.

Khamis, 21 November 2013

SATU LAGI PROJEK TIPU



MUSTAHIL
RAIS YATIM 
AKAN DITAGKAP MEROGOL

PAC: Ahmad Shabery bebas dakwaan pembayaran RM1.6 juta konsert K-pop
Jawatankuasa Kira-Kira Negara (PAC) mengesahkan bekas Menteri Belia dan Sukan Ahmad Shabery Cheek (gambar) bebas daripada segala tuduhan penyelewengan ke atas pembayaran sebanyak RM1.6 juta kepada kumpulan artis K-pop semasa sambutan Hari Belia Negara 2012.
Pengerusi PAC Nur Jazlan Mohamed berkata, ahli panel tidak mendapati wujudnya elemen kecuaian dan penyalahgunaan dana selepas mendengar penjelasan Ahmad Shabery.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah... PAC NI SIAPA PUNYA.... kah kah kah...'

kah kah kah... PENGERUSI NYA  SIAPA?... kah kah kah..

kah kah kah....AHLI UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION... kah kah kah...

kah kah kah..MUSTAHIL AKAN DI DAPATI BERSALAH... kah kah kah..

kah kah kah... MACAM SPR... kah kah kah...

kah kah kah....MUSTAHIL PAKATAN AKAN MENANG... kah kah kah..

kah kah kah..MACAM MAHKAMAH ..kah kah kah...

kah kah....MUSTAHIL NAJIB AKAN DI DAKWA BUNUH ALTANTUYA.... kah kah

MUSTAHIL
NAJIB AKAN DI DAKWA
TERLIBAT BUNUH ALTANTUYA
----------

BERITA BAIK UNTUK MENGHASUT



JUAL PELAMPONG
 DALAM TITANIC

 Cukai pintu Kuala Lumpur sah naik bermula 2014
Datuk Bandar Kuala Lumpur, Ahmad Phesal Talib hari ini mengesahkan pemilik hartanah di ibu kota akan dikenakan tarif cukai baru bermula Januari 2014. 
Beliau berkata, kenaikan itu disebabkan peningkatan kadar penilaian semula yang dilakukan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL). 
"Kenaikan cukai pintu bukan disebabkan kenaikan peratusan cukai baru tetapi peningkatan itu adalah penilaian semula hartanah yang dilakukan oleh DBKL.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit... INI BERITA BAIK... kah kah kah..
kah kahkah...SATU LAGI PELAMPONG SAMPAI... kah kah kah..
kah kah..PELAMPONG UNTUK HASUT RAKYAT KE JALAN RAYA... kah kah..
kah kah kah.. GST AKAN SAMPAI... kah kah kah..
kah kah kah..CUKAI  PINTU AKAN  NAIK... kah kah kah..
kah kah kah.. DUA PELAMPONG UNTUK DI JUAL DALAM TITANIC... kah kah..
kah kah...KALAU TAK DAPT JUAL PELAMPONG DALAM TITANIC...  ka kah..
kah kah kah...JANGAN HARAP KE PUTRA JAYA... kah kah kah

--------

UCAPAN SELAMAT BERSIDANG




LINTASI BADAI 
UNTUK KEMENANGAN

JANGGUT DAN SERBAN
kadang2 kita lupa diri bila kita dah berserban dan berjanggut. kita rasa kita lebih pandai drp org lain dr pelbagai segi. org lain kita pandang sebelah mata. kita mula jalan di bumi Allah dengan menongkat langit. kita pilih rakan bergaul. kalau tak berserban dan berjangut bukan kawan kita. bila kita dah berserban dan berjanggut, kita rasa kitalah paling besar. nasihat org tak berserban tak perlu kita dengar. 

kita mula tunjuk lagak. keluar hukum itu ini kepada org tak berserban. kita mula pandai arah itu arah ini. kaji itu kaji ini tapi hasilnya sama saja kalaupun bukan tambah teruk. lebih teruk lagi bila kita rasa hanya kita dan rakan berserban dan berjanggut saja yang boleh dan mampu memimpin. org tak berserban duduk bawah2 dan menjadi macai saja. kita mula rasa org tak beserban sajalah yang wajib berdemo. kena sembur belasah tak apa. yang berserban sokong dari belakang duduk rumah atau surau. tugas yang berserban yang afdalnya ialah memberi tepukan dan berbangga dengan demo on SERBAN DAN JANGGUT
Anonymous
on 11/21/13

