.

Sabtu, 10 Mac 2018

MANA MENANTU ABAH ILANG?










DIMANA ILANG

KETUA PEMUDA

KHAIRY JAMALUDIN

MENANTU ABAH

APA PASAL SENYAP

TAK BERSUARA

KES KAPAL 

JHO LOW

SOKONG LANUN

ATAU

SOKONG PENCURI?







------------------------

ORANG BAIK LAWAN ORANG JAHAT





DI MALAYSIA

ORANG JAHAT

MACAM NAJIB

TAK RAMAI

ORANG BAIK

ORANG JUJUR

LEBIH RAMAI

TAPI BILA

ORANG BAIK

ORANG JUJUR

TAK BUAT APA APA

 ORANG JAHAT 

MACAM NAJIB

TERUS BERKUASA






-----------------

MALAM INI TUKAR TIUB BUAT ILKAN DI KOTA BAHRU






MALAM INI

TUKAR TIUB 

BUAT IKLAN

DI KOTA BHARU
kau dah makin gemuk la tt, perut pun dah boyot mcm tuan guru al fadhil eddy wang. kau dah makin malas ke? atau kau makin kuat melantak tatkala anak semua bangsa mengikat perut? sosok badan kau pun dah gendut macam kapitalis! tunggu apa lagi? sarung jer lah baju batik lengan panjang!! on TUKAR TIUB - BUAT IKLAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/7/18


PRU14

TUKAR TIUB

BUAT IKLAN



-------------------

MANUSIA SIALAN






MANUSIA SAILAN
Bodoh2 manusia ialah kebodohan kesialan haramjadah apabila membuat diri sendiri kaya raya hidup mewah dengan mencuri harta diri sendiri. Harta diri sendiri ialah harta negara yang dijaga.Rakyat malaysia tidak perlukan manusia sebodoh ini yang tidak mahu bersama-sama rakyat untuk berdiri sama tinggi-duduk sama rendah, kaya dan miskin bersama.manusia ini manusia sampah hidup beragama tapi tidak mengamalkan amalan seperti tuntutan agama. on
 MANA HILANG PEMUDA KETUANAN MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/9/18



--------------------

NAJIB AKAN TIPU PRU14










CURI

MAKNA

TIPU

NAJIB 

AKAN

TIPU

PRU14


The Economist beri amaran Najib akan 'curi' PRU14



Walaupun terpalit pelbagai skandal, Najib  didakwa akan “mencuri” pilihan raya umum ke-14 melalui manipulasi sistem, lapor The Economist.

Dalam rencana bertajuk "Stop, thief! Malaysia's PM is about to steal an election" (Berhenti, pencuri! PM Malaysia akan curi pilihan raya), majalah mingguan itu berkata Najib takut pengundi tidak akan memilih BN jika diberi pilihan.

Justeru, penerbitan berpengaruh British itu mendakwa Najib akan “menafikan pilihan pengundi”, antaranya melalui amalan gerimander dan salah pembahagian sempadan pilihan raya.

Laporan itu membangkitkan isu 1MDB, yang menurut pihak berkuasa Amerika Syarikat, berbilion ringgit telah disalah guna, sebagai hujah utama.

“Di kebanyakan negara, kerajaan yang membenarkan AS$4.5 bilion hilang dari agensi pembangunan negara akan bergelut untuk menang dalam pilihan raya semula.

“Jika AS$681 juta berada dalam akaun peribadi perdana menteri pada masa yang sama, yang dia jelaskan sebagai hadiah dari pengagum yang tidak dinamakan, tugas (dalam pilihan raya) itu akan lebih sukar.

“Penutupan kes yang jelas, melibatkan pemecatan pegawai-pegawai yang menyiat, atau pihak yang hanya mengadu berkaitan skandal itu, akan menjadi masalah terakhir buat pengundi.
“Tetapi dalam piliha nraya di Malaysia, pengundi tidak diambil kira sangat,” kata artikel lantang itu.

Najib menafikan sebarang salah laku berkaitan 1MDB.

Peguam Negara Tuan Haji  Apandi Alai juga telah membersihkan namanya daripada sebarang salah laku.

