.

Selasa, 22 September 2015

BUKU PEMBUNUHAN ALTANTUYA






SAPA ARAH 

SiRUL BUNUH


ALTANTUYA

dapatkan buku 

ini sekarang






Dear Readers, 
Have you read the explosive new ebook "Murdered In Malaysia: The Altantuya Story" yet? The mystery surrounding the murder of Mongolian model Altantuya Sharriibuu has long troubled Malaysia and E.S Shankar's new book sheds light on many unanswered questions. 

Purchase the 900 page ebook NOW via the Sarawak Report online shop and encourage your friends and family to support our project and the brave author of this book. 

This meticulously researched, honest and informative book is for you and for all those Malaysians who want to know the full truth about the disgraceful and barbaric murder of a Mongolian girl, who had the misfortune to associate herself with persons which led ultimately to her murder and the disintegration of her dead body, and perhaps her unborn child, by explosion. 

E.S Shankar has produced a tour de force in terms of research and the comprehensive scope of his enquiries, leaving no stone unturned in his quest to bring to light facts that were disgracefully suppressed and covered up by one of the most shocking examples of interference in the judiciary that Malaysia has experienced in its history. The impact on the independence of Malaysia's law enforcement agencies has been far-reaching and malign. 

As E.S Shankar's book makes clear, the murder of Altantuya Shaariibuu was not an unpremeditated killing, carried out by "rogue cops". It was planned with care and needed the intervention of very powerful people to make it happen - and then when it was discovered, to cover up the truth. And all that simply to save the face and reputation of a very powerful Malaysian personality. 

Malaysia owes a debt to this brave author who has dared to lay out the facts that others have attempted to hide. His book may read like a thriller, but it is the chilling truth and everyone should take time to understand its consequences. 

- Sarawak Report Editor Clare Rewcastle Brown







------------

KEDUTAAN AMERIKA








Kedutaan AS alu-alukan kembalinya The Edge

Tindakan kedutaan itu dilihat tamparan terhadap Putrajaya yang sebelum ini menggantung dua penerbitannya.

KAH KAH KAH
woit
adalah tuan merasa pelik
amat pelik bila baca
berita ini
kah kah kah
kedutaan amerika gumbira!
kah kah kah
ada apa apa ke?
kah kah kah
tadi kedutaan tolong
buat laporan FBI
tolong khairuddin
sekarang gumbira pulak
kah kah kah
ini mesti

TERBAIK 

------------

PARA CUKONG






PARA CUKONG
Tepat dan akurat penjelasan tuan tt. Cukong2 inilah rakyat kelas satu dalam negara ini. Cukong2 atau tauke2 inilah yang berpakat2 jadikan negara aku jadi macam ini dan negara china jadi macam yang ada sekarang. Kenapa malaysia sekarang jadi bengrap dan papa kedana?

Mengapa china jadi makmur dan kaya raya? Malaysia negara kaya dengan segala harta merdak yang tiada tolok bandingnya jadi miskin kerana pm2 kita terutama mamak mahatit sudah serah 90% dana belanjawan negara selama lebih 50 tahun kepada cukong2 ini. Duit yang berbillon2 ini semuanya dibawa balik melabur ke china dan membangunkan kota2, industri dan psarana yang serba canggih. 


Yang serba maju tiada tolok bandingnya. Tuan2 kena tahu, bangsa china paling pandai beranakkan duit. Bangsa china sangat mencintai dan merindui negara tanah leluhurnya, negara china. Sungguh hebat jasa pemimpin2 melayu membina negara china. Sebuah tugu atau sebuah makam di tanah perkuburan untuk penghargaan kepada pemimpin2 melayu serta kaki tangannya on SIAPA DIA CHINA ITU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/21/15

MELAYU ISLAM
ORANG MELAYU /ISLAM DI MALAYSIA menpunyai hierachy atau kasta tersendiri.Yang beserban lebih tinggi tarafnya daripada yang berkopiah lebai,yg berkopiah lebai lebih tinggi drpd bersongkok hitam dan bersongkok hitam lebih sedikit tinggi drpd tanpa bersongkok.

