Isnin, 24 Oktober 2011
STADIUM INI AKAN RUNTUH
STADIUM INI TELAH RUNTUH
AUDIT BERI AMAAN SELENGGARA SEGERRA BUMBUNG STADIUM NASIONAL ELAK RUNTUH - mkini
Bumbung Stadium Nasional Bukit Jalil, pusat sukan yang menjadi lokasi nadi Sukan Komanwel 1998, telah tamat tempoh jaminan tiga tahun lalu dan memerlukan kerja-kerja penyelenggaraan segera demi keselamatan dan keselesaan pengguna, kata laporan Ketua Audit Negara 2010.
“Semakin Audit mendapati bumbung stadium tersebut telah tamat tempoh jaminan pada 2008 dan masih digunakan sehingga kini.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit...STADIUM INI BARU SAHAJA DI PERBAIKI.... kah kah kah..
kah kah kah...NAK RUNTUH LAGI..... kah kah kah..
woit... SIAPA BERANI BERTARUH.... kah kah kah...
kah kah kah..INI MESTI SYARIKAT BUMIPUTERA MALAYU ISLAM YANG BUAT KERJA..... kah kah kah...
kah kah kah...KALAU SYARIKAT CHINA YANG MAKAN BABI... MEREKA BUAT KERJA BETUL.... kah kah kah...
kah kah kah...TENGOK DARI TAHUN 1957.... TAK ADA PUN RUNTUH RANTAH..... kah kah kah..
kah kah kah...BILA SYARIKAT BUMIPUTERA MELAYU ISLAM MASUK....kah kah kah...
kah kah kah...SATU DEMI SATU BANGUNAN PROJEK KERAJAAN RUNTUH.... kah kah kah..
woit.... STADIUM DI KUALA TERANGGANU APA CERITA?.... kah kah kah..
kah kah ka...KALAU DI NEGARA KAPIR YANG MAKAN BABI....DAH LAMA KONTREKTOR KENA PENJARA..... kah kah kah...
woit...NAMPAK BEZA YANG JELAS ANTARA KONTEKTOR BUMIPUTERA MELAYU ISLAM DENGAN YANG KAPIR MAKAN BABI..... kah kah kah...
woit... PERGI MAMPOOSALAH DENGAN KONTREKTOR BUMIPUTERA MELAYU ISLAM...kah kah kah
kah kah kah...KERJA MEREKA HANYA JUAL PROJEK... JUAL TENDER... kah kah kah...
inilah dia tanda mercu
kah kah kah
HANYA KITA TAK NAMPAK
PAS TIDAK SERTAI HIMPUN
Kelmarin, Pas mengambil pendirian untuk tidak terlibat dalam himpunan tersebut dengan alasan menghormati kehendak penganjur yang menetapkan perhimpunan tersebut tidak melibatkan parti-parti politik.
Setakat ini, lebih 3,000 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) telah menyatakan sokongan menjayakan Himpun yang bertujuan menyelamatkan akidah umat Islam daripada gejala murtad.
Sementara itu, Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) menyifatkan keputusan Pas untuk tidak menyertai Himpun menunjukkan parti itu tunduk kepada tekanan DAP.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit....BERITA MELAPORKAN ADA 3000 NGO SOKONG HIMPUN.... kah kah kah..
kah kah kah...KALAU KETUA DAN SETIAUSAHA DATANG DAH ADA 6000 DI PADANG...kah jkah kah..
kah kah kah...KALAU KETUA, SETIAUSAHA DAN BENDAHARI DATANG.... SUDAH ADA 9,000 DI PADANG... kah kah kah..
kah kah kah...KALAU KETUA, SETIAUSAHA, BENDAHARI DAN SEORANG AHLI JAWATANKUASA DATANG... DAH ADA 12,000 DALAM PADANG...kah kah kah..
woit..KENAPA ADA 4865 ORANG SAHAJA DI PADANG..... jkah kah kah...
kah kah kah...APA SUDAH JADI?..... kah kah kah..
