Selasa, 26 Mei 2020

DAPEK TINO MUDAH KIRO




ADO KETO BARU

DAPEK TINO 

MUDAH KIRO

ANWAR TIPU MAT SABU








ANWAR TIPU

MAT SABU
Kalu nak kata TT dendam dgn abam,tun yg sumbat dia ke kamunting. Cetanya skg,reformasi ratip gay tua tu,yg lebih ke arah reformasinya tun. Atok lebih objektif lebih fokus kpd memulihkan negara,tp udah le dpt menteri kabinet semuanya munkee,dpt ungrateful basterd mcm anak samad.dm meeting mulut bodoh x paham bahasa,bikin sume org ati paneh. 
Abih pecah PH,bodo punyer abg mat bg anak samad brckp.ujung2 meeting abg mt leh kluor ckp menyakit ati nk jd pembangkang balik.mmg hang jadi pembangkang sungguh la abg mat oi jd pembngkng camne nak ubh struktural,itu pun x reti pkir ke. 

Bodoh depa nie,semuanya nak pertahankan gay tua punyer pasei,since pru14,gay tua sedap ke buat keje dia blk main anak ikan hangpa jadi macai tukang jilat pressure tun utl nuar. Lu dah dpt kuasa udah jd menteri lu nak cbuk psl gay tua watpe,lantak dia la jaga sndri sudah la.
hang bodoh abg mat oi,patutnya join pkr la xyah buat parti baru kempen cari ahli amanah.rugi rakyat bersusah payah undi hngpa,jgn pkir hangpa je 
on 
MALAYSIA SELAMAT
 DARI KENA PAU
Publish | Delete | Spam
yeop_sepet
on 26/05/20

B

BILA AMERIKA TIBAI CHINA



BILA AMERIKA

TIBAI CHINA

KITA WAJIB

AMBIL PELUANG


Tarik pelabur asing tinggalkan China, kata pakar ekonomi kepada Putrajaya

PAKAR ekonomi menggesa Putrajaya untuk lebih proaktif menarik pelaburan langsung asing (FDI) berbanding menunggu faktor yang tepat bagi menangani masalah ekonomi termasuk jangkaan kadar pengangguran yang tinggi ekoran pandemik Covid-19.

Mereka menjadikan Amerika Syarikat (AS) dan Jepun sebagai contoh kerana kedua-dua negara sudah menukar dasar untuk menarik pelaburan pembuatan yang menarik diri dari China kembali ke negara masing-masing.

Sejak Covid-19 mengganas, AS mengumumkan pelan menempatkan semula perniagaannya dari China manakala Jepun sedia melabur ke dalam syarikatnya yang beroperasi di Asia Tenggara sebagai sebahagian dasar penempatan semula operasi perniagaannya.

India juga turut melobi firma AS untuk membuka operasi perniagaan di subbenua.


SOKONG AMERIKA

TIBAI CHINA

SOKONG CHINA

TIBAI AMERTIKA

DUA DUA

MUSUH 

BIARKAN MEREKA

BERBUNUHAN

SELAMATKAN

TANAH MELAYU

MUHYIDDIN BERKURUNG






MUHYIDIN

BERKURUNG

MAKA BANYAK

SOH SEH

TERDENGAR

SAPA AKAN

JADI PENGERUSI

MESYUARAT

KABINET

JENG JENG JENG


TERUS BERAWAS




AWAS

PDRM buru individu ingkar PKPB



187 kes baharu Covid-19, kebanyakannya dari depot tahanan imigresen


5 kes Covid-19 di Pasar Kajang, kata Adun


Putrajaya sedia lebih banyak kemudahan rawat Covid-19, kata menteri

PUTRAJAYA sedang menyediakan lebih banyak kemudahan untuk merawat kes Covid-19 dalam kalangan pekerja asing tanpa izin, kata Ismail Sabri.

Menteri Pertahanan berkata selain MAEPS, dua lagi lokasi lain ditetapkan untuk merawat pekerja asing yang dijangkiti.

“Kita bimbang jika ada lonjakan dan mungkin tidak ada tempat yang cukup untuk mereka.

