.

Jumaat, 30 Oktober 2015

FRAUD SUDAH LETIH







TENGKU

FRAUD



Ku Nan: Kita sudah letih!
KUALA LUMPUR - "Kita sudah letih dan penat dengan (tujuh) ahli Umno yang keluarkan kenyataan (yang) bukan untuk orang ramai," demikian ujar Setiausaha Agung Umno,  Tengku Adnan Tengku Mansor.

Menegaskan bahawa perbuatan ahli-ahli Umno itu adalah satu isu serius dalam parti, beliau yang juga dikenali sebagai Ku Nan menegaskan, pihaknya telah melakukan siasatan dan tindakan akan diambil berdasarkan hasil siasatan tersebut.


KAH KAH KAH

i rest my case

mi lord

kah kah kah

Siapa Tengku Adnan Tengku Mansor - Perjuangan adalah ...

chegubard.blogspot.com/.../siapa-tengku-adnan-tengk...
Translate this page
Jul 17, 2006 - Tengku Adnan bin Tengku Mansor, Menteri Pelancongan dalam kerajaan Abdullah ... Siapa lagi yang hendak diharapkan membela nasib ..... Apa sebenarberlaku di Rembau · Berbelanja sambil tolong perjuangan / sahabat  ...
You've visited this page 2 times. Last visit: 10/15/15

Malaysians Must Know the TRUTH: Raja "celup" - (in Malay)

malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/.../raja-cel...
Translate this page
Sep 25, 2012 - Akhbar Harakah Daily bertarikh 17 Julai 2006 (boleh baca salinan artikel disini) pernah mendedahkan siapa Tengku Adnan Bin Tengku  ...

-----------

JENG JENG JENG






PERANG

PERANG

PERANG BESAR

YOU SEE


'Berani buat beranilah tanggung'

SEREMBAN - Nasib tujuh pemimpin Umno yang akan dikenakan tindakan sesuai dengan kata bidalan ‘berani buat berani tanggung’.

Setiausaha Umno Negeri Sembilan,   Hasim Rusdi berkata, tindakan itu dilihat satu keputusan tepat demi maruah Umno.

“Saya yakin dan percaya Lembaga Disiplin Umno telah buat keputusan tepat. Keputusan itu juga akan merujuk kepada laporan Majlis Tertinggi Umno. Laporan dibuat pastinya teliti, tidak bias dan tepat terhadap apa yang telah dibuat tujuh pemimpin Umno ini,” katanya


KAH KAH KAH
woit
suara kakak tua 
suara kaki bodek
suara kami ampoo
makin kuat didengar
kah kah kah
perang makin luas
perang makin merebak
kah kah kah

PERANG LAGi


-------------

NAJIB KELENTONG LAGI





FACE BOOK


Satu lagi percubaan PERBODOHKAN RAKYAT !!
TAHUKAH ANDA..!!!
Semasa Ketua Pesuruhjaya SPRM sedang bercuti.. dan Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM berada di luar negara atas tugas rasmi...
TIBA-TIBA NAJIB KATA SPRM sahkan derma saya peroleh bukan rasuah..
Wahai Najib Razak, kami rakyat nak tahu.. Siapa nama 'PEGAWAI'‪#‎SPRM‬ yang berkata begitu..
NAMPAK TAK !!!





--------------

TERGADAINYA BUMI MELAYU








TERGADiNYA

BUM
i MELAYU





BIDADARI
nabi dah cakap benda ni... tapi bani meLayu stim kat bidadari jer... jadi puak2 ustart dan ostart pun start mengampu~bodek onLy start ceritat bidadari onLy tak cerita apa yg nabi cerita.. betapa banyak mayat yang akan bertaboran di atas muka bumi on PASAK KEPONG DAN KAWAL
Nazrio Dond DoLLa
on 10/29/15
PEMIKIR BERJIWA RAKYAT
Pemikir sekular yg berjiwa rakyat lebih baik dr pemikir islam yg berjiwa jumud.oleh sbb itu ada pihak ingin mewujudkan pemikir islam yg berjiwa rakyat.sekular tdk kisahkan islam.islam hanya utk menarik sokongan.namun org islam yg sebenar tetap berpegang pada tali kebenaran walaupun tdk disukai oleh org lain. on PASAK KEPONG DAN KAWAL
Anonymous
on 10/29/15