woit...INI MESTI NGO NGO PENGAMAL ILMU RAIB.... kah kah kah
PRESIDEN NGO MELAYU
jangan play play
kocik memang kocik
kah kah kah
DARI FACE BOOK BELUT PISANG:
Senaraikan nama-nama NGO yang pro-Umno sebanyak mungkin yang anda tahu atau pernah terbaca dalam Utusan
Persatuan Pembuat Roti Jala Semenanjung (PEROJA)
Jaringan Pemain Guli Bumiputra (JPGB)
Persatuan Pemilik Kereta Volkswagen Beetle Bumiputra (PPKVBB)
Persatuan Seni Silat Pulut Untuk Majlis Perkahwinan (PESESIPUMP)
Gerakan Anti-Liwat (GAL)
Jaringan Bekas-Bekas Ketua Bahagian Umno (JABEKEBAUM)
Persatuan Penternak Burung Puyuh Semenanjung (PERPUYUH).
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit... MANA LAGI 2993 NGO LAGI...kah kah ah..
kah kah kah...INI BARU TUJUH...kah kah kah
MALAM ESOK DI BANGSAR
datang untuk mendengar
kesah cincin rosmah
kesah beg tangan rosmah
dan masa depan negara
ROSMAH BERSHOPPING DI DUBAI
INI CARA UTUSAN KUTUK
RUMAH JURUTERBANG TUDM SEKALI LAGI DISAMUN, BAKAR - meloya
HULU LANGAT 23 Okt. - Penghujung September lalu, Leftenan Kolonel Azhar Mohamad kerugian kira-kira RM20,000 setelah rumahnya di Bandar Tasik Kesuma, Semenyih di sini disamun dan dibakar oleh sekumpulan penjenayah.
Dan 24 hari kemudian, juruterbang Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) berusia 46 tahun terbabit sekali lagi diuji apabila rumahnya disamun penjenayah dipercayai yang sama dan turut membakar keseluruhan rumahnya mengakibatkan dia kerugian RM500,000.
Kejadian menimpa Pegawai Laksana Pangkalan Udara di Gong Kedak, Jertih, Terengganu itu adalah kes kesembilan berlaku di kawasan Semenyih dan Kajang tahun ini dan ke-16 dalam tempoh dua tahun.
Mujurlah semasa kejadian pada pukul 2 pagi ini, rumah itu kosong kerana Azhar bersama isterinya berada di Terengganu manakala seorang anak mereka bermalam di rumah ibunya dan dua lagi tinggal di asrama.
Menurut Azhar, rumah berkembar dua tingkat yang dibeli pada 2006 itu disamun dan dibakar penjenayah pada 30 September lalu menyebabkan dia kerugian RM20,000 apabila suspek melarikan barang kemas dan perhiasan rumah diperbuat daripada tembaga.
"Suspek masuk melalui belakang dengan mengumpil pintu jeriji bilik tidur di tingkat bawah lalu menggeledah rumah, membakar ruang tamu, bilik tidur utama dan kedua sebelum melarikan barang-barang berharga.
"Dalam proses menguruskan tuntutan insurans bagi kebakaran pertama itu, saya tidak sangka penjenayah sama akan kembali menyamun dan membakar rumah saya pagi ini," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di tempat kejadian hari ini.
Azhar berkata, beliau mengetahui rumahnya sekali lagi terbakar setelah dihubungi jirannya, Kapten (B) Kamarunsaman Awang kira-kira pukul 3 pagi.
Katanya, beliau dan isteri terus mendapatkan penerbangan pertama dari Kota Bharu, Kelantan untuk pulang ke rumah mereka dan amat sedih apabila melihat semua barangan dalam rumah sudah menjadi abu.
Kamarunsaman pula berkata, beliau pada mulanya menyangka bunyi percikan api dari rumah jirannya itu adalah perompak yang ingin memecah masuk ke rumahnya sehinggalah ternampak api menjulang naik melalui tingkat atas.
Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri Semenyih, Datuk Johan Abd. Aziz ketika melawat tempat kejadian memberitahu, beliau akan mengadakan pertemuan dengan penduduk dan polis untuk membincangkan cadangan supaya Kawasan Rukun Tetangga (KRT) di semua taman perumahan menubuhkan Skim Rondaan Sukarela (SRS) bagi mengelak kejadian sama berulang.
