.

Jumaat, 13 Oktober 2017

SAMAK SATU KUALA LUMPUR






BETUL KE INI?
Kalau dah melibatkan jantan jantan .. iyo molibatkan buntut .. sekali sontot tokontut kontut .. mako hokoom nyo satu KL kono samak .. on 
YA USTAD - APA HUKUMNYA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/13/17



----------------------------

KESAH PAU






KESAH PU 

BUKAN KESAH

PAU YA KAF YA
Kesah Hari Jumaat minggu  ini adalah penghuraian beberapa maksud atau konteks penggunaan  "PAU". Perkataan  PAU adalah dari loghat Cantonese.Berikut adalah beberapa maksud:

A. PAU  Yang Membawa Maksud Roti

Ini yang paling kerap digunakan oleh orang Melayu.Chontohnya budak budak Kolej  di Kuala Kangsar akan  bergegas ke kedai Cina Yut Loy untok makan Roti Pau dan juga churi churi hisap rokok

B.  PAU Yang Membawa Maksud Borong Habis...Sailang

PAU in kadang kadang saja. Selalunya dalam keadaan optimistik mahu pun kegembiraan.. Chontohnya Mamat telah bermimpi malam Jumaat melihat sekor gajah bertarong dengan tiga  ekor ular berkepala tujoh.Maka dia bertakwil satu  ekor gajah  berkepala satu dengan tiga ekor ular berkepala tujoh....1   dan  7   7   7

Maka pergi lah Mamat ke.. Kedai Ekor.Di suroh  Nyonya ambik  1777 PAU yang membawa maksud  borong  1777   7177    7717  dan   7771.

Mamat yang beli  50  Big dan 50 Small Pau  telah  menang RM300,000.Keesokannya dia ke Karoake dengan rakan2nya dan dia memberi tahu Mama San.....Saya mau PAU semua GRO ini malam!!!

C   . PAU Yang Membawa Maksud Dah Kena

PAU jenis ini lebeh kerap di gunakan oleh Kaum Cina.Chontohya Ah Chong adalah ketua Kongsi Gelap.Pada suatu hari Polis telah pasang perangkap dengan menggunakan mata mata gelap perempuan...Ah Chong dah PAU kata kunchu2nya apabila mendapat berita dia ditempatkan di Simpang Renggam.

D.    PAU  Membawa Maksud Bungkus  Takeaway

PAU yang membawa maksud Bungkus Makanan.. Ta Pau lah yang selalu dipakaii di negara ini.

Tapi ingat awal 2 lagi saya kata PAU loghat Cantonese. Jadi di Hong Kong kalau di sebut  seseorang itu Ta PAU...ia membawa erti dah jalan. Mendiang. Mati dah....BUNGKUS.

Sekian choretan PAU

Esok kita Ber Arak ke rapat umum Tangkap Penchuri dan sama kita Pau dan Ta Pau Sapa 2 yang patut.

PAU lah kamu sebelum kamu di PAUkan


KAH KAH KAH

PAU LAU KAW KAW

-------------------

NABI ADA PHD KE?




NABI ADA PHD KE?
Zamihan kata ..dia punya PhD yang betul2 PhD punye ..lebih tinggi darjat PhD nye drp PhD aruah Pak Kassim.. jangan memain ooo. Gwa tak pasti Nabi ada PhD ke tak. Gwa terke nabi tak punya PhD .. sijil darjah onam pon tak do sobab tak roti mombaco. on 
TAKUT KERANA FULUS
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/13/17




--------------------

SEKARANG JUAL DOLAR








CONTOH TERBAIK

BUKTI RAB

KAKI TIPU

Lelaki warga Oman didakwa miliki wang palsu 


SEORANG lelaki rakyat Oman, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Ampang di sini hari ini atas pertuduhan memiliki wang palsu berjumlah lebih US$40,000 di sebuah hotel, bulan lepas.

Mohamed Yousuf Nasser, 54, yang tidak bekerja didakwa memiliki 443 keping not US$100 bernombor siri yang sama, dengan menyedari bahawa mata wang tersebut adalah palsu dan berniat untuk menggunakan wang itu sebagai tulen di sebuah bilik, di Hotel Safari, Jalan Mamanda 5 Off Jalan Ampang, di sini pada 11.30 pagi, 28 September lepas.

