.

Selasa, 21 Julai 2015

APA KHABAR CALON TETAP PM KITA








APA KHABAR

CALON TETAP

PM MALAYSIA?


DAH CUKUP 

ORANG ATAU 

BELUM?


LAMA TUNGGU

NAJIB AKAN 

BELi NANTi

KAH KAH KAH 




-----------

APA KHABAR ZETI






APA KHABAR

PUAN ZETI

SUAMI APA 

CERiTA







---------------

BANGANG BUKAN DNA






BANGANG

BUKAN DNA

PENULIS FACE BOOK
Ankel Sham, Nik beduh kata dia kurang bercakap tapi banyak menulis. Aku ingat tulis buku tapi tulis kat pesbuk...kah kah kah..dia nak jadi pemimpin yang kurang bercakap paling berkesan pernah ada. Aku rasa kalau dia berjaya...abih mampuih la masa depan anak muda malaysia...kadang aku pelik jugak...

Awat yang boddo sangat, arwah bapaknya dulu sikit punya A ka...turun kat anak lain macam pulak lajaknya..dulu dok gaduh geng syiah dalam parti dah buat clearance pon dok serabut kepala lagi. 9999 jenis gila. on TIKUS BESAR MULA LARI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/21/15

CERDIK

BUKAN ZURIAT

-----------

SELAMAT HARI RAYA DARI ANWAR






UCAPAN DARi

PENJARA


Anwar sampaikan ucapan Aidilfitri melalui klip video lagu 


Meskipun berada di tirai besi, pengguna media sosial berpeluang mengikuti ucapan dan amanat Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim bersempena sambutan Aidilfitri yang disampaikan menerusi video yang menyentuh hati.
Video berdurasi hampir empat minit itu dibahagikan kepada tiga segmen iaitu sajak nukilan Anwar, lagu yang dinyanyikan Nik Jidan daripada kumpulan BangsArt dan lirik oleh aktivis Hishammuddin Rais serta amanat ringkas bekas ketua pembangkang itu.
Rentetan perjuangan Anwar sejak zaman mahasiswa, Reformasi 1998, pasca Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dan keputusan penghakiman Liwat II turut diabadikan menerusi lagu yang disampaikan.
Anwar menerusi sajaknya berkata, walaupun beliau kini dipenjarakan, namun isu semasa seperrti permasalahan pemimpin negara dan keluh kesah rakyat masih didengarinya.
Katanya penghujung Ramadan dijadikan peluang terbaik untuk bermunajat kepada Allah walaupun berdepan suasana kemarau di penjara. 
"Saya kini kembali menerkam dalam kenangan jerejak besi. Keheningan sendirian dan panas musim kemarau namun dimanfaatkan seluasnya untuk bermunajat di akhir Ramadan.
"Masih terdengar suara mendesir di luar sana. Penguasa bergelut soal dana, harta dan kemewahan.
"Rakyat bergelut kenaikan harga barang dan kesempitan hidup‎," kata Anwar menerusi sajak yang dimuatkan dalam video itu.
Hishammuddin berkata, video yang proses pembikinannya memakan masa tiga hari, berjaya disiapkan hari ini dan terus dimuat naik ke laman sosial YouTube.
Katanya, ‎video itu diterbitkan kerana ia merupakan medium paling mudah untuk menyampaikan ucapan Aidilfitri Anwar kepada semua umat Islam dan semua kaum di Malaysia.
"Sajak itu ditulis‎ pada Selasa. Kami dapat ucapan dahulu dan kami diberitahu sajak akan sampai kemudian.
"Daripada sajak dan ucapan itu kami mengorganisasikan bayangan dalam penjara," katanya yang mendapat bahan berkenaan daripada salah seorang peguam Anwar.
Anak kepada Anwar, Nurul Izzah dan Nurul Nuha gagal dihubungi The Malaysian Insider untuk memberikan komen berhubung video tersebut. – 16 Julai, 2015.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/anwar-sampaikan-ucapan-aidilfitri-melalui-klip-video-lagu#sthash.PA7awed9.dpuf






--------------------

NAJIB KANTOI LAGI







TUDUHAN MELANYI TERBUKTI SATU PENIPUAN

Saya merujuk kepada laporan The Malaymail Online mengenai tuduhan yang dibuat Lester Melanyi tentang kewujudan seorang jurugrafik pakar bernama James Steward Stephen yang kononnya bertanggungjawab membuat dokumen palsu mengenai 1MDB yang digunakan oleh Sarawak Report.