GENETIK TAK KUAT
Bani melayu ni mmg spesis bodoh. Genetik pun tak kuat. Kalau melayu kawin cina, muka lebih mcm cina. Kalau kawin dgn keling, muka hitam mcm keling. Kawin dgn org putih, tentu la lebih ke org putih.

Bangsa paling bangsat ni mmg lemah serba serbi. Ada pemimpin, tapi pemimpin lembab, ishhh pendekata, melayu mmg lemah serba serbi. Ntah laa, dah laa malas membaca, berfikir pun malas. on PASAK KEPONG DAN KAWAL
Anonymous
on 10/28/15

SEDANG DIBUNGKUS
Saya jadi gerun dengan ayat tt "orang melayu sedang diikat dan dibungkus untuk dijual .." Pada kurun yang ke 12 dan 13 .. saya tertarik membaca bagaimana perang diantara islam dan kristian itu melibatkan ratusan ribu askar kedua belah pihak.

 Tapi pada 1511 peringgi hanya hantar 1500 tentera untuk berlawan dengan satu negeri melayu yang besar ketika itu. Sekarang ini kita akan dikalahkan tanpa berlawan walaupun dengan saekor tentera musuh .. malah melayu sedang diikat dan dibungkus until dijual macam "kunta-kinte". on PASAK KEPONG DAN KAWAL
panglimo potaseh
on 10/28/15


SULIT
Bani Melayu memang sulit nak sedar, pemimpin2nya sangat korap dan rakyat jelatanya rata2 berfikiran sangat feudal dan agama yg sempit, yakni mereka asyik nak beriman dan beribadah mengikut ajaran aswj, tak mahu ambil kisah isu2 besar seperti yg disentuh pada artikel TT tu.

 Mereka lebih rela bergantung pada kupasan agama bagi menentukan masa depan mereka, dan memang agama tak boleh analisis isu seperti program jahat AS. Bani Melayu terpasung dengan mentaliti feudal dan agama yg tak mungkin boleh membebaskan mereka boleh melihat perspektif sekular dan berpengetahuan bagi melihat daya2 yg membentuk dan mempengaruhi masa depan mereka. on PASAK KEPONG DAN KAWAL
UNCLE RAMLI
on 10/28/15







---------------

SIAPA YANG TAHU









SiAPA TAHU!

Muhyiddin tidak tahu 7 pemimpin Umno berdepan tindakan disiplin

Timbalan Presiden Umno  Muhyiddin Yassin tidak mengetahui langsung mengenai 7 pemimpin parti yang berdepan tindakan disiplin walaupun khabar angin mengatakan beliau antara salah seorang yang bakal digantung kerana lantang mengkritik pimpinan atasan. 

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/muhyiddin-tidak-tahu-7-pemimpin-umno-berdepan-tindakan-disiplin#sthash.xkMFjXsL.dpuf

MUHYiDDIN

TAK TAHU?

SiAPA TAHU

KAH KAH KAH






-------------

SIAPA YANG LEMAH?







SiAPA DiA

YANG LEMAH?