"Saya difahamkan, kejadian menimpa Azhar adalah kes ke-16 yang berlaku di Kajang dan Semenyih dalam tempoh dua tahun," katanya sambil mengingatkan semua penduduk supaya melahirkan rasa bimbang dengan kejadian tersebut.
ini cara utusan kutuk rosmah
gambar rosmah tapi berita lain
rosmah dilihat sedang membelek gelang dan cicin
gambar ini sengaja diletakan
pada berita kebakaran rumah pegawai tudm
ini gambar semasa rosmah bershopping di dubai
ini pasti keluar dari arkib gambar
ini bukan tersilap
ini sengaja dilakukan
kepada sesiapa yang pernah bekerja di akhbar
akan tahu gambar ini dari arkib gambar
bukan gambar terkini
ertinya tim anti najib
tim anti rosmah telah mula bergerak
kemudian diikat dengan berita pegawai TUDM
ini kerana tanah TUDM di sungai besi
telah dirembat oleh rosmah
kah kah kah
utusan teruskan kerja baik ini
jika seperti ini rakyat akan kembali yakin
rakyat akan kembali baca utusan
kah kah kah
gambar rosmah bershopping
ini telah hilang sebentar tadi - jam 1.20
kah kah kah
ON LINE DENGAN SIAPA INI?
MEREKA TIDAK LAYAK DIAMPUN - meloya
KUALA LUMPUR 23 Okt. – Sesiapa yang mengagungkan perjuangan komunis dan menidakkan pengorbanan serta kesetiaan anggota pasukan keselamatan dalam mempertahankan kedaulatan negara adalah pengkhianat yang dosa mereka tidak layak diampunkan.
Najib Tun Razak berkata, perjuangan komunis bukan untuk membebaskan negara ini daripada penjajah, sebaliknya mahu mengambil alih tanah air dan menukarnya menjadi sebuah republik sebelum mengharamkan segala kebebasan rakyat termasuk untuk beragama.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit.. INI BETUL BETUL BERITA GANJIL.... kah kah kah..
kah kah kah....BAGAI MANA LAWAN BRITISH JADI BERDOSA.... kah kah kah...
kah kah kah..BAGAIMANA BETULKAN SEJARAH JADI BERDOSA?... kah kah kah
kah kah kah...AYAT MANA DAN SURAH MAYA MENYEBUT HAL INI?.... kah kah kah
woit...MANA MAT MONGOL TAHU DOSA TAK BOLEH DIAMPUN.... kah kah kah...
kah kah kah...APAKAH MAT MONGOL ONLINE DENGAN TUHAN?.... kah kah kah
hentikanlah projek membodohkan orang melayu
buatlah kerja yang baik
untuk anak muda di pahang
ini jemputan - di jemput
para bloggers pahang
datang untuk bertukar
pendapat dan merayakan
media baru dan ketawa
kah kah kah
PETANG DI TEMERLOH
MALAMNYA DI KERDAU
ini kali pertama tukar tiub berceramah
untuk tahun ini - dan pasti kali akhir
juga untuk tahun ini
ARAB JANTAN SEBELAH MASJID
adalah arab jantan ini sasau idenditi kerana bersms?
arab jantan ini tahu bahasa quran
arab jantan ini duduk sebelah kiblat pertama islam
adakah arab jantan ini sasau identiti?
kah kah kah
LEBIH 6 JUTA BELIA HADAPI KRISIS IDENTITI - meloya
Lebih enam juta belia di negara ini didakwa menghadapi krisis kecelaruan identiti disebabkan terpengaruh dengan gaya hidup Barat.
Dapatan tersebut diperoleh Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) hasil tinjauan melalui media alternatif seperti laman sembang sosial Facebook dan Twitter yang dihoskannya bermula Januari tahun ini.
Sehingga kini terdapat kira-kira 11.65 juta belia di Malaysia iaitu 40.28 peratus daripada jumlah keseluruhan penduduk di negara ini.