Walau bagaimana pun, pada hari ini The Malaymail Online telah mendedahkan bahawa orang yang dituduh itu (James Steward) yang mana gambarnya turut disiarkan di dalam video pengakuan Lester Melanyi rupa-rupanya seorang pengurus rangkaian keretapi di United Kingdom yang tidak ada kena mengena dengan Malaysia. Perkara ini disahkan oleh wakil majikan beliau sendiri seperti dilaporkan oleh The Malaymail Onlinehttp://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/sarawak-report-accusers-video-used-photo-of-uk-rail-service-manager

Oleh yang demikian, maka jelaslah bahawa pengakuan yang dibuat oleh Lester Melanyi adalah palsu dan bermotif keuntungan kepada dirinya setelah dia sendiri mengakui menerima wang untuk menghasilkan video tersebut.

Ia juga menjadi satu tamparan dan pengajaran kepada Abdul Rahman Dahlan, menteri yang tampil ke hadapan kononnya mendedahkan perkara ini. Setelah dibuktikan bahawa kredibiliti Lester Melanyi diragui terutamanya berikutan rekodnya menyiarkan kartun Rasulullah sehingga menyebabkan akhbar Sarawak Tribune ditutup,  Abdul Rahman Dahlan masih bertegas mempertahankan kononnya berita yang dibawa Lester Melanyi itu betul walaupun sebagai seorang individu Lester Melanyi tidak mempunyai kredibiliti.

Dengan pendedahan pada hari ini bahawa dakwaan Lester Melanyi tentang kewujudan seorang jurugrafik pakar yang membuat dokumen palsu itu rekaan Lester Melanyi semata-mata, wajarlah  Abdul Rahman Dahlan tampil meminta maaf kepada rakyat Malaysia kerana beliau sendiri membawa berita palsu yang tidak disemak kesahihannya untuk mengelirukan rakyat mengenai skandal 1MDB.

Saya juga percaya bahawa pihak berkuasa termasuk Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) wajar menyiasat Lester Melanyi untuk mengetahui siapa dalang di belakangnya yang membayar Lester Melanyi untuk menyebarkan tuduhan palsu kerana tuduhan-tuduhan itu mengganggu siasatan skandal 1MDB yang sedang berjalan sekarang.
  
RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN





-------------

JALAN THAMBYPILLAI




INI MABUK 
DI BRICKFEILD
KE ?



11 liquor shops to close in Brickfields

SEVERAL liquor shops in Brickfields, Kuala Lumpur, are facing closure after the Federal Territories Ministry issued notices on April 10 saying their licences will not be renewed, Malaysia Nanban reported.
The 11 shops which were issued the notices are in Jalan Tun Sambanthan and Jalan Thambi­pillay.
The notices were reportedly issued by the licensing department of DBKL after a meeting attended by the police, Customs Department and Kuala Lumpur City Hall.
The committee decided against the renewal of the liquor licences following the rise in violent incidents and petty crimes influenced by alcohol.

KAH KAH KAH
woit
bagi gwa susah 
makin susah 
nak cari air zam zam
kah kah kah

TUTUP
 




----------------

LAWAK SERAM





LAWAK SERAM

MAT KEREPAi

MUKA MACAM

CiBAi RAHAi

KAH KAH KAH









-------------

BILA NAK SAMAN






KEKANDA  WSJ

BOLEH KAH

ADINDA

MENYAMAN 

KEKANDA-KU



WSJ masih membisu isu 1MDB, tempoh akhir hari ini, kata peguam Najib 

Tempoh The Wall Street Journal (WSJ) mengesahkan pendiriannya mengenai artikel  Najib Razak menyeleweng hampir AS$700 juta (RM2.67 bilion) wang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) berakhir hari ini, tetapi akhbar Amerika Syarikat itu masih tidak memberikan sebarang respons, kata peguam Wan Azmir Wan Majid. - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/wsj-masih-membisu-jawab-isu-1mdb-kata-peguam-mewakili-najib#sthash.KywPTfH2.dpuf



KAH KAH KAH
woit
nak saman
saman laaa
nak tanya apa lagi
kah kah kah
nampak sangat
nak tipu mak cik felda
nampak  sangat
nak kelentong
rakyat malaysia

TAKUT KE?
 
------------

DIMANA CHINA TEMBAM




APA KHABAR 

MAT TEMBAM

ADA SEHAT?

DI MANA 

SEKRANG?

APA KHABAR

BRUCE LEE?