Hanya pemimpin lemah mahu kawal orang lain, kata Ku Li

Veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah berkata beliau sedia menghadapi sebarang tindakan disiplin daripada partinya, sambil menyifatkan pemimpin yang lemah sentiasa memberi tekanan supaya orang lain mengikut telunjuk mereka.
Ahli Parlimen Umno Gua Musang itu mengakui, dalam mana-mana organisasi terdapat peraturan yang ditetapkan, tetapi pemimpin yang lemah sentiasa mahu setiap gerak-geri ahlinya dipantau dan dikawal.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hanya-pemimpin-lemah-mahu-orang-ikut-telunjuk-mereka-kata-ku-li#sthash.8XLV4V7H.dpuf


KAH KAH KAH
woit
dua tiga hari ini
ku li makin banyak cakap
kah kah kah
adakah ini tanda
ku li juga anggota 
7 samurai

TUJUH LAGi

-------------

SIAPA TUJUH AKAN DIGANTUNG







BERNAMA - Tujuh Pemimpin UMNO Mungkin Digantung ...

www.bernama.com/.../v8/.../newsgeneral.php...

Translate this page
Bernama
KUALA LUMPUR, 28 Okt (Bernama) -- Tujuh pemimpin UMNO yang kini sedang disiasat berhubung kenyataan terbuka mereka yang boleh menjejaskan parti

MASALAH DISIPLIN ANGGOTA UMNO

Tujuh pemimpin 'misteri' Umno mungkin digantung



KUALA LUMPUR: Tujuh pemimpin misteri Umno yang dipantau untuk tindakan disiplin mungkin digantung jawatan dan keanggotaan dalam parti itu.
Setiausaha agung parti itu,  Tengku Adnan Tengku Mansor, berkata langkah itu akan diambil selepas proses berkaitan selesai dibuat.
- See more at: http://beritaharian.sg/dunia/tujuh-pemimpin-misteri-umno-mungkin-digantung#sthash.EhSEONeW.dpuf

KAH KAH KAH
woit
siapa dia 7 samurai?
siapa mangnificent 7?
kah kah kah
siap? siapa? siapa?

TUJUH LAGi




----------

JERAT LAMA DIPASANG





LAMA JERAT

DiPASANG

NAJiB LUPA

AKAN JERAT















Najib fail saman fitnah terhadap Liong Sik


 Najib Razak akhirnya memfailkan saman fitnah terhadap bekas presiden MCA  Dr Ling Liong Sik berhubung kenyataan beliau mengenai cara perdana menteri mengendalikan skandal 1Malaysia Development Bhd (1MDB). 

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/najib-fail-saman-fitnah-atas-liong-sik#sthash.AOPHjYLm.dpuf

JERAT SUDAH

BiNGKAS

SUDAH KENA

KAH KAH KAH





---------------

LAGI KES RASUAH







DEDAHKAN TERMA-TERMA
 PERJANJIAN KONSESI HOSPITAL UITM PUNCAK ALAM

Pendedahan saya di dalam Dewan Rakyat pada hari Selasa mengenai cadangan menganugerahkan pembinaan dan operasi Hospital UiTM Puncak Alam telah mendapat beberapa reaksi semalam.

Saya sedia maklum kenyataan rasmi UiTM yang tidak menafikan pendedahan saya tetapi sekadar menyebut maklumat itu tidak tepat dan menyeluruh. Saya menghargai kenyataan rasmi UiTM itu kerana secara tidak langsung ia mengiyakan pendedahan yang saya buat.

Semakan saya menunjukkan bahawa Lembaga Pengarah UiTM akan bermesyuarat pada hari ini dan salah satu agenda utama ialah menilai cadangan penswastaan Hospital UiTM Puncak Alam melalui sistem konsesi seperti yang saya dedahkan. Hari ini, Lembaga Pengarah UiTM akan meneliti cadangan yang dikemukakan oleh syarikat milik  Rozalli Ismail iaitu TRIplc Berhad bagi penswastaan tersebut.

Saya menggesa supaya setiap Ahli Lembaga Pengarah UiTM mengambil pendirian bebas dengan menolak sebarang campur tangan Putrajaya dalam projek ini seterusnya membuat keputusan untuk menolak cadangan penswastaan melalui sistem konsesi. Ahli-ahli Lembaga Pengarah UiTM sedia maklum bahawa kos membina dan menguruskan sendiri oleh UiTM adalah jauh lebih murah daripada apa yang terpaksa ditanggung UiTM dan rakyat melalui sistem konsesi.

