Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 Disember 2008

SPR SUDAH BOSAN ISU PENGUNDI HANTU



PUTRAJAYA 17 Dis. - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengingatkan semua parti politik yang bertanding pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu Januari depan supaya tidak lagi membangkitkan isu 'pengundi hantu'.

Timbalan Pengerusinya, Datuk Wan Ahmad Wan Omar menegaskan, mereka perlu memberi kepercayaan penuh kepada daftar pemilih yang disemak pada 4 Disember lalu serta diwartakan sehari kemudian yang mengeluarkan nama pengundi yang meninggal dunia dari senarai.

''Daftar pemilih ini adalah bersih dan bebas daripada data-data yang dianggap tidak wujud sekali gus isu pengundi hantu tidak lagi relevan.

''Saya harap pihak-pihak tertentu tidak lagi membangkitkan isu pengundi hantu ini. SPR sudah bosan dengan dakwaan ini yang dibangkitkan pada setiap kali kita menghadapi pilihan raya kecil," katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.


kah kah kah…. KALAU SPR DAH BOSAN…. RAKYAT LAGI SEJUTA KALI BOSAN…. kah kah kah…..

woit… kes pengundi hantu ni bukan boleh lupa lupakan saja…. ni kes tipu… nak lupa macam mana…. kah kah kah…

woit…. undi hanti ni termasuk UNDI POS…. di KT ada 1000 UNDI POS…. tak kan tak tahu…. jangan buat buat tak tahu….

kah kah kah… ni mesti dah ada projek nak bawa pengundi hantu…. selalunya kalau media kata tak ada ertinya ada…. kah kah kah…

woit… cukuplaaaa… jangan tipu melayu… hentikanlaaa projek membodohkan orang melayu…. berilaa buah fikiran yang menjadikan fikarah melayu dapat berfikiran kritikal…





1,036 KES KEMALANAGAN DI LEBUH RAYA UTARA SELATAN -melayau


JOHOR BAHRU 18 Dis. - Sebanyak 1,036 kes kemalangan membabitkan 203 bas dilaporkan berlaku di lebuh raya Projek Lebuhraya Utara Selatan Berhad sejak Januari hingga November ini di seluruh negara.

Walaupun jumlah tersebut jauh lebih rendah berbanding tahun lalu yang membabitkan 1,134 kenderaan berat, namun pihak PLUS Expressway Berhad (PLUS) percaya ia boleh dikurangkan lagi menerusi kempen kesedaran.

Pengurus Operasi PLUS, Mohammad Fuad Khusairi berkata, keselamatan di jalan raya bukan sahaja terletak di tangan pihak penguatkuasa, tetapi ia bergantung kepada pemandu.

kah kah kah…. ini perang ke apa?.... ini lebih bahaya dari jalan dari baghdad ke falujjah… kah kah kah…

kah kah kah…. dari kabul ke kandahar pun tak bahaya macam ini….. macam ambil tiket maut bila masuk ke jalan raya…. kah kah kah




GEMPAR !!!!!RAKYAT DI TIPU!!!!NAJIB BENAR HARTA RAKYAT DI ROMPAK



KUALA LUMPUR, 18 Dis Kerajaan tidak menghalang hasrat Sime Darby Bhd untuk menguasai pegangan dalam IJN Holdings Sdn Bhd tetapi konglomerat itu perlu memberi jaminan akan mengutamakan golongan miskin, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.





RAKYAT WASPADA !!! SIME DARBY NAK ROMPAK INSTITUT JANTUNG NEGARA

KUALA LUMPUR: Sime Darby Bhd telah mula merancang untuk merompak Institut Jantung Negara (IJN).

IJN ialah milik Kementerian Keewangan – ertinya milik kerajaan – ertiny milik rakyat – ertinya milik kita semua.

Rompakan harta rakyat ini juga dipanggil ‘pengswastaan’. Ini adalah dasar yang telah dilakukan oleh Madey. Dasar ini membenarkan kroni-kroni gerombolan untuk mengambil/merompak harta rakyat untuk dijadikan harta pribadi.

Rakyat wajib berwaspada. Jika IJN berjaya di rompak maka semua hospital pun akan di rompak oleh lanun-lanun negara.





RTM GAM LAGU PUISI DR ASRI ‘AKU BUKAN MUSUH HARTA’ mStar


Tiada angin, tiada ribut, tiba-tiba saja 'Aku Bukan Musuh Harta', lagu dari nukilan puisi Dr Asri Zainul Abidin yang juga bekas Mufti Perlis tidak mendapat kelulusan dari pihak RTM untuk siaran.

Hal ini telah dimaklumkan oleh pihak pegawai perhubungan RTM kepada penerbit album Xifu Nasir semalam.

Lagu 'Aku Bukan Musuh Harta' yang dinyanyikan oleh kumpulan Kopratasa difahamkan tidak mendapat kelulusan kerana liriknya.

Xifu berkata, beliau sendiri tidak diberitahu secara khusus dan terperinci kenapa lagu itu tidak lulus.


kah kah kah…. munkeee 46 kata rtm nak jadi macam bbc…. kah kah kah…. munkee kata rtm nak jadi macam al-jazera…. kah kah kah… munkeee kata rtm nak jadi macam cnn…. kah kah kah…

kah kah kah…. munkee ni baru semalam buat janji…. kah kah kah… belum 48jam… nak nak tipu rakyat…. kah kah kah…

woit… cukuplaaa… hentikanlaaa projek nak bodohkan melayu… dah ramai melayu bodoh…. bagilaaa peluang melayu dapat befikir kritikal…. kah kah kah




SUMPAH MUBALAHALAH ELAK RASUH TIDAK KENA PADA TEMPAT – MUFTI - mStar



PETALING JAYA: Cadangan mewujudkan sumpah mubahalah untuk diikrar oleh kakitangan kerajaan bagi mengelakkan gejala rasuah merupakan sesuatu yang tidak wajar dilaksanakan.

Malah tindakan mewajibkan setiap kakitangan kerajaan melakukan sumpah mubahalah dianggap janggal mengikut lunas agama Islam.

Mufti Selangor, Datuk Setia Mohd Tamyes Abdul Wahid berkata cadangan sedemikian dilihat seperti 'tidak kena pada tempatnya' kerana penggunaan sumpah mubahalah untuk tujuan membanteras rasuah jelas berbeza dengan pengertian dan penggunaannya.

"Senang cerita sumpah mubahalah ini digunakan apabila masing-masing cuba menegakkan benang basah, tapi dalam kes nak banteras rasuah seperti ini apa pula pertuduhannya?," katanya.

Isu ini timbul dalam persidangan Dewan Rakyat kelmarin apabila Ahli Parlimen Bebas, Datuk Ibrahim Ali mencadangkan supaya diwujudkan sumpah mubahalah bagi mengelakkan pegawai atau kakitangan kerajaan terjebak dengan rasuah
.

kah kah kah…. katak nak bersumpah…. kah kah kah…..mana punya ngoook …. ingat …. kaki tangan kerajaan ini saiful ke?..... kah kah kah….

woit….. ingat rasuah ini boleh sumpah sumpit ke?..... kah kah kah….

kah kah kah….dulu munkee nak bertanding munkee ni tak sumpah ke dengan pas... nak minta laluan…. kah kah kah...

kah kah kah… tengok pilihanraya yang akan datang dapat munkeee ni meloncat panjat kelapa jadi katak bulan…. Kah kah kah