“Oleh itu jika ada kes positif mereka akan ditempatkan di Hospital Kusta, Sungai Buloh dan bangunan wad bersalin lama Hospital Kuala Lumpur,” katanya. – 26 Mei, 2020.



AWAS

BERITA APA INI?





INI BERITA

BAIK


Tarik pelabur asing tinggalkan China, kata pakar ekonomi kepada Putrajaya


BERITA MENYUSUL

BILA ZAMAN BERAKHIR





BILA ZAMAN

BERAKHIR
Dunia akhir zaman dan tidak lagi memandang Amanah .. Kejujuran dan setiakawan. Yang penting ialah pangkat dan habuan. 
on 
SEMUA 
TINGGALKAN ANWAR
Publish | Delete | Spam
Unknown
on 26/05/20

kah

BERSUNAT UNTUK KERJA TIUP









BERSUNAT BAIK

UNTUK 

TIUP KERJA
bersunat adalah sunat, bukannya wajib. taknak bersunat pun takpe. abah isham pun penganut islam budaya, besar kemungkinan sham ni pun tak bersunat.
 on 
BERSUNAT
 ITU SUNAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 15:43

b

HEBAT KAH KAH KAH





HEBAT 

KAH KAH KAH
Negara suchi negara imam bukhari, Afghanistan istihar 3 hari genchat senjata sempirna RAYO. Esok dah boleh berbunuhan balik ..bukan berbunuhan dgn Kapir Harbi Russia atau China tapi berbunuhan sesama ISLAM ..tuckbEEr. 
on 
HIDAYAH TAK NAK
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
at 16:42

saka

HIDAYAH BIDADARI KE?





HIDAYAH 

BIDADARI KE ?
tt tanya la kat pengomen tu, 
hidayah tu anak zahid, 
atau janda, mek muda, anak dara, 
come lote atau bidadari ?
 on 
HIDAYAH TAK NAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 26/05/20

D

AKHIRNYA JADI RETARD






AKIBAT MALAS

MEMBACA 

AKHIRNYA 

JADI RETARD
Ko tulis panjang, mana mau ny yeop... Ate dijeling kan aje nye tulisan kome tu... Lepaih tu, ditekany ceritany... Lantok le seriviya ke, majapahit ke, kedah tua ke... dihumban kan aje buku tu, kateny sejarah salah, takboleh nak bairalknny... 
on 
JANGAN
 MALAS MEMBACA
 SUKA MELOPONG 
DENGAR RETARD
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 26/05/20

tt ta

SEJARAH TULISAN








SEJARAH TULISAN
Bahasa melayu tu berkembang le...bila bertembung dgn byk bahasa byk bangsa...mana boleh kekal pakai tulisan kawi, pallava ke..sapa boleh faham tulisan putar tu..tamadun yg tidak berkembang dia jadi retard lah..duduk dlm kerajaan pasir berdengong...ha..ha 
on 
JANGAN 
MALAS MEMBACA
 SUKA MELOPONG 
DENGAR RETARD
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 15:08

b

BERSUNAT ITU SUNAT







BERSUNAT 

ADALAH SUNAT
TT, dalam amalan budaya islam Hisham anak lelaki Rais ada ke puasa sunat enam hari dalam bulan shawal? Amal bersunat ada tak? Kalau anak lelaki apa yang disunat? Kalau anak perempuan apa yang disunat? 
on 
RAYA KE 3 
KHALWAT KE 70
Publish | Delete | Spam
hamim
on 26/05/20

Kal

JANGAN MALAS MEMBACA SUKA MELOPONG DENGAR RETARD






MELAYU ADA

TULISAN SENDIRI

BACA DAN KAJI

JANGAN MALAS

MELOPONG

DENGAR RETARD
Bahasa Melayu tu bahasa ciplak sana sini. Ada yang arab, ada yang sanskrit, ada yang jawa, ingeris dsb. on 
GUNA BAHASA 
YANG TIDAK 
DIFAHAMI JADI KARUT
in response to Kalau kau nak tau , melayu ni asal dia arab , kita kenalah kaji , sebabtulah dalam bahasa kita ada setengah ambil dari arab ,dan sebabtulah bahasa melayu huruf dia جاوي, by Anonymous.
Publish | Delete | Spam
Unknown
on 26/05/20

