Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 24 Ogos 2011

HARI HARI AKHIR SAEKOR NAJIB




KONTRADIKSI NAJIB DAN MUHYIDDIN


Lapan tuntuan Bersih masih menunggu jawapan. Satu demi satu bahan bukti tentang penyelewengan dipaparkan kepada umum. Satu demi satu penipuan di buktikan kepada khalayak umum. Semua ini adalah hasil politik jalan raya. Inilah buktinya bahawa politik jalan raya berjaya membawa perubahan. Tunjuk perasaan 9 Julai 2011 dahulu adalah satu dialektika yang telah mengubah lanskap politik negara kita.

Dialektika iailah hukum semula jadi alam ini. Hukum alam ini lahir dari kontradiksi. Kontradiksi ini wujud disekeliling kita. Semua wujudiah dihadapan mata kita ini wujud dengan kontradiksi. Hanya kita kurang sedar akan kewujudan kontradiksi ini. Ini kerana kontradiksi tidak dapat dipegang atau dilihat tetapi boleh dianalisa untuk difahami. Tidak memahami kontradiksi bermakna tidak memahami bagaimana dunia dan alam ini bergerak.

Apabila dua pekara berkontradiksi/bertentangan maka akan muncul satu pekara yang baru. Pertentangan dua pekara ini pasti akan melahirkan satu yang baru. Apabila air dimasak - api berkontradiksi dengan air - maka wap akan lahir. Wap adalah pekara yang baru yang dimaksudkan itu. Apabila orang ramai turun ke jalan raya maka berlaku bertentangan antara para demonstran di jalan raya dengan elit politik yang berkuasa. Tidak dapat tidak akan lahir sesuatu yang baru.

Hukum ini lahir semenjak alam bermula. Kita sebagai makhluk yang befikir boleh menggunakan akal dan fikrah untuk memahami hukum hukum dan kontradiksi ini. Mengenal dialektik dan kontradiksi amat penting untu memahami politik negara. Tanpa pemahaman kosep dan falsafah kontradiksi ini maka semua pemahaman politik akan salah. Ini sama juga seperti memganalisa politik tanpa memahami kelas.

Apa sangkut paut dialektik dan kontradiski dengan 8 tuntutan Bersih? Jawabnya –tunjuk perasaan Bersih 2.0 telah menajamkan pelbagai kontradisksi-kontradiksi kecil yang sedia wujud .

Sebelum berpanjangan biar saya terangkan disini tentang peranan tunjuk perasaan. Adalah salah jika kita berpendapat bahawa tunjukan perasaan telah menjatuhkan Sukarno, Raja Iran, atau Mubarak di Mesir. Ini tidak betul. Tidak ada kerajaan jatuh kerana tunjukan perasaan. Ahmad Reza Pahlevi di Tehran jatuh bukan kerana tunjuk perasaan. Mubarak di Khaerah jatuh bukan kerana tunjuk perasaan. First Lady Leila Trebelsi bersama Ben Ali lari dengan 1 tan jongkong emas ke Saudi Arabia bukan kerana tunjuk perasaan.

Kalau bukan kerana tunjuk perasaan kerana apa rejim-rejim ini runtuh?

Tunjuk perasaan itu hanyalah alat politik yang paling ampoh untuk melahir satu kontradiksi dikalangan elit pemerentah. Untuk memahami ini mari kita lihat apa yang terjadi sebelum, ketika dan sesudah 9 Julai yang lalu. Dengan melihat dan memahami 9 Julai diharapkan para pembaca akan dapat memahami apa itu kontradiksi dan apa itu dailektika.

Apabila orang ramai mula turun ke jalan raya apa yang berlalu ialah kontradiksi bertambah tajam. Ertinya berlaku pertentagan anatara dua pihak – rakyat dengan United Malay National Organisation – semakin tajam. Suasana ini adalah dialektika yang baik dalam perjuangan politik.

