.

Sabtu, 6 Januari 2018

KULIAH POLITIK KAUM KIRI






KULIAH

POLITIK

KAUM KIRI

BAGIMANA  KITA
KITA BOLEH TAHU GARIS
POLITIK DAN TIDAKAN POLITIK
YANG KITA AMBIL ITU
SALAH ATAU BETUL?

Tolak nostalgia dongeng zaman Dr Mahathir - KJ | Nasional | Berita ...

https://www.bharian.com.my/.../tolak-nostalgia-dongeng-zaman-dr...

Translate this page
Dec 6, 2017 - KUALA LUMPUR: Rakyat perlu menolak sama sekali nostalgia dongeng yang dijaja bagi menggambarkan bahawa zaman Tun Dr Mahathir Mohamad adalah lebih baik daripada sekarang. Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin, berkata penolakan itu wajar kerana harapan palsu yang menyasar dari ...


Pembangkang pura-pura lupa apa Dr Mahathir buat, kata Azalina ...

www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/30759/ - Translate this page
2 days ago - MENTERI di Jabatan Perdana Menteri Azalina Othman Said mendakwa pembangkang sebelum ini menggelar Dr Mahathir sebagai pemerintah kuku besi namun kini berpura-pura lupa dengan tindak-tanduk bekas perdana menteri itu. Katanya,…


Salleh Said Keruak tidak faham Wawasan 2020 Dr Mahathir MRM

https://www.malaysianreview.com/.../salleh-said-keruak-tidak-faha... - Translate this page
Sekiranya BN gagal mengekalkan mandat yang dipegang sejak sekian lama, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad perlu berkongsi kekalahan tersebut. Speaker Dun Sabah, Datuk Seri Panglima Salleh Said Keruak berkata, Dr Mahathir perlu bertanggungjawab sama kerana beliau yang telah menyebarkan ...


Rahman Dahlan: Mahathir sebenarnya kecewa - Politik - Sinar Harian

www.sinarharian.com.my/.../rahman-dahlan-mahathir-sebenarnya-...

Translate this page
Oct 3, 2016 - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Abdul Rahman Dahlan mendakwa bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kecewa kerana gagal menggulingkan kerajaan yang dilantik ... Kata Mahathir, Najib sekarang akan lebih bergantung kepada sokongan Sarawak berbanding sebelum ini.


BILA MUSUH

MENYERANG

JIKA MUSUH

BUAT KACAU

ITU PETANDA

AMAT BAIK

ERTINYA

GARIS POLITIK

YANG KITA

AMBIL BETUL

TEPAT TUNTAS

JIKA TIDAK

DISERANG

TIDAK 

DIKACAU

ERTINYA

KITA AMBIL

GARIS POLITIK

YANG SALAH

ATAU 

KITA DAH JADI

PENASEHAT 

MUSUH


-----------------

SOKONG TUAN AJI INI












WAJIB


SOKONG


Kafir mengkafir tindakan ekstremisme

PUTRAJAYA - Tindakan umat Islam yang kafir mengkafir sesama sendiri adalah sebahagian daripada tindakan ekstremisme, kata Penasihat Majlis Agama Islam Johor Tuan Haji Nooh Gadut.

Beliau berkata tindakan itu juga merosakkan imej Islam yang jelas tidak membenarkan umatnya untuk membuka aib orang lain atau aib diri sendiri.


KENYATAAN 

JUJUR BAIK

BILA RAMAI

JADI KAPIR

MAKIN BANYAK

BIDADARI

BERMATA JELI

UNTUK DIPAKAI

KOUTA BUMI

AKAN NAIK

LEBIH DARI

3O PERSEN

KAH KAH KAH

-----------

MELAYU ISLANG TERIMA RASUAH






MELAYU

Gaji rendah polis dikaitkan dengan gejala rasuah Abdullah Sani Abdul Hamid 5 Jan 2018 Pengarah Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard Bukit Aman, Datuk Seri Abdul Rahim Hanafi mengakui gaji anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) menjadi semakin rendah di mana mereka hanya menerima gaji bersih tidak sampai 40 peratus daripada gaji kasar. 

ISLANG

Terdapat lebih 10,000 anggota polis mengalami masalah hutang yang serius dan kebanyakan mereka berusia di antara 30 hingga 35 tahun dan 50 hingga 55 tahun. Saya amat bersimpati dengan perkara tersebut. Bagi saya angka 10,000 adalah begitu ramai yang mana faktor gaji rendah ini akan menyebabkan mereka terpaksa menipu atau mencari duit sampingan lain. 
KAH KAH KAH

RASUAH

 KESIAN KESIAN AMAT KESIAN KAH KAH KAH APA SEBAB SOKONG POLIS ADA APA APA TAK? semua tau polis msia nie 90 - 95% melayu islang syumul putih suci murni...mana ada rasuah? mana tak betul? semua ok saja kah kah kah...jangan fitnah jangan dakwa jangan melawan sudah...terbaik atas ke bawah... 
on HARAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/5/1





-----------------

BACA SEKALI LAGI HENDAKNYA







BACA


Mengepung kota dari desa

 5 Jan 2018, 9:00 am      5 Jan 2018, 2:40 pm

ULASAN l Pada tahun 1934 Parti Komunis China (PKC) telah dibantai teruk oleh soldadu Kuomintang di bawah pimpinan General Chiang Khai-shek. Mao Zedong yang mula memimpin parti telah membawa saki-baki ahli parti mengundur ke pendalaman Yenan - Utara China.

