.

Isnin, 26 Jun 2017

TAHUN LEPAS - INGAT TAK?










2016




Ahad, 25 Jun 2017

UCAPAN HARI RAYA MUSIM BUAH








2015




Sabtu, 24 Jun 2017

UCAPAN HARI RAYA 2013







2013







DARI TIM TUKAR TIUB







SELAMAT

BERRAYA

tim tukar tiub
sidang pengarang
sidang penulis
tim teknikal
tim gambar
mengucapkan selamat
hari raya

kepada pembaca tukar tiub
jaga jaga di jalan raya
hati hati ketika memandu
jangan makan tapai
banyak sangat
jangan makan rendang 
banyak sangat
sehat gumbira selalu

segala kelucahan
segalan sumpah seranah
sengaja dilakukan
dan
tidak meminta maaf

hanya tukar tiub
berani lapor
hanya tukar tiub 
berani tempor

yakinlah
semua ramalan politik
semua pandangan politik
dari tim tukar tiub
jaranag kantoi
selalunya
tepat benar betul saheh

tukar tiub pemecah berita
tukar tiub juga
mengasak berita


KITA 

JUMPA

LEPAS RAYA




------------------

GUA BALIK KAMPONG








PETANG NI

GUA BALIK

KAMPONG

ADA 

TAPAI 

RENDANG 

ITIK 

RENDANG 

KERBAU


wow!



-----------------

SELAMAT BERSAHUR







SELAMAT

BERSAHUR

HATI HATI

KETIKA

MEMANDU

JAGA JAGA

JALAN RAYA

JANGAN TAK

JADI BERAYA







--------------

Jumaat, 23 Jun 2017

SEMUA ARAHAN ALLAH







AEDES

Bodo la kau tt. Suka sangat hina kelantan al-serambi makkatul mukaramah tuu. Kau kena ingat inilah cara2 ulamak diuji. Itu takde kena mengena dgn kebersihan alam sekitar. Alam sekitar di negeri serambi mekah memang bersih tip top. 

ARAHAN

Tapi Allah tetap arahkan nyamuk aedes utk bermukim di kelantan supaya ulama diuji kesabaran dan ganjarannya masyaAllah pahala berlipat kali ganda. Kau tengok, ada tak ulama merungut sebab hal denggi ni.. ada tak?? Takde bhaii, semua ulama sabar dgn ujian Ilahi. 

ALLAH

Kau nampak tak sekarang tt? Kau kena baca yg tersirat, kau jgn tengok yg tersurat ajer. Bumi kelantan makmur dan kaya raya sebab ramai ulamak berzikir dan berzakar tak putus putus tiap hari. on 
BALA DARI ALLAH?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:49 PM


----------------------

BERSETIKAWAN DENGAN PALESTIN









BERSETIA

KAWAN

DENGAN

PALESTINE











---------------

SATU JEMPUTAN






SATU

JEMPUTAN


Jaafar Ismail shared Fergana Art's event.
4 hrs
Silakan Kongsi Kepada Semua Rakyat Jelata.
Ini pesanan khas dari Tukar Tiub.
Rahmat Haron & Khalid Salleh II akan membaca puisi sebagai pembuka acara Hisham Rais berBorak Perdana tentang Lanskap Seni & Budaya yang semakin mencabar : apa kah kurun Asia Pasifik yang di getar kan kapitalisma mendadak benua China akan merobah pemikiran dan pembikinan seni & budaya kita ?

Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin .
dari saya & keluarga.





-----------------

SELAMAT BERBUKA









ESOK KiTA

PUASA 

KEMUDIAN

KITA RAYA
hari berjalan bagitu cepat sekali
macam semalam gua mula puasa
macam kelmarin gua mula menuslis

aduh! indahnya hidup ini

hari ini kuala lumpur redup
jumaat akhir  hari palestin
hari al quds sedunia
hari ini tadi kali kedua
gua bersama berdemo
di hadapan keduataan amerika
ada kurang lebih lima ratus kita kita
menyatakan sokongan pada palestin

ah! betapa agaknya beraya di palestin

lalu gua ingat gua berhari raya
di melbourn
di beirut
di karachi
di baghdad
dan 
di london

ah! semuanya datang kembali
ah! betapa indahnya hidup ini
esok petang gua pulang ke jelebu
dengan ezi dan tak tak
kali ini gua pulang
 ke rumah pesaka
tahun ini gua buka pintu rumah
dan
gua juga akan tutup rumah
tak ada siapa yang jaga
rumah pesaka 
kecuali gua

ah! masa berlalu
macam kelmarin 
kami berhimpit
tidur mencari selimut 
dalam rumah pesaka
kali ini 
hanya gua sendirian

petang ini gua 
ada temu janji
tak tahu 
dimana akan berbuka

selamat

berbuka





-----------

AMERIKA MAHU JATUHKAN NAJIB







SEMUA

WAJIB 

SOKONG

DoJ: NGO pro-BN desak SPRM siasat komplot jatuhkan PM

 | June 21, 2017


Gerakan Memartabat Pejuang Negara berkata dakwaan mengatakan Yayasan Clinton yang diasaskan bekas presiden AS Bill Clinton membayar DoJ untuk membawa isu 1MDB bagi menjatuhkan Najib Razak.