Tapi raja2 melayu buat potong jalan diberikan anugerah TUN ,TAN SRI DAN DATUK .POTONG STEAM SAJA.Kalau tidak geng2 berserban,berlebai dan berkopiah akan menjadi kasta yg tinggi di MALAYSIA..menteri besar dan timbalan kelantan hanya 2nd sahaja kerana mereka berkopiah lebai elok jadi guru sekolah pondok sahaja. on BALAK LINGKUP DI KELANTAN
Anonymous
on 9/21/15




--------------

PAKATAN HARAPAN








MUAFAKAT 

PENUBUHAN 

PAKATAN HARAPAN


Krisis kepimpinan negara dan tekanan kewangan terhadap rakyat akibat kepincangan pentadbiran Najib  Razak memerlukan penyelesaian segera. Lebih lama krisis ini berlanjutan, rakyat biasa akan terus menjadi mangsa menanggung beban ekonomi seharian dan berhadapan permainan adu domba perkauman sesetengah pihak.

Krisis yang melanda negara ini juga mendesak parti-parti pembangkang bersatu untuk lebih berkesan dalam menentang Umno/Barisan Nasional. Harapan rakyat tinggi menggunung supaya sebuah pakatan pembangkan yang bersatu dan kuat dapat memainkan peranan mengekang salah tadbir dan kepincangan pentadbiran Najib Razak.

Mengambil kira kepentingan rakyat yang utama ini, parti-parti yang hadir bersidang di dalam Rundingan Mejabulat yang dipanggil oleh Ketua Pembangkang pada hari ini bersetuju untuk menubuhkan sebuah pakatan pembangkang yang baru bernama Pakatan Harapan dianggotai oleh Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN), Parti Tindakan Demokratik (DAP) dan Parti Amanah Negara (PAN) berkuatkuasa hari ini.

Sebuah Jawatankuasa Khas dengan diwakili oleh Setiausaha Agung dan wakil dari setiap parti akan ditubuhkan untuk memperhalusi terma-terma penubuhan Pakatan Harapan termasuklah perjanjian pakatan, dasar bersama, etika kerja sesama parti yang menganggotai Pakatan Harapan dan lain-lain.

Mulai dari hari ini, Pakatan Harapan akan berfungsi sepenuhnya sebagai sebuah pakatan politik yang jitu untuk membela rakyat dan berdepan dengan Umno/Barisan Nasional.

Langkah pertama Pakatan Harapan adalah mengumumkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri sekiranya Pakatan Harapan memenangi Pilihanraya Umum ke-14 (PRU14). Kami yakin bahawa beliau adalah di antara pemimpin yang paling sesuai untuk menangani kemelut ekonomi, salah urus kerajaan, kebajikan rakyat, perpaduan kaum dan krisis kredibiliti yang ditinggalkan oleh  Najib Razak.

Pakatan Harapan mengalu-alukan penyertaan semua pihak untuk bersama-sama Pakatan Harapan dalam misi menyelamatkan rakyat dan negara dari kepincangan Umno/Barisan Nasional tertakluk kepada persetujuan perjanjian pakatan, dasar bersama dan etika permuafakatan politik.

Kami yakin kewujudan Pakatan Harapan akan memberi harapan baru kepada rakyat Malaysia ke arah sebuah negara yang adil, inklusif, berdaya saing, berkebajikan dan berpaksikan keluhuran undang-undang.