BACA DISINI: https://www.malaysiakini.com/news/407602#wYg2z21jgLJQGloZ.99



Sort by 
Shariff Morad · 
"Mahthir kini telah sedar yang dirinya telah tersilap kerana menafikan Bani Melayu dari kepimpinan Anwar Ibrahim"

Gua sealiran dengan lu bro ,,..
dari dulu masa kejadian pemecatan DSAI pon dah ada bisik2 mengatakan itu adalah satu langkah yang sangat salah ,,..maka,.. biarkan Tun M memperbetulkan segala kesalahan nya terdahulu,,. biar dia sendiri yang memertabatkan DSAI ke puncak pemerintahan,..mungkin ini juga satu kifarah untuk Tun M ..hanya Allah SWT yang maha tahu ,..
jangan di fikir beliau berusaha untuk ketamakan kuasa untuk diri dan keluarganya, beliau pon sudah di hujung kehidupan,,. beri sedikit ruang untuk beliau memperbetulkan diri.
Roslan Omar Omar
Kawan setuju
SukaBalas23 jam
Kembara Impian
Kita harap persempadanan semula kaw.P/Raya tidak akan menguntungkan UMNO/BN dgn syarat kita beri tumpuan terhadap mentaliti orang Melayu agar tidak terikat kpd kepercayaan hanya UMNO yg boleh menjaga kepentingan mereka.Dgn adanya Tun M dan beberapa bekas jagoan UMNO ini kita perlu menarik sokongan lebih ramai orang Melayu mengundi PH.
SukaBalas523 jam
Redzawan Mohammad
Strategi yg ampuh untuk menamatkan kleptokrasi dan ke arah menjadi msia sebuah negara berdaulat dan menjadi milik total untuk rakyatnya , tambahan kita hari sedang dimiskinkan dgn mengemis dari negara musuh satu ketika dulu , hak rakyat terus digadaikan untuk memenuhi tembolok org yang tak pernah kenyang . Syukur kepada Tuhan kerana memanjangkan usia dan perjuangan tanpa jemu untuk rakyat .
Redzawan Mohammad
Hidup Tun , kerana mu msia !
SukaBalas45hb Januari 2018 9.50 pagi
Kudin Kamis · 
Bekerja di Jenama Sendiri
Orang yg bijak ialah orang yg tak buat kesilapan 2 kali pada tempat yg sama. Ya... tm memang negarawan. Tapi fikir utk Islam... kerana hidup selepas mati adalah hidup selamanya. Minta maaf dgn semua manusia yg dikhianati. Selepas itu dgn Allah. Jadi... fikirfikir kan lah kalau dia jadi Pm lagi. Dimana Islam duduk.?
SukaBalas25hb Januari 2018 10.48 pagi
Nawal Aziz II · 
Nak tergelak pon ada ,, macamlah yakin sangat bacaan dia,, , Las las melopong, , Lepas dapat keputusan kira undi, sampai pagi tak lena,, besok pagi belum Azan Subuh,,, tengok2 dok bertinggog tepi jalan dok lambai kereta2 yang lalu.
SukaBalas5hb Januari 2018 11.17 pagi
Aman Aiman · 
Kudin Kamis :
Yang pasti islam tidak akan dijual dengan sewenangnya.
SukaBalas25hb Januari 2018 11.30 pagi
Aman Aiman · 
Nawal Aziz II :
Oh dah terbayang nak melopong dedak ker?
SukaBalas15hb Januari 2018 11.31 pagi
Tuah Zul Zul
Kudin Kamis
Bersyukurlah Islam masih terpelihara. Banyaknya masjid, sekplah Agama dll, yg malangnya ada yg gunakan agama dan bangsa hingga rosak dimana pemimpin orang islam sendiri memjadi pencuri
SukaBalas25hb Januari 2018 11.35 pagi
Zulkarnain Alex Vincent · 
Kudin Kamis .....yg sebaiknya, kepercayaan ko tu ko pratikkan sendiri dgn aman dan tanpa gangguan.......tak perlu nak paksa2 atas org lain.....pastikan tmpt kamu kat akhirat, itu dah cukup baik.......
SukaBalas123 jam
Ibrahim Talib · 
mata pena yang amat tajam dan amat berbisa hasil berkelana ke london dan sewaktu dibuang negara memberi gambaran yg sukup ampuh dan tepat dalam mendepani masa depan Malaysia yg amat disayangi.apa pun kata nista dan pujian kepada empunya diri bernama Mahathir Mohamad,susuk tubuh inilah yg telah berjaya membangunkan Malaysia dan mengharumkan negara ini.tidak jiga dinafikan susuk tubuh bernama Najib Razak,Abdullah Badawi juga amat berjasa kpd negara negara dan rakyat negara tercinta ini.Rakyat Malaysia dahagakan kepimpinan melalui teladan yg akan terus memacu negara ini ke depan dan terus mencanak ke bulan dan matahari.insyaallah
Sumbang Rani · 
Sebelum Tun M pergi, berilah penghormatan terakhir untuk Tun perbetulkan Negara Malaysia ini. Tun adalah segalanya....untuk rakyat dan penyelamat Malaysia. Kita tidak dapat cari lagi Melayu seperti Tun M.





-----------------------------