskan sama ada benar dakwaan NGO barunya Jalur Tiga (JATI) ditaja dua syarikat besar.

Sambil menafikan membuat tuduhan, Khalid yang juga anggota parlimen Shah Alam berkata, beliau melontarkan perkara itu supaya Hasan dapat menafikannya, jika tidak benar.

Khalid mengutarakan kemungkinan syarikat-syarikat itu akan mendapat faedah kewangan sekiranya BN berjaya menawan Selangor dalam pilihan raya depan.

Hasan sebelum ini menubuhkan JATI untuk memperjuangkan Islam, Melayu dan Raja-raja atau apa yang digelarnya sebagai IMR.


AHAD INI BERDEMO DI KUANTAN



TERNOW - TUKAR TIUB PEMECAH BERITA




AHAD KITA BERABU DI KUANTAN









DARI FACEBOOK ZORRO

Bernard Khoo BARISAN RAKYAT BLOGGERS
NOW ABU TEES IS A BANNED ITEM?

Johnny Ong, Tham and I had lunch this afternoon before Tham headed to Malacca for the ABU ceremah. He texted that he was detained at Jasin police station because he had ABU tees in his car.He is giving his statement now.
36 seconds ago ·

berita jam: 6:19 petang

KESAH KESAH DARI KUANTAN - ZIONIS TEMPATAN HALANG KEBAIKAN


ZIONIS BUAT TEMBOK HALANG KEBAIKAN





DI KUANTAN

sesampai di kuantan matahari sudah jatuh
terus melihat padang yang akan menjadi
tempat berkumpul adah ini

aduh .. telah kelihatan di pagar
berligar dikeliling padang
tempat baik untuk berdemo
ini di tengah pusat bandar
di hadapan majid yang amat cantik

tidak jauh dari sini difahamkan ialah
lorong merah dimana lelaki
yang ingin memancutkan perasaan boleh
berbaut sedemikian

aku belum sempat ke lorong ini lagi


dari tengah pekan aku ke indera mahkota
bertemu kawan disana dan mencari tempat
tidor

JAM 1.00 SDEKALI LAGI KE PADANG
kali ini makin banyak tiang pagar sedang dipasang

lewat pagi kami berundur

TENGAH HARI INI
aku lintasi padang
aduh!!!!
zing telah naik
dan padang telah digali

diberitahu awalnya hendak diadakan
pertandingan futsal
tapi gagal

lalu kaum zionis tempatan
membuat helah untuk ubvah suai pandang ini
ada yang mengatakan untuk sukma
ada yang mengatakan untuk dijadikan kolam mandi
untuk bik mama

apa yang saheh ialah
semua ini dilakukan
untuk menggalakan ahad ini






30,000 AKAN DATANG

hotel kuantan, cherating, telok chempedak dan balok
semkin penuh
bilik bilik banyak ditempah
ini adalah tanda bahawa 30,000 orang ahad ini
akan turun berdemo bukan satu yang mustahil!

NOTA:
untuk yang dluar kuantan
sila ikuti tukar tiub
yang akanb melaporkan dari kuantan!

TAK PERLU GUNA DARTUK SERI ATAU DATU PAKAI NAMA ASAL - RAKYAT DAH BOSAN




AHAD INI KITA DEMO DI KUANTAN






ANWAR IBRAHIM DAN SEMUA PIMPINAN UTAMA KEADILAN AKAN HADIR HIMPUNAN HIJAU 2.0 DI KUANTAN


Parti Keadilan Rakyat memberikan sokongan penuh kepada Himpunan Hijau 2.0 yang akan diadakan di Kuantan pada 26 Februari 2012 ini.

Sebelum ini Naib Presiden KEADILAN dan Ahli Parlimen Kuantan, YB Fuziah Salleh bersama-sama pimpinan Pakatan Rakyat, NGO dan masyarakat setempat telah bersama-sama menentang projek radiaoktif Lynas di Gebeng, Pahang.

Malah, Temurapat Pimpinan KEADILAN pada 24-26 Februari ini yang pada awalnya dijadualkan di Lumut, Perak telah dipindahkan ke Kuantan, Pahang bagi membolehkan semua pimpinan parti diketuai oleh Anwar Ibrahim untuk menghadiri Himpunan Hijau 2.0.

Saya juga telah mengeluarkan arahan kepada semua anggota KEADILAN di Pahang khususnya dan di seluruh Malaysia umumnya untuk turut sama menyokong Himpunan Hijau 2.0 dan kempen Hentikan Lynas.