YB DR Wan Azizah Wan Ismail
Ketua Pembangkang
Presiden Keadilan

YB SAUDARA Lim Kit Siang
Ketua Parlimen DAP

YBhg HAJI MOHAMAD SABU
Presiden Parti Amanah Negara
22 September 2015



---------------------------

MINAH BALOON



SETiAKAWAN

MAHKAMAH

ESOK PAGi



Salam BERSIH, Adalah dimaklumkan bahawa Bilqis Hijjas yang mana bertindak menjatuhkan balon kuning ketika Najib Razak menghadiri program di Pavillion akan dihadapkan ke Mahkamah pada esok hari di Mahkamah Jalan Duta. Informasi adalah seperti berikut: Tempat: Mahkamah Majistret Kuala Lumpur Masa: 9 Pagi Tarikh: 23 September 2015 Kesalahan : Seskyen 14, Minor Offences Act. Diharapkan rakan-rakan NGO dapat hadir bersolidariti bersama Bilqis Hijjas. Pengerusi BERSIH 2.0, Maria Chin Abdullah akan hadir bersama. Sekian, terima kasih.




------------

LU SENDIRI BACALAH







GWA NAK

CAKAP GWA

MALU 
TAPi

LU SENDiRI

BACALAH

KAH KAH KAH


Hishamuddin Rais, public enemy #1 by in Nikkei Asian Review


Great profile in Nikkei about self-styled "Non Governmental Individual" and all-round rebel



baca disini:

http://asia.nikkei.com/Politics-Economy/Policy-Politics/Rebel-with-a-cause?n_cid=NARAN012

--------------

RANCANGAN LICIK SEDANG DIATUR





AWAS


Pemuda Umno cabar Pemuda MCA Pasir Gudang keluar BN


Pemuda Umno mencabar Pemuda MCA Bahagian Pasir Gudang keluar daripada Barisan Nasional (BN) selepas memutuskan hubungan dengan  Najib Razak, lapor akhbar Sinar Harian.

Ketua Pemuda Ummo Khairy Jamaluddin berkata, beliau kesal apabila Ketua Pemuda MCA Pasir Gudang Chia Chow Hui memberi alasan memutuskan hubungan dengan pengerusi BN itu kerana isu perhimpunan "baju merah".
"Jelas sekali ini merupakan langkah kebudak- budakan, mendahalui parti dan dikhuatiri berniat jahat ke atas kepimpinan negara dalam keadaan geopolitik yang sedang kita lalui.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pemuda-umno-cabar-pemuda-mca-pasir-gudang-keluar-bn#sthash.qhxJsAxv.dpuf


AWAS

SEJARAH 1987

NAJiB CABAR

LIM KiM SAI

SEKARANG KJ

CABAR

CHOW HUi

RANCANGAN 

LICiUNTUK 

SELAMATKAN

PARTi

KETUANAN

MELAYU




--------------

SUDAH MASUK PERANGKAP










PERANGKAP

TELAH 

DiPASANG



Najib berdepan siasatan rasuah AS, lapor New York Times


Badan kehakiman Amerika Syarikat (AS) kini menyiasat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke atas pembelian hartanah di sana oleh anak tirinya Riza Aziz dan ahli perniagaan Low Taek Jho, lapor The New York Times (NYT) hari ini. 
Sebuah unit di Jabatan Kehakiman AS yang menyiasat kes rasuah antarabangsa sedang menjalankan siasatan itu, lapor NYT memetik sumber tanpa nama.
Siasatan itu memberi tumpuan kepada pembelian hartanah di AS sejak beberapa tahun kebelakangan dilakukan “syarikat bayangan”

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/najib-berdepan-siasatan-rasuah-as-lapor-new-york-times#sthash.ELPVet63.dpuf

baca disini: 

http://www.nytimes.com/2015/09/22/world/asia/malaysias-leader-najib-razak-faces-us-corruption-inquiry.html


GWA UDAH

CAKAP LU

TAK CAYA


KAH KAH KAH

-----------

BERHATI HATI - BERJAGA JAGA








WASPADA

adakah ini cina baik?
adakah ini cina jahat?

berhati hati
dan tanya diri sendiri

apakah cina ini dipasang
untuk naikkan suhu perkauman
bukan semua cina baik
bukan semua cina jahat
bagitu juga melayu
ada melayu jahat
ada melayu baik
ada melayu  menyamar jadi ajen
ada cina menyamar jadi ajen


bila sampai masa
mereka memiankan peranan

NOTA
ingat peranan lim kim sai
peranan menyediakan suasana
untuk operasi lalang

Pemuda MCA tetap tidak sokong Najib

JOHOR BAHRU - Pemuda MCA Pasir Gudang kekal dengan pendiriannya untuk tidak menyokong  Najib Razak atas dasar mempertahankan isu Sekolah Jenis Kebangsaan Cina yang turut diheret dalam Perhimpunan Merah, 16 September lalu.