Presiden Isma, Abdullah Zaik Abd. Rahman berkata, masalah tersebut kini berada pada tahap yang membimbangkan kerana ia akan mendorong belia terbabit ke arah pemikiran secara liberal.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit... APA CAWAN INI CAKAP?..... kah kah kah...
kah kah kah..... KALAU GUNA SMS... GUNA TWITTER.... ERTINYA SASAU IDENTITI.... kah kah kah
kah kah kah... PADA TAHAP YANG MEMIMBANGKAN?...... kah kah kah..
woit..CAWAN INI DARI MANA ASAL USULNYA.... kah kah kah..
kah kah kah....TERPENGARUH DENGAN HIDUP BARAT?..... kah jkah kah..
woit...CAWAN INI DUDUK DI MANA....DARI KAMPONG MANA?... kah kah kah..
woit...CUBA TUNJJUKAN CARA HIDUP DI TIMUR...kah kah kah..
kah kah kah..CUBA TUNJUKKAN CARA HIDUP DI SELATAN?... kah kah kah..
woit....CUBA TUNJUKKAN CARA HIDUP DI UTARA?.... kah kah kah
kah kah kah...CONTOH DARI SINTUK UNIVERSITI UTARA...PAKAI TALI LEHER... WALAU PUN BUKAN MUSIM SEJUK...GILA KOPRAT..... kah kah kah..
woit... NAK HARAM KAN TWITTER KE...ATAU FACE BOOK?.... kah kah kah
woit... YANG BETUL SASAU IDENTITI IALAH MADEY.... kah kah kah..
MINAH ARAB BERTWIIT
cawan ini tak faham
semua ini ialah gaya hidup hasil dari ekonomi kapitalis
semua ini ialah lah budaya konsumer
budaya konsumer ini tak ada agama
hindu di india pun sama
buddhist di siam pun sama
kristian di itali pun sama
yahudi di isreal pun sama
islam di mesir pun sama
NAJIB: KERAJAAN ADA BUKTI MAT INDERA ANGGOTA KOMUNIS - minsider
Kerajaan mempunyai bukti kukuh bahawa Mat Indera adalah anggota Parti Komunis Malaya (PKM) berdasarkan rakaman tembualnya dengan anggota polis serta catatan sebuah buku, kata Najib Razak.
Beliau berkata berdasarkan rakaman temu bual itu yang kini berada dalam simpanan polis, Mat Indera sendiri mengaku mempunyai fahaman dan ideologi komunis selain terlibat merancang dan menembak anggota polis dalam insiden Bukit Kepong di Muar pada 1950.
“Saya sudah buat siasatan dan kita sudah ada bukti untuk diberitahu kepada rakyat Malaysia,” katanya ketika berucap pada Perhimpunan Perdana Bersama Perdana Menteri Dengan Pesara Dan Bekas Polis di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini.
Dipetik Bernama Online, Najib (gambar) berkata, selain rakaman, terdapat sebuah buku bertajuk “Dialogues With Chin Peng: New Light on the Malayan Communist Party” oleh C.C.Chin dan Karl Hack, dengan setiausaha agung PKM Chin Peng sendiri memberitahu bahawa Mat Indera adalah anggota parti berkenaan.
BALA : SAYA ADA BUKTI NAJIB ENTOT ALTANTUYA
Rakyat satu Malaysia kini mempunyai bukti kukuh bahawa Najib pernah mengentot Altantuya. Ini berdasarkan akuan bersumpah P.Balasubramanian bekas seorang anggota polis.
Akuan bersumpah Balasubramaniam kini berada dalam simpanan polis. Mengikut Bala Najib sendiri pernah berjumpa dengan Altantuya Sharibu di pamiran intan berlian din Pulau Sentosa Singapura.Najib sendiri mengaku mempunyai fahaman dan ideologi sex yang cukup memberahikan.
Bala berkata “Saya sudah buat siasatan dan saya sudah ada bukti untuk diberitahu kepada rakyat Malaysia,” katanya ketika membuat sidang akhbar bersama peguamnay di London.
Dipetik Bernama Online, Bala (gambar) berkata, selain akuan bersumpah tersebut, terdapat sebuah buku bertajuk “ Disebalik Misteri Pembunuhan Altantuya” oleh Cik Gu Bard, dengan setiausaha agung SSM Chin Ah Peng yang memberikan lebih terperinci hubungan Najib dengan Altantuya.