SAIFUDDIN NASUTION
SETIAUSAHA AGUNG
PARTI KEADILAN RAKYAT



NOTA:
tukar tiub tak ambil pot
dengan penggunaan nama derajah
yang diberi oleh raja gopal
semua raja gopal tipu

mengikut ajaran mazhab tukar tiub
sesiap yang merasa bangga
akan derajah kebesaran ini
dan mengendongnya ke hulu ke hilir
mereka juga bersubahat menipu
kah kah kah


JANGAN LUPA AHAD INI DI KUANTAN




AHAD INI KITA DI KUANTAN




KENYATAAN TERBUKA
SOLIDARITI ANAK MUDA MALAYSIA
24 FEBRUARI 2012


Isu Lynas: Padang MPK Atau Banjiri Jalanraya di Bandar Kuantan

Dua hari menjelang Himpunan Hijau 2.0 bagi membantah pembinaan pusat memproses nadir bumi Lynas Advanced Materials Plant (LAMP), lokasi tapak perhimpunan yang dicadang iaitu Padang MPK(1) telah dipagar dan ditutup untuk orang ramai. Alasan untuk menaiktaraf padang adalah tidak masuk akal memandangkan tiada cacat celanya padang tersebut menurut pandangan ramai.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) melihat penutupan Padang MPK(1) adalah satu tindakkan bacul dan tidak 'gentleman' oleh seorang menteri besar yang telah berada di tampuk kuasa selama berbelas tahun. Hasrat Menteri Besar Pahang untuk melihat sejauh mana sokongan anti-lynas berlangsung di Kuantan adalah satu lagi retorik apabila satu demi satu halangan terancang diwujudkan.

Pada peringkat awal iaitu dua hari lalu, sebuah notis telah memberi maklum bahawa MPK akan menganjurkan perlawan Futsal di padang yang sama manakala hari ini pula padang tersebut telah dipagar. Ini tindakkan terdesak oleh pihak yang takut akan kebangkitan rakyat khususnya menjelang perhimpunan anti-lynas. Tindakkan ini juga memberi gambaran betapa Menteri Besar Pahang panik sesudah memberi lampu hijau untuk rakyat berhimpun secara aman menyatakan bantahan.

Di atas penipuan ini juga, rakyat yang akan hadir dalam Himpunan Hijau tidak mempunyai pilihan apabila padang yang sepatutnya cukup untuk memuatkan 20 ribu kehadiran yang dijangka, akan melimpah ke seluruh jalanraya di bandar Kuantan.

SAMM memberi kata dua buat kerajaan negeri Pahang samada untuk membuka kembali padang MPK(1) atau bertanggungjawab di atas kebanjiran demonstran ke jalanraya seluruh bandar Kuantan selama beberapa jam himpunan berlangsung. Jika jalanraya adalah pilihan, sila beri kerjasama dengan menjaga lalulintas dan kawalan trafik.

Akhir, SAMM mengambil kesempatan ini untuk menyeru rakyat dari seluruh pelusuk negara supaya turut sama hadir berhimpun 26 Febuari ini di Kuantan dan beberapa spot lain untuk menyatakan bantahan terhadap pembinaan pusat janakuasa yang berorientasikan radiasi dan semua harus percaya projek Lynas ini bukan hanya masalah untuk rakyat negeri pahang tetapi juga merupakan malapetaka berjangka buat setiap rakyat di seluruh negara.

EDY NOOR REDUAN (EDYES)
Pengarah Propaganda SAMM

www.anakmudamalaysia.com


SIAPA AGAKNYA GADIS INI



CERITA DARI TEMERLOH



DARI KUALA LUMPUR


bergerak kelmarin agak lewat
bercadang nak makan ikan patin di temerloh
gagal

akhirnya singgah di karak
cuaca amat panas
mencari warong melayu uang ok
akhirnya terjumpa
medan makan

seperti biasa
ikan patin tempoyak
kari kepala tenggiri ulam
okay saja
tapi ini tanpa disedari warong ini
milik penyokong tegar pakatan
masuk saja
seorang anak muda tersenyum bertanya

anak mahasiswa dari segagat datang
bercuti membantu pak saudara

sarelah makan dan membayar
ketika ingin masuk ke kereta
kami didatangi oleh tuan empunya warong
mat cool penyokong tegar pkr
tuan punya kedai makan no 11
aku tak tahu nama mamat ini
dan tak pernah berkenal
tapai seperti anak buahnya dari uitm segamat
mereka adalah pembaca setia suara keadilan
malah anak muda ini dengan bangga
bercerita tetang necon - tulisan aku minggu lalu

kami beripasah
dan aku mahu menacari cendol

tengah hari yang panas
cendol ada lah terbaik

dulu kekasih aku gadis sweden
yang rumah tetangganya berhampiran dengan istana
dan kenalan baiknya
seorang pencadang hadiah nobel

jaika aku merendahkan hati aku
ingin menyatakan kepda bekas
kekasih aku ini
bahawa : hendaklah dicadangkan
pembuat dan pereka cendol
dinobatkan untuk mendapat hadiah nobel
tapi ini hanya harapan

