.

Rabu, 27 November 2013

LAGI PERKEMBANGAN DARI LONDON




jam -11.38 pagi london

TERBARU TERKINI TERNOW
kami menunggu
kami menanti
perkembangan  yang sedang berjalan

bersabar menunggu
semua sedang diatur
semua sedang disusun
untuk membolehkan cikgu kamar
dapat bertemu dengan adiknya

kami tidak tahu
malah dunia pun tidak taahu
dimana siti aishah sekarang

sebelum kami naik pesawat
kami agaknya 99.%  perempuan itu
aishah

kini telah jelas 
telah 100%


-------

MENCARI AISHAH



INGATAN INGATAN KOTA LONDON
DATANG KEMBALI

akhbar daily telegraph kelmarin
siar muka depan besar gambar aishah
laporan dari deen neelson dari jelebu
dan laporn martin dari london

media seluruh sednag mencari
orang yang sedang menacri aishah

kepada kawan media
sila beriat tahu kawan kawan
untuk mengikuti tukar tiub

nak talipon
nak sms
agak mahal

hanya dari blog 
hanya dari twiter
berita mencari aishah akan muncul

ikuti terus menerus
tukar tiub pemebah berita


------

LONDON LONDON LONDON





JAM 10.40 PAGI KOTA LONDON

disini tukar tiub melaporkan dari kota london
yang sejuk dan sejuk

cik gu kamar baru sahaja menulis surat
surat ditulis untuk adiknya siti aishah

semua di gambari
semua dirakam -

kami minum pagi bertemu dengan
martin dan eddy
martin wartawan
eddy juru kamera

deen  nelson yang datang sama dari  kl
akan mengudur pulah ke new dehli
deen nelson yang berjaya membawa berita
tukar tiub  yang memecah berita
hanya tukar tiub laporan jelas berani langgar

kini ketua polis telah mengakui bahawa
wanita itu ialah siti aisah
tapi tukar tiub dah lama tahu

SURAT DITULIS
cik kamar memulis surat dari hati seorang kakak
apa isi surat itu?

ini ialah suara hati seoarang kakak
suara hati kakak yang kehilangan adik
suara dan perasaan untuk melihat kembali
perjalalan hidup

aduh!
air mata keluar ketika surat ditulis
sedih dan sedih

tunggu dan nanti

ke jelobak ke jolobu
tuai padi tiga tangkai
dah kono komat jolobu
kok merano badan merasai

sugai petasih ayernya goreh
kayu lalu lintang pukang
adat petasih amat lah koreh
anak dara boleh dihutang

kah kah kah

PERASAAN KETIKA INI
letih belum tidoooo
tapi wajib laku kan apa yang wajib dilakukan

HOTEL 
kami pindah hotel
ke mana?
ke hotel yang lebih selesa
untuk cik gu kamar



TERKINI TERNOW LONDON



CERITA DARI LONDON

tadii 14 jam tadi di klia - ramai wartawan dan juru gambar
semua bertanya tentang apa yang akan berlaku

sebenarnya kami juga tidak tahu apa yang kan berlaku

cik gu kamar datang untuk melihat dan menemui adiknya 
siti aishah - ini kesah yang dicara wartawan

aku datang kerana ... panjang ceritanya

pesawat kami |MH200 lewat  12.20 malam baru terbang
dalam pesawat penuh dengan minah dan mamat mat saleh
mereka bail kampong
ini pesawat terbesar dalam dunia

makan malam dalam mas menarik
kah kah kah
ini bukan air asia kah kah kah

aku resah - bayangkan 14 jam duduk
sejak ahad sejak dapat panggilan talipon
dari wartawan daily telegrapah
sejak buat PECAH BERITA
tak siapa yang percaya kecuali malaysian insider#

lalu ditemui bual oleh MI di old town cafe
semenjak itu talipon tak henti henti

saya tak jawab semuanya 
maaf
kerana dua pekara
1 - internet dirumah mati - talian talipon dibaham anai anai
pakar sedanag buat kerja
2 - edit video untuk TAPAI 
3 - sibut urus nak ke london

SAMPAI LONDON
jam 5.30 pagi kota london#
diberitahu bahawa wartawan kota london sedang berkumpul
diluar menunggu kami

IMIGRATION
cepat dan pantas
macam mereka dah tahu tentang kami berdua
tak banyak soal kerenah

betul diluar kamera dah mula
untuk tv
dan ternampak wartawan minah cun
yang 20 tahun dahulu pernah temu bual
sebelum pulang ke malaysia
dari tv 3
minah ini masih cun dan bergetah 
walau pun dha 20 tahun
kalau dia ajak kahwin pasti Tidak akan menolak
kah kah kah

telah dirancang beri sedikt maklumat pada press
beritahu mereka terima kaseh tapi minta bantuan
jangan terllau sibuk sangat nanti rancangan nak
jumpa aishah gagal
malah kami  TAK tahu aishan nak jumpa atu tidak

KAMI DI BURU 
masuk ke dlam kereta sesudah buat kenyatan pendek

aduh ! kota london - ini cerita lama
kota yang kau pernah duduk 20  tahun dahulu
kota aku mendewas

masuk kereta khas
dalam keretra kamar berkesah tentang susbuh#lalu dijawab pemandu tetang wakti bersembahyang
pemandu dari kabul

LINTAS HOTEL
lalu kembaali jalan jalan lama yang amat aku kenali
melintas depan kedutaan malasia
stesen victoria

maaf  NAMA  hotel tak dapt beritahu
takut wartawan akan berkampong
jangan marah

NAK PERGI MINUM PAGI
berita ini ditulid dg komputer hotel £3 untuk satu jam
bukan hotel cekai - classi british

DIBELAKANG 
cikgu kamar menunggu dean
untuk pergi minum pagi
dan binccang apa yang wajib kami lakukan
jam 8.13 pagi
.

UNTUK WARTAWA BERITA 
boleh ambil maklumat ini
ini saheh dari tukar tiub

tukar tiub akan terus memberi laporan
agar pembaca tahu apa yang sednag dan telah berlaku

RADIO BANGSAR UTAMA
tukar tiub juga akan cuba membuat
temu bual dari london - jika teknoloji dapat disusun

AKAN DI SAMBUNG...




----

PROGRAM PENCERAHAN USTAZ WAN JI



SATU JEMPUTAN
program pencerahan
sila datang buat ramai


---------

MEMECAH BERITA





TUKAR TIUB  KE LONDON

sila ikuti lapran tukar tiub dari london
sila ikuti laporan tukar tiub di radio bangsar utama
sila layari laman radio bangsar
sila layari twiterr tukar tiub


-----