Pengarah berkaitan SRC International direman dalam siasatan 1MDB

21 Jul — Seorang pengarah di syarikat pembinaan dan pembangunan hartanah, yang ditangkap pasukan petugas khas yang menyiasat dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB), ditahan reman 4 hari oleh mahkamah majistret Putrajaya, lapor The Star Online. Menurut portal…



KAH KAH KAH
woit
ni betul ke
atau sandiwara
bila nak tangkap boss dia
buat apa tangkap macai
buat apa tangkap tambi
tangkap laaa boosss
kah kah kah

TAiK TERJULUR
 


-------------

TIKUS BESAR MULA LARI






Lim Kok Wing letak jawatan pegawai strategik perhubungan awam Najib


Lim Kok Wing yang pelantikannya sebagai penyelaras kempen  Najib Razak baru-baru ini menimbulkan kekecohan, meletakkan jawatan awal bulan ini, menurut sumber kepada The Malaysian Insider.
The Malaysian Insider difahamkan penjawatan singkat pakar pengiklanan itu sebagai penasihat Najib berakhir awal bulan ini selepas mengemukakan surat peletakan jawatannya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/lim-kok-wing-letak-jawatan-pegawai-strategik-perhubungan-awam-najib#sthash.LEPdMuel.dpuf

KAH KAH KAH
woit
kapal nak tenggelam
semua tikus mula lari
kah kah kah
ini tikus besar
lagi besar dari
tikus low yatt
kah kah kah

KES TIPU
 


------------

PERANG BAILOGY







HARAPAN 

NAJiB

 &

ROSMAH

bailogy akan menyelamatkan najib
bailogy akan menyelamatkan rosmah

mahathir sudah masuk 90 tahun
gani patail sakit buah pinggang

kita tunggu dan lihat





-------------

MAT BANGANG BERSABDA







KOMENTAR
kenyataan dari mat bangang ini
bukan untuk kita yang sekolah
kenyataan ini untuk orang bodoh
dari orang bodoh

mustahil interpol nak masuk campur
ini buka kerja interpol
janganlah nak cuba takut takut oarang ramai
tak ada sapa yang takut

mak cik felda
pak cik felda 
mungkin boleh dikelentong
pak cik warung
mak cik warung
mungkin pecaya
tapi sekarang ini mereka pun
susah nak percaya




Interpol perlu siasat gerakan tersusun antarabangsa jatuhkan kerajaan Malaysia

Polis Antarabangsa (Interpol) perlu menjalankan siasatan terhadap dakwaan adanya gerakan tersusun peringkat antarabangsa yang cuba menjatuhkan kerajaan Malaysia antaranya dengan menggunakan maklumat dibeli daripada Xavier Andre Justo, kata Ketua Menteri Melaka i Idris Haron.
Beliau mendakwa gerakan itu cuba menjatuhkan kerajaan dengan melakukan serangan terhadap pemimpin di negara ini dengan kononnya membuat pendedahan terhadap kepimpinan negara yang boleh mencemar imej Malaysia.
"Saya berpegang kepada terdapat gerakan di luar sana berniat jahat cuba menjatuhkan kerajaan juga negara, dan siasatan perlu dilakukan bukan sahaja polis Malaysia dan Thailand malah Interpol, perlu duduk semeja bagi menyiasat perkara ini dengan terperinci.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/interpol-perlu-siasat-gerakan-tersusun-antarabangsa-jatuhkan-kerajaan-malay#sthash.gqyl8pCW.dpuf

 KAH KAH KAH
woit
nasib baik bodoh
nasib baik bangang
bukan satu jenayah
kalau tidak mangkok 
dari melaka inilah 
yang pertama ditangkap
dan dirotan dahulu
atas kesalahan jadi  bodoh

MAT BODOH 


------------------

SABAH SARAWAK MERDEKA




TAHNIAH!


SELAMAT

MERDEKA

SEMANGAT 

NASIONALIS

DAYAK MAKIN 

MEREBAK


Pemimpin negeri sambut hari merdeka Sarawak pada 22 Julai 

Yang Dipertua Negeri Abdul Taib Mahmud dan Ketua Menteri  Adenan Satem akan menghadiri acara khas bagi memperingati sejarah Sarawak Merdeka di Bangunan Dewan Undangan Negeri, Petra Jaya pada 22 Julai ini.
Menurut kenyataan Jabatan Penerangan hari ini, majlis itu akan dimulakan pada 10.30 pagi selepas ketibaan kedua-dua tetamu kehormat itu dan isteri mereka.
Semua tetamu lelaki dinasihatkan memakai sut atau jaket putih, pakaian kebangsaan atau tradisional masing-masing manakala tetamu wanita memakai baju kurung.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pemimpin-negeri-sambut-hari-merdeka-sarawak-pada-22-julai#sthash.DgWNhlyN.dpuf

SEJARAH
selama ini
warga semenajung
tidak diberitahu
tentang sejarah perjuangan
nasionalisma sabah dan sarawak

salut!
hidup nasionalisma
dayak dan iban

MERDEKA


--------------