.

Sabtu, 21 November 2015

CARA PAK AJI SELAMATKAN DUIT






CARA PAK AJi


SELAMTKAN


DUiT

SIJIL KAWIN
1. Sejak bila sijil kursus kawin jadi syarat sah untuk nikah? 

2. Berapa ramai pelajar yg nikah di luar negara? 

3. LGBT, berapa ramai pelajar kita yg dah jadi pondan kat luarnegara. Kenapa kursus bahaya LGBT tak dibuat sebelum pergi belajar? 

Nampak tenat dah ustaz ustaz dan pegawai agama umno, hilang pedoman. Oleh itu saya cadangkan Tuan Guru Hadi al-sotongi segera diangkat sebagai penasihat ekonomi dan hal-ehwal agama Islam bagi menyelesaikan masalah masalah tersebut. Kah kah kah on SELAMATKAN DUIT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/21/15



BAHLOL
Budak Bahalol kalau di suroh jaga harta Rakyat mana boleh jadi Otak Bahalol boleh di harap ke ???? Kena pulak Melayu Melayu Otak Mat Rempit hidup malas nak makan FREE saja Kepala Otak !!!!!! on SELAMATKAN DUIT
Anonymous
on 11/21/15

NIKAH LUAR NEGARA
bangang punya ustaz pengarah ni. kenapa tak buat kursus kahwin di Jordan atau Madinah dan Makkah? kan sana ada ramai pelajar Malaysia. Paris ada berapa ramai pelajar malaysia? nak export peraturan perkahwinan Malaysia ke luar negara untuk pelajar Malaysia kenapa? 

kalau mereka nak nikah di luar negara, kena ikut peraturan pernikahan di sana lah? mana ada perlu kursus pernikahan di Peranchis. Bercakap benarlah kamu KP JAWI...jangan lidah bercabang. Ini semua kes nak bercuti taknak keluar duit sendiri. sri hartamas on SELAMATKAN DUIT
Anonymous
on 11/21/15
TAK PERLU KURSUS
Bangsa2 dan penganut 2 ugama lain di dunia ini tak payah berkursus nikah kahwin pun tetapi dapat melahirkan ilmuwan2 yang bolih mencipta menginvent dan mereka bentuk semua benda2 didunia ini.Apakah TOK AJI JAMIL, ORANG2 YAPIEM DAN JAWI CHIEF telah berjaya melahirkan ilmuwan2 di malaysia. KAU ORANG SEMUA BOLIH BERAMBUS LA!!!!!!!!> on SELAMATKAN DUIT
Anonymous
on 11/21/15


TAK PERNAH PERGI KURSUS
Datuk saya bapak saya dan saya sendiri dan juga saudara2 datuk,saudara2 bapak dan saudara2 saya sendiri dan kawan2 saya tak pernah dan tak payah pergi kursus nikah kahwin pun dan tidak ada masaalah apa2 dalam rumahtangga melainkan berpoligami.

Mungkin datuk nenek dan bapak Paimuzi dan datuk nenek dan bapak pegawai2 YAPEIM dan keturunan TOK AJI JAMIL semuanya telah berkursus nikah kawin dan bertuah mendapat minda dan pemikiran yg maju dan jauh kehadapan.Nanti semua anak cucu kau orang akan menghasilkan keturunan yang bertuah menjadi manusia misali dan contoh. PERG DA!!!!!!!!!! on SELAMATKAN DUIT
Anonymous
on 11/21/15







-----------

KESAH KELUARGA PENYAMUN







SIRi KESAH

KELUARGA

PENYAMUN

DiTERUSKAN

LAGi





Beg Hermes Maira untuk kenduri Daniyar, Nooryana?

Dokumen mahkamah di Manhattan, New York, menyatakan beg tangan Hermes yang dibeli - dan tidak dibayar - Daniyar Kessikbayev dan ibunya Maira Nazarbayeva digunakan sebagai hadiah di majlis perkahwinannya dengan Noryaana Najwa Najib.

