Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 30 Julai 2011

SEKALI LAGI UNTUK SEJARAH




NOTA:


lihat dan tonton
hayati dan rasai
ini lah kita
ini lah kita kita
yang telah melakar sejarah


lihat dan tonton
ini lah babak babak sejarah
yang kita melakar sama

lihay dan tonton
dari hari ini
hingga zaman berzaman





APA MAKNANYA DIA BERITA INI




INI SENJATA AMPOH





MUHYIDDIN JANJI SEMUA MP BN RM100,000 MENJELANG AIDILFITRI
- minsider

Kerajaan meluluskan geran segera RM100,000 bagi setiap bahagian ekoran aduan ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) mendakwa pentadbiran Najib hanya memfokus projek-projek besar di Lembah Klang, langkah yang menurut mereka tidak akan membantu perikatan itu dalam pilihan raya umum ke-13.

The Malaysian Insider difahamkan, Muhyiddin Yassin telah menjanjikan setiap MP BN RM100,000 pada satu pertemuan dengan sekitar 100 wakil rakyat BN di ibu negara Isnin lalu.

Ia dijangka disalurkan sebelum sambutan Aidilfitri akhir bulan depan.

Ahli-ahli Parlimen memberitahu Muhyiddin dan menteri-menteri yang lain bahawa kerajaan seharusnya memstikan lebih banyak dana disalurkan kepada bahagian-bahagian diwakili mereka berbanding tumpuan ke atas projek mega seperti Transit Rapid Massa (MRT) sekiranya BN mahukan mandat kukuh dalam pilihan raya umum ke-13.

Beberapa ahli Parlimen yang menghadiri majlis makan malam itu memberitahu The Malaysian Insider bahawa rakan-rakan mereka mempersoalkan nilai projek MRT ke atas kempen BN dalam pilihan raya umum ke-13.


STOP RELAYING ON GOVERNMENT, NAJIB TELLS BN PARTIES : minsider

Datuk Seri Najib Razak told his Barisan Nasional (BN) coalition today that it must work to solve problems faced by the public without resorting to government channels.
The prime minister said that under its new political model, the ruling coalition must strive to use political avenues to help the public rather than the current practice of pressuring the various ministries to act.


NOTA:

lihat dua berita ini
dan fahami betul betul

satu melaporkan bahawa sembab
akan memberikan 100ribu ringgit
untuk mp barisan agar bersedia untuk
pilihanyara

satu palgi beriata susulan dari mat mongol
yang bunyinya tidak bersetuju

apa makna nya?

maknanya sembab telah cuba membeli para yb
ini bermakna sembab telah meluaskan pengarhuh
ini bermakna sembab sedang memasng asakar

maknanya mat mongol sedang diserang
maknanya mat mongol melawan balik

maknanya sembab telah bersedia mengatur yb
maknanya sembab merancang untuk perhimpunan gerombiolan novemebr ini

apa maknannya?

mat mongol sedang dikepong
mat rosmah jadi bebab

apa maknanya?

mat mongol dan sembab
sedang bertarong

apa maknanya?

maknanya kiat semua wajib bersedia
kerana lokman adam akan menjadi pm baru
kah kah kah


KAKI BODEK


nota:
maknanya
kena terus
membodek
kah kah kah

SELAMAT JALAN - HATI YANG HANCUR



AL FATIHAH


kita tak pernah bertemu
lalu aku baca berita itu

kita tidak pernah bertemu
lalu aku melihat niat hati mu

kita tidak pernah bertemu
lalu aku rasakan pedih hati mu

kita tidak pernah bertemu
betapa jujur hidup mu

kita tidak pernah bertemu
dan kau telah pergi

tetiba aku terbaca berita ini
kau telah pergi
bagitu muda kau telah pergi
demi alam
berehatlah kamu
untuk selama lamanya

berehatlah kamu
damailah hati kamu
damailah



SEBUAH HIDUP YANG DILALUI



AHSRAF GAGAL JADI ALEESHA MENINGGAL DUNIA

Mohd Ashraf Hafiz Abdul Aziz, yang gagal dalam permohonan menukar namanya kepada Aleesha Farhana, meninggal dunia ketika dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah, di Kuala Terengganu, 5 pagi tadi.

Beliau dimasukkan ke hospital itu 3 pagi semalam setelah mengalami masalah jantung dan tekanan darah rendah.

Semalam, doktor mengesahkan anaknya itu mengalami serangan jantung yang tidak stabil atau 'unstable angina with cardiogenic shock'.

Katanya Mohd Ashraf Hafiz, 25, sebelum ini mengalami kemurungan selepas permohonan yang difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu untuk menukar kepada nama wanita, ditolak pada 18 Julai lalu.


IBU BAPA WASPADA JANGN TERTIPU



INTAN BERLIAN ANAK BADAK




ROSMAH MAHU GOLONGAN MUDA KUASAI KEMAHIRAN
– berita hairan

Rosmah Mansor menyeru golongan belia supaya menguasai kemahiran berpotensi bagi membolehkan mereka mempunyai daya kelangsungan untuk menghadapi arus pembangunan yang semakin mencabar.

Sehubungan itu, beliau meminta golongan belia menggunakan usia muda untuk menimba ilmu dan kepakaran kerana mereka mempunyai kuasa untuk mencipta serta melakukan transformasi negara ke tahap paling tinggi pada masa hadapan.