palsu, sebenarnya bahasa jawi itu adalah pinjaman daripada bahasa arab, bahasa melayu dah lama wujud sejak kerajaan melaka, then datangnya pedaganb arab membawa kepada adanya jawi iaitu bahasa melayu yang dieja menggunakan huruf arab. sebabtu ada juga bahasa inggeris yang dipinjam dalam ejaan melayu dan jawi 
on 
GUNA BAHASA 
YANG TIDAK 
DIFAHAMI JADI KARUT
in response to Kalau kau nak tau , melayu ni asal dia arab , kita kenalah kaji , sebabtulah dalam bahasa kita ada setengah ambil dari arab ,dan sebabtulah bahasa melayu huruf dia جاوي, by Anonymous.
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 25/05/20


Tulisan Rencong (réncong), atau Incung ialah sistem tulisan yang diterbitkan berdasarkan Pallava dan Kawi yang telah diturunkan atau menghasilkan tulisan Brahmi.

Rencong ialah perkataan Bahasa Melayu Kuno yang membawa maksud serong kerana tulisan ini ditulis secara menyerong dan menyendeng.

Huruf Rencong iaitu huruf Melayu Purba yang banyak digunakan di Sumatera Selatan (Bangkahulu dan hulu Palembang) dan Minangkabau dan banyak didapati digunakan semasa zaman pemerintahan Kerajaan Srivijaya. Huruf-huruf yang telah digunakan oleh orang-orang Melayu pada zaman purba ialah huruf tertua yang menyerupai bentuk huruf-huruf Rencong atau Rencang, Kawi dan Lampung. Kajian menunjukkan bahawa huruf-huruf tersebut mempunyai kaitan dengan huruf-huruf orang Kemboja pada zaman purba.

Aksara huruf-huruf Kawi, Pallava dan Rencong telah ditulis orang-orang Melayu Tua di atas helaian kulit-kulit kayu, helaian daun-daun lontar, kepingan-kepingan logam dan di atas ketulan batu-batu (batu bersurat). Tulisan kuno ini telah dijumpai pada tahun 1892 di sebatang tiang batu, Batu Bersurat Kota Kapur, di Kota Kapur (Bangka Barat).


JANGAN MALAS

MEMBACA

HANYA SUKA

MELOPONG 

DENGAR

CERAMAH 

RETARD

KJ TAK KENAL







BETUL KE
KJ TAK KENAL

ANTARA

MAT SABU
DENGAN

MAT SYABU

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH

MUFTI KELANTAN







MUFTI 

KELANTAN
itu anjing di luar rumah bukan di dalam rumah mcm lu. anjing yg punyai tugas dan tanggungjawab bukan mcm lu. 
on 
MUFTI KELANTAN - 
REST MAY CASE
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 22/05/20


TT tu bukan anjing, tak caya cubalah halau, kalau lari sure anjing, tapi confirm tak lari punya, dia tak lompat, dia tak belot, dia tak khianat, dia setia 
on 
MUFTI KELANTAN - 
REST MAY CASE
hamim
on 22/05/20

Ish

BENDA APA NI







APA BENDA NI?


HIDAYAH TAK NAK






HIDAYAH TAKNAK

NURUL HIDAYAH

AHLAN WASAHLAN
Moga Allah berikan hidayah kpd penulis blog ni. Jika tertulis tiada hidayah utknya, maka kemusnahanlah kpdnya supaya tidak memudaratkan org lain. 
on 
GUNA BAHASA 
YANG TIDAK DIFAHAMI
 JADI KARUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 25/05/20

P

MUHYIDIN TERUS DALAM BAHAYA






MUHYIDIN TERUS

DALAM BAHAYA
Kerajaan Muhyidin di bawah PN sememang sentiasa goyang,Muhyidin bukan saja menerima ancaman dari PH, tetapi juga dari rakan komponen.UMNO, UMNO dengan 39 Kerusi Parlimen selayaknya mendapat kelebihan jawatan Menteri Kanan tetapi di berikan kepada kumpulan Jemin semburit yang hanya 8 ahli parlimen, 
kesemua menteri,4 menteri kanan, tujuan utk menidakkan pengaruh UMNO  menguatkan Bersatu, ini.lah.menimbulkan rasa x puashati kepada UMNO, tunggu lh masa nya Muhyidin akan jatuh sebagaimana beliau mengkhianati dan menjatuhkan Tun M. 
on 
BERSATU 
PECAH TERBARAI
Publish | Delete | Spam
Unknown
on 25/05/20