Maklumat yang terkandung dalam saman sivil difailkan Presiden Samilor Enterprise, Bella Belkin pada 18 November lalu menyatakan, Daniyar dan Maira sudah membeli tujuh beg Hermes dari kedai mereka tetapi enggan membayarnya.
Dokumen mahkamah yang diperoleh Malaysiakini menyebut: "Berdasarkan maklumat dipercayai, defendan (Maira dan Daniyar) menggunakan barang disenaraikan dalam perjanjian itu untuk kegunaan peribadi. Secara khusus, mereka menyimpan sebahagian daripada barangan itu untuk kegunaan sendiri dan yang lain diberikan sebagai hadiah semasa majlis perkahwinan Daniyar."
Daniyar berkahwin dengan anak perempuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak serta Datin Rosmah Mansor itu pada 28 Mac lalu di Kuala Lumpur, manakala majlis bertandang sebelah pengantin lelaki berlangsung pada 18 April di Almaty, Kazakhstan.
Dokumen mahkamah itu menyatakan, dengan mengambil beg tangan mahal tanpa membayarnya, defendan bertindak tidak adil terhadap Bella.
Justeru, Bella memohon pampasan daripada defendan, termasuk menuntut ganti rugi serta bayaran tertunggak bernilai AS$401,912.50 (RM1.72 juta) bagi tujuh beg Hermes yang dimiliki pasangan anak beranak itu.

KAH KAH KAH
woit
ini betul keluarga penyamun
naik kapal terbang
pakai kapal terbang kerajaan
kenduri bertuang
kerajaan yang bayar
tak cukup duit nak kahwin
rembat dari SRC INTERNATIONAL
tak cukup lagi rembar 1MDB
beli beg hemers tak bayar
woit
kah kah kah
lanun anak beranak
penyamun menanti besan
kah kah kahhwin rembat

ROMPAK LAGi


-------------

DUA PULUH EMPAT








APA DiA?

ramai bertanya
apa makna angka
yang dipaparkan?

angka ini adalah
jumlah hari
yang semakin dekat

enam bulan dahulu
pada 14 jun 2015
najib razak telah berjanji
akan menyelesaikan 
masalah besar kes 1MDB
termasuk kesah tok arab 
beri derma 2.6 bilion ringgit
masuk akaun pribadi najib

tukar tiub hanya beri ingatan
tukar tiub menghitung hari
tukar tiub harap
bani melayu jangan cepat lupa

lagi 24 hari
janji najib akan ditunai?


kita tunggu dan lihat





-----------

INI SUDAH BERAT










KES MAKiN

BERAT

UGUTAN

BETiNA MAFiA




New York Post: Besan didakwa jaja nama Najib kes beg tangan

Besan Najib Razak, Maira Nazarbayeva dikatakan cuba mengugut untuk mencederakan seorang ahli perniagaan dengan memetik hubungan anaknya dengan Perdana Menteri Malaysia, lapor akhbar The New York Post.
Memetik kenyataan saman Mahkamah Persekutuan Manhattan, laporan itu menyebut Maira dituduh mengambil dua belas beg tangan jenama Hermes yang bernilai AS$400,000 atau kira-kira RM1.7 juta tanpa membayar.
Wanita Kazakhstan itu dilaporkan memesan beg-beg berkenaan daripada daerah perniagaan Samilor pada 2014 dan 2015.
Apabila Presiden Samilor Bella Belkin mengugut untuk mengambil tindakan undang-undang, Maria didakwa mengugut untuk mencederakan ahli korporat dan keluarganya.
“Kamu kenal anak saya! Beliau adalah menantu Perdana Menteri Malaysia. Saya akan cederakan awak dan keluarga awak jika awak saman saya,” beliau didakwa berkata.
Menurut The New York Post, peguam yang mewakili Maria tidak mahu mengulas ketika dihubungi.
Maira, adalah bekas isteri hartawan baja Bolat Nazarbayev, yang adalah adik kepada presiden Kazakhstan Nursultan Nazarbayev.
Anak mereka, Daniyar Kessikbayev, berkahwin dengan anak perempuan Najib, Nooryana Najwa.
Bolat juga telah menyaman Maira dan anaknya di mahkamah Manhattan dengan mendakwa kedua-dua mereka adalah "penipu bersiri yang mencuri kondo bernilai $20 juta di Plaza Hotel" daripadanya.
Malaysiakini sedang menunggu penjelasan daripada Pejabat Perdana Menteri berhubung penggunaan nama Najib itu.