Beliau berkata, selain itu golongan terbabit perlu mengikis sikap membuat kerja sambil lewa bagi memastikan dapat mencapai kejayaan dalam bidang diceburi serta dipandang tinggi masyarakat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


sila baca kesah dibawah ini yang dihantar oleh pembaca:

Salam nak share story skit. Kononya ada offer untuk parent yg nak hantar anak kat program permata-gifted kids untuk develop dalam area music and art. Kak mah kita kumpulkan la budak-budak yang kononya gifted tu.

Member I pun gi join sekali. Sampai kat tempat tu, budak-budak tu kononya dipeluk oleh Rosmah dsbnya. Lebihkurang...pastu dia tanya sapa yang parent dia income 3-4 ribu sebulan ke atas je boleh hantar anak untuk program tu.

Hampeh...member ingat anak dia super bijak kerajaan boleh tanggung. Rupanya kak mah kita lagi bijak. Dia buat program, parent tanggung belanja. Dia dapat nama. Ciss..petang tu, member ni balik tangan kosong je lah.

Oleh Tanpa Nama pada UTUSAN TIBAI ROSMAH LAGI! pada 11/07/29


ADA YANG BERTANYA APA INI?




NOTA:


ada yang bertanya apa ini?

kalau tak faham faham
pergi mamposslah
hidup menghabiskan oxygen
hidup menyibukkan lalu lalang
pergi mamposs lebih baik
kalau tak faham faham
kah kah kah'













POLITIK BARU TELAH MUNCUL



NOTA:

lihat dan baca berita ini
berita ini menggambar kan bahawa
telah berlaku satu perubahan yang maha besar

kalau sebelum 9 julai yang selalu da[at amaran ialah rakyat
yang selalu beri amaran ialah polis

kali ini kerana kuasa rakyat
maka kita lihat kali ini
polis telah di beeri amaran

selama kini polis berlagak sewenang wenang
kali ini dengan teknoloji baru
dengan internet
semua kejahatan polis telah di rakam

ini membuatkan warga dan anak muda jadi berani
sikap berani inilah yang akan merubah dunia



AMARAN 24 JAM BUKAN 24 HARI



POLIS DIBERI MASA 24 JAM MOHON MAAF KEPADA MOHAMAD SABU – harakah daily

Peguam kepada Timbalan Presiden PAS, Mohamed Hanipa Maidin hari ini menyerahkan notis tuntutan kepada polis bagi meminta maaf kepada anak guamnya dalam tempoh 24 jam.

Notis itu telah dihantar dengan tangan ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman jam 4 petang tadi dan menuntut Ketua Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam, Datuk Salleh Mat Rashid memohon maaf kepada Mohamad Sabu kerana memfitnah timbalan presiden PAS itu.

"Kami menuntut ia dibuat dalam masa 24 jam melalui semua media termasuk tv dan akhbar.

"Saya telah diarahkan oleh anak guam saya untuk memfailkan saman fitnah terhadap Datuk .... Jika tidak dibuat dalam masa 24 jam," kata Hanipa kepada Harakahdaily.

Mohamad sebelum ini mendakwa Salleh berbohong berhubung kecederaan yang dialaminya dalam insiden 9 Julai lalu.

TELAH DI BEBASKAN

AWAS DAN WASPADA!



TEMPAT HANTU KOPEK MENYUROK



nota:

berapa ratus ribu
anak muda akan hilang
disorokkan oleh hantu kopek bik mama
kah kah kah





IKUT KE MANA SAJA NAJIB PERGI : A.SAMAD SAID – keadilan daily

Sasterawan Negara, A Samad Said menyarankan kepada kumpulan anak muda supaya ‘mengekori’ Najib Razak, selagi tuntutan mengadakan pilihan raya bebas dan adil tidak diselesaikan.

“Jika suasana demokrasi negara tetap juga tidak berubah, saya sendiri menyarankan agar di mana sahaja Najib pergi, mesti ada sekumpulan anak muda yang berusaha hampiri dan sampaikan memo kepadanya,” katanya yang lebih mesra dengan panggilan Pak Samad.

Pak Samad membangkitkan perkara itu ketika diminta mengulas kejadian kelmarin yang menyaksikan 10 pemuda ditahan di KL Sentral ketika hendak menyampaikan memorandum kepada Najib.

“Saya mengikuti peristiwa ini dari masa ke semasa sehingga semua anak muda ini dibebaskan malam tadi (semalam),” jelasnya dalam wawancara khas dengan Harakahdaily.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…PAK SAMAD… INI CADANGAN AMAT BAHAYA…. kah kah kah..

kah kah kah…ADA KE ANAK MUDA SANGGUP DENGAN BAHAYA INI… kah kah kah..

kah kah kah…BUKAN BAHAYA DARI POLIS…. kah kah kah..

kah kah kah….LEBIH BAHAYA LAGI BAHAYA POLIS…. kah kah kah..

kah kah kah….. IKUT MAT MONGOL MANA TAHU NANTI TERJUMPA BIK MAMA… kah kah kah…

kah kah kah….. BERANI HADAPI BIK MAMA?..... kah kah kah…

kah kah kah…. HILANG DI TANGKAP OLEH HANTU KOPEK NANTI…. kah kah kah

HARI INI KUNING