Pada 9 Julai lalu, Najib Razak yang mewakili United Malay National Organisation kini berhadapan dengan ujian dan dugaan dari rakyat. Umum mengetahu bahawa Najib menjadi Presiden United Malay National Organisation bukan melalui pertandingan. Najib tidak pernah bertempur dalam politik. Najib menyelit-nyelit dan menyeludup ke kerusi Presiden party. Ini di ketahui umum. Malah Najib juga dianggap seorang yang penakut. Najib takut bertempur dalam politik. Ini ditambah pula dengan riwayat Najib takut kepada bini. Dalam Malaysia ini hanya orang mati dan bayi yang belum lahir saja yang tidak pernah mendengar Tok Perawi Politik bersurah-surah tentang Najib yang takut dengan bininya.

Justeru , tunjuk perasaan Bersih 9 Julai dahulu telah menterbaraikan kain lampin Najib. Dia bukan saja dilihat penakut malah dilihat tidak memiliki ketrampilan sebagai pemimpin. Najib telah berdulak dalik. Kalau Dolah Badawi dahulu selalu berdulak dalik dalam tidor. Ini boleh juga diamponkan kerana Dolah dianggap mengigau. Najib tidak tidur- matanya buntang berjaga. Tetapi Najib ini lebih manai dari Dolah. Orang Terengganu kata Najib ini klik klok. Orang Puteh kata Najib ini flip-flop. Dalam dunia siber Najib ini dikatakan menjadi mangsa Kang Kang.

Najib yang lembik ini telah melahirkan dialektika politik yang baru didalam United Malay National Organsiation. Kontradiksi-kontradiksi kecil didalam parti ini menjadi besar dan bertambah tajam. Umum mengetahui tentang Muhyiddin Yassin yang memiliki cita-cita untuk duduk di kerusi Presiden party. Ini bukan dongeng. Ini realpolitik. Politik jalan raya 9 Julai dahulu telah menajamkan lagi kontradikssi antara Najib dengan Muhyiddin.

Najib yang berdulak dalik telah menjadi bahan ketawa bukan hanya di kalangan warga Pakatan Rakyat malah penyokong Barisan Nasional juga turut sakit kepala kerana ketawa melihat Najib yang berdulak dalik. Kerana itu, sesudah 9 Julai selain dari manusia yang bernama Ambiga dan Mat Sabu – sosok yang paling gumbira sekali ialah Muhyiddin Yassin. Ini kerana 9 Julai telah memperlekehkan kepimpinan Najib. Dalam congak politik Muhyiddin semuanya amat enteng. Apabila Najib lekeh maka yng unggul dan memiliki ketrampilan pastilah dirinya.

Kontradiksi didalam United Malay National Organisation semakin meruncing. Perbalahan antara mereka sesama sendiri semakin dilihat jelas oleh umum. Najib sesudah 9 Julai kelihatan lebih terpinggir. Kontradiksi ini telah menjemput sosok-sosok yang telah diketepikan atau dinafikan projek oleh Najib menjadi berani untuk bersuara. Mereka mula berkumpul di bawah payung Muhyiddin. Semua ini tidak akan berlaku jika tidak ada politik jalan raya 9 Julai dahulu.

Malah Lebai Desas bin Haji Desus telah mula berkata bahawa ketika Najib Razak terbaring di hospital kerana sakit lutut satu delegasi dari kumpulan Yang Berhormat telah datang menemui Najib dan meminta Najib berundur. Ini hanya desas desus. Berita ini tidak ada kesahehan sehingga satu kenyataan dari Aziz Shamsuddin keluar. Sosok ini ialah bekas orang kuat dan kaki pukul Mahathir Muhamad. Aziz telah menafikan berita dari Lebai Desas bin Haji Desus. Di Malaysia ini - penafian ini telah membuktikan kesahehan berita.

Apa yang saya gambarkan disini ialah politik jalan raya dan tunjuk perasaan telah melahirkan kontradiksi dikalangan elit politik. Lebih lama demonstrasi berlaku lebih tajam kontradiksi yang akan mucul dikalangan elit politik, elit ekonomi dan elit tentera. Apabila orang ramai semakin berani bersuara dan anak anak muda terus keluar ke jalan raya maka semua ini akan menjadi tekanan kepada elit politik. Tekanan ini menjadi kontradiski. Kontradiksi ini akan pecah apabila elit politik akan mula tuduh menuduh sesama sendiri.