SILA BACA AKUAN BERSUMPAH P BALASUBRAMANIAM
Statutory Declaration Indicates Najib Knew Altantuya
Posted on July 3rd, 2008 by Nathaniel Tan
The declaration was made by P Balasubramaniam, Razak Baginda’s private investigator.
Here is the SD in full. Note Paras 25, 28, and 45-52. My sincere apologies to the family of the deceased if any part is deemed offensive.
I, Balasubramaniam a/l Perumal a Malaysian Citizen of full age and residing at [deleted] do solemly and sincerely declare as follows :-
1. I have been a police officer with the Royal Malaysian Police Force having jointed as a constable in 1981 attached to the Police Field Force. I was then promoted to the rank of lance Corporal and finally resigned from the Police Force in 1998 when I was with the Special Branch.
2. I have been working as a free lance Private Investigator since I left the Police Force.
3. Sometime in June or July 2006, I was employed by Abdul Razak Baginda for a period of 10 days to look after him at his office at the Bangunan Getah Asli, Jalan Ampang between the hours of 8.00 a.m. to 5.00 p.m each working day as apparently he was experiencing disturbances from a third party.
4. I resigned from this job after 2 ½ days as I was not receiving any proper instructions.
5. I was however re-employed by Abdul Razak Baginda on the 05-10-2006 as he had apparently received a harassing phone call from a Chinese man calling himself ASP Tan who had threatened him to pay his debts. I later found out this gentleman was in fact a private investigator called Ang who was employed by a Mongolian woman called Altantuya Shaaribuu.
6. Abdul Razak Baginda was concerned that a person by the name of Altantuya Shaaribuu, a Mongolian woman, was behind this threat and that she would be arriving in Malaysia very soon to try and contact him.
7. Abdul Razak Baginda informed me that he was concerned by this as he had been advised that Altantuya Shaaribuu had been given some powers by a Mongolian ‘bomoh’ and that he could never look her in the face because of this.
8. When I enquired as to who this Mongolian woman was, Abdul Razak Baginda informed me that she was a friend of his who had been introduced to him by a VIP and who asked him to look after her financially.
9. I advised him to lodge a police report concerning the threatening phone call he had received from the Chinese man known as ASP Tan but he refused to do so as he informed me there were some high profile people involved.
10. Abdul Razak Baginda further told me that Altantuya Shaaribuu was a great liar and good in convincing people. She was supposed to have been very demanding financially and that he had even financed a property for her in Mongolia.
11. Abdul Razak Baginda then let me listen to some voice messages on his handphone asking him to pay what was due otherwise he would be harmed and his daughter harassed.
12. I was therefore supposed to protect his daughter Rowena as well.
13. On the 09.10.2006 I received a phone call from Abdul Razak Baginda at about 9.30 a.m. informing me that Altantuya was in his office and he wanted me there immediately. As I was in the midst of a surveillance, I sent my assistant Suras to Abdul Razak Baginda’s office and I followed a little later. Suras managed to control the situation and had persuaded Altantuya and her two friends to leave the premises. However Altantuya left a note written on some Hotel Malaya note paper, in English, asking Abdul Razak Baginda to call her on her handphone (number given) and wrote down her room number as well.
14. Altantuya had introduced herself to Suras as ‘Aminah’ and had informed Suras she was there to see her boyfriend Abdul Razak Baginda.
15. These 3 Mongolian girls however returned to Abdul Razak Baginda’s office at the Bangunan Getah Asli, Jalan Ampang again, the next day at about 12.00 noon. They did not enter the building but again informed Suras that they wanted to meet Aminah’s boyfriend, Abdul Razak Baginda.
16. On the 11.10.2006, Aminah returned to Abdul Razak Baginda’s office on her own and gave me a note to pass to him, which I did. Abdul Razak Baginda showed me the note which basically asked him to call her urgently.
17. I suggested to Abdul Razak Baginda that perhaps it may be wise to arrange for Aminah to be arrested if she harassed him further, but he declined as he felt she would have to return to Mongolia as soon as her cash ran out.