KAH KAH KAH
woit
ini kes besar
ini ugutan mafia
ini mafia kazakhtan
ini bukan budak jaga kereta
ini bukan samseng brickfield
ini dum dam dum
ini teng ting tong

BETiNA MAFiA



---------------

LAWAK TENGAH HARI





Nobody wants to chat with me.. ?!

Why.. ? Why.. ? Why.. ?






















-------------------

JEMPUTAN MALAM INI





MALAM iNI

MADRASAH


TARBiAH


BANDA DALAM










------------

PENYAMUN ANAK BERANAK










KESAH

PENYAMUN


ANAK 


BERANAK


MENANTU


BESAN


SEMUA 


PENYAMUN



No mercy from me, Najib’s in-law told terrified Hermes bag seller

Bella Belkin, the businesswoman who was trying to recover payment for Hermes bags bought by Maira Nazarbayeva, was terrified when the latter dropped Prime Minister Najib Abdul Razak’s name and threatened to harm her.
Bella’s family was threatened by Maira at least three times since June this year, according to court documents obtained by Malaysiakini.
“As a result of Maira’s repeated threats to both Bella and (husband) Edward Belkin, the Belkins feared for their safety and for the safety of their children,” it said.
According to the documents filed with the Southern District of New York, the first threat, where Najib’s name was used, happened during a telephone conversation on June 16 this year.
The document claimed Maira said: “You know who my son is! He is son-in-law of the prime minister of Malaysia.
“Do you know what we can do to you and your family? I will hurt you. I will hurt you and your family if you sue me.
“You know what I can do to you and what I am capable of. You know what I did in Kazakhstan and I will do it here to you.”
Maira’s son, Daniyar Kessikbayev, is married to Najib’s daughter Nooryana Najwa.
Bella, who is Samilor Enterprises president, was trying to recover payment for seven Hermes banks worth US$401,912.50 (RM1.72 million) bought on Sept 15, 2014 and Jan 20, 2015.
‘Real possibly of threats being carried out’
The court filing, made through law firm Lark B Stumer & Associates, said Bella believed in Maira’s threats were real due to the latter’s track record.
“This threat terrified Bella because at that time Bella recently learned what Maira was capable of and was already accused of doing in Kazakhstan.
“By way of pertinent background, upon information and belief, Maira is currently or was an international fugitive wanted by the Kazakhstan police and Interpol for various crimes, including kidnapping, use of threats of physical harm to extract funds from business associates and using threat to force another person to transfer real property to the name of a family associate.
“Numerous articles written about Maira reveal that she has ability and propensity to carry out her threats of physical harm against Bella and her family,” it said.
Three months later, Bella’s husband Edward contacted Maira by telephone to try and defuse the tension.
Edward then met Maira and Daniyar on Sept 30 at their home in Alpine, New Jersey.
“During the meeting, Edward asked Maira if she was able to pay the outstanding balance and Maira immediately threatened. ‘I am not paying you anything. You know what I can do. You know what I did in Kazakhstan. I will hurt you and your family’,” read the document.
‘You don’t bother me and I won’t bother you’
The court filing said Maira issued a third threat against the Belkins in a series of text messages on Oct 27 after she found out that they intended to sue her.
One of the text messages read: “You don’t bother me and I won’t bother you, now I am quiet, but you will not calm down, don't expect mercy from me, it will cost you a lot.”
The court document further states: “For the purpose of clarity, ‘it will cost you a lot’ is a Russian expression that is a threat of physical harm and death.
“It does not pertain to a monetary or financial cost like it does in English.”
Following these threats, the Belkins filed a criminal complaint with the local police and the Federal Bureau of Investigation (FBI).
Bella also filed a civil suit against both Maira and Daniyar on Wednesday.
Malaysiakini has contacted the Prime Minister’s Office and is awaiting a response.