Sesudah 9 Julai kita lihat bagaimana Tengku Razaleigh, Khairy Jamaluddin dan Saifuddin Abdullah memiliki pandangan yang berbeza dari Najib. Kita juga lihat bagaimana Muhyiddin sendiri tidak berkata apa apa tentang Bersih. Tuduh menuduh ini semakin kalut apabila Hishamudin Hussein mengeluarkan kenyataan bahawa kuasa telah diberikan kepada pihak polis untuk menangani dengan cara polis. Hishamudin kemudian diikuti pula oleh sepupunya. Satu minggu sebelum 9 Julai kelihatan Malaysia telah menjadi negara anak bini dan sepupu.

Kontradiksi yang dibawa oleh tunjuk perasaan 9 Julai semakin tajam. Anak anak muda dari semua bangsa telah tidak ambil pot dengan kenyataan Ketua Polis Negara. Anak anak muda juga tidak ambil pusing dengan kenyataan sepupu Najib, Menteri Dalam Negeri. Kenyataan dari Najib sendiri memang tak ada sesipa yang ambil peduli. Hanya Rosmah Mansor sahaja yang tidak bersuara. Mungkin sang Rosmah sedang sibuk menjual nasi lemak untuk menyimpan duit agar dapat membeli sebentuk lagi cicin berlian.

Kontradiksi/pertentangan antara Najib dengan Muhyiddin ini akan terus menajam. Untuk memperkuatkan diri Najib telah cuba memperbaiki imejnya. Najib telah mencadangkan penubuhan satu Jawatan Kuasa Parlimen untuk memperbaiki sistem pilihanraya. Pada awalnya langkah Najib ini dilihat cukup positif. Tetapi seperti biasa Najib telah klik klok – berdulak dalik. Najib berkata jawatankuasa ini tidak ada sangkut paut dengan pilihanraya yang boleh diadakan bila-bila masa sahaja. Kelihatan apa shaja yang dilakukan oleh Najib telah membawa ‘sial’ kepada dirinya sendiri.

Najib mahu mengadakan pilihanraya secepat mungkin. Lebih lama piliharaya ditangguhkan lebih bogel dirinya untuk dilihat lembik dan tidak berkualiti sebagai pemimpin. Lebih lama pilihanraya ditangguh akan lebih berani dan lebih tersusun pasokan anti-Najib begerak dalam United Malay National Organisation sendiri. Dengan mengadakan piliharaya yang cepat Najib bercongak dia dapat memileh calon yang akan setia pada dirinya. Dalam masa yang sama Najib berpeluang mengenepikan calon-calon yang berkemungkinan menyokong Muhyiddin Yassin. Ertinya ‘orang-orang Muhyiddin’ akan dibungkus timbang kati pada pilihanraya ini. Ini realpolitik.

Dalam politk seperti dalam kehidupan harian – kita boleh merancang tetapi Mahkamah di Peranchis telah merancang lebih lama lagi. Kes pembelian kapal selam Scorpene akan dibuka di Paris pada bulan September ini. Ini bukan kontradiksi. Inilah Tok Tok Kai yang amat amat ditakuti Najib. Ketakutan Najib ini ialah kegumbiaran untuk Muhyiddin Yassin. Kontradiksi antara Najib dan Munyiddin ini akan meletup bila-bila masa sahaja. Bila ini terjadi pasti akan lahir sesuatu yang baru.

Apakah benda baru yang akan lahir dari kontradiksi Najib/Muhyiddin ini? Apakah Najib akan diundurkan? Apakah Muhyiddin akan menjadi Presiden baru? Ketika ini saya tidak memiliki jawapan. Apa yang saya pasti ialah 8 tuntutan Bersih 2.0 tidak akan dipedulikan. Tetapi jika Najib tergelincir saya ada satu kepastian.Yang pasti ialah Rosmah akan menjadi kurus dan slim - merana makan hati berulamkan jantung kerana bukan lagi Firstv Lady.(TT)

nota:
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN terbaru
sesiapa ingin melanggan akbar
mingguan ini sila pukul talipon:
03-22-72-40-45

BELAJARLAH MEMBUAT FITNAH




YANG MANA SATU?