MENTALITI ULAMAK
Inilah puncanya UMNGOK sayang ulamak.. sayang TT tak garapkan mentaliti sebahagian ulamak2 PAS yg nampak canggih tapi org muda meluat kerana tidak mampu membaca-berpikir-menganalisa-membangunkan ekonomi2 ahlinya yg marhaen. Hanya takat mampu berpikir syurga neraka dan di dunia, jika mahukan sesuatu, cukup sekadar berdoa dan terus berdoa tanpa usaha yg kukuh sebab otaknya tak mampu keluar dari buah kelapa komeng.. jika tak dapat, cukuplah sekadar dapat bermimpi dlm tidur untuk memilikinya.

 Politik PAS tujuannya adalah 'untuk mendapatkan diri dan anak2 MASUK SYURGA' semata2. Gerombolan mmg tahu benar duduk kehendak politik PAS ini. Jika ahli2nya hidup memakan rumput sekalipun, mereka tetap ridho asalkan dpt masuk syurga. Untuk masuk syurga, tidaklah susah, laksanakan suruhan Allah dan Nabi2nya setakat mampu. Jadi jelas disini, tiada keperluan ahli2 dan kepimpinan2 PAS memikirkan keperluan luar kelapa komengnya untuk memahami realpolitik! Hidup tersiksa didunia bukanlah perkara susah on ARAH DAN GARIS POLITIK PAS
Anonymous
on 11/21/13
 
MAT SABU UNTUK TERUS MAJU
Pas hanya ada dua pilihan. Memilih mat sabu untuk terus maju ke depan atau memilih amar dan mengundur ke belakang. Memilih ulamak dalam pas bukan menjadi lesen hudud bakal dilaksanakan di kelantan. Halangan hudud bukan mat sabu tetapi undang2 persekutuan yang sentiasa dilindungi oleh amno.

Pemilihan mat sabu akan terus melemahkan amno sebaliknya jika amar dipilih, bukan sahaja PR menjadi lemah malah pas sendiri akan ditinggalkan oleh golongan muda dan profesional. Kesannya amno akan menjadi kuat kembali malah kedudukan pas di kelantan belum tentu selamat. Jika musuh suka, maknanya ia tidak baik untuk Pas dan PR. Sebaliknya jika musuh tak suka,ini bermaksud ia baik untuk pas dan PR malah akan melemahkan amno.

 Pas kelantan pernah menang dun lebih satu drp bn. Jika keluar dari PR, penyokong PR akan lari kepada keadilan atau Dap. Undi akan berpecah dan kesannya amno akan menang banyak kerusi di kelantan nanti. Akhirnya pas akan kalah kerana strategi yang mengundur ke belakang. on ARAH DAN GARIS POLITIK PAS
Anonymous
on 11/20/13
 
KUATKAN PARTI DAN PAKATAN
kuang kuang kuang apa bezanya antara Mat Sabu dengan Nik Amar? Mat Sabu adalah abang kepada Nik Amar, kedua-duanya adalah adik beradik. Otak keduanya berada dalam tempurung yang sama, yang berbeza adalah rambut. Dimana rambut Mat Sabu lebih tajam dari rambut Nik Amar. Jika Mat Sabu tidak merupakan calon dari kelompok ulama. Nik Amar juga bukan dari kelompok ulama. Jika Mat Sabu seorang aktivis PAS yang bersemnagat dan tahan uji, maka Nik Amar seorang pentadbir dan aktivis PAS yang telah diuji semangatnya sejak dari bapanya.

 Jika Mat Sabu kurang mesra dengan UMNO, maka tiada bukti pula bahawa Nik Amar mesra dengan UMNO. Jika Mat Sabu disokong oleh profesional, maka Nik Amar juga akan disokong oleh profesinal. Jika TGNA mengatakan Mat Sabu seorang ulama, Nik Amar juga disayangi TGNA sebagai seorang ulamak. Tiada ulama tiada profesional dalam pimilihan PAS. Yang pasti ahli PAS akan memilih salah seorang yang akan menguatkan parti, mengeratkan hubungan dengan PR dan meruntuhkan UMNO. on ARAH DAN GARIS POLITIK PAS
KalbunUMNO
on 11/20/13
 
HANNAH YEOH SERBAN DAN JUBAH
TT, Setakat berserban dan berjubah tu belum pasti sejauhmana kealiman mereka. Rasanya kalau Guan Eng atau Lim Hong Siang dicampakkan hidayah Islam kedada mereka, kemungkinan mereka lebih baik dalam berilmu dan beramal. Bertudung labuh waima berhijab tinggal 2 bijik mata tu pun tidaklah boleh diukur kemampuan kesolehan mereka.