UTRAJAYA: Sebuah NGO Melayu pro-BN hari ini mendesak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat dakwaan portal Malaysia Today mengenai komplot menjatuhkan Najib melalui skandal berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB). 

Gerakan Memartabat Pejuang Negara (GMPN) mahu SPRM merungkai isu sebenar yang hangat diperkatakan, susulan kontroversi saman baru Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat.


AMERIKA

MAHU

NAJIB UNDUR

INI KERANA

NAJIB PRO 

CHINA MERAH

INI PROJEK

AMERIKA

TERAJANG

NAJIB

TERAJANG

ROSMAH

CILAKA KAU

AMERIKA






--------------------

TANDA SUDAH SAMPAI





TANDA 

SUDAH

SAMPAI

Perniagaan merosot, 500 klinik ditutup

SHAH ALAM - Akibat saingan dan peningkatan kos, kira-kira 500 buah klinik swasta di seluruh negara ditutup sepanjang dua tahun kebelakangan ini.

Presiden Persatuan Perubatan Malaysia (MMA), Dr Ravindran Naidu berkata, situasi ini menunjukkan profesion doktor sebenarnya tidak mampu mendatangkan pendapatan tinggi seperti yang disangka ramai orang.

"Ramai doktor selepas menutup perniagaan klinik mereka, ada yang terpaksa menjadi doktor sambilan di klinik lain dan tidak kurang juga yang menukar profesion lain," kata Dr Ravindran kepada Sin Chew Daily.

Mengulas lanjut, katanya, daripada 7,000 doktor yang membuka klinik sendiri, kira-kira 60 peratusnya tidak memperoleh pulangan yang menguntungkan, manakala 20 peratus mengalami perniagaan yang teruk apabila jumlah pesakitnya kurang daripada 15 orang sehari.

SELAGI NAJIB

& ROSMAH

BERKUASA

EKONOMI 

AKAN TERUS

MEROSOT


PADANG RENGAS - Sekurang-kurangnya empat pejabat Tourism Malaysia di luar negara akan ditutup serta-merta tahun ini berikutan pemberhentian perkhidmatan penerbangan Malaysia Airlines Bhd (MAB) di situ. 

KEYAKINAN

ORANG 

RAMAI

PADA MSIA

HANCUR

LINGKUP



------------------

USTAZ KENTUT






USTAZ 

KENTUT

saipol tak berak 3 hari apa hukom ostad? on SUSAH JADI MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/23/17



USTAZ 

AL-KENTUTI

Ostaz ahmad al kentuti. Pakar syariah n fiqh kentut. Terbaekkk. Kahkahkah on 
SUSAH JADI MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 6/23/17





-----------------

BALA DARI ALLAH?








APA MAKNA

BERITA INI?

ADAKAH INI

BALA DARI

ALLAH 

SAJE TANYA

JGN MARAH



Denggi meningkat 41.4 peratus di Kelantan

    Demam denggi mencatatkan peningkatan sebanyak 41.4 peratus kepada 1,599 kes sejak Januari hingga Mei tahun ini berbanding 1,131 kes dalam tempoh sama tahun lepas.
    Pengarah Kesihatan Kelantan Datuk Ahmad Razin Ahmad Mahir berkata jajahan Kota Bharu mencatatkan kes terbesar dengan 863 kes, diikuti Tumpat (197 kes), Tanah Merah (164 kes), Bachok (135 kes), Pasir Mas (114 kes), Machang (48 kes), Gua Musang (25 kes), Kuala Krai (24 kes), Pasir Puteh (23 kes) dan Jeli (6 kes). 
    KAH KAH KAH

    ORANG LAIN

    KENA PAS 

    KATA BALA

    DARI ALLAH

    BILA KEPALA

    SENDIRI KENA

    PAS KATA INI

    DUGAAN AJE

    KAH KAH KAH

    LANCHAU LAA





    -------------------

    PENIPUAN SPR - HUTAN MELINTANG




    KENYATAAN MEDIA


    Semalam, Khamis 22 Jun 2017, pada jam 11 pagi YB S Kesavan, ADUN Hutan Melintang, telah memulakan satu aksi mogok lapar 48 jam di hadapan Ibupejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di Putrajaya sebagai tanda protes terhadap pihak SPR yang tidak menjawab beberapa isu yang telah beliau bangkitkan pada 19 Jun lalu, termasuk:



    * Pemindahan dan pendaftaran pengundi-pengundi bukan pemastautin ke dalam DUN Hutan Melintang; dan

    * Keengganan pihak SPR menerima 200 keping Borang Bantahan C berkait bantahan pemindahan masuk dan pendaftaran baru pengundi, di mana mereka ini dipercayai bukan pemastautin DUN Hutan Melintang.