DISPLINKAN PENULIS BLOG - meloya

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) diminta ‘mendisiplinkan’ penulis blog yang ghairah menyebarkan pelbagai bentuk fitnah terhadap kerajaan.

Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan berkata, SKMM perlu bertindak segera kerana fitnah dan tohmahan liar kini berleluasa di alam maya dan mengundang pelbagai masalah jika dibiarkan berlanjutan.

“Jika pihak bertanggungjawab itu membiarkan fitnah dan tohmahan berleluasa di alam maya tanpa sebarang tindakan, ia akan memberi gambaran kepada rakyat bahawa apa yang didakwa itu adalah benar.

“Pihak yang difitnah juga diseru mengambil tindakan dengan memfailkan saman terhadap mereka yang melakukan tohmahan bagi membolehkan tindakan undang-undang diambil terhadap mereka,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI SUDAH LEBIH.... kah kah kah...

kah kah kah....INI SUDAH BERAT.... kah kah kah...

kah kah kah.... SEMUA GEROMBOLAN MAHU.... kah kah kah...

kah kah kah.... PROJEK NAK BOLOT...kah kah kah....

kah kah kah...KONTREK NAK BOLOT.... kah kah kah..

woit.... MENGELUARKAN FITNAH PUN NAK MONOPOLI....kah kah kah...

kah kah kah.. BAGI CHAN LAH ORANG LAIN BUAT FITNAH.... kah kah kah..

kah kah kah... TAK KAN UTUSAN..RTM... BERITA HAIRAN SAJA BOLEH BUAT FITNAH.....kah kah kah...

kah kah kah...BLOGER PUN ADA HAK BUAT FITNAH.... kah kah jkah


nota:

tanya malaon ini
ujung minggu lalu tidoo
di felda mana?

dia pernah janji tiap hunjung
minggu akan tido di perkampongan felda
atau tidoo atas peha siti felda
kah kah kah

HARI HARI AKHIR SAEKOR NAJIB




RAKYAT BERSEDIA PM BARU!




nota:

telah dibuktikan
bahawa muhyiddin
lebih hebat dan lebih berkebolehan
dalam kepimpinan

rakyat malaysia akan merasa selamat
apabila muhyiddin mejadi perdana menteri

bila muhyiddin jadi pm
maka musuh muhyiddin pasti tidak akan
dapat menggulingkan beliau lagi
muhyiddin amat susah untuk disembelih
kerana tak ada leher
kah kah kah

NAJIB TUNDUK PADA MUHYIDDIN - NIK NAZMI - keadilan daily

Pengarah Komunikasi KEADILAN, Nik Nazmi Nik Ahmad menegur Najib Razak kerana tunduk kepada bakal penggantinya Muhyiddin Yassin dalam isu pembentukan Jawatankuasa khas Parlimen (PSC) untuk penambahbaikan pilihan raya.

Pada 15 Ogos lalu, Najib Razak mengumumkan pembentukan jawatankuasa tersebut yang dianggotai wakil kerajaan BN dan parti pembangkang untuk membincangkan reformasi pilihan raya pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Bagaimanapun sehari selepas itu, Muhyiddin mengeluarkan kenyataan bahawa reformasi pilihan raya bukan bermakna sistem pilihan raya yang sudah diguna pakai selama ini tidak baik tetapi sebaliknya, untuk memperkukuhkannya.

“Penyakit ‘flip-flop’ ini terus menular dalam Jawatankuasa Pilihan Khas Pembaharuan Pilihan Raya apabila PM tunduk kepada Muhyiddin Yassin dan menegaskan pilihan raya boleh diadakan bila-bila masa dan tidak tertakluk kepada Jawatankuasa Pilihan Khas tersebut,” kata Nik Nazmi dalam satu kenyataan media hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