Ketuanya, Chia Chow Hui mengulangi ketetapan tersebut yang diambil kerana ketidakpuasan terhadap kenyataan Najib yang menyuarakan sokongan terhadap perhimpunan yang menganggap telah berlangsung secara aman tanpa sebarang provokasi.



INI CHINA BAIK 
DI MELAKA


-----------------

HAPUSKAN KETUANAN MELAYU










INI BERiTA

AMAT BAIK

ADA CiA

ADA FBi

LAGi CEPAT

LAGi CUN



Siasat Khairuddin bekerja untuk siapa

SHAH ALAM - Veteran Umno kesal dengan tindakan Kedutaan Amerika Syarikat (AS) di negara ini yang sanggup menjadi perantara  menguruskan pertemuan bekas Timbalan Ketua Umno Bahagian Batu Kawan,  Khairuddin Abu Hasan dengan Biro Siasatan Persekutuan (FBI) dalam usahanya  untuk meminta negara itu campur tangan dalam kemelut 1 Malaysia Development Berhad (1MDB).

Setiausahanya, Mustapha Yaakub berkata, dengan tindakan itu kini, jelaslah isu 1MDB selama ini adalah ciptaan kuasa luar dalam usaha untuk menjatuh kuasa Melayu di negara ini.



KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
ini berita baik
khairuddin dapat bantuan
kedutaan amerika beri jalan
kah kah kah
ini sudah baik
ini sudah cun
kah kah kah
CIA sudah masuh
FBI sudah masuk
kah kah kah
lagi cepat sampai lagi baik
satu malaysia tak sanggup
pikul anak badak
rakyat tak sanggup pikul
najib dan rosmah
satu malaysia muak dengan
ketuanan mnelayu
kah kah kah

AH LiN BIK

----------------

SATU LAGI MUKA DEPAN







MUKA DEPAN

NYT - AKHABR 

AMERIKA

najib belum sampai lagi
najib masih dalam perjalanan
ke new york

media amerika sudah mula heboh
ini media besar
ini media berepengaruh
bukan bacaria
bukan metro
ini new york times
ini washington post

dua akhbar yang melakar
dasar dan politik rumah puteh

manakala wall street journal
akhbar kaum pemodal antarabangsa




Malaysia’s Leader, Najib Razak, Faces U.S. Corruption Inquiry

The embattled prime minister of Malaysia, facing mounting political turmoil and a parade of inquiries at home and abroad into a sovereign wealth fund that he oversees, is now coming under the scrutiny of American investigators as well.
A federal grand jury is examining allegations of corruption involving the prime minister, Najib Razak, and people close to him, according to two people with knowledge of the investigation.

The inquiry, being run by a unit of the Justice Department that investigates international corruption, is focused on properties in the United States that were purchased in recent years by shell companies that belong to the prime minister’s stepson as well as other real estate connected to a close family friend, said the people knowledgeable about the case, who asked for anonymity because they were not authorized to discuss it. Investigators are also looking at a $681 million payment made to what is believed to be Mr. Najib’s personal bank account.
Pressure in Malaysia on Mr. Najib intensified on Monday as two separate courts dealt him legal setbacks. And the head of the country’s central bank, which is investigating transactions involving the sovereign wealth fund, said it had submitted its findings to the Malaysian attorney general.
“Right now, we know that the public wants answers to these questions, and they deserve to get the answers,” said the head banker, Zeti Akhtar Aziz, according to the Malaysian Insider news site.