NGELENCONG
kami ngelencong
untuk cari jalan pintas ke karak
lalau masuh entah jalan apa
tapi baik sekali
kami bertemu dengan gerai orang asli
ada petai dan rambai
aku membeli rambai
petainya keliatah tidak canti

orang asal ini tahu kami salah jalan
lalau kami diminta berpusing
untuk kembali ke jalan asal menuju ke karak

KARAK
tidak ada cedol
gagal

MENUJU TEMERLOH
kami ikut jalan lama
tidak banyak masalah
temerloh pekan kecil yang kacau
tidak ada pusat pekan
jalan kacau bin bilau

ingin mencari kedai kopi pak sako
ini kedai di mana arwah pak sako duduk minum
kadang2 minum kopi kadang kandng minum staout
pak sako ini mamat cool
mamat yang hidup dengan kehiduapan

pusing punya pusing
terserempak kedai cendol
dilorong belakang
warong ini cukup indah diobawah pokok yang rendang
disebelah rumah rukun tetangga

anak sipunjual ini seoarang gadis
jika ada hadiah nobel untuk gadis bawah 20 tahun
yang gemok dan gedebab makan inilah gadisnya

satelah sejukan badan kami bergerak ke kuantan









TUKANG JUAL AGAMA





PENCERAHAN DARI PEMBACA

asan ali memukul brahim ali, asan ali memukul ezam ali, asan ali memukul zul nodin ali...asan ali juga memukul diri sndri....kah kah kah... MRI.... M-slamatkan anak mlayu dari ketagih dadah,gila hiburan,seks bebas...murtad????kuat kuasakan hudud!!!klu kata ini hudud pas...tegakkan sgera hudud asan ali!!slamatkan juga mlayu yg gila makan rasuah.... R-daulatkan raja malayu dari diperkotakkatikkan....

madey pun derhaka kat raja...tanya rais yatim. sapa yg tulis kat kain rentang 'kami nak idris NATANG?' ini mlayu mmg kurang ajar... daulatkan raja malyu agas bebas dari kuasa politik,maknanya tidak memihak... I-tegakkan lslam...jika pas didakwa gagal...asan ali kena wat sesuatu...sila baca harian metro...hari2 cerita persundalan org mlayu/islam, crita anak mlayu yg haru biru...

tgk tv3...hari2 crita bunuh,buang anak,rempit,bertenet,zina...suma org mlayu islam... last - lupakan parasit pas....tak susah sebenarnya nk menelaah perangai sebenar asan ali jika tiap ceramahnya hentam parasit pas hentam PR... klu asan ali bergerak atas landasan yg betul.. brahim ali,ezam ali,zul nodin ali x leh gulung tikar la....hahahaha...tp klu dok meroyan x tentu arah asan ali diketawakan diri sendri....
By Anonymous on NASIB BAIK ADA HASAN ALI on 2/22/12

Kalau di syurga ada orang-orang berperangai macam Syaitan seperti Hassan Ali, Ibrahim Ali, Harrusani, Shahrizat, Reezal Merican, Si Songkok Tinggi, dan Mahathir, saya lebih rela masuk ke neraka kerana syurga bersama dengan Hassan Ali dan gang 6 Jahanam adalah jauh lebih teruk daripada neraka.

Cuba anda guna kepala otak dan fikirkan betul-betul, adakah adil jika Bill Gates yang menderma beribu juta wang hasil titik peluhnya sendiri untuk menolong orang miskin, akan disiksa di neraka kerana dia suka makan babi dan tak pandai bertutur bahasa Arab, manakala orang-orang perangai hodoh & munafik macam Hassan Ali & Shahrizat boleh masuk ke syurga hanya kerana mereka ini bersunat, pergi ke Mekah selepas kes mencuri wang rakyat didedahkan, pakai serban dan jubah putih macam orang Arab, songkok lebih tinggi daripada orang lain, dan dapat bertutur bahasa Arab sepatah dua? Adakah itu adil?

KAH KAH KAH KAH KAH KAH Kamu (yang bodoh kerana enggan menggunakan kepala otak untuk berfikir) telah dipermainkan oleh tokoh-tokoh agama kamu yang menggunakan agama kamu untuk memperalatkan kamu semua. Jika kamu tidak ikut hawa nafsu mereka ini, maka kamu akan dikutuk masuk neraka. Jika kamu patuh kepada kehendak orang-orang macam Hassan Ali dan menurut apa yang disuruh oleh orang-orang macam Harrusani, maka kamu akan ke syurga. KAH KAH KAH KAH KAH KAH
By John Lennon (Peace Be Upon Him) on NASIB BAIK ADA HASAN ALI on 2/22/12