Lelaki dari wilayah Zanzibar itu dituduh mengikut Seksyen 489C Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun, jika sabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya Norhashimah Hashim tidak menawarkan wang jaminan kerana tertuduh merupakan warga asing dan tempoh pas lawatan tertuduh ke negara ini juga telah tamat.

Majistret Mohamad Firdaus Sadina Ali tidak membenarkan tertuduh yang tidak diwakili peguam diikat jamin dan menetapkan 8 November untuk sebutan semula kes. – Bernama, 13 Oktober, 2017.

DARI DULU

SAMPI ARI NI

KERJA 

TOK ARAB

HANYALAH

MENIPU 

DULU JUAL

AGAMA 

KEMUDIAN

MINYAK ATTA

SEKARANG

 JUAL

DOLAR

KAH KAH KAH


-----------------

DIMANA RAJA BOMOH MENGHILANG






DIMANA
Aku rasa la tt, setelah aku mintak si belalang tolong telek, sebab nak tanya bomoh king tak boleh bisnes dia dah kena haram, disebabkan warisan tu cukup garam power dia paling tidak pun sekitar zon timur sabah, maka macam kau cakap najib perlu bertindak segera memandulkan populariti warisan, 

RAJA BOMOH

dan cara terbaik ialah guna sprm untuk bina kes, supaya pengundi dari kalangan penduduk biasa kat kampung dan pekan kecik sabah mudah terima itu memang proses undang2 bukannya politik kotor terhadap parti pembangkang, jadi pengundi ni lebih menyokong bn dan masa sama pandang serong kat warisan yang mula dikait dengan orang2 rasuah. 

MENGHILANG

Tapi macamana sprm nak bina kes dengan cepat memandangkan pru dah cukup dekat? Haaaa... situ la kunci dia... ingat lagi baru je beberapa hari sebelum ni tetiba je najib telah bermurah hati mendonate duit rosmah, eh duit rakyat, sebanyak rm5juta pada sprm? Aku rasa tujuan donation tu adalah diguna, eh ditabur sebagai dedak pada sebilangan orang warisan sendiri supaya on
 APA MAKNA TANGKAPAN INI?
Anonymous
on 10/12/17






---------------------

TAK ADA SITI PUN KITA TURUN






TAK ADA SITI INI

KITA  ADA 

SITI HASMAH
TURUN TETAP

 TURUN












----------------------

TAKUT KERANA FULUS






FACE BOOK

Sejak semalam aku terfikir-fikir, apa maksud Zamihan Mat Zin dengan falsafahnya: "berani kerana benar, takut kerana Allah". Kekok pula aku dengar.
Kenapa "takut kerana Allah"? Jadi kerana Allah, kita wajar takut? Bukankah takwa itu takut "pada" Allah?
Kalau ditulis "berani kerana Allah, takut kerana salah", aku rasa aku boleh faham. Atau, boleh cakap begini: "berani kerana Allah, takut kerana benar"?
Aku rasa ustaz Zamihan kena tukar falsafahnya. Kepada apa? Wallahu a'lam bis sawwab.
TAKUT
KERANA
FULUS
LikeShow more reactions
Comment
Comments
Yusof Ghani Dia kena pergi kursus komunikasi berkesan 101 😂😂
LikeShow more reactions
Reply9 hrs
Manage
Arif Atan Zamihan contoh ustaz yg IQ rendah tapi suka menghukum, komunikasi gagal sekaligus mengaibkan imej Islam di mata non Muslim.
LikeShow more reactions
Reply4 hrs
Manage
Muhammad Hamdan Ada perkara yg dia cakap salah dlm betul ketika emosi yg tak berapa stabil.