18. In the meantime I had arranged for Suras to perform surveillance on Hotel Malaya to monitor the movements of these 3 Mongolian girls, but they recognized him. Apparently they become friends with Suras after that and he ended up spending a few nights in their hotel room.
19. When Abdul Razak Baginda discovered Suras was becoming close to Aminah he asked me to pull him out from Hotel Malaya.
20. On the 14.10.2006, Aminah turned up at Abdul Razak Baginda’s house in Damansara Heights when I was not there. Abdul Razak Baginda called me on my handphone to inform me of this so I rushed back to his house. As I arrived, I noticed Aminah outside the front gates shouting “Razak, bastard, come out from the house”. I tried to calm her down but couldn’t so I called the police who arrived in 2 patrol cars. I explained the situation to the police, who took her away to the Brickfields police station.
21. I followed the patrol cars to Brickfields police station in a taxi. I called Abdul Razak Baginda and his lawyer Dirren to lodge a police report but they refused.
22. When I was at the Brickfields police station, Aminah’s own Private Investigator, one Mr. Ang arrived and we had a discussion. I was told to deliver a demand to Abdul Razak Baginda for USD$500,000.00 and 3 tickets to Mongolia, apparently as commission owed to Aminah from a deal in Paris.
23. As Aminah had calmed down at this stage, a policewoman at the Brickfields police station advised me to leave and settle the matter amicably.
24. I duly informed Abdul Razak Baginda of the demands Aminah had made and told him I was disappointed that no one wanted to back me up in lodging a police report. We had a long discussion about the situation when I expressed a desire to pull out of this assignment.
25. During this discussion and in an attempt to persuade me to continue my employment with him, Abdul Razak Baginda informed me that :-
25.1 He had been introduced to Aminah by Datuk Seri Najib Tun Razak at a diamond exhibition in Singapore.
25.2 Datuk Seri Najib Tun Razak informed Abdul Razak Baginda that he had a sexual relationship with Aminah and that [deleted by nat out of respect to the family of the deceased].
25.3 Datuk Seri Najib Tun Razak wanted Abdul Razak Baginda to look after Aminah as he did not want her to harass him since he was now the Deputy Prime Minister.
25.4 Datuk Seri Najib Tun Razak, Abdul Razak Baginda and Aminah had all been together at a dinner in Paris.
25.5 Aminah wanted money from him as she felt she was entitled to a USD$500,000.00 commission on a submarine deal she assisted with in Paris.
26. On the 19.10.2006, I arrived at Abdul Razak Baginda’s house in Damansara Heights to begin my night duty. I had parked my car outside as usual. I saw a yellow proton perdana taxi pass by with 3 ladies inside, one of whom was Aminah. The taxi did a U-turn and stopped in front of the house where these ladies rolled down the window and wished me ‘Happy Deepavali’. The taxi then left.
27. About 20 minutes later the taxi returned with only Aminah in it. She got out of the taxi and walked towards me and started talking to me. I sent an SMS to Abdul Razak Baginda informing him “Aminah was here”. I received an SMS from Razak instructing me “To delay her until my man comes”.
28. Whist I was talking to Aminah, she informed me of the following :-
28.1 That she met Abdul Razak Baginda in Singapore with Datuk Seri Najib Tun Razak.
28.2 That she had also met Abdul Razak Baginda and Datuk Seri Najib Tun Razak at a dinner in Paris.
28.3 That she was promised a sum of USD$500,000.00 as commission for assisting in a Submarine deal in Paris. [/color]
28.4 That Abdul Razak Baginda had bought her a house in Mongolia but her brother had refinanced it and she needed money to redeem it.
28.5 That her mother was ill and she needed money to pay for her treatment.
6. That Abdul Razak Baginda had married her in Korea as her mother is Korean whilst her father was a Mongolian/Chinese mix.
28.7 That if I wouldn’t allow her to see Abdul Razak Baginda, would I be able to arrange for her to see Datuk Seri Najib Tun Razak.
29. After talking to Aminah for about 15 minutes, a red proton aeroback arrived with a woman and two men. I now know the woman to be Lance Corporal Rohaniza and the men, Azilah Hadri and Sirul Azahar. They were all in plain clothes. Azilah walked towards me while the other two stayed in the car.