The Economist juga menyebut bagaimana BN terus berkuasa walaupun telah hilang undi popular dalam pilihan raya umum 2013.


ANAK

MUDA

BERSEDIA
------------------------

INI GLOBAL KAPITALIS CAKAP





TUKAR TIUB

TELAH TERANGKAN
PRU14 PAKATAN 

MENANG

KECUALI DITIPU

TULISAN INI DARI

 LIDAH PENGARANG

THE ECONOMIST

INI WAKIL

KAPITALIS GLOBAL

KINI SAMA 

BERKEMPEN

MENOLAK NAJIB


 IN MOST countries a government that allowed $4.5bn to go missing from a state development agency would struggle to win re-election. If some $681m had appeared in the prime minister’s personal account around the same time, which he breezily explained away as a gift from an unnamed admirer, the task would be all the harder. An apparent cover-up, involving the dismissal of officials investigating or merely complaining about the scandal, might be the last straw for voters. But in Malaysian elections, alas, voters do not count for much.

Under any reasonable electoral system, the coalition running Malaysia would not be in office in the first place. The Barisan Nasional, as it is known, barely squeaked back into power at the most recent election, in 2013. It lost the popular vote, earning only 47% to the opposition’s 51%. But thanks to the shamelessly biased drawing of the constituencies, that was enough to secure it 60% of the 222 seats in parliament

This ill-deserved victory, however, occurred before news broke of the looting of 1MDB, a development agency whose board of advisers was chaired by the prime minister, Najib Razak. America’s Justice Department has accused him and his stepson, among others, of siphoning money out of 1MDB through an elaborate series of fraudulent transactions. Much of the money went on luxuries, it says, including paintings by Picasso and Monet, a private jet, diamond necklaces, a penthouse in Manhattan and a gambling spree in Las Vegas. In February Indonesia seized a $250m yacht that the Americans say was bought with Malaysian taxpayers’ money. Authorities in Switzerland and Singapore have also been investigating.

Mr Najib denies any wrongdoing—and of course he has loyal supporters. But his administration has not tried very hard to clear things up. Only one person has been charged in connection with the missing billions: an opposition politician who leaked details of the official investigation after the government had refused to make it public.

All this is unlikely to have improved Mr Najib’s standing with voters. Yet an election must be held by August. Faced with the risk of losing power, the government is rigging the system even more brazenly. Parliament will soon vote on new constituency boundaries. The proposed map almost guarantees Mr Najib another term, despite his appalling record.

How to rig an election

One trick is gerrymandering, drawing constituency boundaries so that lots of opposition voters are packed into a few seats, while ruling-party supporters form a narrow majority in a larger number. Lots of this goes on in Malaysia, as elsewhere: the new boundaries put two opposition bastions in the state of Perak into the same seat. Gerrymandering is made even easier by another electoral abuse called malapportionment. This involves creating districts of uneven populations, so that those which support the opposition are much bigger than those that back the government. That means, in effect, that it takes many more votes to elect an opposition MP than it does a government one. The practice is so unfair that it is illegal in most countries, including Malaysia, where the constitution says that electoral districts must be “approximately equal” in size.

Nonetheless, the constituencies in the maps proposed by the government-appointed election commission range in size from 18,000 voters to 146,000 (see article). The Barisan Nasional controls all the 15 smallest districts; 14 of the 15 biggest ones are in the hands of the opposition. The average Barisan seat has 30,000 fewer voters than the average opposition one. And this is the election commission’s second go at the maps—the first lot were even more lopsided.

Unfortunately, the electoral boundaries are not the only way in which the system is stacked against the opposition. The media are supine. The police and the courts seem more interested in allegations of minor offences by opposition figures than they are in the blatant bilking of the taxpayer over 1MDB and the open violation of the constitution at the election commission. The latest budget seems intended to buy the loyalty of civil servants, by promising a special bonus to be disbursed just after the likely date of the election.

But these biases, as bad as they are, are not the same as fiddling constituencies. As long as the electoral system is fair, Malaysians will be able to judge the government and vote accordingly. But a rigged system will rob their votes of meaning. That is the point, of course. Mr Najib may be venal, but he is not stupid. He fears that most voters would not return him to office if given a choice, so he is taking their choice away.