Mcm menteri sebut fasal harga minyak MOPS & brg gula walaupun dlm betul menteri tetap disalah ertikan. Cuma nasib 1 menteri 1 ustaz lain layanannya.
LikeShow more reactions
Reply2 hrsEdited
Manage
Ahmad Rahimi Ramli Sekadar pemahaman bahasa masing2...takut kerana Allah dr susunan bahasa lebih betul maknanya dari takwa kerana Allah....dr segi bahasa takwa kepada Allah...
LikeShow more reactions
Reply25 minsEdited








----------------------

SEMUA WAJIB DISAMAK






SEMUA WAJIB
Utk soalan yg pertama, Kalu ikut mahzab ahli sunnah wal rasuah hang wajib samak. Bukan bilik saja tapi bangunan dan jalan raya sekali. Kalu tak mampu hang kena maklung kat menteri, biar dia kol kontraktor buat kerja samak dan pembersihan.

DISAMAK

 Kalu mcm nie baru masyukkkkkkk baru boleh beli hotel kat mekah al mukarramah. Soalan yg kedua, boleh guna kondom kapir lahanat dgn syarat hang samak dulu sebelum guna. Sekiang dimaklungkan, Nota- Menteri agama kalu kepala otak mcm aku, dah lama Malaya nie kaya. on DUA SOALAN PADA YA USTAD
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/13/17





-------------

YA USTAD - APA HUKUMNYA





YA USTAD

NAK TANYA

KAWAN SAYA TINGGAL DI IPOH
DIA SELLAU DATANG KE KL
BILA DI KL DIA  SEWA BILIK HOTEL

HOTEL INI TEMPAT BERANCUK
JANTAN BETINA
JANTAN JANTAN
BETINA BETINA
 ISAP MENGHISAP
JILAT MENJILAT
PANCUT TERPANCUT

APA HUKUMNYA BERMALAM DIHOTEL INI?

WAJIBKAH BILIK HOTEL  DISMAK?
ATAU
SELURUH HOTEL INI WAJIB DISMAK?

KALAU SAMAK HOTEL
PAKAI BANTUN BOMBA KAH?

KAWAN SAYA TANYA
KERANA DIA PUN SELALU
BERANCUK JANTAN BETINA
DALAM HOTEL INI
DIA BERANCUK DENGAN
CUCU  USTAZAH
DARI TANAH MERAH
GUNUNG SEMANGGUL

SAJE TANYA KAN HARI INI
HARI JUMMAAT






-----------------

TUHAN SUDAH MATI




TUHAN
lebih baik tuhan mati dari tuhan menerima wang rompakan, wang curi utk dipersembahkan dihadpan batu kaabah didepan hajar aswad..yg hidup hanya la wang..tanpa wang, hospital tak dpt jalankan pembedahan, tak dpt beri ubat..tuhan juga bole ditipu dgn jubah dan purdah, bole ditipu dgn wang2 palsu dari majlis2 mayat, majlis2 ilmu wajib bayar..

SUDAH MATI

tanpa wang, maka warga saudi tidak mampu membayar mas kawin yg beratus ribu riyal..aku fikir maka aku ada, aku fikir maka tuhan ada..tanpa fikir maka tuhan tiada dan kita semua ateis dlm kbykkan waktu terutama waktu mejual agama dan waktu menerima wang jutaan ringgit dlm affin bank dari ambank.. on 
SIDANG ROH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/12/17




---------------------------

ARAB AMAT BODOH





TOK ARAB
woit pembaca2 tt..jgn kata arab bodoh..sebodoh2 arab, sewahabi2 arab itu tetapi raja salman membeli saham petronas bernilai 50persen..korang yg rasa lebih pandai dari arab beli saham apa?bodoh punya org malaysia, mana ada dlm dunia host counter bole jual saham 50persen kpd syarikat luar..

JUAL WASABI


wahabi bukan saja bertakhta dihati kalian, malah wahabi juga ada dlm jubah, dlm serban, dlm purdah dan kini wahabi sudah membeli separuh dari syarikat minyak bani melayu..kepandaian apakah yg kalian ada.. on ARAB BODOH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/12/17




----------------

BAYAR HUTANG NAJIB





BAYAR HUTANG NAJIB
bila bani umno bn bersidang dgn parti china yg bukan lagi mou, maka yg kena jual ialah tanah melayu..yg kena jual bukan saja melayu, malah segala anak bangsa cina, melayu, hindu , bengali, dayak semua kena..yg penting bukan tanah melayu, yg penting adalah wang utk mebayar hutang 1mdb.. on 
BAHAYA SAMPAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/12/17






-------------------