 Mungkin kalau Hannah Yeoh dapat hidayah, dia tentu lebih baik dari ahli PAS totok. Walak tak tentu kalu pun pelik jugak. Nabi sendiri lebih selesa dan bersahaja. Layan semua sama bahkan bila Abu Bakar bertanya siapa yang lebih baik antara dia dan Umar, Nabi menjawab Umar..antara dia dan Othman pun nabi masih menjawab Othman.. 

Jadinya tak payah nak beralim sangat sebelum menetapkan yang tuan-tuan tu tergolong dalam senarai ulamak. PAS semakin cac marba dengan agenda alim ulamak sehingga menidakkan kekuatan Mad Sabu dan sumbangan Mad Sabu dalam mengukuhkan parti Islam 1 Malaysia. Janganlah menganggap tuan-tuan tu semua dah hebat dalam berpolitik. Apalah on ARAH DAN GARIS POLITIK PAS
Qaseh Bonda

on 11/20/13
----------

HINA ITU APA?



KOTA KINABALU 20 Nov. - Mahkamah Sesyen di sini hari ini menjatuhi hukuman denda RM15,000 atau penjara lapan bulan terhadap seorang jurujual telefon bimbit selepas didapati bersalah menghina Sultan Perak..


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... NAK TANYA... kah kah kah..

kah kah kah... SULATAN NI APA?.... kah kah kah..

kah kah kah...HINA TU APA?... kah kah kah...

kah kah kah...HINA TU UNTUK ITAMKAN RAMBUT KE?... kah kah kah

ini badak bukan sultan


DARI FACE BOOK

Makhluk yang maha bodoh di malaysia ni adalah sultan. Apa kes kita nak taat orang bodoh tu...
6Like ·  · 



---------

DARI MANA DATANGNYA ILMU






NOTA
calon  bani melayuu ke stockholm 2014
bertemu raja sweden
untuk anugerah hadiah nobel perubatan
berbangga sebagai bani melayu
bani kafir telah gagal buat kajian
bani melayu dapat ilmu 
dalam mimpi
kah kah kah

Pengamal perubatan dakwa temui penawar HIV/AIDS

MACHANG 20 Nov. - Seorang pengamal perubatan tradisional, Tuan Muhammad Tuan Bongsu, 54, hari ini membuat pengakuan beliau telah menyembuhkan kira-kira 10 pesakit HIV/AIDS.

Walau bagaimanapun, ubat penawar penyakit itu yang menggunakan kombinasi 30 herba belum disahkan secara saintifik oleh mana-mana institusi perubatan termasuk Kementerian Kesihatan.

Begitupun, seorang daripada pesakit itu turut tampil pada sidang akhbar di kediaman Tuan Muhammad di Taman Seri Mentara di sini hari ini, bagi membuktikan dakwaan itu dengan menunjukkan keputusan pemeriksaan klinikal yang pada awalnya positif, telah bertukar kepada nonreactive atau negatif.

Menurut Tuan Muhammad, kesemua herba itu antaranya daun mengkudu, daun hempedu bumi dan ginseng, telah diadun menjadi kapsul dan saling bekerjasama bertindak balas terhadap penyakit berkenaan.

Bekas kontraktor itu memberitahu, beliau telah menceburi bidang perubatan tradisional secara serius sejak 2003 apabila seorang ahli keluarganya disahkan menghidap AIDS dan berazam untuk membuktikan bahawa semua penyakit ada ubatnya.

“Sebenarnya kira-kira setahun sebelum itu, ada kenalan saya yang ahli keluarganya meninggal dunia kerana HIV, ekoran itu saya terpanggil untuk mengkaji dan mendapatkan teori mengenai penyakit itu.