Saya juga dimaklumkan bahawa Ahli Parlimen Kuala Selangor semalam menyebut bahawa kos keseluruhan pembinaan dan operasi Hospital UiTM Puncak Alam melalui sistem konsesi yang dicadangkan hanyalah RM800 juta, bukannya bernilai RM8.2 bilion seperti yang saya dedahkan.

Saya menasihati beliau supaya menyemak dan meneliti sendiri dokumen mengenai penswastaan ini seperti mana yang telah saya lakukan agar beliau tidak malu nanti apabila maklumat-maklumat ini keluar.

Jika benar kos keseluruhan konsesi hanyalah RM800 juta seperti yang beliau dakwa, saya cabar beliau mendapatkan kebenaran Najib Razak untuk mendedahkan kertas-kertas cadangan dan perincian konsesi ini yang telah dikemukakan kepada UiTM setakat ini kepada orang ramai supaya kos sebenar konsesi dapat dinilai.

Saya akan menunggu maklumbalas dari kerajaan sebelum mula menghuraikan butiran-butiran mengenai cadangan konsesi ini.


RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN






----------

TANYA JANGAN TAK TANYA





Kenyataan Media: Siarkan Jawapan Menteri tentang 1MDB dan dana RM2.6b secara langsung.

Mesyuarat Parlimen kali ini yang bermula pada 19 Oktober memperlihatkan satu fenomena yang sangat berminat. Dalam tempoh dua minggu persidangan (8 hari) yang telah berlalu, perdebatan tentang isu 1MDB dan RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Perdana Menteri tidak pernah muncul dalam tempoh soal-jawab menteri, iaitu satu setengah jam pertama setiap hari persidangan berlangsung, di mana perdebatan disiarkan secara langsung melalui saluran televisyen kebangsaan.

Jika kita meneliti dengan betul-betul, pertanyaan tentang isu 1MDB dan RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Perdana Menteri tidak pernah dimasukkan dalam 15 soalan yang pertama pada setiap hari persidangan, walaupun terdapat banyak soalan yang telah dilontarkan tentang dua isu tersebut. 15 soalan pertama biasanya sempat dijawab oleh para menteri.

Mengikut kajian saya, sebanyak 41 soalan telah ditanya oleh ahli-ahli Parlimen sepanjang 8 hari yang lepas. Secara purata lebih 5 soalan telah ditanya setiap hari, atau bersamaan dengan lebih kurang 10% soalan yang ditanya, tetapi, secara ajaibnya, ia tidak pernah masuk soalan top 15. Hanya 1 soalan berkenaan 1MDB yang berjaya masuk soalan ke-26, yang selainnya 30 dan ke atas. Adakah ia cuma satu kebetulan?

Isu 1MDB dan RM2.6 bilion ini adalah dua skandal terbesar dalam sejarah Malaysia. Ahli-ahli parlimen bergiat ingin membawa soalan-soalan dari rakyat ke dewan yang mulia. Maka timbul kemusykilan adakah menteri-menteri tidak bersedia menjawab isu 1MDB dan dana RM2.6 bilion secara “live” di kaca TV kepada rakyat?

Ingin kita mengingatkan Perdana Menteri bahawa semua Ahli Parlimen dan seluruh rakyat Malaysia masih menunggu Perdana Menteri untuk menjawab siapa penderma RM2.6 bilion, sebab-sebab ‘derma’ dan ke mana pergi duit sekarang.

Menteri JPM YB Pengerang juga memaklum kepada kami bahawa pertanyaan-pertanyaan ini akan dijawab secara serentak bersama pada tarikh yang akan ditetapkan kemudian dalam persidangan kali ini juga.

Saya ingin menyeru Menteri menyiarkan sesi tersebut secare Langsung atau "Live" melalui kaca TV untuk sekali gus menyelesaikan kemusykilan rakyat terhadap isu-isu ini.

Sim Tze Tzin
Ahli Parlimen Bayan Baru





--------