.

Selasa, 30 Mei 2017

KITA WAJIB SOKONG AMERIKA





KITA SEMUA

SOKONG 

AMERIKA










APA DIA HANBU?







APA DIA HANBU?

HANBU

HANTU

BURET




-----------------

SILA TEKA APA DIA HANBU






DUA MALAON

BERSERBAN

SATU PUTEH

SATU HITAM



DUA DUA

HANBU

APA DIA

HANBU?





------------------

HARI KE EMPAT








HARI EMPAT


saperti telah dijanjikan
siang cuaca molek
panas yang tak terik

tapi kuala lumpur petang ini
melintas  saje jam empat lebih
awan gelap sampai
marah dan marah
petir kilat sabung menyabung
bagai halilintar membelah bumi
bagai sang naga nak keluar
mencurah hujan turun
aku merancang nak keluar
merayau cari bazar ramadan
gagal lagi
kelmarin pun gagal

lalu berbuka dirumah 
bersama ezi dan tak tak
bersama gate dan sepang

ah! indahnya hidup ini

tapi aku terfikir 
bagaimana dengan mak cik warung
dengan abang jual air tebu
dengan kuih muih
dengan lauk pauk bulan puasa

hujan ooo hujan 
kau datang lagi
aku dengar kali ini
kueh tak lagi seringgat tiga
kini lima kupang sebutir

ah! bagaimana agaknya
berbuka puasa untuk
abang bidin dan kak jah
anak tiga duduk
di sri sabah

hari ini aku terbaca
tentang nasi campur 
tiga puluh dua ringgit
aduh! nahal mahal mahal

bagimana agaknya
keluarga menengah
dalam kota ini hidup
lumayan makin kurang
untuk aku nasib abik
ada pasar chow kit
tempat membeli buah
termurah di malaysia
tak pecaya sila datang
tapi bukan waktu malam
buah sayur ikan daging
waktu malam ada harga spesial
harga malam

bila aku mengetik ini
semua senyap
burung tidak bersiul
tapi dari jauh aku dengar
kicauan murai
jam akhir mencari cacing
sebelum semua gelap

ezi dan tak tak selesai makan
diluar cuca segar
cahaya datang kembali

aku masih ada 
jering pegaga mangga
dan
sebiji pisang
ah! indahnya hidup ini

SELAMAT

BERBUKA





-------------

JAGA TANGAN YANG MENULIS







SETUJU

SOKONG


Tuan Ibrahim nasihat ahli, pimpinan Pas jaga tulisan

Timbalan Presiden Pas Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengingatkan ahli, terutamanya pimpinan parti itu agar mengawasi setiap tulisan dalam apa jua media sosial.
Beliau berkata, tulisan mestilah selaras dengan pendekatan budaya politik matang dan sejahtera yang menjadi dasar parti Islam itu.

TAPi

bagaimana dengan mata
tak perlu jaga mata ke
hanya tangan saje ke?
ketua penerang pas
pernah kantoi tengok porno
dalam hotel di bonn german
tapi tak pasti tangan dia
pa chu ching atau tak
apa hukumnya tengok porno?
maaf... apa hukum 
tengok porno german
nak tanya kalau tengok
porno arab ok ke
saje tanya tok aji
jangan marah




----------------

PAS DILANGGAR RIBUT TAUFAN




MUKTAMAR PAS 
DILANGGAR
RIBUT TAUFAN
Tiba2 petir dtg berdentom! Tak semena2 ribut pon dtg menghempap! Menghempap tepat, betul2 tepat khusus dan padat! Petir dan ribut bbrp kali di ulang sebut di dlm al-Quran.. Petir dan ribut adalah makhluk2 Tuhan yg lurus kudus serta dpt melihat kdlm hati.. 
Petir dan ribut tak dpt ditipu dgn jubah dan sorban srta slogan2 loghatul Arabiah ataupun hudud-RUU yg auta! Petir dan ribut adalah bala yg ditimpakan khusus/precise kpd musuh2 Tuhan yg coba bermain2 wayang yg bertopengkan personaliti nabi2 ttpi berniat bangkai yg sgt2 jahat serta tersgt2 busuk sekali! 
TT, hanya yg benar2 fokus merenung/tafakkur dgn mata hati SERTA tiada sekecil habuk pon mencari laba/kpentingan diri, pasti akan dpt melihat dgn terang hakikat hakiki kbnaran yg mutlak ini.. on TUAN HAHA KAKI OUTAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/30/17





---------------

BILA KOTE MULA TEGANG






NYOROK

BLAKANG

AGAMA




Whatsapp bogel: Indonesia minta bantuan Interpol bawa Rizieq dari Arab Saudi

 | May 30, 2017
Pemimpin FPI itu enggan pulang dan dinamakan suspek dalam kes melibatkan teks dan gambar lucah menerusi telefon.






JAKARTA: Pihak berkuasa Indonesia sedang bekerjasama dengan polis antarabangsa atau Interpol untuk membawa pulang pemimpin kumpulan Front Pembela Islam (FPI), yang dinamakan polis sebagai suspek dalam kes melibatkan perbualan dan gambar lucah dalam Whatsapp bersama seorang wanita.
Jakarta Globe bagaimanapun melaporkan Rizieq Shihab, yang bertanggungjawab menganjurkan protes umat Islam membantah gabenor Jakarta, Basuki Tjahaja Purnama baru-baru ini, enggan pulang ke Indonesia sehingga Presiden Joko Widodo letak jawatan.
Rizieq berada di Malaysia sebelum berlepas ke Arab Saudi untuk menunaikan Umrah