NOTA
makin jelas
mat mongol ini bukan saja takut pada bini
rupa rupa nya mat mongol takut pada sembab

kalau dolah dulu dipanggil mat ngantuk yang klik klok
ni mat mongol lebih lembik dari mat ngantuk

ini betul betuk mat takubin

tahu apa mat takkubin?
kah kah kah

nota:
tolong jangan
sebar fitnah tentang
bubur kang kang
kah kah kah

TERKINI BOTOL PLASTIK TELAH DITEMUI




TER NOW TERKINI




BERITA TERKINI

seorang mak janda obese
telah menemui botol plastik
yang disimpan dalam jubur saifool

mak janda obese ini menemui
botol plastik ketika tangannya
merayau rayau dengan harapan
akan menemui sebentuk cincin
dalam jubur saifool

cincin berlian tidak ditemui
tetapi mak janda obese ini
telah dapat gelang kuning
dilengannya kah kah kah


KENALI DARI DEKAT






kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

INI LAGI KESAH POLIS BERHEMAH




NOTA:

jangan kita lupakan
jangan kita abaikan
jangan kita lalai

ingat dan ingat

sejarah dunia diubah oleh anak muda
sejarah dunia di lakar oleh oarng yang berani

rakamkan ingatan
untuk masa depan!


SURAT DARI PEMBACA


tt... nak tengok polis berhemah senang je... cer tengok gerak khas dan yg seangkatan dengannya... semua berhemah mcm banggang... prof kangkong mlm2 tengok cerita gerak khas setiap minggu... sbb tu dia kata polis berhemah... kahkahkah...
By Lang on LAGI LAGI POLIS MALAYSIA BERHEMAH on 8/23/11

wa prnah kena tahan mase rodblok kat tasik permaisuri,kl dlm pkul 3 pagi..kesnya keta kncil yg aku pnjam dr awek wa rodtax dah xpired,mmg cam sial time tu,dr elok nk saman psal rodtax bole pg ke kes lain plak..maunye tak,wa ngan member mata msing2 rabak gile, yela bru amik husin 50 sen dr kg baru ,bile keta digeledah,nah amik ko!!dlm keta ada botol,btg betik yg siap ngan culing skali,husin yg dah siap cai,rokok daun yg baru stengah isap, mmg x ckp byk trus wa n member kena escort g blai polis yg kat sebelah jusco maluri tu (skang dah ttup balai polis tu)..

nk dijadikn cite dlm balai kena wat urine test n hsilnya +ve,kna soal siasat skit,pastu kena reman kt pnjara pudu (mase ni pnjara pudu digunakn utk thanan reman kes2 kecil spt brgaduh,mencuri n narkotik yg kecik2,skang pnjara pudu pun dah roboh,knangan siot..)mase kena reman,cikgu (pnggilan utk polis dlm tahanan) mmg amat berhemah ngan korang,lbih2 lg jika korang brduit skit..wa dpt mkn nasi goreng n rokok dunhill 3 btg = RM 50,mmg See more...
By ex-weed on LAGI LAGI POLIS MALAYSIA BERHEMAH on 8/23/11

salam TT dan semua pengunjung serta mungkin tidak terlalu awal saya nak ucapkan selamat aidil fitri. Pagi ni saya ingin mencurahkan sedikit 'keterbukuan' di hati saya ni (rasa sebal dan terbuku) dan rasa terkilan itu disebabkan oleh kesilapan saya sendiri. (ingin saya jelaskan ini tak kena mengena ngan 'keberhemahan' polis ) sengaja saya nak bawak tajuk yang menyimpang dari tajuk entry TT pagi ni.

Saya ada seorang bapa saudara (pak su) adik bungsu ayah saya beza umur ngan saya pun lebih kurang 20 tahun la kot. Kecil-kecil dulu rumah dia salah satu tempat saya bermain ngan sepupu-sepupu saya (anak dia dan sepupu saya yang lain).