    Walau bagaimanapun, sekitar 9 malam pada 22 Jun 2017, beberapa penyokong yang berada bersama YB S Kesavan mendapati tahap kesihatan beliau agak merisaukan dan telah membuat keputusan memanggil ambulans untuk membawa beliau ke hospital Putrajaya. Keadaan beliau pada waktu ini difahamkan stabil dan semakin pulih.

    KEADILAN pada ketika ini belum menerima maklumat daripada doktor yang merawat YB S Kesavan untuk mengesahkan atas sebab apa beliau terpaksa dihantar ke hospital. Kami mendoakan dan berharap agak beliau cepat sembuh.

    Pada masa yang sama, KEADILAN menggesa pihak SPR untuk mengambil serius serta memberi jawapan penuh kepada pertanyaan dan bantahan yang dibuat YB S Kesavan. Proses pilihanraya termasuk pendaftaran pengundi perlu telus, adil dan terbuka untuk mengelak tohmahan, dakwaan dan persepsi negatif yang akan melemahkan sistem demokrasi dalam negara kita.

    Fahmi Fadzil
    Pengarah Komunikasi KEADILAN





    ----------------

    KESEDARAN DATANG LAMBAT






    HAM

    DU

    LIL


    Sekarang Wan Azizah kata PH perlu menang PRU14 sebelum umum calon PM

    SELEPAS Anwar Ibrahim menarik diri, Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail mengatakan Pakatan Harapan (PH) perlu menang PRU14 terlebih dahulu sebelum mengumumkan siapakah bakal calon perdana menteri mereka.
    Ketua pembangkang itu turut berkata, perbincangan di kalangan parti-parti PH mengenai senarai kepimpinan masih lagi berjalan.
    "Menang dulu, lepas itu siapa-siapa nak jadi perdana menteri pun boleh, anda pun boleh," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini.
    "Sekarang kita fokus nak menang terlebih dahulu."



    SEDAR

    DATANG

    LAMBAT

    DULU HEBOH

    NAK ANUAR

    HINGGA 

    RAKYAT

    MUNTAH

    SEKARANG 

    BARU SEDAR




    ----------------

    BERKENTUT BERPAHALA







    BERKENTUT

    Indah nya islam ..kentot pon boleh dapat pahala. Bayangkan kita bantai terkentut di sepanjang sepuloh hari akhir romodhoon. Pahalanya dah tentu dapat kaver dosa makan rasuah sepanjang tahun. 

    BERPAHALA

    Sekarang baru aku tahu ngapa orang islam kuat melahap rasuah .. rupanya dosa rasuah boleh setel dgn kentut. Tu sebab Najib tak perlu buat public hearing mcm PM Kapir Laknat Tumasik, Hsien Loong???. Bayangkan betapa powernye kentut Puan Hajjah suaminye??? on 
    SUSAH JADI MELAYU
    Publish | Delete | Spam
    panglimo potaseh
    on 6/22/17




    -----------------

    HANTU ALTANTUYA MUNCUL





    FACE BOOK


    Jeng.. Jeng.. Jeng..
    Tora datang lagi... Boleh pulak Putarjaya nak back-up.. Putarjaya dapat dedak juga ka ??!


    87 Comments
    Comments
    Hairul Erol Atas nama Putrajaya...kalo kalah duit Rakyat yg bayar...cilako..
    LikeShow more reactions
    Reply
    25
    16 hrs
    Rafik Majid Kalau warisan altantuya tu saman gomen melaya, boleh le putrajaya masuk campur....kalau saman peribadi awat gomen masuk campur.....🤔🤔🤔
    LikeShow more reactions
    Reply
    10
    16 hrs
    Hashim Shahrul apa kata selepas pru14 nanti kita mulakan kes altantuya dulu... file re-open!

    lepas tu baru kes2 cbt... rasuah... ini makan masa yg panjang utk dia..... terlalu byk...... kurang2 10 tahun hari2 naik mahkamah belum tahu habis...!!! so kes curi.. rompa
    ...See More
    LikeShow more reactions
    Reply
    23
    12 hrsEdited
    Sabri Faried Kenapa putra jaya? Apa sangkut paut putra jaya dengan kes ini....patutnya org yg terlibat yg mohon batal....Rakyat dah tak sabar tunggu PRU 14....ada aku peduli prima facie ka...yg aku peduli PRU....Hancur lebur....*🌅Tazkirah Dhuha:*

    ( Muflis di hari
    ...See More
    LikeShow more reactions
    Reply
    4
    15 hrs
    Mohd Sulong Mastermind n pembunuhnya dah kecut telor masing2 cuma siJibby n kkmah jer yanh x kecut.. Bb rm2.6b ada bnyk lgi… cuma sipembunuhnya jer lari ke australia… dpt perlindubgan

    -------------