30. Azilah asked me whether the woman was Aminah and I said ‘Yes’. He then walked off and made a few calls on his handphone. After 10 minutes another vehicle, a blue proton saga, driven by a Malay man, passed by slowly. The drivers window had been wound down and the driver was looking at us.
31. Azilah then informed me they would be taking Aminah away. I informed Aminah they were arresting her. The other two persons then got out of the red proton and exchanged seats so that Lance Corporal Rohaniza and Aminah were in the back while the two men were in the front. They drove off and that is the last I ever saw of Aminah.
32. Abdul Razak Baginda was not at home when all this occurred.
33. After the 19.10.2006, I continued to work for Abdul Razak Baginda at his house in Damansara Heights from 7.00 p.m. to 8.00 a.m. the next morning, as he had been receiving threatening text messages from a woman called ‘Amy’ who was apparently ‘Aminah’s’ cousin in Mongolia.
34. On the night of the 20.10.2006, both of Aminah’s girl friends turned up at Abdul Razak Baginda’s house enquiring where Aminah was. I informed them she had been arrested the night before.
35. A couple of nights later, these two Mongolian girls, Mr. Ang and another Mongolian girl called ‘Amy’ turned up at Abdul Razak Baginda’s house looking for Aminah as they appeared to be convinced she was being held in the house.
36. A commotion began so I called the police who arrived shortly thereafter in a patrol car. Another patrol car arrived a short while later in which was the investigating officer from the Dang Wangi Police Station who was in charge of the missing persons report lodged by one of the Mongolians girls, I believe was Amy.
37. I called Abdul Razak Baginda who was at home to inform him of the events taking place at his front gate. He then called DSP Musa Safri and called me back informing me that Musa Safri would be calling handphone and I was to pass the phone to the Inspector from Dang Wangi Police Station.
38. I then received a call on my handphone from Musa Safri and duly handed the phone to the Dang Wangi Inspector. The conversation lasted 3 – 4 minutes after which he told the girls to disperse and to go to see him the next day.
39. On or about the 24.10.2006, Abdul Razak Baginda instructed me to accompany him to the Brickfields police station as he had been advised to lodge a police report about the harassment he was receiving from these Mongolian girls.
40. Before this, Amy had sent me an SMS informing me she was going to Thailand to lodge a report with the Mongolian consulate there regarding Aminah’s disappearance. Apparently she had sent the same SMS to Abdul Razak Baginda. This is why he told me he had been advised to lodge a police report.
41. Abdul Razak Baginda informed me that DPS Musa Safri had introduced him to one DSP Idris, the head of the Criminal division, Brickfields police station, and that Idris had referred him to ASP Tonny.
42. When Abdul Razak Baginda had lodged his police report at Brickfields police station, in front of ASP Tonny, he was asked to make a statement but he refused as he said he was leaving for overseas. He did however promise to prepare a statement and hand ASP Tonny a thumb drive. I know that this was not done as ASP Tonny told me.
43. However ASP Tonny asked me the next day to provide my statement instead and so I did.
44. I stopped working for Abdul Razak Baginda on the 26.10.2006 as this was the day he left for Hong Kong on his own.
45. In mid November 2006, I received a phone call from ASP Tonny from the IPK Jalan Hang Tuah asking me to see him regarding Aminah’s case. When I arrived there I was immediately arrested under S.506 of the Penal Code for Criminal intimidation.
46. I was then placed in the lock up and remanded for 5 days. On the third day I was released on police bail.
47. At the end of November 2006, the D9 department of the IPK sent a detective to my house to escort me to the IPK Jalan Hang Tuah. When I arrived, I was told I was being arrested under S.302 of the Penal Code for murder. I was put in the lock up and remanded for 7 days.
48. I was transported to Bukit Aman where I was interrogated and questioned about an SMS I had received from Abdul Razak Baginda on the 19.10.2006 which read “delay her until my man arrives”. They had apparently retrieved this message from Abdul Razak Baginda’s handphone.
49. They then proceeded to record my statement from 8.30 a.m. to 6.00 p.m. everyday for 7 consecutive days. I told them all I knew including everything Abdul Razak Baginda and Aminah had told me about their relationships with Datuk Seri Najib Tun Razak but when I came to sign my statement, these details had been left out.