KOTE YANG

TEGANG

IALAH KOTE

YG TEGANG

TANPA TUHAN

TANPA ALLAH





--------------------

KUASA FULUS LAWAN KUASA ALLAH






KUASA

FULUS

LAWAN

KUASA

ALLAH



Penduduk sekitar bandar Tanah Merah berhimpun selepas menunaikan solat Jumaat membantah pembinaan jejambat yang dicadangkan berhampiran kawasan masjid Sultan Ismail Petra

Cadangan jejambat libatkan tanah masjid tak jaga sensitiviti agama

Cadangan pembinaan jejambat di tengah-tengah bandar Tanah Merah mendapat bantahan penduduk kerana ia jelas mengetepikan sensitiviti agama dan sosial.
"Ini bukan soal anti pembangunan, tapi perancangan pembangunan mesti mengambil kira nilai-nilai penduduk tempatan," kata ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kelantan, Dr. Hafidz Rizal.
Jumaat lalu, penduduk sekitar bandar Tanah Merah berhimpun selepas menunaikan solat Jumaat membantah cadangan pembinaan jejambat  (flyover) berhampiran kawasan masjid Sultan Ismail Petra.

HANG CUBA

TEKA SIAPA

LEBIH KUAT



------------------

ANNUAR MUSA PUTAR ALAM









F.BOOK



ADAKAH INI SATU TAKTIK utk alih tumpuan masyarakat umum terutamanya orang Melayu terhadap skandal jenayah kewangan terbesar dunia 1MDB, KWAP dan SRC International yg melibatkan berpuluh2 billion wang negara yg dlesapkan oleh penyangak2 dlm negara kita ??!
Adalah dimaklumkan buku tersebut melanggar undang2 kerana tidak meletakkan nama penerbit dan pencetak sebagaimana dikehendaki oleh Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984.
Adakah pemimpin UMNO kebal dari undang-undang?


Adanan Bbsb klu org islam bersengkokol dgn MCA MIC GERAKAN camana pulak Mohamad Hamzah..?????

LikeShow more reactions
Reply
3
May 28 at 5:59pm
Low Chee Ming Itu kerja polis untuk menyiasat siapa pencetaknya. Kalau polis tak dapat cri pencetaknya, baik polis yang ditugaskan untuk siasatan itu letak jawatan saja.

LikeShow more reactions
Reply
24
May 28 at 6:21pm
Zaini Zahari Itu jer pun dh kecoh..rasuah negara yg tuan ko buat ko x kecoh plak..gajah depan mata x nmpk tapi semut kecik ko nmpk ..

LikeShow more reactions
Reply
5
May 28 at 5:30pmEdited
Aziz Mohd Zaini polis buat bodoh je, yg buat kerje kotor ni orang umno, umno kebal dari semua undang2, mentedarah duit Mara pun tidak boleh diambil tindakan hanye kerana dia orang umno, undang2 hanya dikenakan kepada orang2nye yg bukan umno, cuba Dap yg buat buku 



---------------

MUKA LEBAI PORNO








MUKA


Ingat dan wajib diingati bhw sarban itu ada kuasa belit dan membelit sakan. Jubah juga ada kuasa menyimpan siku dan lutot serta anu yg dibawah perut. Sesungguhnya TIADA sesiapa pun yg berkuasa kecuali kita mmberikan mrk kuasa itu Kita mmberi kuasa kpd WANG jd org yg bnyak WANG dpt menguasai/mmbeli/mmbodohkan kita Kita mmberi kuasa kpd org yg kita anggap bijak lalu dgn mudah dia berkuasa mmBODOHkan kita


SERBAN

Kita percaya dan mmberi kuasa kpd pandir2 agama maka dtg lah sgl mcm istilah2 kliru-AUTA SEBENAR2 kuasa.. Sbnr2 smutlak2 kuasa itu ada ddlm diri kita.. Semua nabi2 mencari serta menyelidiki KUASA itu ddlm diri.. Nabi2 suka menyendiri berfikir brTAFAKKUR ada yg kedlm gua mencari smutlak2 KUASA yg hakiki pd zaman mrk itu..


PORNO

Khidir as, Uwais Al-Karni, Ar-Rumi dan semua nabi2 serta wali2 tlh bertemu smutlak2 hakikat KUASA yg hakiki itu ada didlm-DIRI, sbb itu mrk TIADA walau sklumit debu pun mementingkan diri...mrk ini TAK akan samaskali minta dipanggil olamak mcm budak2 bahkan on KEBENARAN IALAH KUASA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/29/17









----------------

TAHNIAH LIM GUAN ENG






F.BOOK
Org kafir harbi p.Pinang buat hal pula dibulan Ramadhan ni bagi bonos sampai 3 bulan.
Teruklah LGE ni.
LikeShow more reactions
Comment
Reply
1
1 hr
Normah Tarchi Tulah.....siapa suruh undi DAP kan.....cuba undi BN....confirm tak der bonus....senang hidup
Reply1 hr
Roslina Roslind Rose Dia tak kebas duit rakyat....tapi dia bagi balik pada rakyat.
Reply1 hr
Anas Nazri Sbb tu smpai pinjam kat bank china tu yer. Jibby jd org tgh plk tu 
Reply1 hr
Wawan Wan terbaik LGE
LikeShow more reactions
Reply50 mins
Noorizani Izani Jani heh eleh.3 bulan.pun nak berkira.
LikeShow more reactions
Reply32 mins
Hashim Bin Ishak Vviip umno menteri bn tersipu sipu
Malu malu lah yg duduk
Dibawah Menteri Kewangan ..

Wang kutipan GST hilang ke mana wahai Najib
Masih to long Anak Menatu BINI joli .
LikeShow more reactions
Reply
1
11 mins
Hashim Bakar Neger yg ada duit lebeh Selangor n P>Pinang,negeri2 lain terlebeh hutang.


---------------