Moga

BAHAYA PAU









BAHAYA PAU
haha selamat kena pau dengan Shaik Hussein Mydin dan Khaliq Mehtab..tukang jual tanah orang Melayu di Pulau Pinang dilantik jaga PERDA hahaha..siap pun yg jadi PM pasti akan di pau..teras politik demokrasi asas nya modal..modal milik kapitalis..sapa di beri modal pasti akan di pau 
on 
MALAYSIA SELAMAT
 DARI KENA PAU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 26/05/20

Ba

BUKAN AJEN AMERIKA HANYA CALON





BUKAN AJEN

HANYA CALON 

AMERIKA 

Tak abis2 tt kena pau. Dari syawal tahun lps, smpai syawal yg baru, aku masuk balik blog tt. Masih cerita pasal pow. Warlords2 PN pun x de suruh up pasal pow. Skrg team A nak cite balik pasal anwar ejen amerika, cia, cina, yahudi, dan freemason. 
Lama kan xdgr berita evergreen ni. Kahkahkah. Tp gagal pasal surat ostad hadi kantoi. Udah le tt. Pape pun, kita sealiran. Benci pada banon. Jom join team B. Gagalkan abam. Pape email. See u soon. Fissckmett@hotsex.com on 
MALAYSIA SELAMAT
 DARI KENA PAU
Publish | Delete | Spam
Nole
on 26/05/20

haha

RAYA KE 3 KHALWAT KE 70




BERAYA KE 3
SELSA 26/5/2020
HARI RAYA KE 3
KHALWAT KE 70

PAG INI JAM 7.15
GUA MASUK KWANTUNG
TERDENGAR AYAM BETINA BEKETAK
MACAM BARU LEPAS BERTELOR
TAPI HANYA SABENTAR

SANG JANTAN
BERKOKOK JAUH
SAYU SAYU

KUALA LUMPUR MENDUNG
BERKABUS
MATAHARI DILINDUNG AWAN 
APA KAH INI AWAN HUJAN
KITA LIHAT PETANG NANTI

OKESTRA UNGGAS RANCAK BERMAIN
GAK GAK GAK
TERKUKUR BALAM MERBOK
DARI BUKIT KE BUKIT
LAWAN BERLAWAN
BUNYI TIONG PALING LANTANG
MELINTAS SATU KUMPULAN GAGAK
TAK PASTI KENAPA
TERBANG BERKUMPULAN

TETIBA 
EZI DAN TAK TAK
BERLARI PANTAS
RUPA RUPANYA MEREKA
TERNAMPAK TUPAI
TAPI KESIAN TUPAI TANAH
MELONCAT NAIK POKOK
DUA DUA  KECEWA

BERSELISEH DENGAN DEBIE 
BERSELISEH DENGAN 
MAT JOGGER KALI INI
MAT JOGGER
BETUL BETUL BERLARI
BUKAN BERJALAN
DAH HILANG  TAKUT 
PADA TAK TAK

LEPAS PUASA 
GUA KEMBALI BUAT SENAMAN
CUBA BUAT  YOGA
TETIBA TIGA  MOTOSIKAL TURUN
KE BAWAH BUKIT

HA HA HA
TIGA  PEMINAT
 MERBOK TERKUKUR BALAM
GUA  TERNAMPAK
ATAS MOTOR MEREKA
SANGKAR BURUNG
MEREKA DATANG AWAL PAGI
UNTUK MEERANGKAP
MERBOK TERKUKUR BALAM
JUGA 
MEREKA PEMINAT BUNYI
TERKUKUR MERBOK BALAM
APA NIKMATNYA
SATU MASA NANTI
GUA JUGA NAK TAHU

SELAMAT BERAYA
SELAMAT BERKHALWAT