.

Ahad, 2 Disember 2018

KATAK DALAM BAHAYA





KATAK TERANCAM

DUNIA  MAKIN

PANAS
Jan 11, 2006 - "Disease is the bullet killing frogs, but climate change is pulling the ... species disappearing because of climate change on a large scale".
Nov 3, 2017 - As a result, dismissing or denying climate change has become a ... won't notice the slow change, and it'll be lulled it into a warm, sleepy death.
Dec 22, 2014 - “Disease is the bullet killing frogs, but climate change is pulling the ... Frogextinctions are more complex than any one cause can explain.

Melayu, Islam tetap terancam walau siapa pun kerajaan, kata Tuan Haji Ibrahim Ali


KEDUDUKAN orang Melayu dan agama Islam tetap tidak berubah dan masih terancam walaupun pentadbiran kerajaan hari ini bertukar tangan daripada Barisan Nasional (BN) kepada Pakatan Harapan (PH), kata Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) Ibrahim Ali.


KATAK TANPA 

DEDAK

PASTI TERANCAM

KEBULUR LAPAR
------------------

BERZIKIR DAN BERZAKAR







JANGAN FITNAH

TUAN HAJI 

ASYRAF TIDAK

SIBUK

MAIN TELO BINI

Tabung Haji diseleweng: Mana Tuan Haji Asyraf Wajdi?

Laporan polis oleh Tabung Haji terhadap bekas pengurusan tertinggi lembaga tersebut termasuk Ahli Parlimen Baling Tuan Haji Azeez Rahim, amat memeranjatkan. Penyelewengan yang berlaku dalam Tabung Haji tidak boleh dimaafkan. Tabung Haji adalah badan yang diamanahkan untuk menjaga dan memastikan rakyat Malaysia yang mencarum mendapat peluang untuk melaksanakan rukun Islam kelima. Terdapat kira-kira 9.3 juta pencarum Tabung Haji yang rata-ratanya adalah orang Islam bergantung harap kepada Tabung Haji bagi menyempurnakan Ibadah Haji mereka.

Malangnya, lebih RM22 juta wang Yayasan Tabung Haji telah digunakan untuk program tujuan politik. Maklumat sebenar mengenai penjualan 95 peratus pegangan dalam syarikat PT TH Indo Plantations pula telah disembunyikan. Ini adalah penyelewengan dan penipuan yang secara terang mencuri duit rakyat dan saya pasti ini baru sahaja di permukaan, masih banyak kebobrokan yang berlaku jika didalami.

Justeru, Armada Bersatu menggesa pihak berkaitan untuk siasat dengan menyeluruh segala penyelewengan yang berlaku dalam kes ini dan kembalikan hak dan wang rakyat yang telah disalah gunakan!

Mana pergi Pemuda Umno dan Tuan Haji Asyraf wajdi sewaktu penyelewengan ini berlaku? Kenapa terus diam dan tidak bersuara menegakkan keadilan demi agama dan bangsa? Tuan Haji Asyraf sebelum ini adalah Timbalan Menteri Agama, beliau bertanggungjawab untuk memastikan hak-hak agama Islam seperti ini terjaga, mengapa biarkan dan berdiam diri melihat kemungkaran di depan mata? Kemungkaran yang berlaku dibawah tanggungjawab dan amanah yang telah diberikan kepada beliau.


TUAN HAJI ASYRAF 

SEDANG SIBUK

BERZIKIR SAMBIL

BEZAKAR

----------------

TAK PERLU BERSUNAT





TAK PERLU SUNAT
Biar Muftee Kelantan bagi fatwa ..biar Gwa jadi tukang sunat Si Lawa tu .. boleh ke usTaT. on 
APA HUKUM NYA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/2/18

In





-------------

TUNGGANG AGAMA





TUNGGANG AGAMA
Org klu baca Islam ikut tt, mmg telah la ke laut.. sbb tt tak tunggang agama.. tp org, klu baca Islam ikut amanat lalang aji Eddy dan lebai2, tu yg org haru biru tu... on 
JAGA ULAR MAK
Anonymous
on 12/1/18


----------------

MASA BANGUN MELAWAN







LEDAKAN

DI PARIS
SALUT

GILETS

JAUNES

JAKET

KUNING

TEMPUR

KAUM

KAPITALIS
LIHAT JAM ROLEX KAMU
INILAH  MASANYA 
KAMI BERONTAK



-------------

NAIB CANSELOR UKM





Cukup menarik-VC UKM berhenti gua pula yg dtuduh punya kuasa- aduh! indahnya dunia ini-kalau betul ada kuasa gua nak lihat RAZAK BAGINDA & ANAK NAZRI AZIZ didakwa terlibat KES BUNUH-juga buka kembali fail DTC KAYVEAS & AZALINA mengaku ada BUKTI- JONAH kena ISA dtuduh bakar DTC

Mohd Farid

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
  6.  
  7.  
  8.  
  9.  
  10.  
  11.  
  12.  
  13.  
 and 34 others liked your Tweet 
 
19 minutes ago
--------------

AGONG JAGA ISLAM



  AGONG JAGA

    KESUCIAN ISLAM
Datok Seri ..tan Sri ..sapa yg bagi. Ugama Islam maha suci sapa yang jaga. Ada kah ini tanda ari nak kiamat. Gwa tanye usTaT jika dunia picah ..tapi alam masih kekal sedia ada ..ini kiamat ke tidak? .. ? on 
TAN SERI LANCHAU
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/1/18