KAH KAH KAH
woit
apa pandangan jakim
apa pandangan jamil khir
apa pandangan zahid hamidi
apa pandangan khairy
apa pendangan haji hadi
hadi wajib beri nasehat
kah kah kah
jangan menipu
jangan mencuri
jangan membubuh
mencandat sotong okay
kah kah kah

PENYAMUN





--------------

SEMUA LARI TINGGAL SOTONG







LARi LARi LARi

MASUK 

AMANAH


Pemimpin tersasar landasan, makin ramai tinggalkan PAS


Semakin hari semakin ramai aktivis, anak didik dan petugas PAS yang meninggalkan parti itu untuk menyertai Parti Amanah Negara (Amanah) kerana mengangap haluan dan pendekatan parti itu sudah lari daripada yang mereka kehendaki dan perjuangkan selama ini.
Kebanyakan yang meninggalkan PAS ini adalah mereka yang terlibat secara langsung dalam aktiviti dengan pihak luar, dan tidak berpuas hati dengan pendekatan baharu parti itu yang dilihat lebih senang bersendirian.
Sikap tidak jelas hala tuju semasa dan dilihat mesra Umno, parti yang didoktrinkan sebagai musuh utama PAS selama ini, juga menjadi antara punca besar mereka tidak senang dengan parti sekarang.
Perasaan tidak puas hati itu kini turut melibatkan Harakah, lidah rasmi parti Islam itu.
Awal bulan ini, ketua pengarangnya Taufek Yahya menghantar notis dua bulan untuk meletak jawatan kerana tidak lagi boleh bekerja di sana, ekoran perubahan pendekatannya.
Beliau akan meninggalkan media rasmi PAS itu mulai 1 Januari nanti, selepas tempoh notisnya tamat, setelah berpuluh tahun bekerja di sana.
Sebelum itu, beberapa wartawan akhbar rasmi PAS juga berbuat demikian kerana tidak senang lagi dengan pendekatan parti Islam itu.
Fenomena ini membayangkan dilema yang melanda akar umbi parti ketika ini, ekoran perpecahan dalam PAS yang menyaksikan penubuhan Parti Amanah Negara (Amanah) oleh bekas pemimpin progresifnya yang lari meninggalkan parti
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pemimpin-tersasar-landasan-makin-ramai-tinggalkan-pas#sthash.2evJutzT.dpuf

KAH KAH KAH
woit
ini berita baik
ini parti amanah
makin mengelebong
makin membesar
makin pop pada anak muda

LARi LARi LARi


-------------

MENANTU ROSMAH KENA SAMAN




BESAN

DAN

MENANTU 

NAJiB

KENA SAMAN

RABU LALU




Bella also filed a civil suit against both Maira and Daniyar on Wednesday.

Besan Rosmah juga peminat beg birkin. Beli beg tapi enggan bayar.
Sikap penyamun.

Tuan punya kedai smaan besan dan menantu Najib bukan sahaja kerana tidak bayar.Saman kerana membuat ancaman.



KAH KAH KAH
woit
kenapa berita bocor
siapa bocorkan berita
kenapa hari rabu ini
siapa punya rancangan
semua ini nak malukan najib
nak malukan pemimpim islam
ketika pemimpin dunia di KL
bagi malu najib kau kau
ini mesti kerja anwar ibrahim
kah kah kah

SAMAN LAGI




---------

PETANG INI JAM DUA








TURUN


SEMUA 


JEMPUT 

TURUN








---------

SELAMATKAN DUIT









MEMANG 

MURAH

SELAMAT

DUiT SAMBiL

MAiN GOLF


JAWI: Kursus perkahwinan Yapeim di Paris jimatkan kos

Kursus perkahwinan yang dijalankan oleh Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (Yapeim) di Paris, Perancis adalah bagi menjimatkan kos, dakwa Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah (JAWI), Paimuzi Yahya.
"Dari segi ekonomi memang jimatkan bajet pelajar di luar negara untuk kursus perkahwinan," kata Paimuzi pada sidang media selepas Majlis Mahabbah Alumni Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) di Bangi lewat petang tadi.


KAH KAH KAH
woit
nak belajar ke
atau nak berancuk
nak belajar buat cara belajar
nak berancuk tak payah belajar
kah kah kah
tak payah surkus surkus
kah kah kah

AJAR ANCUK





-----------------