“Tiba-tiba saya diuji Allah apabila ahli keluarga saya sendiri yang menghidap HIV pada 2003. Masa itu saya benar-benar terdesak, dalam masa yang sama juga dia penagih dadah tegar. Dua masalah serentak.

“Saya banyak memohon Allah memberi petunjuk dan daripada petunjuk itu, saya menemui doktor-doktor dan tabib Cina untuk lebih memahami penyakit ini dan memperkuatkan lagi teori yang saya sudah kumpul sebelum ini. Saya belajar virus dan kesannya kepada manusia, fungsi sistem tubuh manusia dan penyesuaian antara herba dan penyakit itu.

“Saya menjadikan ahli keluarga saya itu sebagai eksperimen, perbaiki penawar dari semasa ke semasa, sehinggalah saya berjaya menghasilkan formulanya.

“Hasilnya ahli keluarga saya itu sembuh daripada penyakit tersebut dalam tempoh tiga tahun mengambil penawar saya," dakwanya ketika ditemui pemberita di rumahnya di sini hari ini.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... HEBAT BANI MELAYU.... kah kah kah...

 kah..  KAPIR DAPAT ILMU MENGKAJI BERTAHUN TAHUN... kah kah..

kah kah...BANI MELAYU DAPAT  DENGAN MIMPI DAN DOA... kah kah..


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...MANA DIA PERSATUAN PROFESOR.... kah kah kah..

kah kah kah..JEMPUT LAAA MAMAT NI JADI AHLI BERSEKUTU... kah kah

woit..MAMAT NI WAJIB DI KAWAL.... kah kah kah...

kah kah kah...TAKUT DI CULIK OLEH KOMPENI YAHUDI... kah kah kah

kah kah kah...NANTI MOSANTO NGAP DIA.... kah kah kah





--------

NAJIB UMPAN SUAMI PERANGKAP MUSUH






Isu jet Rosmah: Muhyiddin sedang diperangkap? 

Dalam perkembangan yang semakin membingungkan orang ramai berhubung isu penggunaan jet eksekutif yang membawa  Rosmah Mansor ( gambar) dalam lawatan ke Qatar baru-baru ini, Ahli Parlimen Pengerang, Azalina Othman Said mendedahkan bahawa lawatan ke Qatar itu adalah atas jemputan peribadi dan bukannya urusan rasmi yang melibatkan kerajaan.
Pendedahan ini, jika benar, secara automatik menolak hujah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Shahidan Kassim sebelum ini yang mengatakan lawatan Rosmah ke Qatar itu adalah atas jemputan kerajaan negara Arab itu dan membawa banyak faedah kepada negara.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BETUL LAWAK.... kah kah kah...

kah kah kah... MUHYIDDIN KENA PERANGKAP.... kah kah kah...

kah kah kah...UMPAN NYA ANAK BADAK..... kah kah kah...

kah kah kah...KAH KAH KAH.... kah kah kah....

kah kah kah...MUSTAHIL MUHYIDDIN TAK NAMPAK.... kah kah kah..

kah kah kah.... ANAK BADAK MEMBUKIT DEPAN MATA..... kah kah kah

JENG JENG JENG
JENG JENG JENG
JENG JENG JENG

woit...BIJAK  NAJIB INI....kah kah kah

kah kah kah... SERAMPANG DUA MATA.... kah kah kah....

kah kah kah ....HULURKAN BINI JADI UMPAN.... kah kah kah...

kah kah kah...  KEMUDIAN TIBAI MUHYIDDIN.... kah kah kah....

kah kah kah.... TAPI APA PERANAN PURTAN?.... kah kah kah


NOTA
tahukan anda apa itu purtan
kah kah kah
kah kah
--------

RAMPAS HARTA NEGARA






KENYATAAN AKHBAR MP ALOR SETAR GOOI HSIAO LEUNG MENGENAI USUL SEGERA YANG TELAH DIKEMUKAKAN KE ATAS ISU PENYAHSENARAI KELUAR BERNAS DARIPADA BURSA MALAYSIA - 20 Nov 2013