This article appeared in the Leaders section of the print edition under the headline "St


NOTA: siapa ada masa sila terjemah - TK

--------------------

PENCERAHAN DI KOTA BAHRU










ESOK MALAM

DI KOTA BHARU

"PELABURAN CHINA KE MALAYSIA, BAIK UNTUK KITA?" 

TARIKH : 
AHAD, 11 MAC 2018  

MASA : 
8.30 MALAM 

TEMPAT : 
INVOKE KELANTAN
ATAS DEE CARPET
JALAN SULTAN YAHYA PETRA
15200 KOTA BHARU
KELANTAN D.N

PANELIS :
HISHAMUDDIN RAIS (NGI)
CHUA CHIN HUI (DAP KELANTAN)
DR RADZI JIDIN (BERSATU KELANTAN) 
(akan dipastikan)
 ADUKA TARUNA (PSM KELANTAN)

MODERATOR 
AINA SAYUTY 

JOM HADIR BUAT RAMAI








-----------------

MALAM INI DI BACHOK KELANTAN



MALAM INI



DI BACHOK







Rakyat Kelantan dijemput ke ceramah Tun M di Bachok 

Seluruh rakyat Kelantan dijemput hadir ke program Jelajah Harapan yang bakal tiba di Kelantan esok.

Timbalan Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Kelantan, Ab Aziz Kadir berkata, acara kemuncak yang melibatkan semua pemimpin utama PH akan diadakan di pekarangan pejabat AMANAH Bachok bermula jam 8 malam ini.

--------------------

MAKAN DEDAK RASUAH










MAKAN
babi hutan masuk surau,masuk masjid semua kecoh, lebih kecoh dari hutang 1mdb..mufti berperangai babi.. pegawai agama,ulama2, imam2, bini2 imam yang menyodok najis dedak rasuah korang tak nampak..

DEDAK

betul babi itu najis dan haram dimakan oleh umat yahudi mahupun muslim, tp babi tak makan duit rm90juta, tak pakai duit yapeim utk main golf, takda akaun bank di australia yg berjuta2 dolar ausie,altantuya mati bukan disodok babi namun seblm altantuya mati, beliau disodok haji najib didepan dan dibelakang..

NAJIS

disbkan sodokan yg terpancut nikmat, maka terbuting la altantuya dan dihukum mati oleh ratu dan matinya juga anak kandungan dlm perut..pemakan rasuah, pembunuh rakyat masuk kaabah, tapi tiada pula kaabah itu disamak atau ditukar karpet mahupun kain kiswahnya..

RASUAH

andai najib rosmah tersungkur dikota amerika ,maka babi guling wajib disajikan demi merai kemenangan..tersungkur najib bererti tersungkur juga kaum2 ulama pemakan dedak rasuah air kencing peluh rakyat.. on 
ALBUM KLASIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/9/18



-----------------

BARUAN ISRAEL









NEGARA BARUA 

ISRAEL
mereka kata jihad tapi cuba perhati... 
1. dana datang dari negara2 sunni yg jadi barua Israel amerika - Saudi wahabia, Qatar, uae dll. 

2. senjata datang dari israel, amerika, perancis, britain, jerman, ukraine, chechya dll. 

3. rawatan perubatan oleh Israel. 

4. yemen - pakatan sunni dan kafir serang houthi syiah. yg terbunuh termasuklah orang2 awam syiah, sunni, Kristian dll. 

5. Syria - pakatan sunni dan kafir serang puak alawi (cabang syiah). padahal majoriti tentera Syria adalah sunni. yg jadi mangsa ialah orang2 awam syiah, sunni, Kristian dll.

 6. semua jentera propaganda (main stream media) kafir menyokong serangan sunni ke atas syiah. 

7. white helmet yg diasaskan oleh ajen perisik MI6 (biawak yg kejap jadi penyelamat, kejap jadi militan) dibiayai oleh negara2 kapir Israel, perancis, Britain, amerika, jerman. sejak bila orang2 kafir nasrani dan yahudi membantu dalam menegakkan Islam? "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. on
 SUMPAH JADI ABU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 9:27 PM





---------------------