50. I have given evidence in the trial of Azilah, Sirul and Abdul Razak Baginda at the Shah Alam High Court. The prosecutor did not ask me any questions in respect of Aminah’s relationship with Datuk Seri Najib Tun Razak or of the phone call I received from DSP Musa Safri, whom I believe was the ADC for Datuk Seri Najib Razak and/or his wife.
51. On the day Abdul Razak Baginda was arrested, I was with him at his lawyers office at 6.30 a.m. Abdul Razak Baginda informed us that he had sent Datuk Seri Najib Tun Razak an SMS the evening before as he refused to believe he was to be arrested, but had not received a response.
52. Shortly thereafter, at about 7.30 a.m., Abdul Razak Baginda received an SMS from Datuk Seri Najib Tun Razak and showed, this message to both myself and his lawyer. This message read as follows :- “ I am seeing IGP at 11.00 a.m. today …… matter will be solved … be cool”.53. I have been made to understand that Abdul Razak Baginda was arrested the same morning at his office in the Bangunan Getah Asli, Jalan Ampang.
54. The purpose of this Statutory declaration is to :-
54.1 State my disappointment at the standard of investigations conducted by the authorities into the circumstances surrounding the murder of Altantuya Shaaribuu.
54.2 Bring to the notice of the relevant authorities the strong possibility that there are individuals other than the 3 accused who must have played a role in the murder of Altantuya Shaaribuu.
54.3 Persuade the relevant authorities to reopen their investigations into this case immediately so that any fresh evidence may be presented to the Court prior to submissions at the end of the prosecutions case.
54.4 Emphasize the fact that having been a member of the Royal Malaysian Police Force for 17 years I am absolutely certain no police officer would shoot someone in the head and blow up their body without receiving specific instructions from their superiors first.
54.5. Express my concern that should the defence not be called in the said murder trial, the accused, Azilah and Sirul will not have to swear on oath and testify as to the instructions they received and from whom they were given.
55. And I make this solemn declaration conscientiously believing the same be true and by virtue of the provisions of the Statutory Declaration Act 1960.
Najib memang kenal rapat dgn Altantuya dan TERLIBAT secara langsung atau tidak dgn pembunuhannya!
HANYA 4000 YANG DATANG
NAJIB PUJI HIMPUN AMAN TIDAK SEPERTI BERSIH 2.0 - minsider
Najib Razak memuji penganjur Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN) yang bertujuan mempertahankan akidah umat Islam yang berlangsung semalam merupakan contoh penganjuran perhimpunan secara aman seperti yang dihasratkan kerajaan.
Katanya, perhimpunan anti murtaditu cukup berbeza dengan BERSIH 2.0 yang menuntut pembaharuan dalam sistem pilihan raya di negara ini pada 9 Julai sehingga lebih seribu perserta ditangkap dan dikenakan pelbagai dakwaan.
"Perhimpunan semalam berlangsung secara aman dan terkawal, tidak ada sesiapa pun yang rasa terganggu, tertekan atau tidak selamat.
jelas bahawa inilah tujuh himpun
untuk menunjukkan bahawa bergelawak
dalam padang boleh diterima
kah kah kah
woit... KAMI BUKAN BODOH.... kah kah kah..
kah kah kah...DEMO ERTINNYA BERARAK DI JALAN RAYA.... kah kah kah..
kah kah kah...KALAU DI STADIUM NAMANYA MAIN BOLA.... kah kah kah..
kah kah kah..KALAU DI STADIUM ERTINYA TENGOK KONSERT INNOL.... kah kah kah
kah kah kah...KALAU BERHIMPUN DI PADANG ERTINYA LEMBU MAKAN RUMPUT... kah kah kah..
woit..INGAT RAKYAT BANGANG ..... kah kah kah
INI DEMO NAMANYA
ini sahaja dah lebih dari 4000 orang
ini belum kira lagi di klcc
ini belum kira lagi di kl sentral
ini belum kira lagi di jalan petaling
kah kah kah
baru satu jalan dah lebih 4000
kah kah kah