-----------

HAK BERANCOK




ANCOK
BERANCOK LAH

KAMU 

DIMANA MANA

INI HAK KAMU

TAPI 

JANGAN PAKAI 

DUIT  RAKYAT

DUIT NEGARA

DUIT KERAJAAN






---------------

APA HUKUM NYA






YA ULAMAK
YA MUFTEE

YA USTAD

APA HUKUMNYA

BERJUBO

DALAM 

KOLAM RENANG

SAJE TANYA

MANA TAHU

KALAU KALAU

MUFTEEE

KELANTAN

BOLEH KELUAR

FATWA




-----------------

MAT LEGAM TIPU MELAYU




MAT LEGAM 

TIPU MELAYU
tersengguk sengguk makcik dan pakcik menoreh getah dan simpan duit hasil jualan getah di tabung haji dgn harapan tinggi nak beribadah menunaikan haji di makkah. 
tapi bila tabung haji dipengerusikan oleh lembaga hitam yg cakap tamil di rumah, habis semua harta tabung haji di sakau sakau ikut nafsu serakah. kah kah kah moral: jgn percaya pada org umno walaupun dahinya lebam! on TAN SERI LANCHAU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/1/18



------------------

SAMSENG PAKAI POLITIKUS





SAMSENG PAKAI

POLITIKUS
Kapitalis Tak pakai samseng?
puih,yang tarik Kereta tu Sapa? on 
JAGA ULAR MAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/1/18


--------------

PERCUBAAN GURU NANAK





GURU NANAK CUBA
Guru Nanak ni nak menyatukan agama Hindu dan islam , anak murid nya atau pengikut nya ada yg Dari Hindu dan Muslim juga , namun dia gagal kerana dia tidak dapat menolak berberapa ritual Hindu dan tidak dapat menerima sepenuhnya agama islam ,
jadi guru Nanak ni akhirnya duduk ditengah2 dan buat agama sendiri , ciri2 Rumah ibadatnya dipengaruhi oleh ciri2 Rumah ibarat orang islam ,ada kubah ,jgn tersalah masuk sudah ..dan ada juga patung2 binatang spt kuda dsbgnya... on SIAPA DIA GURU NANAK
Publish | Delete | Spam
mdino
on 12/1/18

--------------

TINO KO JANTAN







TINO KO JANTAN
Hanjing Kau cun jugak tapi kecik je. Hanjing Tino ke jantan. Kalau Tino Kau jangan buat bende Tak baik Kat hanjing tu. Kau Tak baca ke baru baru ni mat pet rogol anjing Tino. Nasib baik dia org Tak rogol hanjing jantan. Gilo ooooooooi. on CEPTLAH MAMPOS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/2/18


---------------

SEMUAN MENYAMAR





JUBAH UNTUK

MENYAMAR
tesis mudah sham, datuk, datuk serious, tan seri, atuk seri semua nak cover perbuatan mereka, siapa berlakon ilmiah, dia pakai prof, Prof madya, sapa ularmak dia pakai ustaz, tok haji, pakai jubah, pakai kopiah begitu lah mereka berlakon menutup segala kejahatan mereka, orang kita pun taksub, 
tak percaya Hj sondol belakang, tak percaya sapu bini orang di Bali, tak percaya curi duit, orang biasa tiada title tu lebih mulia, lebih baik, lebih suci...yang pakai title majority penyangak memakai topeng tipu orang kah kah kah on 
TAN SERI LANCHAU
Anonymous
on 12/2/18


--------------

ANJING LEBIH JUJUR





ANJING 

LEBIH JUJUR
Biar kan anjing jadi pemimpin.. mungkin anjing lebih amanah dari manusia Anjing pun tak tahu guna duit atau curi balak atau salah guna kuasa. Tak pasti ada anjing suka balun belakang.. on SATU KEHIDUPAN YANG INDAH
Publish | Delete | Spam
saffron rice
on 12/2/18



------------

BILA NAK KAWIN



BILA NAK KAWIN
Sham.. Gwa tau lu slalu curhat kek anjing tu... Pandai lu... 100 persen rahsia lu.. Anjing lu yg simpan... Apoo.. What in vegas stay in vegas yerrr.... Woho...kalau anjing lu pulak CURHAT... jantungan lu kalau dia kato... Kepala butu.... Eh silap... Kepala batu punya bujangan..kapan lo mau kawin.. Tuyullll.... Kakakakakkaka on
 SATU KEHIDUPAN YANG INDAH
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 12/2/18


--------------

DURIAN LOHE




DURIAH LOHE

DIANCOK TUPAI
Kalau raja jadi tupai Dan tupai jadi raja Adakah biawak dapat kawin dgn tupai Atau katak boleh jadi raje kapur je TT...org asli pun ada juga hati nak rasa anu Rajah.. Mereka pun manusia Tuk batin pun Dulu Rajah juga sebelum org putih ambil lanung jadi Rajah Rajah kumar raja kapur on BERANCHOK TUPAI
Publish | Delete | Spam
saffron rice
on 12/2/18 


-----------------

MASUK AKAL



MASUK AKAL
Indah pada kehidupan sangat subjektif ..sapa sangka org berumah ditepi pusat pelupusan sampah punye tahap kegumbiraan sgt tinggi. Cuba tanya Rosmah Puti Reno ada kah dia gumbira sekarang ..walau pun kita tahu Puti Reno ni ada duwit biliyun2. on 
SATU KEHIDUPAN YANG INDAH
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
at 11:24 PM

---------------------