Pak su saya ni cuma menoreh getah je kerja dia, seingat saya sejak dari harga getah 40 sen sekati dulu lagi dia tak pernah menukar karier dia sehingga harga getah naik beberapa tahun dulu dan sehingga kini harga getah dah mula menurun balik dia masih tetap setia ngan pisau getah dia. Ada satu insiden yang membuat saya merasa terharu sangat. Waktu tu cuti See more...
By ayah chu on POLIS MALAYSIA BERHEMAH KE? on 8/22/11




Arwah bapa aku.. ada pesan anak cucu dia jgn ada yang jadi polis.. pasal lesen moto dia kena gantung setahun gara gara polis..aku sendiri pun banyak pengalaman dengan polis. ni ada dua yang aku nak kongsi 1) aku kena tahan dgn polis kat federal highway pada hari pertama bawak moto kat kl.

dalam mencari lane moto, polis dah tahan.. so dia nak 20 ringgit aku kata 10 ringgit boleh la dia nak juga 20 aku kata boleh tapi duit syiling la.. pas tu dia ambil 10.. 2) aku kena tahan speed trap.. so polis kata depa ada 4 org so aku kata sorong 10 hinggit so aku bagi note 50 pasal tadak duit kecik.. dan depa bagi balik 10 hinggit.. kah kah.. sekarang aku tak buat dah kerja tawar menawar nih.. kalau nak saman saman.. kalau tak nak saman bagi aku jalan..
By Anonymous on INI TAMBAHAN CERITA POLIS BERHEMAH on 8/22/11

kes berlaku masa aku belajar di usm tronoh perak sekitar tahun 92/93..malam minggu kami biasa tengok wayang kat ipoh..pastu makan kat railway station..kami park larr moto kapcai memasing kat depan gerai tu...masa tgh makan tetiba polis trafik datang terus saman motor yg parking depan gerai tu..aku ni bukan anak org kaya.

bapak tanam kelapa sawit kat kampong..nak settle saman memang tak mampu..bagitau bapak..bapak aku jual satu gulung paip getah meracun..dapat larr 200 hingget..aku pi balai trafik ipoh , kat kaunter depan tu aku bagitau niat aku nak bayar kompoun..polis tu tanye "mampu ker nak bayor kompoun?"

..sebab aku bagitau aku ni masih belajar kat usm..aku pun tunjuk ler duit yg aku bawak tu (lurus betul aku masa tu)...polis tu amik duit aku pastu suruh aku balik...cilaka..! skang aku dah jadik kontraktor..buat projek kerajaan barisan nasional..untung yg aku buat aku bagi kat PAS utk dana pilhanraya..bior hancur BN..
By hadiputera on POLIS MALAYSIA BERHEMAH KE? on 8/22/11

KANG KONG BODEK


JUBUR DALAM PLASTIK ATAU PLASTIK DALAM JUBUR




YANG MANA SATU?




SAIFUL BERITAHU PLASTIK DIMASUKKAN KE DUBURNYA - mkini

Saksi pembelaan kedua, bekas doktor di Hospital Pusrawi Dr Mohamad Osman Abdul Hamid dalam keterangannya berkata Mohd Saiful Bukhari Azlan, pegandu dalam kes liwat yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim memberitahunya bahawa objek plastik dimasukkan ke dalam duburnya seperti dinyatakan dalam laporan perubatannya.

YANG INI KAH?


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKh


woit... MAT DILDO INI BUAT LAWAK.... kah kah kah

TANGKAP DAN ROTAN KHIR TOYO




TOYO PATUT DI ROTAN KERANA BODOH





KHIR TOYO: TIGA MENTERI MAHU SAYA DIPENJARAKAN - mkini

Mohd Khir Toyo mendakwa tiga menteri persekutuan dalam jemaah menteri sekarang sedang berkonspirasi bagi beliau dikenakan hukuman penjara atas tuduhan rasuah.

Dalam blognya hari ini, Khir yang menulis mengenai 'memohon ampun dan maaf' sempena semangat Ramadan, berkata beliau tidak akan mendedahkan nama menteri-menteri berkenaan kerana tidak mendapat bukti yang sahih.

Namun katanya, beberapa sumbernya sangat boleh dipercayai.

“Dalam bulan yang mulia ini juga saya ingin mengingatkan tiga orang sahabat yang menjadi menteri dalam kabinet sekarang agar jangan keterlaluan untuk mengenakan saya,” tulisnya.

Katanya, konspirasi itu tersebar apabila seorang daripada menteri itu dilaporkan berkata kepada dua rakannya bahawa BN mampu merampas semula Selangor daripada Pakatan Rakyat jika dirinya didakwa.

