Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 20 Ogos 2011

YA AMPOOON !




NOTA:


tuan jeneral
sila tengok
klip ini

bukan hal kesetiaan pada negara
bukan hal pembelotan

yang dibincangkan ialah
undi pos yang menipu

tuan jeneral
tolong jangan putar putar
terlalu banyak rakyat kena tipu
tak perlu tuan jeneral masuk menipu

becakap benar dihadapan pemimpim yang zalim
ialah satu jihad!


LIHAT DAN FAHAMI




NOTA:

dah tengok?
apa macam?
satu bulat dua tajam
atau satu tajam dua bulat
kah kah kah

INI TAMBAHAN CERITA POLIS BERHEMAH




SURAT DARI PEMBACA


Bro Isham, Sey berkongsi pengalaman ditangkap polis gara2 isu 'black metal' ciptaan utusan meloya pada hujung tahun 2005 lalu. Sey bersama2 kawan sey organized satu gig metal di seremban pd hujung tahun 2005. Gig memang dibuat secara sah sebab ada permit daripada MPS dengan sokongan surat OCPD Seremban.

Tau2 je dah tersebar sms palsu ttg KONONNYA akan berlaku ritual membakar quran oleh bdk2 sekolah yg dtg ke gig sey tu...berduyun2lah sang 'perwira2 bangsat 3 line & pekuda' dtg berkumpul depan dewan Negeri Sembilan Ceylonese Association bersebelahan dengan Court Mammoth Seremban tu...sey sangkokan org ramai dtg nak tgk gig....kayolah sey aritu..kakakakaka..

dipendekkan cerito, pkl 8.25pm sampailah Black Maria 2 trak, berbaris lah FRU mcm program Bersih 2.0 kt KL 9 Julai lopeh...gerombolan FRU ni berbarislah sambil berkawat menuju ke arah dewan....kami2 bdk2 yg dtg tgk gig termasuk sey agak terkemama maso tu sobab mcm tak percayo FRU ado dopan dewan tu... last2 kuarlah arahan... Jangan Bergerak, anda semua sudah dikepung...sila berada ditempat ada berada sekarang....kakakakakaka...

budak2 yg ado semuo tergolak2 sobab tak percayo FRu n polis nak tangkap n serbu tompek gig ni.... kami2 ni semuo dibawaklah ke IPD SBN 2.... Sey tanyo pado OCPD napo lak tangkap sodangkan ado permit? jawapan dio sajo2 nak buek opreasi...tak berkait langsung dgn black metal... sey lak disumbat dlm lokap 3 hari..atas alasan kantoi urine(positif ganja & ice) walhal sey tak hisap rokok apatah laie hisap dadah...hampeh sungguh polis ni...torang2 sey dinayo-an...gampang betul...sampai sekarang sey menyumpah cilako kt Hassanuddin Hassan bekas OCPD time tu...dio nilah barua segalo barua...
By Anonymous on LAGI CERITA POLIS MALAYSIA BERHEMAH TINGGI on 8/19/11



pak ngah aku (polis pencen)bila dah pencen baru berani membuka tembelang polis-polis yang jahat. Kata dia kalau ada polis yang nak jadi baik diantara diorang pasti akan dibuli habis-habisan supaya tunduk kat diorang. Dengan itu senang diorang nak buat sesuka hati diorang tiada siapa yang berani mengadu samada kepada pegawai atasan atau kepada awam., aku tak tahu samada nak pecaya ke tidak ngan apa yang pak ngah aku cakap tu ...

tapi kalau tengok 'karenah birokrasi' pak ngah aku tu mungkin juga aku boleh percaya dengan citer dia sebab sampai hari ni perangai 'langsi' dia masih macam tu gak, (sebenarnya aku sampai sekarang pun masih 'cuak' bila berdepan ngan dia ) brutal dia ngalahkan triple H, dan dalam masa yang sama aku semakin tak berapa gemor kat dia ... sepupu sepupu aku (anak-anak dia) semua baik-baik je aku tengok.

Ada satu citer yang aku dengar (tapi cerita ni dari versi kawan lama dia masa sama-sama dalam polis dulu ) tahun 70an ngan 80an dulu malam-malam kalau naik basikal pegi ke pekan kena pasang lampu, nak jadi citer pak ngah aku ngan kawan dia tu tahan seorang india mabuk naik basikal tak de lampu. samada memang diorang nak 'pau' india tu aku tak pasti tapi bila india tu banyak cakap pak ngah aku lempang india tu sampai tersungkur, yang peliknya kata kawan pak ngah aku tu india tu terus hilang mabuk dia lepas kena pelempang pak ngah aku., dia pun tak tahu samada india tu betul-betul mabuk atau cuma 'aksyen' je...
By lipan bara on LAGI CERITA POLIS MALAYSIA BERHEMAH TINGGI on 8/19/11

Ni aku pun nak tambah jugak.. last week aku pergi jakarta. Tengah nak pergi tanah abang , aku sesat jalan kaki. Aku tanya dgn satu abg sekuriti buiding ni. Dia tanya aku asal mana pasal loghat aku lain. Aku cakap Malaysia. Ko tau ape die ckp lepas tu? Sy pun dulu keje di Melaka. Selalu kena pau ngan polis Malingsia.. KahKahKah.. Polis mmg berosmah (ayat ganti sangat berhemah)
By Anonymous on LAGI CERITA POLIS MALAYSIA BERHEMAH TINGGI on 8/19/11



berhemah?? mcm pantat ada la
By Anonymous on LAGI CERITA POLIS MALAYSIA BERHEMAH TINGGI on 8/19/11