Semalam semasa perbahasan peringkat jawatankuasa bajet 2014 bagi Kementerian Pertanian, saya telah membangkitkan isu pelaksanaan aktiviti korporat BERNAS untuk menyahsenarai keluar daripada Bursa Malaysia, dan telah meminta Kementerian Pertanian menjawab mengapa kerajaan tidak menggunakan "golden share" ataupun hak di bawah Perjanjian Penswastaan ​​yang ditandatangani dengan BERNAS pada 18hb Januari 1996 yang memberikan kerajaan hak veto untuk menghalang pelaksanaan aktiviti korporat BERNAS demi kepentingan negara dan keselamatan Malaysia.
BERNAS memainkan peranan negara yang kritikal dalam industri beras dengan tanggungjawab untuk mengekalkan keselamatan makanan utama negara (kini mengawal 24% pasaran padi, dan 45% permintaan beras tempatan), dan juga tanggungjawab social dengan bertindak sebagai pembeli terakhir bagi petani padi pada harga lantai yang ditentukan oleh kerajaan.
Hari ini, BERNAS yang memiliki monopoli pengimportan beras mempunyai permodalan pasaran sebanyak RM1.67 bilion dengan pendapatan hasil sebanyak RM3.63 bilion dan keuntungan sebelum cukai sebanyak RM165 juta pada tahun 2012. Pendapatan ini diramalkan akan semakin meningkat setiap tahun di bawah kepimpinan Syed Mokhtar Al- Bulkhary, dengan jaringan syarikat-syarikat beliau yang memegang lebih daripada 83 peratus saham BERNAS.
Dengan hak monopoli industri beras yang dipegang oleh BERNAS, orang awam menjadi amat bimbang sekiranya BERNAS berjaya menyahsenarai, ia boleh jatuh ke tangan individu persendirian, contohnya dalam kes ini, Syed Mokhtar Al-Bulkhary, melalui jaringan syarikat-syarikat dia.
Selepas penyahsenaraian ​​BERNAS, ia tidak lagi tertakluk kepada peraturan-peraturan Suruhanjaya Sekuriti atas akauntabiliti dan ketelusan yang ketat - tidak akan ada apa-apa keperluan untuk mematuhi peraturan ketat ke atas laporan kewangan, peruntukan kewangan, aktiviti korporat, pelupusan atau penstrukturan semula pegangan saham, ini termasuk penjualan BERNAS kepada mana-mana entiti milikan asing.
Dalam penggulungan ucapan Timbalan Menteri Pertanian lewat semalam, beliau tidak mengurangkan kebimbangan orang ramai terhadap urusan BERNAS, sebaliknya beliau hanya menimbulkan persoalan yang lebih serius daripada kalangan orang ramai, dan seterusnya menimbulkan keperluan untuk mendebatkan isu ini serta-merta di Parlimen mengenai isu BERNAS.
YB Dato' Tajuddin Bin Abdul Rahman telah memberitahu Dewan Rakyat bahawa kerajaan memang bimbang dengan penyahsenarai BERNAS tetapi beliau tidak menyatakan dengan jelas pandangan kerajaan ke atas penyahsenaraian ​​BERNAS, sama ada kerajaan menyokong ataupun menentang langkah penyahsenaraian BERNAS.
Beliau juga tidak menjelaskan apa langkah-langkah yang sedang diambil untuk rapat meneliti penyahsenaraian BERNAS.
Timbalan Menteri telahpun mendedahkan rancangan BERNAS untuk menjalani proses konsolidasi selepas penyahsenaraian yang tersebut, dan selepas itu BERNAS akan menyenaraikan semula lagi - suatu fakta yang kemudian beliau mengata tidak dapat disahkan sama ada benar ataupun sebaliknya. Ini menimbulkan soalan lanjut mengenai niat sebenar penyahsenaraian ini - sama ada ia adalah dirancangkan untuk mengkayakan kroni-kroni BN UMNO.
Memandangkan jawapan Timbalan Menteri yang tidak memuaskan dan tidak boleh diterima, saya telah mengemukakan Usul Segera kepada Pejabat Yang di-Pertua Dewan Rakyat pagi ini dengan harapan bahawa soalan-soalan yang penting ini dapat dibahaskan dengan sepenuhnya demi kepentingan negara dan keselamatan makanan di Malaysia sebelum ia terlalu lewat untuk menterbalikkan penyahsenarian ini.

Gooi Hsiao Leung
Ahli Parlimen ALOR SETAR
Naib Pengerusi Kedah PKR


---------