baca disini: 

http://www.nytimes.com/2015/09/22/world/asia/malaysias-leader-najib-razak-faces-us-corruption-inquiry.html






----

SEKARANG BARU FAHAM





MAHATHiR
berkata najib mungkin 
ditangkap bila 
ke luar negara
ramai kurang faham

sekarang
baru faham
rupa rupanya
sebelum najib sampai 
ke new york
kelmarin 21 hb
ada berita muka depan
dalam WALL STREET JOURNAL
laporan kes najib dan 1MDB

pasal ini juga
khairuddin kena tahan
faham faham faham
sekarang baru faham









---------------

INI BUKAN CHINA KE?







APA SUDAH 

JADi?
guandong
bukan china ke?



PM saksi MoU Persahabatan Melaka, 

Guandong
PUTRAJAYA 21 Sept. – Melaka dan wilayah Guangdong di China hari ini memeterai memorandum persefahaman (MoU) bagi pewujudan negeri dan wilayah persahabatan untuk terus memperkukuhkan hubungan kerjasama antara kedua-dua pihak.





Ali Rustam gesa Melayu pantau, jangan lembut dengan Cina, lapor akhbar



Bekas naib presiden Umno, Mohd Ali Rustam yang kembali mencuri perhatian ramai dengan penganjuran himpunan "baju merah" pada 16 September lalu, menggesa orang Melayu agar sentiasa mengawasi kaum Cina yang menurutnya akan mengambil kesempatan daripada kerajaan yang lemah. 

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ali-rustam-gesa-melayu-pantau-jangan-lembut-dengan-cina-lapor-akhbar#sthash.VZRkpx1B.dpuf

KAH KAH KAH
woit
apa sudah jadi
ali rustam dari melaka
dia beri amaran pada china
hari ini melaka
buat janji dengan china
yang pelik isteri rosmah
dalam gerakan anti china ada
dalam gerakan sayang china ada
kah kah kah
ni betul betul dah nak maut

MAT BUNGKUS
--------------

BUKAN DENGAN PAS







MASALAH


BUKAN PAS


TAPDENGAN


HADi AWANG


HADI  AWANG
Inkompiten. Tak daya saing. Itulah Hadi Awang. Dia fikir dia boleh cakap arab, ada title ulamak, dia boleh pusing nas dan dalil ikut sedap politik dia. Dia ingat orang lain yang buta arab, maka orang lain bodoh dan jahil.

 Dia lupa, dunia ada google. Dengan google, satu dunia sedar dan tau bahawa soal politik dalam Islam bukan boleh dibulat-bulatkan semacam soal ibadah ritual. Betapa bermacam-macam gaya tafsiran politik Islam ujud. Islam yang sepatutnya luas, disempitkan dengan tafsiran kepala otak Hadi Awang. Hadi Awang equals to Gagal. Failure. Fasyyeel jiddan. on BERMASALAH DENGAN HADI AWANG
Anonymous
on 9/20/15


SIAPA HADI
Siapa HADI ini ????? Mana ada orang nak sekongkol dengan orang orang TOLOL pon. Pakatan 2,0 ini ajak ajak Ayam saja oleh PKR Tanya lah diri sendiri , ada kah nak sekongkol dengan orang Bahalol jaja jaja agama tuk cari makan minum enjoy sakan ????? Tidak ada , melain kan ada MASYOOKKKK. Kepala Otak!!!!!!!! on BERMASALAH DENGAN HADI AWANG
Anonymous
on 9/20/15

SOTONG
Masalahnya PAS adalah kerne Hadi Sotong .. ini takpe, sabar jelah .. Hadi ni dah tak lama lagi .. metar op tayem .. lagi pong Hadi ni tak de bela hantu raya .. dio maknusia suci .. paham tak apo yang den cubo nak royak ni .. kalau den direp cakap kang, nanti TT tak siarkan tulisang den ni .. kah kah kah. on BERMASALAH DENGAN HADI AWANG
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/20/15







--------------------