“Seorang menteri dilaporkan berkata kepada dua orang menteri lain bahawa jika mahu mendapat kembali Selangor maka Khir Toyo perlu didakwa. Sekarang menteri yang sama berkata jika mahu menang Selangor Khir Toyo perlu dipenjarakan.

“Apakah mereka ini begitu besar boleh menguasai hakim perbicaraan? Saya tidak mahu percaya mereka berupaya mengarahkan hakim atau hakim akan mendengar arahan kumpulan ini,” tulis Dr Khir sambil menambah beliau masih percaya dengan kebebasan dan integeriti institusi kehakiman.

NOTA:
strateji memenjarakan toyo ini memang tepat
kalau toyo di penjarakan ini bermakna najib serious tentang rasush
kalau toyo dipenjarakan rakyat selangor akan yakin dengan gerombolam
kalau toyo dipenjarakan selangor akan kemabali kepada barisan
kalau toyo dipenjara dan dirotan rakyat selangor amat gumbira
kalau toyo di penjara, dirotan dan diharta dirampas lagi rakyat suka
kalau toyo di penjarakan dan kunci penjara dibuang
jamin 100% barisan akan memerintah selangor sehingga hari kiamat
kah kah kah

NOTA:
siapa tahu 3 malaon
yang mahu toyo dipenjara?
nor omar
najib razak
rosmah mansor


EEE SINTOK




NOTA:
paling suka toyo di penjara
ialah ezam mat nor
di selangor yang paling layak jadi mb
yang paling popular untuk jadi mb
hanyalah ezam mat nor kah kah kah

MAHKAMAH DIHINA KERANA PAKAI CAT MURAH




JANGAN HINA MAHKAMAH INI




ANWAR DIDAKWA HINA MAHKAMAH, JATUHKAN REPUTASI KEHAKIMAN - meloya

KUALA LUMPUR 23 Ogos - Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim disifatkan telah menghina mahkamah dalam kenyataan pembelaan kes liwatnya semalam apabila 'menyerang' Hakim Mohamad Zabidin Mohd. Diah secara terang-terangan.

Peguam terkemuka, Muhammad Shafee Abdullah berkata, selain memburukkan imej Mohamad Zabidin, Anwar juga dilihat cuba menjatuhkan reputasi institusi mahkamah di negara ini apabila mendakwa beliau ditindas daripada mendapat perbicaraan yang adil.



"Dalam kenyataan pembelaan Anwar setebal 32 muka surat semalam, beliau secara terang-terangan telah memburukkan institusi mahkamah serta para pegawai seperti hakim di hadapan para pemerhati dan orang awam.

"Kenyataan (pembelaan) Anwar semalam bukan bersifat membela diri tetapi lebih daripada kenyataan politik yang memburukkan mahkamah serta mengutarakan perkara-perkara tidak relevan," katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit... HEBAT ANWAR INI.... kah kah kah...

kah kah kah...MEMANG HEBAT... PELIK TETAPI BENAR... kah kah kah...

kah kah kah...MACAM MANA ANWAR DAPAT HINA MAHKAMAH?.... kah kah kah..

kah kah akh...MACAM MANA ANWAR DAPAT JATUHKAN REPUTASI KEHAKIMAN?.... kah kah kah...

woit... MAHKAMAH MEMANG DAH HINA SEMENJAK MADEY BUANG SALEH ABAS.... kah kah kah..

kah kah kah...MAHKAMAH MEMANG TAK ADA REPUTASI SEMENJAK MADEY BUANG KETUA HAKIM NEGARA.... kah kah kajh..

woit...KALAU MEMANG DAH HINA.... MACAM MANA NAK HINA LAGI?.... kah kah kah...

woit...KALAU TAK ADA REPUTASI MACAM MANA NAK JATUHKAN REPUTASI.... kah kah kah...

woit... INI MACAM BUNUH ANJING YANG DAH MATI...kah kah kah...

kah kah kah... INI MACAM NAJIB KAWIN JANDA MENGAKU KAHWIN ANAK DARA.... kah kah kah...

nota:
karam singh waria kata
naik kebulan wou ke turun
anak langsat pinang bersepah
rosmah dah lohe
kah kah kah